Gå til innhold

Hvor mye i gave?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reise, sertifikat osv blir jo en del penge!   

Jeg har snakket om konfirmasjon til mitt barn i 3 år og hva egentlig konfirmasjonen betyr.  Fokuset skal ikke være på gavene - det er det dummeste jeg har hørt, men mange barn er akkurat det, fokusert på hvor mye de skal få.  Det er foreldrene sine plikt å oppdra barna til å ikke bli bortskjemte drittsekker og snakke med dem hva det betyr å bli konfirmert.  

Anonymkode: 33e5a...22a

Konfirmanten selv er ikke storforlangende og er alltid veldig glad og takknemlig for det han får. :) Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er usikker på hva som er vanlig og hva andre folk mener om dette temaet. Men avgjørelsen jeg tar baserer jeg så klart på mer enn det, feks er lommeboka mi en viktig faktor. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min konfirmasjonsgave fra foreldre var selve dagen. Mer enn nok da det koster sitt :)

Endret av annebanane
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 5000 av mamma og pappa (skilte foreldre). Fikk også samme sum av besteforeldre på hver side. I tillegg fikk jeg lappen av foreldrene mine. Fikk ikke bunad da jeg ikke ønsket meg det.. Angret veldig mye på det og fikk derfor bunad i 20 års bursdagsgave. I vår familie er det tradisjon å gi mye til konfirmasjon og 20 års dagen.. 90 % av det jeg fikk i konfirmasjonen ble satt på sparekonto, og 10% fikk jeg bruke på shopping i London. 

Anonymkode: e030f...0b5

Skrevet
17 timer siden, Elefantenirommet skrev:

Ok, overraskende svar så langt — veldig positivt!

En venninne av meg mente det var helt rart hvis jeg ikke ga konfirmanten minst 15000, det synes jeg er veldig mye. Jeg skal jo betale for selskap, dress og konfirmasjonskurs og. Jeg tenkte kanskje gi en reise som vi to kan ta sammen, eventuelt sertifikat på moped, men redd det er kjipt. 

Hjelpes! 🤑🤑😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...