AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #1 Del Skrevet 6. januar 2017 Min venninne har arvet veldig mye baby/barneklær, leker og utstyr av oss. Hun har sagt at hun skal gi det videre når hun er ferdig med det, noe jeg synes er fint. Nå har søsteren min fått baby. Hun er også en venninne med henne. Hun har, i motsetning til min venninne dårlig råd, og jeg hadde egentlig sett for meg at hun kom til å arve av venninnen igjen. Istedet ser jeg venninnen legger ut til salgs på Facebook. Søsteren min har til og med bydd på flere av tingene men hun må betale ja.. jeg vet jeg ikke har noe med det siden jeg har gitt det bort , men er det innafor å stoppe arvestrømmen til denne venninnen og heller lagre det til min søster? Bør jeg si noe? Anonymkode: 6a780...eeb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Silfen Skrevet 6. januar 2017 Populært innlegg #2 Del Skrevet 6. januar 2017 Ja, si fra at det er dårlig skikk og bruk. Pay it forward er et konsept man bør ære om man har et moralsk bein i kroppen. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #3 Del Skrevet 6. januar 2017 Du bestemmer selv over dine egne ting, så lenge du ikke har gitt dem bort. Hvem du gir hva til er en sak mellom deg og mottaker. Anonymkode: ea6e7...cfc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 6. januar 2017 #4 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg hadde stoppet arvestrømmen og lagret til min søster i det øyeblikket jeg hadde oppdaget dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostalgi3M Skrevet 6. januar 2017 #5 Del Skrevet 6. januar 2017 Tja, hvor dårlig dømmekraft har du når du velger å ha slike venninner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #6 Del Skrevet 6. januar 2017 Lagre til din søster du. Jeg ga bort under forutsetning at det skulle videre til en 3. venninne. Hun som fikk av meg solgte videre. Året etter kom spørsmålet om påfyll og vedkommende ble blodig fornærma da jeg sa det var lovet bort til 3. venninne. Hun som fikk var frekk nok til å ringe å be om ny regnjakke da hun hadde mistet den hun fikk. Anonymkode: 2ab50...f0b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 6. januar 2017 #7 Del Skrevet 6. januar 2017 Hvis avtalen var at hun skulle GI det videre hadde jeg sagt ifra, hvis ikke har du ikke noe med det. Uansett hadde jeg stoppet å gi og gitt det til søstern din. Hvis hun er så frekk at hun spørr om å få ting hadde jeg bare sagt at alt allerede er lovt bort. Det er dine ting og du kan gjøre hva du vil med det. Noen mennesker er bare grådige og skal ha alt gratis, men er aldri villig til å gi noe til andre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 6. januar 2017 #8 Del Skrevet 6. januar 2017 Du bestemmer selv hva du gjør med dine egne ting, så jeg hadde glatt spart klærne til søsteren min og droppet å gi det til venninnen. Spør venninnen din er det bare å fortelle hvorfor. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 6. januar 2017 #9 Del Skrevet 6. januar 2017 Gi klærne til din søster istedet, og drit i denne "venninna" di. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #10 Del Skrevet 6. januar 2017 Vi har en sånn i familien. Vil gjerne arve ting,og som hun har fått. Målet har vært å få det for salg. Skammelig Anonymkode: 8bb74...b2c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havrekjeksen Skrevet 6. januar 2017 #11 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg hadde lett snudd strømmen til søsteren min. Man plikter ikke å gi bort noe. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gallagher Skrevet 6. januar 2017 #12 Del Skrevet 6. januar 2017 (endret) Ta betalt av venninnen din neste gang😉 Seriøst, tjene penger på brukte klær hun har fått? Grisk😯 Endret 6. januar 2017 av Gallagher Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattehviskeren Skrevet 6. januar 2017 #13 Del Skrevet 6. januar 2017 Noen folk, ass! Jeg blir helt imponert. Tenk å skulle ville tjene penger på noe andre har vært så snille å gi til en, i stedet for å gjøre det samme selv. Jeg ville sagt fra, at det hun gjør er litt rart, og at du da heller velge å gi til søsteren din som faktisk trenger dette. Noen er virkelig grisk/gjerrige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 6. januar 2017 #14 Del Skrevet 6. januar 2017 Selvfølgelig kan du det. Selv venninnen har nok forståelse for at du heller vil gi det til din egen søster hvis hun tenker seg om. Frekt å kreve penger av søsteren din for plagg hun har fått gratis av deg! Utrolig frekt, til og med. Gi tingene direkte til din søster heretter, så kan hun legge det til side til det passer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magnifiq Skrevet 6. januar 2017 #15 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg hadde sagt til henne at siden hun selger videre det hun får gratis, så velger jeg å gi det til søsteren min i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 6. januar 2017 #16 Del Skrevet 6. januar 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min venninne har arvet veldig mye baby/barneklær, leker og utstyr av oss. Hun har sagt at hun skal gi det videre når hun er ferdig med det, noe jeg synes er fint. Nå har søsteren min fått baby. Hun er også en venninne med henne. Hun har, i motsetning til min venninne dårlig råd, og jeg hadde egentlig sett for meg at hun kom til å arve av venninnen igjen. Istedet ser jeg venninnen legger ut til salgs på Facebook. Søsteren min har til og med bydd på flere av tingene men hun må betale ja.. jeg vet jeg ikke har noe med det siden jeg har gitt det bort , men er det innafor å stoppe arvestrømmen til denne venninnen og heller lagre det til min søster? Bør jeg si noe? Anonymkode: 6a780...eeb Jeg synes du først kan si til denne venninnen, at du selvfølgelig ikke kan bestemme siden du har gitt bort tingene til henne, men at du skulle ønske at hun kunne gi det videre til din søster. Så stopper du arvestrømmen fra nå av, og gir direkte videre til din søster. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaninen Skrevet 6. januar 2017 #17 Del Skrevet 6. januar 2017 Jeg synes du er ganske veik om du ikke sier ifra...Hun selger ting hun har fått av deg for fortjeneste, istedenfor å gi videre. Hun burde få beskjed om at det ikke er greit, og at du i fremtiden vil lagre tingene dine til søsteren din har bruk for dem! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 6. januar 2017 #18 Del Skrevet 6. januar 2017 Du kan jo alltids si til venninnen din at du syntes måten hun gjør det på er så smart at du vil lære av henne, at du synes du har vært dum som ikke kom på denne gode ideen selv, og at du selvsagt også burde tatt betalt fra starten av 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #19 Del Skrevet 6. januar 2017 Har du gitt alt til denne venninnen, og ikke spart noe til søsteren din? Blod er tykkere enn vann her, jeg holder heller av ting til familie enn til venner. Det er greit nok at du kanskje hadde håpet på at hun skulle gi det videre enda en gang, men hun har tross alt fått tingene og hun er ikke i din familie. Klart at det ville vært hyggelig av venninnen din å gi det videre, men jeg ville nok vært skuffet om jeg var søsteren din og oppdaget at du hadde gitt bort alt. Anonymkode: c2672...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #20 Del Skrevet 6. januar 2017 Hei igjen og takk for mange svar. Ser det et flere enn meg som reagerer på dette ja. Grunnen til at jeg har gitt bort alt og ikke spart til min søster er at jeg rett og slett ikke har lagringsplass, så det er greit å få det ut av huset så kjapt som mulig. Jeg kunne ikke spare på alt i tilfelle søsteren min skulle bli gravid en eller annen gang. Derfor er det også litt vanskelig å spare på klær til søsteren kan ta over.. men skal snakke med søsteren min om hva hun vil. Anonymkode: 6a780...eeb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå