AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #1 Del Skrevet 7. januar 2017 Har en 6 åring som er invitert med i skibakken, og jeg kan ingenting om ski. Jeg syns det er vanskelig å google når jeg har for lite kunnskap og dumme spørsmål.... så prøver med dere da Hva er alpint ? Er det slalåm? Hvilken størrelse trenger han i ski og sko? 130 cm høy og skostørrelse 33. Passer alle sko til alle ski? Driver man å smører slalåmski? Bruker man hjelm og briller? Staver? Noe annet jeg bør vite om? Anonymkode: 8b158...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 8. januar 2017 #2 Del Skrevet 8. januar 2017 Er det lagt opp til at han ikke kan stå på ski? Jeg anbefaler deg å leie utstyr på stedet (som regel mulig), det er billigere og han får leid det han trenger og utstyr som passer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Del Skrevet 8. januar 2017 Takk for svar! Hvor mye koster det sånn ca da? Anonymkode: 8b158...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Del Skrevet 8. januar 2017 Fant det på nettsiden. 260 kr for en dag det var en god ide! Anonymkode: 8b158...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 10. januar 2017 #5 Del Skrevet 10. januar 2017 På 1/7/2017 den 22.56, AnonymBruker skrev: Bruker man hjelm og briller? Staver? Ja, man bruker selvfølgelig hjelm. Briller er også kjekt, men ofte jeg ikke bruker det hvis været er ok og det er på dagtid. Briller tror jeg ofte ikke kan leies, så det må kanskje kjøpes? Nybegynnere bruker ofte ikke staver. Det høres ut som at 6-åringen aldri har stått på ski før. Bare vær sikker på at det da får en god førsteopplevelse og ikke er med andre som kjører fra barnet, la det finne skiglede og lære å stå på ski i eget tempo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna79 Skrevet 12. januar 2017 #6 Del Skrevet 12. januar 2017 På 7.1.2017 den 22.56, AnonymBruker skrev: Har en 6 åring som er invitert med i skibakken, og jeg kan ingenting om ski. Jeg syns det er vanskelig å google når jeg har for lite kunnskap og dumme spørsmål.... så prøver med dere da Hva er alpint ? Er det slalåm? Ja Hvilken størrelse trenger han i ski og sko? 130 cm høy og skostørrelse 33. Lei eller spør i butikken. Større barn og voksne har gjerne ski som rekker ca til nesetipp/opptil hodet, avhengig av ferdigheter Passer alle sko til alle ski? Ja Driver man å smører slalåmski? Man smører med glider, ikke festesmøring. De som står lite / er uerfarne smører kanskje en gang i året/sjeldnere, da kan man like gjerne få det gjort i sportsbutikk. Står man MYE smører man gjerne flere ganger i året selv. Bruker man hjelm og briller? Staver? Hjelm: ja (!!), det har blitt stadig vanligere at alle bruker hjelm nå, både store og små. I mange bakker kan man leie hjelm svært billig eller t.o.m gratis, hør med skistedet. Briller: viktig når det begynner å gå fort eller snør, men en 6-åring kan sikkert klare seg uten de første gangene. Staver: små barn kjører ofte uten i starten Noe annet jeg bør vite om? Lei de første gangene, liker 6-åringen det er det jo billige pakker til barn, eller kanskje du finner noe brukt på Finn, på skibytte-markedene som klubbene typisk har i okt/nov. Viktigst av alt, å kose seg Anonymkode: 8b158...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DysterPytten Skrevet 12. januar 2017 #7 Del Skrevet 12. januar 2017 På 01/07/2017 den 22.56, AnonymBruker skrev: Har en 6 åring som er invitert med i skibakken, og jeg kan ingenting om ski. Jeg syns det er vanskelig å google når jeg har for lite kunnskap og dumme spørsmål.... så prøver med dere da Hva er alpint ? Er det slalåm? - ja Hvilken størrelse trenger han i ski og sko? 130 cm høy og skostørrelse 33. - Dra til en butikk for å prøve sko. Ski er høyde minus 10-15 cm. Type nesetipp/hake. Det er en smakssak. Lengre ski er mer stabile og lettere for en nybegynner. Kortere ski går fortere, er ustabile og svinger krappere. Passer alle sko til alle ski? - Ja, stortsett. Randoneeski har andre bindinger, men det er ikke aktuelt. Driver man å smører slalåmski? - kan preppes en gang i året for god glid, men det gjør de på butikken stortsett. Bruker man hjelm og briller? Staver? -hjelm JA! det går fort og det er vondt å falle på hodet i en steinhard bakke. Ikke sikkert du stopper med en gang heller. Briller er greit,mener jeg personlig i hvertfall. Lett å bli snøblind. Dagslyset er skarpt mot den hvite snøen. Staver er individuelt. Jeg foretrekker staver. Noe annet jeg bør vite om? - legg heller litt mer penger i gode støvler og vær heller litt kjip på skiene. Gode støvler er alfa og omega for en god opplevelse. Anonymkode: 8b158...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #8 Del Skrevet 13. januar 2017 Tusen takk for svar dere! 😃😃 Vi leide ski og han likte det veldig godt, så skal snart få kjøpt utstyr til han Anonymkode: 8b158...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå