Gå til innhold

Stirring på treningssenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke mennesker som kaster et blikk på den som trener ved siden av for å understreke dette 10 ganger, men mener da stirring som i folk som ser veldig mye. 

Er det mange som opplever dette på treningssenter? 

Jeg har trent en del steder før, og der jeg trente frem til august i fjor så var det bare sjeldent at folk stirret på meg når jeg trente, det var jo bare et par ganger det skjedde og som oftest var folk veldig opptatt av det de holdt på med selv. Men der jeg nå har trent siden august er det egentlig litt slitsomt, for folk følger jo med på alt jeg gjør, kvinner som menn uansett alder (skal sies at de fleste som trener der er vel fra ca 18-35 år), og jeg skjønner jo det at det kanskje er kjekt å lære fra noen som har gode teknikker osv, men jeg har jo hørt om noen som har sluttet å trene der fordi folk stirrer så mye at det har blitt direkte ubehagelig. 

Det føles egentlig litt sånn at jeg tør ikke prøve nye styrkeøvelser lengre for eksempel, fordi folk stirrer så mye at jeg får helt prestasjonsangst. Har snakket med andre venner som også trener der av og til, og de har samme inntrykket. 

Så jeg lurer på om det er vanlig generelt sett at det er slik? Er det sånn at de fleste som trener er mer nysgjerrig på hva andre foretar seg enn hva de selv driver med? Jeg skjønner forøvrig ikke at det går an å fokusere godt på egen trening og få en effektiv og god treningsøkt om man ser hva alle andre driver med. 

Anonymkode: 79a4d...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut den åletrange tightsen din, så slipper du stirringen. 

Anonymkode: 3cc24...076

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 0926b...a3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mye sprading rundt på treningssenter kun for å ta seg ut også, da. Og ikke minst, få et bilde til sosiale medier. 

Broren min er instruktør i Bergen, og han sier at det kommer alltid noen ferdig sminkede jenter til fellestimene. Disse kan selvsagt ikke trene skikkelig, for da renner jo sminken. Men bildene får de jo. :fnise:

Anonymkode: 826c0...932

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg lurer på om det er vanlig generelt sett at det er slik? Er det sånn at de fleste som trener er mer nysgjerrig på hva andre foretar seg enn hva de selv driver med? Jeg skjønner forøvrig ikke at det går an å fokusere godt på egen trening og få en effektiv og god treningsøkt om man ser hva alle andre driver med. 

Ok, jeg MÅ bare spørre: Hvordan vet du at de stirrer? :icon_lol:

Anonymkode: 5dbe7...f6f

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker både bukse og tights når jeg trener (ikke samtidig selvsagt) og folk stirrer uansett, så det er ikke det dette handler om kjære deg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg MÅ bare spørre: Hvordan vet du at de stirrer? :icon_lol:

Anonymkode: 5dbe7...f6f

Du får prøve å sette deg ved siden av noen og glo når du trener, så skal du se at de merker det. Man har i grunn speil på treningssenteret i tillegg til sidesyn, så slikt merkes godt. 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye sprading rundt på treningssenter kun for å ta seg ut også, da. Og ikke minst, få et bilde til sosiale medier. 

Broren min er instruktør i Bergen, og han sier at det kommer alltid noen ferdig sminkede jenter til fellestimene. Disse kan selvsagt ikke trene skikkelig, for da renner jo sminken. Men bildene får de jo. :fnise:

Anonymkode: 826c0...932

Ja, dette har jeg også sett. Har også sett at noen jenter har fått beskjed om å slutte å ta selfies i speilet fordi det forstyrrer de som faktisk trener :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker "åletrang" tights når jeg trener fordi jeg synes det er mest komfortabelt. Ellers så har jeg fett hår, stram hestehale, kviser, sminkefritt rødt fjes, stor løs t-skjorte, og et olmt blikk. Jeg er da på treningssenter for å trene :bond:

Anonymkode: 92c1b...fc4

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker "åletrang" tights når jeg trener fordi jeg synes det er mest komfortabelt. Ellers så har jeg fett hår, stram hestehale, kviser, sminkefritt rødt fjes, stor løs t-skjorte, og et olmt blikk. Jeg er da på treningssenter for å trene :bond:

Anonymkode: 92c1b...fc4

Haha ja men der har du det..de stirrer for at du faktisk er der for å utrette noe. :laugh:

Nei seriøst ment...det der er ubehagelig. Stirr tilbake litt for lenge til de drar til seg øynene!

Gjest lizard queen
Skrevet

Jeg stirrer tilbake, helst mens jeg holder på med glute bridge eller frog pumps eller en tilsvarende klein øvelse.. Da drar folk til seg blikket, da!! :laugh:

Men ja har merka det samme på mitt senter, ikke så gale som du beskriver, men spess nå i januar med mange nye er det en del som stirrer, gjerne jenter på min egen alder som kommer i grupper og som er nye på trening. Stort sett er det bare sånn halvveis intrisert stirring, ikke noe farlig, men i forrige uke var det en som så skikkelig nedlatende på meg, sånn uber bitchy tryne liksom, heva øyenbrynet og smilte sånn "hva faen er det du driver med liksom"... Men hun brukte også hele økta på sånne rumpeøvelser der du egentlig bare løfter på beinet i forskjellige vinkler, og jeg tar over det dobbelte av kroppsvekten min i hip trhust.. så kjenner jeg ikke helt greier å bry meg over at hun tydeigvis mente jeg trente feil :P 

Skrevet
3 minutter siden, lizard queen skrev:

Jeg stirrer tilbake, helst mens jeg holder på med glute bridge eller frog pumps eller en tilsvarende klein øvelse.. Da drar folk til seg blikket, da!! :laugh:

Men ja har merka det samme på mitt senter, ikke så gale som du beskriver, men spess nå i januar med mange nye er det en del som stirrer, gjerne jenter på min egen alder som kommer i grupper og som er nye på trening. Stort sett er det bare sånn halvveis intrisert stirring, ikke noe farlig, men i forrige uke var det en som så skikkelig nedlatende på meg, sånn uber bitchy tryne liksom, heva øyenbrynet og smilte sånn "hva faen er det du driver med liksom"... Men hun brukte også hele økta på sånne rumpeøvelser der du egentlig bare løfter på beinet i forskjellige vinkler, og jeg tar over det dobbelte av kroppsvekten min i hip trhust.. så kjenner jeg ikke helt greier å bry meg over at hun tydeigvis mente jeg trente feil :P 

wow hip trust....den ultimate klovne øvelsen heheheh.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Merket det veldig på elixia! Men nå har jeg gått noen uker på EVO og det er en helt annen verden

Anonymkode: 342e1...27c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, lizard queen skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å løfte så tungt i hip thrust! Altså, bra for deg og sånn altså, men jeg får så utrolig vondt nederst på magen det stanga går over, selv om jeg bruker sånn pute rundt stanga. Så jeg trener med 50-55 kilo bare i hip thrust og tar heller bare en masse repitisjoner. Jeg tror ikke jeg er lagd for å ta hip thrust egentlig fordi jeg får også vondt i ryggen når jeg må bøye meg bakover over benken jeg sitter "inntill" hvis du skjønner, fordi jeg tror benken blir for høy i forhold til min rygg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å løfte så tungt i hip thrust! Altså, bra for deg og sånn altså, men jeg får så utrolig vondt nederst på magen det stanga går over, selv om jeg bruker sånn pute rundt stanga. Så jeg trener med 50-55 kilo bare i hip thrust og tar heller bare en masse repitisjoner. Jeg tror ikke jeg er lagd for å ta hip thrust egentlig fordi jeg får også vondt i ryggen når jeg må bøye meg bakover over benken jeg sitter "inntill" hvis du skjønner, fordi jeg tror benken blir for høy i forhold til min rygg. 

ta knebøy og leg press istedet , sammen med strake mark og hamstring curl. trener du hardt nok og med 8-10 reps så har du sprettrumpe på 3 mnd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, brownbrown skrev:

Hva har hip thrust med klovn å gjøre? :klo: Det er jo en svært bra støtteøvelse til markøft. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver unngå det men alle forsøkene ender i fiasko når damene skal ta knebøy. Det er mange damer som trener i tights uten undertøy, jeg vet ikke om de er klar over det men når de tar knebøy så strekker tightsen seg slik at man får fritt innsyn til både det ene og det andre

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har hip thrust med klovn å gjøre? :klo: Det er jo en svært bra støtteøvelse til markøft. 

nei. det er det ikke. ser ingen av de i min styrkeløfter klubb med over 300 i markløft trene hip thruster

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, brownbrown skrev:

ta knebøy og leg press istedet , sammen med strake mark og hamstring curl. trener du hardt nok og med 8-10 reps så har du sprettrumpe på 3 mnd.

Ja, lurt med knebøy når man har kneskade :ironi: . Forøvrig er ikke knebøy like bra trening som hip thrust ;) 

Skrevet
7 minutter siden, lizard queen skrev:

3 minutter siden, brownbrown skrev:

Hip trust er klein øvelse ja, mye mer imponerende å si at man tar dobbel kroppsvekt i knebøy (eller benk) enn i noe som er en støtteøvelse.

Til TS: stirr hardt tilbake. De gir seg fort da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...