AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #21 Del Skrevet 8. januar 2017 Er så dobbeltmoralsk at jeg tar meg en røyk på fest. Samtidig så hater jeg når folk røyker inne. Sånn at hus blir ødelagt og klærne stinker så at de må vaskes etter å ha vært innom ser i 5 minutter. Anonymkode: 019da...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #22 Del Skrevet 8. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: De syns sikkert det var veldig kuult da de begynte å røyke for 40-50 år siden. Det var kulturen den gangen det. Anonymkode: 7337c...815 Sikkert. Men det var ikke det jeg svarte på 😊 Anonymkode: 7a3ee...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #23 Del Skrevet 8. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Liker ikke røykere og de er så hårsåre. Jeg er allergiker og tåler røyk dårlig, så jeg dekker alltid for munnen når jeg ser røykere i nærheten. Særlig når jeg ikke har mulighet til å holde de på avstand. Istedenfor å spørre eller ta hensyn, blir de fornærma fordi jeg holder for nesa. Jeg har ennå ikke møtt en røyker som tar hensyn. Anonymkode: 7651a...782 Jeg røyker, stort sett bare hjemme. Har du sagt at du er allergisk og de blir fornærma? Det er jo helt bak mål! De som røyker overalt bør kunne ta hensyn, ser så dumt ut med en gjeng pasienter rett utenfor inngangen til sykehusene. Hvorfor ikke gå noen meter til, litt unna alle andre? Hvorfor skal folk på død å liv røyke nesten oppå alle andre? Kjenner jeg blir flau av oppførselen til "mine med-røykere" Anonymkode: 0052d...0ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #24 Del Skrevet 8. januar 2017 Det vil alltid være evig krangling om røyking. De smarte som ikke røyker og de "ikke så" smarte som røyker. Hvem vinner kampen til slutt da?? Heldigvis jobber myndighetene med at det blir begrensninger og muligheter for røyking. Skjuler røyk i butikker. Ikke lov å røyke inne på uteplasser. Heier på myndighetene. Helt topp at de prøver å få folk til å bli friskere og sunnere. Vi vil jo leve lengst mulig? Vil vi ikke? Anonymkode: 7337c...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #25 Del Skrevet 8. januar 2017 På 1/7/2017 den 19.27, AnonymBruker skrev: Hva om alle røykere kun røyket på egen tomt? Hater å gå på fortauet og plutselig gå inn i en røyksky fordi han/hun foran meg tenner seg en røyk. Enig/uenig? Anonymkode: 15399...b48 Jeg hater røyk og røykere. Ser på de som et utgått museumsfenomen. Ønsker 100% forbud mot røyk overalt, selv ute i gatene, ute overalt og inne i alle privatboliger. Anonymkode: 1f717...333 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #26 Del Skrevet 8. januar 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil alltid være evig krangling om røyking. De smarte som ikke røyker og de "ikke så" smarte som røyker. Hvem vinner kampen til slutt da?? Heldigvis jobber myndighetene med at det blir begrensninger og muligheter for røyking. Skjuler røyk i butikker. Ikke lov å røyke inne på uteplasser. Heier på myndighetene. Helt topp at de prøver å få folk til å bli friskere og sunnere. Vi vil jo leve lengst mulig? Vil vi ikke? Anonymkode: 7337c...815 De som ikke er så reflekterte eller intelligente, de røyker gjerne... Æsj, det er så kvalmt med røyk og røykere. Anonymkode: 1f717...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #27 Del Skrevet 8. januar 2017 Røyk er ekkelt og stinker. Forstår ikke at folk kan velge å røyke når man vet hvor helseskadelig det faktisk er? Jeg misliker sterkt at folk stiller seg opp foran innganger på offentlige bygninger og røyker. De må selvsagt få velge å utsette seg selv for røyken, men å påtvinge andre mennesker denne elendigheten er frekt og lite hensynsfullt. Mener jeg. Anonymkode: 7bcba...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #28 Del Skrevet 8. januar 2017 På 7.1.2017 den 21.10, AnonymBruker skrev: Ja helt enig med deg!! Blir kvalm av røyklukt!At det aldri blir slutt på røykere er helt ufattelig. Skjønner at dem på 70 tallet ikke hadde stor nok hjerne til å fatte hva røyking gjør med folk. Men nå lever vi faktisk i 2017. Ennå så er folk så dumme at de begynner å røyke??? Uffattelig. Ikke lukter det godt av røykere heller. Å jada, jeg skjønner røykere blir sure av innlegget mitt.Er ikke tøft å begynne å røyke i 2017. Var på 70-80 og 90 tallet dem trodde det. Anonymkode: c18c9...70a Ja, for du framstår som en veldig intelligent person, må jeg si. Ikke kan du skrive, og det du prøver å formidle, er jo helt lavpanna. Nei, jeg røyker ikke, så det er ikke derfor jeg svarer deg, men du oser jo dumskap, også rakker du ned på andre. Haff. Hvis folk ikke takler at noen tenner en røyk i det de går forbi deg, så er du ekstremt fintfølende. Jeg synes det er verre med folk som har badet i parfyme før de går ut. Noen ganger kan en bli nesten slått i bakken av den eimen som treffer en, og som ligger igjen lenge etter at personen er borte. Anonymkode: 9a222...2f7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse1 Skrevet 8. januar 2017 #29 Del Skrevet 8. januar 2017 Jeg røyker i ny og ne. Synes det er for mye å forlange at jeg ikke kan ta meg en røyk mens jeg går ute på (relativ folketom) gata, men er helt enig i at man likevel kan ta hensyn. For ekempel forsøker jeg stelle meg litt utenfor om jeg tar en røyk på buss/tbanestopp, slik at jeg ikke blir stående tett inntil noen. Har full forståelse for at det kan oppleves ubehagelig å få en "røyksky" i trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #30 Del Skrevet 8. januar 2017 Supert- faren min dødde av emfysem og moren min må av og til på oxygen. Dere som røyker - dere er selv-opptatte kjerringer som tenker kun på deg selv. Men lykke til når dere blir eldre og kan ikke nytte dere av barnebarnet deres fordi du kan ikke gå mer en et par hundre meter eller når du blir pensjonist og må ukentlig på sykehuset. Anonymkode: ddf88...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #31 Del Skrevet 8. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater røyk og røykere. Ser på de som et utgått museumsfenomen. Ønsker 100% forbud mot røyk overalt, selv ute i gatene, ute overalt og inne i alle privatboliger. Anonymkode: 1f717...333 Mycket enig!! Anonymkode: c18c9...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #32 Del Skrevet 8. januar 2017 Det er for sent den dagen oksygentanken er festet i en ryggsekk på ryggen ja. Guuuud jeg er superglad jeg ikke røyker!! Anonymkode: c18c9...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #33 Del Skrevet 8. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg røyker, stort sett bare hjemme. Har du sagt at du er allergisk og de blir fornærma? Det er jo helt bak mål! De som røyker overalt bør kunne ta hensyn, ser så dumt ut med en gjeng pasienter rett utenfor inngangen til sykehusene. Hvorfor ikke gå noen meter til, litt unna alle andre? Hvorfor skal folk på død å liv røyke nesten oppå alle andre? Kjenner jeg blir flau av oppførselen til "mine med-røykere" Anonymkode: 0052d...0ad Ja, selvfølgelig sier jeg fra. Ellers ser jeg bare ut som en trassig tulling😁 Jeg får pustebesvær av røyk og blir kanskje fort hysterisk så fort jeg kjenner lukten av det. Men lager ingen scene av den grunn. Røykere derimot. Anonymkode: 7651a...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lizard queen Skrevet 8. januar 2017 #34 Del Skrevet 8. januar 2017 Er det virkelig et så stort problem da? Jeg synes hverfall ikke det, og jeg er mye i byen og har perioder hvor jeg er veldig sensitiv på lukt og forurensig. Lukter jo litt hvis man går rett forbi noen men da er det jo bare i det halve sekundet man går forbi. Eneste er vel hvis folk har tatt seg en sigg rett før de går på bussen og de stinker røyk når de kommer inn, men det gjelder jo parfyme og kroppslukt å sånne ting også, det er liksom sånt man må godta at skjer når masse folk er tett oppå hverandre. Men hvis folk faktisk plager deg med røyken synes jeg det er greit å si fra altså, feks hvis det høljregner og det er flere som venter på bussen, og så tenner noen seg en røyk i busskuret, da synes jeg de enten kan vente eller stå utenfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #35 Del Skrevet 9. januar 2017 Hæ? er røykere dumme?? At det går an å være så frekk!! Har det ikke vært for oss så hadde det jo ikke vært inntekter til plasser som tiedeman`s fabrikk. Vi skaper jo arbeidsplasser på lunge avdelingen å andre avdelinger. Hva ellers skal man kaste bort mye penger i luften på? Nei vær glad vi finnes. Nå tenner jeg meg en røyk å nyter livet. Anonymkode: c18c9...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #36 Del Skrevet 9. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg respekterer at noen blir kvalm av røyk og røyklukt. Men jeg respekterer ikke å kalle folk for dumme. Og jeg respekterer heller ikke din diskusjonsform. Du synes tydeligvis det er morsomt med alvorlig syke mennesker? Endel ikke-røykere i denne tråden er ikke helt riktig skrudd sammen. Anonymkode: 1e33e...e64 Det her kommer sikkert som et sjokk på deg. Men å begynne å røyke.. generelt røykere blir ikke sett på de smarteste. Det vil ikke si at de er dumme i alt de gjør. Men å begynne å røyke er blir ikke sett på smart. Så det får du bare respektere at ikke røykere er nok de smarteste. Anonymkode: 7337c...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #37 Del Skrevet 9. januar 2017 Jeg som ikke-røyker synes det er en uvane at enkelte går med røyk i munnen gjennom sentrum på en fredag eller lørdags formiddag når det er mange folk/barn/eldre til stede. Langs gata på med stille tidspunkter så kunne jeg ikke brydd meg mindre, men når man er nødt til å gå sild-i-tønne så er det ubehagelig. Ellers så kan røykere som røyker i et busskur med andre mennesker (gjerne mens det regner) bare ha det så godt Anonymkode: bbba3...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uffda Skrevet 9. januar 2017 #38 Del Skrevet 9. januar 2017 (endret) På 7.1.2017 den 19.35, AnonymBruker skrev: Og de som ikke har egen tomt, de får ikke røyke? Nei, slutt med å la butikkene selge røykeutstyr. Anonymkode: d6a70...c57 Nei? I Hvilken verden er det noen som har rett til å røyke, forurense å plage andre enten de eier tomt eller ikke? At det ikke er totalforbud mot røyk er fortsatt absurd og urimelig. Var selv ute å gikk meg en kveldstur i går og kjente på den deilige friske lufta før idyllen blir ødelagt av den der jævlige sure , bitre tobakklukta, selv om det ikke var noen å se i omkrets, og ca 70 meter lenger opp i en sidegate sto det selvfølgelig et eller annet avskum og koste seg. Tenk på det, 75-80 meter unna, og likevel gikk det ikke an å nyte frisk luft lenger ned i gata. Røyken sprer seg nemlig. Er ikke sånn at den forsvinner rett opp i løse lufta eller rett ned i lungene på røykerne. Den sprer seg utover og kan plage hvem som helst innen en viss omkrets. Enda verre er det når man skal prøve å sove og en faens jævel står ute på trappa og røyker så man ikke lenger kan ha opp vinduet. Ikke at det hjelper å lukke det heller, for det kommer inn gjennom ventiler og rør uansett. Faen ta disse jævlene. Endret 9. januar 2017 av Uffda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uffda Skrevet 9. januar 2017 #39 Del Skrevet 9. januar 2017 På 7.1.2017 den 19.36, AnonymBruker skrev: Det jeg 'liker' med å kjenne andres røyklukt, er å bli påmint den ekle lukten. Det gjør at jeg mister lysten på røyken selv. Anonymkode: ba907...1b7 Hva hjelper det da? Du får den jo i deg uansett når disse jævlene holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 9. januar 2017 #40 Del Skrevet 9. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som ikke-røyker synes det er en uvane at enkelte går med røyk i munnen gjennom sentrum på en fredag eller lørdags formiddag når det er mange folk/barn/eldre til stede. Langs gata på med stille tidspunkter så kunne jeg ikke brydd meg mindre, men når man er nødt til å gå sild-i-tønne så er det ubehagelig. Ellers så kan røykere som røyker i et busskur med andre mennesker (gjerne mens det regner) bare ha det så godt Anonymkode: bbba3...d6e Enig der. Jeg var røyker før, men nå er det mange år siden jeg sluttet. Jeg går ofte tur i byggefeltet der vi bor, og ofte kjenner jeg sigarettlukt i lufta fra noen som røyker ute. Det er utrolig hvor langt den lukta når, ettersom det er nokså langt fra husene til veien. Når man røyker i en bygate, er det mange som kjenner lukta, og dermed føler ubehag. Det kommer også tettere innpå. Etter at jeg sluttet å røyke, har jeg opplevd hvor sterk lukta er, og jeg vil også helst unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå