AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #21 Del Skrevet 8. januar 2017 Du bør ikke irettesette dem for gjentagelser, men skifte fokus på hvorfor du besøker dem. Det er vel samværet som er viktigst når man besøker foreldre og besteforeldre, ikke samtalene. Anonymkode: dc6aa...67b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #22 Del Skrevet 8. januar 2017 Anonymkode: 9f33a...7d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #23 Del Skrevet 8. januar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 9f33a...7d8 Veldig bra, tankevekkende og rørende! Håper mange tar seg tid til å se denne lille snutten. Anonymkode: 7622e...e97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #24 Del Skrevet 8. januar 2017 7 timer siden, fuglekvitter__ skrev: Ha ha ha. Ja, jeg vet det. Morsomt. Jeg kjenner meg så igjen i det. Altså, det samme blir gjentatt hele tiden. Det er alltid tilbake til at man er 14-15 år, gjerne en historie som er litt annerledes og verre enn da man var 15 år. Først nå tåler jeg å høre dette. Ja, du må si i fra - men jeg tror ikke det hjelper. De klarer rett og slett ikke noe annet. Og sånn er det dessverre. Det går ofte bare i minner og i kritikk. For det er gamle folk veldig flinke til. Å kritisere folk. Det finnes jo noen som bare forteller samme vitsen om og om igjen da. Man får prøve å se lyst på det. Kritikk har vel ikke noe med alder å gjøre Anonymkode: f26c8...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #25 Del Skrevet 8. januar 2017 Og der glemte alle at de eldes. At det går fort til de er 60. Men...de skal nok ikke bli slik. Morsomt Anonymkode: f26c8...227 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #26 Del Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og der glemte alle at de eldes. At det går fort til de er 60. Men...de skal nok ikke bli slik. Morsomt Anonymkode: f26c8...227 Tenker det samme. Anonymkode: 7622e...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #27 Del Skrevet 8. januar 2017 På 6.1.2017 den 15.35, AnonymBruker skrev: Har svigerforeldre på 60 år, og det har alltid vært sånn at de har fortalt det samme. Hver gang. "Jeg husker den gang", ja, så kan vi resten utenat. Den gangen ja. Og så var det den gangen, det har du bare fortalt oss 83 ganger tidligere, spennende! Vi jatter med og later som om det er gøy, underholdende eller spennende. Virker liksom for frekt å si: "Det sier du hver eneste gang vi kommer på besøk " Ja, jeg har hørt om den gangen onkel Kåre kjørte ut med bilen. Og den hunden du kjente da du var 12 år, ja. Nettopp. Jeg er så lei, mannen min også forsåvidt. Hele besøket blir bare som å se den samme reprisen av et kleint TV-program hver gang. Alt går på repeat. Merkelig nok er det aldri snakk om noe som er nyere enn 25 år gammelt. Bortsett fra hvis det er intriger, da, er endel narkiser i den familien som det sladres om dessverre. Men hvor vanlig er det at eldre mennesker snakker om det samme hver eneste gang man er på besøk? Og er det lov å si ifra? Anonymkode: d570b...64d Siden svigerforeldrene dine er 60 så er vel mannen din ca 40, og dine egne foreldre omtrent 60 de også? Jobber ikke svigerforeldrene dine? Folk flest jobber til de er både 60 og eldre. Det høres ut som du beskriver folk godt oppi 80-åra. Er de friske? Jeg jobber sammen med folk på 60 selv og det du sier er så langt fra 60-åringene på jobb som det er mulig å komme. Anonymkode: e7110...bdc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2017 #28 Del Skrevet 8. januar 2017 Mine svigerforeldre er også slik, særlig svigermor. Hun er 66 og han er 69. Der fortelles de samme historiene om ting som skjedde da mannen min var barn, om episoder med sykdom, da mannens besteforeldre døde osv om igjen og om igjen. Det er disse gjentakende historiene i tillegg til bygdesladder det går i. Jeg har ved et par anledninger forsiktig kommentert at "Åja den historien har du fortalt meg før...". Men de forteller historien likevel. Begge er pensjonister nå, hun har gått hjemme siste ti årene og blitt litt sær etterhvert. Jeg har kommet fram til at det letteste er å bare bite det i seg å høre på historiene. Anonymkode: fae3e...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Derpderp Skrevet 8. januar 2017 #29 Del Skrevet 8. januar 2017 Det suger, og det tester tålmodigheten. However, min tommelfingerregel er at de kan få fortelle historien én gang for hver gang de har tørka bæsjerumpa mi da jeg var liten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #30 Del Skrevet 9. januar 2017 Ellers fungerer hukommelsen OK? Anonymkode: 91c27...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #31 Del Skrevet 9. januar 2017 Svigerfar er i full jobb i en alder av 72. Altså ikke dement, men det hindrer han ikke fra å gjenta historier. Han reiser seg ofte opp også, slik at han kan fortelle med innlevelse. Han har skikkelige kunstpauser, så da jeg ble kjent med han trodde jeg historien var ferdig. Litt rar slutt, men det var endelig over. Men så kom neste setning. Jeg har forsøkt små triks opp igjennom årene. Bytte samtaleemne, hinte om at vi har hørt det før... Mannen elsker rett og slett sin egen stemme! I tillegg har historiene entendens til å bli mer spektakulære for hver gang. Så vi har laget oss noen overlevelsesmekanismer i stedet. Vi diskuterer på forhånd hvilke historier vi tror kommer, og så vedder vi på hvor dramatisk den blir denne gangen. Han har balndt annet noen vanvittige historier fra den gangen han var på sjøen. Det begynte med at de hadde vært nødt til å 'ta livet av' et par negere (ja, han er fullblods rasist). Nå er eldste sønnen min 17, og vi begynner å nærme oss en halv landsby... Anonymkode: f96d4...191 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 9. januar 2017 #32 Del Skrevet 9. januar 2017 Jeg hadde en mormor som var sånn og herregud så gørr det var å høre de samme historiene om igjen og om igjen. Nå har hun vært død i mange år, men jeg skulle med største glede hørt de historiene hver eneste dag igjen, bare hun fremdeles kunne vært i livet mitt. Sett pris på de "gamle" folkene du, en dag er de ikke noe mer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 9. januar 2017 #33 Del Skrevet 9. januar 2017 Er ikke det TS beskriver i #1 ganske vanlig? Jeg har forholdsvis god husk/hukommelse, så jeg tar stadig venner/familie på "fersken" i at de ofte gjentar ting om og om igjen. Ja, har selv tatt meg selv på fersken, i å gjenta meg. Oftest når jeg har vært ruspåvirket.. men.. Jeg har i alle fall slått meg til ro med at dette er ganske normalt. Jeg er flink å "filtrere bort" om ting blir gjentatt for mye, og koser meg i min egen lille verden heller, mens jeg smiler og nikker og sier jaaaa, jaaaaaaa, mmmm... ja, og en og annen gang "hihi", "hoho" eller "haha" Det hender jeg også påpeker det, om det blir for slitsomt. Men jeg er litt varsom med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 9. januar 2017 #34 Del Skrevet 9. januar 2017 slutt å inviter dem hjem og heller møt dem for noen aktiviteter hvor alle kan delta. tur i skogen, piknik, restaurant, kino, paintball, bowling, gokart, tur-/retur med danskebåten. hva som helst egentlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #35 Del Skrevet 9. januar 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden svigerforeldrene dine er 60 så er vel mannen din ca 40, og dine egne foreldre omtrent 60 de også? Jobber ikke svigerforeldrene dine? Folk flest jobber til de er både 60 og eldre. Det høres ut som du beskriver folk godt oppi 80-åra. Er de friske? Jeg jobber sammen med folk på 60 selv og det du sier er så langt fra 60-åringene på jobb som det er mulig å komme. Anonymkode: e7110...bdc Han er 29 år. Mine foreldre er 50 Anonymkode: d570b...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. januar 2017 #36 Del Skrevet 9. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som du beskriver folk godt oppi 80-åra. Er de friske? Jeg jobber sammen med folk på 60 selv og det du sier er så langt fra 60-åringene på jobb som det er mulig å komme. Anonymkode: e7110...bdc Signerer. -Har de ingen interesser/hobbies? Reising feks. Kanskje lære seg data hvis de ikke kan? Dere kan kanskje snakke om ting som eventuelt interesserer dem på den måten, og unngå at disse historiene får så stor plass. De fleste 60åringer jeg kjenner, reiser verden rundt, trener og har det siste nye innen datateknologi .Men de er kanskje unntaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #37 Del Skrevet 9. januar 2017 Takk for mange gode svar. Skal svare etterpå! Men har sett svarene. Anonymkode: d570b...64d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2017 #38 Del Skrevet 9. januar 2017 Irriterende. Mine foreldre er slik.. Anonymkode: dc3da...b87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. januar 2017 #39 Del Skrevet 9. januar 2017 På 6.1.2017 den 15.35, AnonymBruker skrev: Har svigerforeldre på 60 år, og det har alltid vært sånn at de har fortalt det samme. Hver gang. "Jeg husker den gang", ja, så kan vi resten utenat. Den gangen ja. Og så var det den gangen, det har du bare fortalt oss 83 ganger tidligere, spennende! Vi jatter med og later som om det er gøy, underholdende eller spennende. Virker liksom for frekt å si: "Det sier du hver eneste gang vi kommer på besøk " Ja, jeg har hørt om den gangen onkel Kåre kjørte ut med bilen. Og den hunden du kjente da du var 12 år, ja. Nettopp. Jeg er så lei, mannen min også forsåvidt. Hele besøket blir bare som å se den samme reprisen av et kleint TV-program hver gang. Alt går på repeat. Merkelig nok er det aldri snakk om noe som er nyere enn 25 år gammelt. Bortsett fra hvis det er intriger, da, er endel narkiser i den familien som det sladres om dessverre. Men hvor vanlig er det at eldre mennesker snakker om det samme hver eneste gang man er på besøk? Og er det lov å si ifra? Anonymkode: d570b...64d Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 9. januar 2017 #40 Del Skrevet 9. januar 2017 Jeg har også en slik slektning. Spør alltid om hun har fortalt om den gangen da..., men forteller det igjen like fullt selv om vi svarer ja. Hun er ikke ærlig gammel heller, men det skjer kanskje ikke så mye nytt og hun har begynt å vende blikket bakover. Må jo innrømme at det tærer på tålmodigheten noen ganger, men når det ikke hjelper at hun vet vi har hørt det før, regner jeg med hun finner glede i å fortelle det samme igjen og igjen. Og da fokuserer jeg på å glede henne ved å lytte, og håper mine slektninger viser forståelse for meg om jeg begynner å repetere meg selv en dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå