Gå til innhold

Hvordan lukter døde kropper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull, og du tenker det er mer etisk at det renner avføring fra den døde, enn å bruke ett par tupfere? 

Anonymkode: 37253...b60

Tull og tull... Vi gjør ikke det på jobb, men hos oss har de ikke ofte mye som skal tømmes og derfor ikke nødvendig. Det har heller aldri vært et problem, de lukter aldri avføring etter vi har stelt dem. Er det ikke nødvendig er det etisk riktig å la være. Det er nok større behov for de som har dødd plutselig og har mye I systemet, da er det riktig å gjøre det. Du må ikke være så bastant.

Anonymkode: d8095...7c1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter sikkert som den daue fuglen jeg fant under sengen søtt og emment!( katt hadde vært på jakt)

Skrevet (endret)

Leste noen beskrive lukten en gang (fra de som hadde ligget lenge) som "kokt kål" uten at jeg kan bekrefte det.

De døde menneskene jeg har vært borti (farmor og bestefar) luktet ingenting som jeg kan huske men de hadde ikke være døde lenge/vært i kjølerom.

Endret av Calypso
Skrevet

Jeg har kjent lukten av langtkommen nekrose så jeg vet hvordan dødt menneskekjøtt lukter.  Det er den verste lukta jeg vet.  Mennesker som har vært døde i bare noen timer lukter ikke noe. 

• Hjerte 1
Skrevet
På 7.1.2017 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt, fra en sikker kilde, at lukta av lik kan sammenlignes med lukta av servelat.

Anonymkode: 26665...203

Dummeste jeg har hørt.

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter ikke avføring, man tamponer jo... 

Nei, det gjør man ikke. 

Skrevet

Lukta er vel ikke så interessant, men hvordan de blir seende ut om de ikke blir kjølt ned derimot ... :P Haha

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter ikke avføring, man tamponer jo... 

Nei man tamponerer ikke lengre. Sluttet med det for noen år siden. Vet ikke hvorfor, men syns man burde fortsatt med det. Mulig det er ulik praksis fra sted til sted, for det var helt vanlig der jeg jobbet før. Byttet jobb for ca 3 år siden og ble ganske satt første gang jeg stellet et lik på den nye plassen fordi de ikke tamponerer.

Anonymkode: 8f9f3...85d

Gjest Elseby13
Skrevet
På 7.1.2017 den 20.50, Spiteful skrev:

Det var nytt... Bra jeg ikke skal studere medisin da heheh

Det var nytt for deg? Du tuller nå?

Skrevet
1 time siden, Elseby13 skrev:

Det var nytt for deg? Du tuller nå?

Virker det som om jeg tuller? Hvordan skulle jeg vist at det er obligatorisk at alle legestudenter MÅ se på lik og studere de??? Det er jo ikke en selvfølge at alle leger skal holde på med lik? Ikke for meg iaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...