Gå til innhold

Hvordan lukter døde kropper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som vet og kan beskrive hvordan døde kropper lukter fra dag en og videre, feks om de ikke blir funnet og hjemmet har vanlig innetemperatur? Er kjent med at forråtningsprosessen går saktere i kjøligere klima.

Anonymkode: ac522...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som parfymert, råttent kjøtt. Ekkelt sterkt og kvalmende søtt på samme tid.

Anonymkode: 835c2...8d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet og kan beskrive hvordan døde kropper lukter fra dag en og videre, feks om de ikke blir funnet og hjemmet har vanlig innetemperatur? Er kjent med at forråtningsprosessen går saktere i kjøligere klima.

Anonymkode: ac522...fcc

Naboer vil kjenne lukten etter en tid.

Anonymkode: 8ac85...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sa broren min brakk armen, oppererte og gipsa, uten å vaske armen på 5 uker. Fy faen de 2 siste ukene lukta armen skikkelig råttent. Jeg takler ikke være nærmere enn 2m pga. den lukta uff. Kan se for meg det er slik dødlukt er også

Anonymkode: 49818...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De likene jeg har stellet har vært ferske og lukter ikke. Blir litt lukt om man ikke får de fort nok på kjøla da. Som gammel frukt, døde blomster pluss at det kan lukter avføring om det siver ut. Blir fortere lukt av lik enn av slakt da innvollene er intakte, men tar uansett tid da lik normalt sett blir oppbevart på kjølerom.

Anonymkode: 8f9f3...85d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2017 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Noen her som vet og kan beskrive hvordan døde kropper lukter fra dag en og videre, feks om de ikke blir funnet og hjemmet har vanlig innetemperatur? Er kjent med at forråtningsprosessen går saktere i kjøligere klima.

Anonymkode: ac522...fcc

Har lest om at noen soldater er med på øvelser der de må oppholde seg i rom/ hus der det er mengder av råttent dyrekjøtt (+ evt råtne dyreinnvoller?), for å være forberedt på lukten...

Anonymkode: 8ac85...939

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent lukten av døde dyr, men klarer ikke å beskrive den lukten. Det er liksom slik at når du kjenner lukten så vet du bare at det lukter død. Bestemor luktet ingenting noen timer etter hun døde, ei heller ved åpen kiste før begravelsen, men de blir jo oppbevart på fryserom.

Anonymkode: 382a8...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Lukter søtt og kvalmende. Jeg har hatt sommerjobb på kirkegård, og den lukta satt seg i nesa. Det lukter annerledes enn døde dyrekropper av en eller annen grunn, som ikke lukter søtt, bare økende grad av råttent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Den Lille Heksa skrev:

Lukter søtt og kvalmende. Jeg har hatt sommerjobb på kirkegård, og den lukta satt seg i nesa. Det lukter annerledes enn døde dyrekropper av en eller annen grunn, som ikke lukter søtt, bare økende grad av råttent.

Kjente du lukten gjennom kistene, eller var det åpne kister som du jobbet med?

Anonymkode: 8ac85...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjente du lukten gjennom kistene, eller var det åpne kister som du jobbet med?

Anonymkode: 8ac85...939

Jobbet ikke med bårene som sådan, bare gikk forbi bårehuset/kapellet, virket som lukta hadde satt seg fast der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daryl Dixon

Jeg har vært med på obduksjoner og lukta er vanskelig å beskrive. Stram, litt som den lukta det ofte er på kjøttdeig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (heldigvis) ikke luktet døde mennesker, men døde dyr som har ligget en stund lukter kort og greit... død... Du er lissom ikke i tvil om lukten.....

Anonymkode: e79e2...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg har vært med på obduksjoner og lukta er vanskelig å beskrive. Stram, litt som den lukta det ofte er på kjøttdeig.. 

Oi, hvordan var det å være med på obduksjon? Mitt verste mareritt er å se et lik... Tror jeg hadde fått sammenbrudd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daryl Dixon
7 minutter siden, Spiteful skrev:

Oi, hvordan var det å være med på obduksjon? Mitt verste mareritt er å se et lik... Tror jeg hadde fått sammenbrudd da...

Jeg skulle bli lege så det var ikke direkte fælt, men så klart hver gang man ser noen død så får man litt ekstra respekt for livet. Og den første gangen jeg var med på obduksjon syntes jeg at det var brutalt, nesten respektløs for den døde. Det rareste var å ha hendene inne I en kald kropp. Ansiktet var dekket til og det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Spiteful skrev:

Oi, hvordan var det å være med på obduksjon? Mitt verste mareritt er å se et lik... Tror jeg hadde fått sammenbrudd da...

Har du aldri vært på likskue? Ingen du kjenner som har dødd? Det er jo en ganske naturlig ting, egentlig.

Anonymkode: 835c2...8d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Daryl Dixon skrev:

Jeg skulle bli lege så det var ikke direkte fælt, men så klart hver gang man ser noen død så får man litt ekstra respekt for livet. Og den første gangen jeg var med på obduksjon syntes jeg at det var brutalt, nesten respektløs for den døde. Det rareste var å ha hendene inne I en kald kropp. Ansiktet var dekket til og det hjalp.

Bra at ansikt var dekket til da. Det gjør det muligend lettere? Respekt til deg iaf som har klart det. Mange som ikke kunne klart det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
1 minutt siden, Spiteful skrev:

Bra at ansikt var dekket til da. Det gjør det muligend lettere? Respekt til deg iaf som har klart det. Mange som ikke kunne klart det

Medisinstudenter slipper ikke unna døde kropper, men var noen som slet ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...