Pip Skrevet 3. desember 2004 #1 Del Skrevet 3. desember 2004 Ho er over 80, dårleg til beins. Har masse barn og barnebarn, og alt det 'nips' ein kan få plass til i eit lite hus... Ho har alltid vore veldig samfunnsengasjert og oppdatert, og lese masse bøker. Men det siste året har ho falert ein del, og eg er usikker på om ein evt. roman vil bli lesen... Nokre gode gåvetips? (Orkar ikkje gi noko berre for å gi, liksom - ynskjer å kome på noko fint...) Så langt er det einaste eg kan tenke meg ein CD... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglene Skrevet 3. desember 2004 #2 Del Skrevet 3. desember 2004 *Ekslusiv kaffe og sjokolade *Kurv med garn, ulike mønsttre eller en annen hobby hun liker. Mange gamle syns feks strikking er terapi *Korg med mat. Fylle den med sild, saft syltetøy, finere pålegg, Ulke oster, vin. Ja- hva en liker men kanskje ikke alltid spanderer på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 3. desember 2004 Har vurdert eksklusiv konfekt eller noko sånn. Men så tenkjer eg at huset vert fylt av familie i romjula, og at den lekre sjokoladen vil gli ned i alle oldebarna, og at besta sjølv ikkje vil få så mykje glede av det... Uff - jo eldre folk er, jo vanskelegare er dei å finne gåver til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 3. desember 2004 #4 Del Skrevet 3. desember 2004 Gaveeske med saft og syltetøy Abonnement på "Vi over 60" Oppskåret fenalår og en flaske rødvin hvis hun liker det Billett til konsert eller teater, evt. sammen med deg... Gavekort på en kjøretur med middag et sted? En fin blomstergruppe Bodylotion, badeskum o.l. En CD med fin musikk, evt julemusikk Et fint sjal eller skjerf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 3. desember 2004 #5 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg og søsteren min har en mormor på over 90 år, og sliter like mye med julegaven hvert år. I fjor gav vi henne rett og slett undertøy (sånn hvitt med diskrete blonder som gamle damer liker) og det ble hun veldig glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 3. desember 2004 #6 Del Skrevet 3. desember 2004 Vi har en gammel tante på godt over 80 som feirer jul sammen med oss hvert år - hun ønsker seg alltid det samme hvert år, hun! Så da får hun en flaske portvin, en fin nattkjole, et par gode strømpebukser og en stoor eske med engelsk konfekt. Da er hun strålende fornøyd!! Har hun en god radio? Liker hun Lotto etc kan kanskje en 5-ukerskupong være noe? Ellers synes jeg gavekort på en fin middag og en kjøretur høres hyggelig ut, det er koselig både for giver og mottaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 3. desember 2004 #7 Del Skrevet 3. desember 2004 Ifjor gav jeg en god håndkrem til mormor på 92 - iår tenkte jeg å kjøpe en blomst og en god sjokolade til henne ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 3. desember 2004 #8 Del Skrevet 3. desember 2004 Veldig vanskelig å kjøpe gave til bestemødre, dei har jo ALT. Men til bursdagen til mormora mi skaut i alle fall eg blink! Kjøpte eit lite, fint album med svarte sider. Plass til eit bilde per side. Så limte eg inn bilder av oss barnebarna og oldebarna i vår famile, pluss en del bilde frå slektstemne. Så skreiv eg med sølvtusj og sånn... Tok meg 30 min og kosta minimalt. Men gjett om ho vart glad!! Ho oja og bar seg verre. Og mamma seier at ho fortsatt har albumet på stovebordet, blar gjennom det kvar dag og viser det til alle som er på besøk (eg ga ho det i august) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2004 #9 Del Skrevet 3. desember 2004 Samanta du samanta, du kan jammen å glede folk med gavane dine!!! du gir alltid dei beste gavane uasett! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 3. desember 2004 #10 Del Skrevet 3. desember 2004 En lydbok da? Eller kanskje en tur ut på konsert sammen med noen som kan ta henne med, kjøre, hjelpe og være selskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 4. desember 2004 Mange fine forslag som skal hugsast til seinare! Og mange av desse ville vore heilt brilliante viss den andre besta mi framleis var i live... Men sidan eg bur ganske langt vekke frå besta, vert det vanskeleg med noko me skal gjere saman. (Eg har dessutan ikkje bil heller...) Ho har dessutan 8 barn, mange av dei bur i nærleiken, så ho kjemseg stort sett dit ho vil. Det albumet ville vore ein kjempeidè, men med altså 8 barn, ei røys med barnebarn og ganske mange oldebarn vert det heilt umogeleg for meg å framskaffe bilde av alle desse før jul... Kanskje eg skal ha det i bakhovudet og prøve på det til neste jul? Så langt ligg det an til ei lita sitatbok om bestemødre, ein god konfekt og eit par heimelaga såper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2004 #12 Del Skrevet 4. desember 2004 Mange fine forslag som skal hugsast til seinare! Og mange av desse ville vore heilt brilliante viss den andre besta mi framleis var i live... Men sidan eg bur ganske langt vekke frå besta, vert det vanskeleg med noko me skal gjere saman. (Eg har dessutan ikkje bil heller...) Ho har dessutan 8 barn, mange av dei bur i nærleiken, så ho kjemseg stort sett dit ho vil. Det albumet ville vore ein kjempeidè, men med altså 8 barn, ei røys med barnebarn og ganske mange oldebarn vert det heilt umogeleg for meg å framskaffe bilde av alle desse før jul... Kanskje eg skal ha det i bakhovudet og prøve på det til neste jul? Så langt ligg det an til ei lita sitatbok om bestemødre, ein god konfekt og eit par heimelaga såper... Hvor får man kjøpt sånn sitatbok, pip? det hørtes interessant ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 4. desember 2004 #13 Del Skrevet 4. desember 2004 Veldig vanskelig å kjøpe gave til bestemødre, dei har jo ALT. Men til bursdagen til mormora mi skaut i alle fall eg blink! Kjøpte eit lite, fint album med svarte sider. Plass til eit bilde per side. Så limte eg inn bilder av oss barnebarna og oldebarna i vår famile, pluss en del bilde frå slektstemne. Så skreiv eg med sølvtusj og sånn... Tok meg 30 min og kosta minimalt. Men gjett om ho vart glad!! Ho oja og bar seg verre. Og mamma seier at ho fortsatt har albumet på stovebordet, blar gjennom det kvar dag og viser det til alle som er på besøk (eg ga ho det i august) Det hadde min farmor blitt overlykkelig for!!! men jeg har ikke så mange bilder som jeg kunne limt inn i det albumet :-? dammit, det hadde som sagt vært en skikkelig bra gave! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 4. desember 2004 På ein del bokhandlar... Hehe. Viss du går inn på mao og søker på 'bestemor' eller 'til bestemor' eller noko i den duren, finn du sikkert noko... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 4. desember 2004 #15 Del Skrevet 4. desember 2004 Har hatt suksess med å gi fine "dameting" til eldre damer. Eit fint sjal, god krem, fine stearinlys.. Eller om du skal bruke mer penger: Elektrisk fotbad eller en god lampe (gulv-spotlight) Musikk og lydbok er også lurt og hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå