Gå til innhold

Hvorfor har kvinner så snevre interesser?


Brannslangen

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Horten Market skrev:

Hvor har du det fra at menn flest ikke er "liberalistiske, innvandringskritiske og anti-feministiske"? Bare fire prosent av norske menn er feminister (kilde: Norstat 2014), og over halvparten er kritiske til innvandring. De fleste har dermed akkurat motsatt syn  av det du forestiller deg.

Menn oppvokst i Norge er kjent med at menn og kvinner er likestilte.. hva snakker du om? Er det bare 4% som er for likestiling?

Endret av Snaskesnusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Menn oppvokst i Norge er kjent med at menn og kvinner er likestilte.. hva snakker du om? Er det bare 4% som er for likestiling?

Nei det er bare 4% som er feminister:

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Nei det er bare 4% som er feminister:

 

Feminisme er likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herzeleid skrev:

Nei. Feminisme dreier seg blant annet om likestilling:

https://snl.no/feminisme

Tror du på likestilling er du feminist! 

Feminisme en tro på at menn og kvinner har samme evner og skal ha like muligheter, sier Rikke Andreasen. Hun er professor ved Institut for Kommunikation og humanistisk vitenskap ved Roskilde Universitet (RUC) i Danmark. https://forskning.no/spor-en-forsker-kjonn-og-samfunn-likestilling/spor-en-forsker-trenger-vi-feminister/287860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Tror du på likestilling er du feminist! 

 

Det overveldende flertallet av befolkningen er uenig med deg:

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

Sitat

Feminisme en tro på at menn og kvinner har samme evner og skal ha like muligheter, sier Rikke Andreasen. Hun er professor ved Institut for Kommunikation og humanistisk vitenskap ved Roskilde Universitet (RUC) i Danmark. https://forskning.no/spor-en-forsker-kjonn-og-samfunn-likestilling/spor-en-forsker-trenger-vi-feminister/287860

Artikkelen din illustrerer veldig godt poenget, og problemet feministene sjelden forholder seg til, ved å ikke definere grunnstenene i sin egen definisjon, som "likestilling" og "muligheter". I artikkelen definerer de feminisme utfra en "likestilling" der en bla. klager på at kvinner tjener mindre enn menn. Som de fleste sikkert har fått med seg skyldes dette i hovedsak kvinners egne valg, og likestilling vil for disse være likhet, ikke bare like muligheter. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.1.2017 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Lag deg et selv da. Du som er mann er sikkert superflink til å lage ting. 

Anonymkode: e1f7a...7d1

Du tror dette forumet er utviklet av kvinner? 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 354fc...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 22.29, Snaskesnusken skrev:

Tror du på likestilling er du feminist! 

Feminisme en tro på at menn og kvinner har samme evner og skal ha like muligheter, sier Rikke Andreasen. Hun er professor ved Institut for Kommunikation og humanistisk vitenskap ved Roskilde Universitet (RUC) i Danmark. https://forskning.no/spor-en-forsker-kjonn-og-samfunn-likestilling/spor-en-forsker-trenger-vi-feminister/287860

Så rart da at det er feministiske organisasjoner og politikere som står bak absolutt alle kjønnsdiskriminerende offentlige lover og regler her i landet... Fra "likestillingsloven" til særfordeler og kjønnspoeng i høyere utdanning.

Anonymkode: 354fc...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som statsviter med meget relevant jobb kan jeg bare si at jeg heller ønsker å bruke kunnskapene mine der enn å diskutere med selverklærte ekspertmenn her.

Anonymkode: 5aa12...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et kvinneforum på nett der det er helt ok og fjase og lime inn " morsomme" bilder fra internett og sladre om kjendiser samt kalle folk som ikke er som dem for idioter. Mens er man interessert i samfunnsdebatter og saker der man kan vise til seriøs forskning da er man uønsket. 

Det virker som at det er en fordel å være dum. Trist!

 

Anonymkode: 85993...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som statsviter med meget relevant jobb kan jeg bare si at jeg heller ønsker å bruke kunnskapene mine der enn å diskutere med selverklærte ekspertmenn her.

Anonymkode: 5aa12...0e3

Beztytuuw_4691585.jpg

Anonymkode: 354fc...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 3/5/2019 at 9:17 AM, AnonymBruker said:

Beztytuuw_4691585.jpg

Anonymkode: 354fc...a54

Hva skal det der bety?

Anonymkode: de3b7...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo også spørre litt motsatt: Hvorfor bryr menn flest seg bare om fotball og øl?

Eller: Hvorfor fyrer kunnskapsløse menn løs i kommentarfelter som om de skulle vært kvalifiserte til å diskutere politikk? 

Anonymkode: fa717...a0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.1.2017 den 13.46, Brannslangen skrev:

Hvorfor skiller menn og kvinner seg så betydelig når det kommer til sine respektive sett med interesser?

Etter å ha tilbrakt store deler av livet på forum og chat-rom på internett så synes jeg at jeg har et godt grunnlag for å hevde at kvinner er mer endimensjonale og smale i sitt verdenssyn enn oss gutta. En ting er at det ikke er mange kvinner som har interesse for tekno og vitenskap, det er det forsåvidt ikke alle menn som har heller, men hvorfor i all verden er det så få kvinner på alle de debatt-stedene jeg har frekventert i 12-13 år som diskuterer politikk og samfunn? Jeg var blant annet aktiv på VGD i over ti år og jeg kan ikke huske mer enn 2-3 damer i løpet av alle de årene som jevnlig diskuterte norsk politikk. Går du på enda litt tyngre saker som internasjonal politikk, geopolitikk så vet jeg ikke om jeg der noengang diskuterte med én eneste dame. Kjerringene glimret også med sitt fravær når det kom til andre tilsynelatende alminnelige tema som historie, økonomi og generelle nyhetssaker.

Så nå som jeg til slutt har "sunket så lavt" at jeg har opprettet konto på et forum styrt og dominert av kvinner (Jeg er her bare fordi de andre forumenes aktivitet har gått i dass) så er det naturlig å benytte anledningen til å spørre nettopp dere damer om det virkelig er sånn at dere er så snevre... ? Handler det i hovedsak for dere bare om sminke, klær, blogg, babyer, TV-serier, ukeblader, bøker - samt en og annen likestillingsdiskusjon i ny og ne? Jeg har ingen venninner eller kvinnelige bekjentskap så jeg ser ingen bedre muligheter til å få svar på nysgjerrigheten min enn ved å spørre på en plass som dette.

Jeg tror menn er mer aktive på diskusjonssider mens kvinner liker å diskutere ansikt til ansikt. Men jeg har merket at flere menn enn kvinner virker interessert i historie og økonomi. Selv synes jeg det er kjempeinteressant! Med mine venner snakker jeg om alt fra helse, nyheter, musikk, hobbyer som kampsport og klatring, film, ei venninne er veldig interessert i interiør og trening og det er helt greit det og. Selvutvikling og psykologi, samfunnet etc. En venninne er ganske oppdatert på økonomi så da kan vi prate litt om det. Med mannen min snakker jeg mye om teknologi og vitenskap. Jeg var ikke så interessert i det før, han har gjort meg interessert i det. Jeg er interessert i mye og synes det er gøy å møte folk som har interessert jeg ikke vet så mye om, eller som vet mye om temaer jeg kan lære av. 

 

Anonymkode: 3e8b7...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...