AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Del Skrevet 8. januar 2017 Vi skal i et bryllup som riktignok ligger i Norge, men på et sted som krever minimum 3 timers bilkjøring for alle gjestene. Dette innebærer også at man må overnatte to netter på hotell til omlag 1000kr natten. Brudeparet har valg å både ha gjester til middag og gjester som kun er invitert til kaffe og kaker, noe jeg selv syns er litt spesielt for et bryllup som holdes såpass langt langt unna, men det er ikke saken egentlig. I bryllup til andre i vennegjengen har vi (jeg og kjæresten) pleid å bruke 1000kr på gave. Nå syns jeg kanskje dette blir litt mye, med tanke på utgifter med reise og overnatting. Paret ønsker seg forøvrig bare penger, noe som gjør summen i seg selv ganske "synlig". Så spørsmålet er; hvor mye ville du gitt i gave dersom du var middagsgjest, og hvor mye ville du gitt som kaffegjest? Anonymkode: 8fc6d...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Del Skrevet 8. januar 2017 Vanskelig å si en sum, men jeg ville tatt grunnen til at brudeparet feiret dagen langt borte med i beregningen. Er det fordi de har flyttet dit betaler jeg mer i gave enn i et bryllup langt borte fordi paret kun hadde lyst til å feire dagen mange timers reising unna. Da er det ikke engang sikkert jeg ville giddet å komme, spesielt dersom jeg kun var kaffegjest. Anonymkode: 7c3ce...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 8. januar 2017 #3 Del Skrevet 8. januar 2017 Kaffegjest takker jeg bare ja til om det er i nærheten så aner ikke hva jeg ville gitt for i det bryllupet. Reiser jeg så langt og må overnatte to netter regner jeg meg som så nær relasjon at jeg ikke ville redusert på gavekostnaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Del Skrevet 8. januar 2017 Skjønner dette må være i sør Norge.. . Har aldri hørt noen som synes 3 timers reisevei er spesielt mye! Er jo sånn at du potensielt kan kjøre hjem (men sjåfør ) etter festen! :-D hilsen en som bor i Troms - det det er 3 timer til nærmeste by både sør og nordover :-) Anonymkode: 9cee4...dee 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Del Skrevet 8. januar 2017 Jeg hadde ikke reist så langt for å være kaffegjest. Siden jeg dessuten mener at par som kun ønsker seg penger like gjerne kunne tatt cover charge av gjestene sine, ville jeg ikke oppfylt «gavekravet» deres, heller. Jeg ville kjøpt en kakespade, ostehøvel eller noe annet stålbestikk til en sum av 4-500 kroner. Anonymkode: ad181...b59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Del Skrevet 8. januar 2017 Kjøre tre timer for å være kaffegjest hadde jeg aldri giddi. Og da hadde det heller ikke blitt noe gave. Nå synes jeg stregt tatt ikke 3 timers kjøretur er all verden (og jeg bor sør for Sinsenkrysset), men ved lang og dyr reisevei, så bruker jeg å gå ned litt på pris. Ved utenlandsbryllup gir jeg ikke gave. Det er dyrt nok å reise fra før av. Det er litt begrenset hvor mye penger jeg gidder å legge ned i andres bryllup. Anonymkode: 5c3e7...cb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Del Skrevet 8. januar 2017 Jeg ville gitt det samme som jeg hadde gjort om bryllupet var i nærheten. Anonymkode: 5ca8e...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bærtur Skrevet 9. januar 2017 #8 Del Skrevet 9. januar 2017 Vel, i og med at jeg normalt må ta fly for å komme med til bryllupet, så er ikke 3t kjøring allverden. Hvorfor må du overnatte to netter? Nære venner: glatt 1000. Bestevenn, mer. Perifere venner: 600-800. Kaffegjest: 500. Og om de ikke var gode venner ville jeg ha vurdert å droppe hele greia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 9. januar 2017 #9 Del Skrevet 9. januar 2017 3 timers bilkjøring er da gjort unna på en dag? Forøvrig ville jeg sett på hvilket forhold jeg har til brudeparet og beregnet ut ifra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. januar 2017 #10 Del Skrevet 9. januar 2017 Jeg hadde takket nei til deltakelse i et bryllup hvor det ble masse utgifter, og heller bare gitt brudeparet en finfin gave. Hadde uansett spart penger og ikke minst tid på det. Ellers da så synes jeg det er mer enn bare bittelitt ufint å invitere til kaffegjester når det bryllupet er lagt opp sånn det skisseres i HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå