Nowayback Skrevet 5. januar 2017 #41 Skrevet 5. januar 2017 Jeg drikker fordi jeg simpelthen elsker øl, og alkohol gjør meg mer avslappet. Det blir lettere å være sosial for min del, og jeg ser ofte mer positivt på livet etter litt alkohol. Det motsatte skjer riktignok hvis jeg drikker for mye; hvilket aldri skjer lenger. Nå har jeg riktignok en hvit måned, etter julens eskapader. 1
linsejesus Skrevet 5. januar 2017 #42 Skrevet 5. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: * for å høre på musikk Anonymkode: a458f...2c9 Jeg mener alkohol er et misforstått og undervurdert rusmiddel. Det har sin nytte sosialt, og det kan være gøy å feste, selv om det er altfor mange som driter seg ut, slåss, blir avhengige osv. Det er ikke til å spøke med. Men det er synd alkohol har fått den rollen. Min foretrukne bruk av alkohol er å drikke meg brisen mens jeg hører på musikk. Man kommer ikke på innsiden av musikken slik som med hasj eller psykedelika, men man hører den mye bedre. Alkoholen tar bort den hvite støyen, for å si det slik, det blir bare jeg og musikken. Jeg synes også det funker bra å kombinere litt alkohol med litteratur eller en god dokumentar. 1
linsejesus Skrevet 5. januar 2017 #43 Skrevet 5. januar 2017 Skal man først drikke kan man like godt gjøre det uten skam. Modern Drunkard Magazine
VårKonto Skrevet 5. januar 2017 #44 Skrevet 5. januar 2017 Jeg drikker så og si aldri, får ikke samme gleden av alkohol slik de andre her gjør. En joint derimot 1
linsejesus Skrevet 5. januar 2017 #45 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, matters2matter skrev: Jeg drikker så og si aldri, får ikke samme gleden av alkohol slik de andre her gjør. En joint derimot Slettet for å oppfordre til å bryte norsk lov, om 10... 9... 8...
VårKonto Skrevet 5. januar 2017 #46 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, linsejesus skrev: Slettet for å oppfordre til å bryte norsk lov, om 10... 9... 8... Oppfordrer ingen da 1
linsejesus Skrevet 5. januar 2017 #47 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, matters2matter skrev: Oppfordrer ingen da Det kommer an på øyet som ser, og enkelte moderatorer ser alt som ikke ensidig og kategorisk fordømmer bruk av ulovlige rusmidler som oppfordring til å bryte norsk lov. Jfr. denne tråden.
VårKonto Skrevet 5. januar 2017 #48 Skrevet 5. januar 2017 Akkurat nå, linsejesus skrev: Det kommer an på øyet som ser, og enkelte moderatorer ser alt som ikke ensidig og kategorisk fordømmer bruk av ulovlige rusmidler som oppfordring til å bryte norsk lov. Jfr. denne tråden. Er det ulovlig, så er det ulovlig! #Logikk :D
linsejesus Skrevet 5. januar 2017 #49 Skrevet 5. januar 2017 Haha, ser nå at de faktisk slettet grafen fra tråden på Ris og Ros også. Her er den i alle fall, les den mens du kan:
Puny Skrevet 5. januar 2017 #50 Skrevet 5. januar 2017 2 minutter siden, linsejesus skrev: Haha, ser nå at de faktisk slettet grafen fra tråden på Ris og Ros også. Her er den i alle fall, les den mens du kan: Nå leser jeg denne på mobil, så mulig det er noe jeg misforstår her, men alkohol er jo også drt rusmiddelet de fleste bruker. Det er jo i så tilfelle ikke rart i det hele tatt at det er på topp...
linsejesus Skrevet 5. januar 2017 #51 Skrevet 5. januar 2017 4 minutter siden, Puny skrev: Nå leser jeg denne på mobil, så mulig det er noe jeg misforstår her, men alkohol er jo også drt rusmiddelet de fleste bruker. Det er jo i så tilfelle ikke rart i det hele tatt at det er på topp... De har justert for antall brukere i studien. Rusmidlene er rangert ut fra skade på fysisk og psykisk helse, avhengighetspotensiale, sosiale problemer, fare for overdose, økonomisk belastning og veldig mange andre faktorer. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #52 Skrevet 5. januar 2017 Jeg begynte først å drikke når jeg var godt oppe i 20-åra. For min del var det oppdragelse og tabuen knyttet til alkohol som gjorde at jeg ikke drakk før. Etterhvert ble jeg mer avslappet til det og begynte å smake selv. Nå drikker jeg vin til god mat, øl med venner og av og til en drink på byen. Jeg drikker fordi det er godt, det finnes få gode alternativer som hever maten. Som nevnt tidligere brus og juice er alt for søtt. I tillegg liker jeg rusen og det sosiale. Det er deilig å være brisen og man har det gøy med venner. Har ingen problemer med å være edru i festlig lag, men det er litt morsommere om man kjenner litt rusen. Ellers vil jeg legge til at jeg aldri har vært ordentlig full, og jeg drikker skjelden kanskje en gang i snitt i måneden. Drikker aldri alene, for meg hører det sammen med det sosiale. Anonymkode: 1773f...381 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #53 Skrevet 5. januar 2017 Jeg drikker nå jeg. Skål! Anonymkode: 1aaab...22a 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #54 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har ikke mulighet til å drikke mer enn en sjelden gang, og ikke liker heller ikke å drikke ofte da jeg er som deg TS som faktisk ser mange av bakdelene med alkohol. MEN når jeg drikker så er det for å få litt forandring i hverdagen. Slappe av på en annen måte. Det rare er at dette hjelper litt til å bryte noen av de depremerende mønstrene som man gjerne har bygget opp. Men alt med måte. Anonymkode: 877e4...81d
Beltedyr Skrevet 5. januar 2017 #55 Skrevet 5. januar 2017 3 timer siden, linsejesus skrev: Haha, ser nå at de faktisk slettet grafen fra tråden på Ris og Ros også. Her er den i alle fall, les den mens du kan: Seriøst, blir dette slettet?? Jeg er målløs.... Tragikomisk av moderator!
Blod Skrevet 5. januar 2017 #56 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Fjernet Endret 29. august 2017 av Blod 1
Gjest Jon Are Skrevet 7. januar 2017 #57 Skrevet 7. januar 2017 På 4.1.2017 den 16.29, AnonymBruker skrev: Kom deg nå ned fra din høye hest og se bjelken i ditt eget øye. Du spurte et spørsmål og fikk et ærlig svar, da kan du holde deg for god til å dømme dem som svarer. Det siste jeg trenger er en bedreviter som tror man besitter Det Eneste Svaret på andres problemer. Anonymkode: 1aaab...22a Provoserende svar, men du trenger ikke svare slik likevel. H*n forsøkte å gi deg et råd, et godt sådan. Det var godt ment ! Klaart vi vet ikke hvorfor du drikker. Du kan nok ha dine gode grunner, men drittsekk trenger du ikke være . Med hilsen fra Jon Are
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #58 Skrevet 7. januar 2017 Fordi vi er tørste. Derfor Anonymkode: 29f15...ed7
Gjest Skrevet 7. januar 2017 #59 Skrevet 7. januar 2017 Tråden er ryddet etter forumets regler: * Noe som tilrettelegger for, forherliger eller oppfordrer til brudd på norsk lov. Man kan diskutere eksisterende lovverk, men debatt rundt f,eks. bruk av rusmidler som er ulovlige i Norge vil bli slettet. Ann Christin, mod
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #60 Skrevet 7. januar 2017 Jeg drikker ikke og har fått en del tyn for det. Men jeg klarer meg fint uten alkohol, og jeg ønsker ikke være en av de som oppfører seg dårlig og skylder på alkoholen. Min erfaring er at alkohol gjør hyggelige mennesker frekke og ubehagelige. Kan ikke forstå at det er noe å trakte etter... Hadde verden vært normal, så hadde de som drakk fått tyn, ikke vi som oppfører oss hyggelig og vanlig. Anonymkode: a58cb...182 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå