AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Del Skrevet 8. januar 2017 I vinterferien skal vi leie hytte sammen med andre i fam. Det er ikke på fjellet. Vi har fått forespørsel om fam B kan få være med med barn. Noe vi syns var hyggelig. Nå har de ringt min bror og spurt om de kan ta med hundene. To ganske store. Noe han sa ja til.De skal være der tre netter. De har vært med før, og syns ikke noe om hundene. De er store, røyter og det følger mye skitt med. Hytten ligger ved vann og skog, de går mye i våt skog,gjørme osv Inne ligger de overalt. Det sleves og griser når de spiser. Spruter opp på vegger osv. Hårballer fyker. Sist var det min kusine som var igjen å stengte hytten. Det ble veldig mye renhold på henne pga hundene. Eieren reiste uten tanke på det. Så hvordan takler vi dette. Hvilke krav setter du til eiere av hunder som er på "besøk" ? Anonymkode: 462b8...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #2 Del Skrevet 8. januar 2017 Mine krav er at hvis hundene skitner til, vasker eieren med det samme. Hundene får ikke ligge i sofa og senger. Er hunden skitten etter tur, må eieren spyle dem eller tørke av dem før hundene får komme inn. Sikler hunden, må det være svært avgrenset hvor hunden får oppholde seg (hundesikkel er seriøst noe av det ekleste jeg vet). Anonymkode: 96aec...381 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 8. januar 2017 #3 Del Skrevet 8. januar 2017 Høres ut som om det er eierene som er problemet her. Hvis jeg har med hunden på besøk passer jeg på at den er ren og har med et teppe som den ligger på. Så ser man an verten og hvor hundeglad vedkommende er, blir hunden invitert til å bli med rundt i huset så får den lov, men ikke i møbler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. januar 2017 #4 Del Skrevet 8. januar 2017 Be eieren om å ta opp etter hundene. Ikke verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøva Skrevet 9. januar 2017 #5 Del Skrevet 9. januar 2017 Ville funnet frem gamle håndklær laget lapp og skrevet til tørk av våt hund på og lagt frem noen pledd som hundene kan ligge på .Så har du lagt til rette for ei hyggelig vinter ferie uke for alle. det er lov si ifra også .. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #6 Del Skrevet 9. januar 2017 Det er normal folkeskikk å vaske opp etter seg og sine. Hunder er del av "sine". En hver oppegående hundeeier vet å vaske hunden rett etter gjørme. Tørke før etter bad/dusj før de hopper i sofa. Det å vaske vekk potespor av gjørme på gulvet er en selvfølge. Her er det ikke hundene som er problemet. Det er eieren. Og din holdning mot dem er heller ikke stort bedre. Du er negativt til hundene før de har gjort noe galt. Skjerp deg. Anonymkode: 7ede3...4b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 9. januar 2017 #7 Del Skrevet 9. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: I vinterferien skal vi leie hytte sammen med andre i fam. Det er ikke på fjellet. Vi har fått forespørsel om fam B kan få være med med barn. Noe vi syns var hyggelig. Nå har de ringt min bror og spurt om de kan ta med hundene. To ganske store. Noe han sa ja til.De skal være der tre netter. De har vært med før, og syns ikke noe om hundene. De er store, røyter og det følger mye skitt med. Hytten ligger ved vann og skog, de går mye i våt skog,gjørme osv Inne ligger de overalt. Det sleves og griser når de spiser. Spruter opp på vegger osv. Hårballer fyker. Sist var det min kusine som var igjen å stengte hytten. Det ble veldig mye renhold på henne pga hundene. Eieren reiste uten tanke på det. Så hvordan takler vi dette. Hvilke krav setter du til eiere av hunder som er på "besøk" ? Anonymkode: 462b8...042 Jeg har to store hunder selv, og når vi er på besøk/sammen med andre er jeg nøye med renhold. Jeg støvsuger etter hundene, og passer på at de ikke drar med seg skitt inn. Mine hunder griser ikke når de spiser, det er det ikke vanlig at hunder gjør. Det kan dryppe litt vann/væske på gulvet, men det er aldri sånn at de spiser så det spruter opp på veggene. Har aldri hørt om noe sånt, og jeg kjenner mange med hunder. I vinterferien er det vanlig med snø. Da drar ikke hunder inn skitt, da er de rene og pene. Kanskje de røyter, men man støvsuger eller mopper. Det har aldri vært sånn hjemme hos meg at hårballer fyker! Og det gjør det definitivt ikke i løpet av 3 dager med normalt renhold. Som jeg ser det, bør det ikke være noe problem i forhold til hygiene at hunder er med på turen. Kanskje er det sånn at ts ikke liker hunder, men da må hun heller si fra om det enn å skylde på renhold og hygiene. Eier bør selvsagt gjøre rent etter sine hunder, og har man hunder blir det oftere en tur med mopp/støvsuger enn for de som ikke har det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #8 Del Skrevet 9. januar 2017 Enkelt og greit si i fra at du forventer at labber tørkes før de slippes inn, eier er med på rengjøring etterpå, det skal tørkes opp etter de om de griser og skylles og tørkes om de kommer inn våt og skitten. Om ikke eier er villig til det, tilbyr du vedkommende å betale for utvask eller så får de ikke komme neste gang (og da sier du i fra om det på forhånd at denne hundeeieren ikke er velkommen pga latskap etter å gjøre rent etter de). Leier jeg hytte selv, betaler jeg for utvask siden jeg har hunder. Da kan ingen klage i ettertid, men nå forlater jeg ikke hytter som hundehus for det (fordi normale eiere tørker opp etter dyrene sine). Men noen mennesker tar ferie fra alt og trur alle andre skal gjøre rent etter de, lage maten etc Anonymkode: a7e0d...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #9 Del Skrevet 9. januar 2017 Dere sier fra. Det er ikke alle som merker av seg selv at hundene skitner til. Av og til fordi man er vant til å ha det skitnere i eget hjem, andre ganger fordi man ikke har tenkt over det. Så lenge dere ikke en gang har prøvd å si fra, så er det ikke så mye å si i denne tråden Anonymkode: 2503d...af1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiemonster Skrevet 9. januar 2017 #10 Del Skrevet 9. januar 2017 Det går jo an å foreslå at hundene får mat ute, eller legge en avis under matskålen ? Har aldri opplevd at noen av mine hunder griser med maten, de får med hver eneste smule. -Resten er vel som med barna: de som eier de rydder opp og vasker etter de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå