Gå til innhold

Røykere

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest canacas

Som ex-røyker må jeg bare si at jeg ikke ante hvor ille det faktisk lukter og forpester før jeg sluttet selv. Jeg blir svært kvalm av røyklukt nå og sliter med å prate med røykere som nettopp har tatt seg en røyk. Jeg brekker meg. 

Ikke-røykere vet ikke hvor stor forskjell det er. Det er forresten aldri for sent å slutte! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, canacas skrev:

Som ex-røyker må jeg bare si at jeg ikke ante hvor ille det faktisk lukter og forpester før jeg sluttet selv. Jeg blir svært kvalm av røyklukt nå og sliter med å prate med røykere som nettopp har tatt seg en røyk. Jeg brekker meg. 

Ikke-røykere vet ikke hvor stor forskjell det er. Det er forresten aldri for sent å slutte! :) 

Helt enig med deg. Det stinker og man blir kvalm av røyklukt. Bare det at røykere ikke har forstått at røyken sprer seg langt i lukt sier litt.

Anonymkode: 7337c...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan noen røykere forklare hva som er poenget med å tenne en røyk, for å vandre gatelangs flere hundre meter UTEN å ta noen sug av den? Jeg har observert dette gjentatte ganger hos flere røykere som tilfeldigvis gikk samme vei som meg. Det er så irritetende, forpester luften enda mer og får meg til å kvie meg enda mer for å gå mine ærender selv om jeg MÅ. Jeg må holde pusten og finne meg andre stikkveier for å unngå røykere. 

Ja jeg sliter med allergi mot nikotin.

Anonymkode: 8c979...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, det må gå ann å diskutere uten å komme med personangrep! Sånn som ikke-røykerne holder på i denne (og andre tråder) er kort og greit flaut! Har dere ikke bedre argumenter enn å angripe? Og nei, jeg røyker ikke selv så jeg føler meg ikke støtt. Er bare ufattelig overrasket over at man kan dra en diskusjon ned på et sånt nivå! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir oppgitt over nivået i denne tråden. Man står helt fritt til å røyke, hvis man vil det. Tobakk er en legal vare på det norske markedet, noe som gjør det ganske klart at det IKKE er ulovlig. Så lenge folk lar være å røyke innendørs på offentlige plasser (noe som også har blitt ulovlig med tiden), er det ikke noe andre har noe med. Skal man kommentere den sterke parfymelukten noen velger å ha i samme slengen kanskje? Det kan være like plagsomt. Forskjellen her er at ingen bryr seg, stort sett.

Man trenger ikke oppsøke røykere og lukten hvis man ikke liker det. Ganske enkelt og greit. Eneste grunnen til å gjøre det som antirøyker er for å være moralpoliti. Noe jeg synes er en uting i en slik sammenheng. Hva slags glede har du av det? Du driter deg egentlig bare ut ved å konstant skulle hakke på andre for noe sånt. Hadde blitt noe annet hvis en røyker gikk opp i ansiktet på deg og blåste ut av all kraft, da kunne jeg forstått en eventuell reaksjon. 

Anonymkode: 28bef...30e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still røykere og ikke røykere på ei rekke. Å du ser på huden til hvem som røyker. Skal ikke mange år med røyking før både rynker og gråfarge har overtatt huden. Man må lide for skjønnheten ;)

Anonymkode: 7337c...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei på jobben som røyker. Greit nok det, hun plager ingen med å røyke ute. MEN vi har kun ett do. Å jeg HATER å gå på do etter henne. Det stinker røyk innpå det doet. Trenger ikke vite at hun har vært der før meg. Jeg kjenner at det er hun som har vært der.

Anonymkode: c18c9...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker ikke men så lenge det er lov å røyke i Norge, så må vi nesten la de som velger dette få gjøre det. Samtidig mener jeg at alle skal vise hensyn og ikke røyke på togperrongen, busstoppet osv.

Men jeg skjønner faktisk innimellom hvorfor røykere blir provosert av alle kommentarene, for det å bli bli kalt mindre intelligent osv fordi man røyker syns jeg blir veldig feil. Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng her, selv om det å røyke ikke er bra for helsa.

Da er man mindre intelligent hvis man ikke trener, spiser sukker, soler seg for mye, spiser fet mat osv osv osv. For alt dette kan være skadelig for kroppen også.

Hvis vi vil at alle rundt oss skal slutte å røyke er det andre argumenter som må brukes. Ikke det at alle som røyker er dumme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 22.13, Nasse1 skrev:

Jeg røyker i ny og ne. Synes det er for mye å forlange at jeg ikke kan ta meg en røyk mens jeg går ute på (relativ folketom) gata, men er helt enig i at man likevel kan ta hensyn. For ekempel forsøker jeg stelle meg litt utenfor om jeg tar en røyk på buss/tbanestopp, slik at jeg ikke blir stående tett inntil noen. Har full forståelse for at det kan oppleves ubehagelig å få en "røyksky" i trynet. 

Er det ikke forbudt å røyke på disse stoppene? Det er det i Bergen

Anonymkode: 9ec75...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det bare er enkelte stopp det er forbudt å røyke i Oslo, feks oslo s. 

Og hvis det er et busstopp, vil ikke være mange meterne å stelle seg utenfor før man også må kunne diskutere hvor holdeplassen ender og gata starter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 19.37, AnonymBruker skrev:

Liker ikke røykere og de er så hårsåre. Jeg er allergiker og tåler røyk dårlig, så jeg dekker alltid for munnen når jeg ser røykere i nærheten. Særlig når jeg ikke har mulighet til å holde de på avstand. 

Istedenfor å spørre eller ta hensyn, blir de fornærma fordi jeg holder for nesa. Jeg har ennå ikke møtt en røyker som tar hensyn. 

Anonymkode: 7651a...782

Du kan ha møtt mange hensynsfulle røykere, bare at du ikke skjønte at de var røykere nettopp fordi de tok hensyn.

Anonymkode: d0d39...1c7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om vi bare forbød sigaretter... 

Naboen under oss røyker ut av vinduet mange ganger i timen, noe som resulterer i at vi nesten ikke kan lufte (bor i blokk) om vi skulle glemme et vindu oppe etter å ha luftet litt (etter å ha sjekket om dens vindu er oppe) så fylles hele leiligheten med røyk og man skulle tro vi satt inne og røyker selv. Vi vurderer nå å flytte da det er et så stort problem. 

Sigarettrøyk er skadelig, at noen fortsatt tør å røyke er for meg et stort under. Sønnen min har astma, vi må svært ofte flytte oss fra trikkeholdeplass eller komme oss unna røykere på gangfelt. Lurer på om røykere egentlig forstår hva de gjør med sine egne lunger, og om de faktisk er villig til å risikere kols etc om de vet hvordan det føles. 

Mitt tips til alle røykere: hold deg for nesen, og bruk et sugerør til å puste gjennom munnen med, så får du litt av følelsen kols/astma gir deg.. prøv å gå sånn i flere timer, og ikke glem å forsøke det i en trapp.. 

At man skaper arbeidsplasser som et argument for å røyke er bare latterlig.. noen lever av å produsere crystal meth også.. 

Endret av mrs.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.1.2017 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Det er forbudt å røyke på offentlige holdeplasser, men det tror jeg ikke det er mange som vet eller bryr seg om.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mrs.s skrev:

Hva om vi bare forbød sigaretter... 

Naboen under oss røyker ut av vinduet mange ganger i timen, noe som resulterer i at vi nesten ikke kan lufte (bor i blokk) om vi skulle glemme et vindu oppe etter å ha luftet litt (etter å ha sjekket om dens vindu er oppe) så fylles hele leiligheten med røyk og man skulle tro vi satt inne og røyker selv. Vi vurderer nå å flytte da det er et så stort problem. 

Sigarettrøyk er skadelig, at noen fortsatt tør å røyke er for meg et stort under. Sønnen min har astma, vi må svært ofte flytte oss fra trikkeholdeplass eller komme oss unna røykere på gangfelt. Lurer på om røykere egentlig forstår hva de gjør med sine egne lunger, og om de faktisk er villig til å risikere kols etc om de vet hvordan det føles. 

Mitt tips til alle røykere: hold deg for nesen, og bruk et sugerør til å puste gjennom munnen med, så får du litt av følelsen kols/astma gir deg.. prøv å gå sånn i flere timer, og ikke glem å forsøke det i en trapp.. 

At man skaper arbeidsplasser som et argument for å røyke er bare latterlig.. noen lever av å produsere crystal meth også.. 

Du er jo bare ond.

Anonymkode: 3bae0...07b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo bare ond.

Anonymkode: 3bae0...07b

Fordi? 

Synes i grunn det er et godt tips jeg, sjansen for å få kols  er betraktelig høyere om man røyker, kanskje man forstår alvoret om man kan kjenne litt på hvordan det føles.. 

Endret av mrs.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gregor Clegane

Det gjelder å finne en balansegang her. Fullstendig enig i at røykere bør ta hensyn til ikke-røykere. Røykere kan tenke over hvor de tar seg en blås og innrette seg deretter. Samtidig må det også gjelde motsatt veg. Du trenger ikke oppsøke situasjoner du ikke liker eller vet kommer til å skape problemer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å henge ut røykere slik lange her gjør bli bare helt feil. Fedme er også farlig, skal mann forby sjokolade ? Henge ut de som er tykke? Hver enkelt av oss bestemmer selv hva vi ønsker å gjøre. Men ja det bør selvsagt tas hensyn. 

Jeg røyker ikke.

Anonymkode: eb5f3...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2017 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Ja helt enig med deg!! Blir kvalm av røyklukt!At det aldri blir slutt på røykere er helt ufattelig. Skjønner at dem på 70 tallet ikke hadde stor nok hjerne til å fatte hva røyking gjør med folk. Men nå lever vi faktisk i 2017. Ennå så er folk så dumme at de begynner å røyke??? Uffattelig. Ikke lukter det godt av røykere heller. Å jada, jeg skjønner røykere blir sure av innlegget mitt.Er ikke tøft å begynne å røyke i 2017. Var på 70-80 og 90 tallet dem trodde det.   

Anonymkode: c18c9...70a

Ingen røyker lengre i 2017. Alle med litt omløp i hodet har gått over til ecig,

Anonymkode: f9d92...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen røyker lengre i 2017. Alle med litt omløp i hodet har gått over til ecig,

Anonymkode: f9d92...ffd

Mange røyker også i 2017, og mange jeg kjenner som er ganske oppegående og smarte røyker. Samtidig som jeg kjenner mange som lider av fedme men som fremdeles spiser sukker, men de er smarte for det. Men ja de burde så absolutt ikke røyke eller hive innpå med sukker. 

Anonymkode: eb5f3...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...