oceangrown Skrevet 4. januar 2017 #21 Skrevet 4. januar 2017 Generelt sett, så liker mennesket å "ruse" seg av natur. Ta koffein for eksempel - det mest populære psykoaktive stoffet som eksisterer. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #22 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har aldri skjønt det gruppepress? Anonymkode: c9404...110
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #23 Skrevet 5. januar 2017 Drikker ikke lenger. Det er fordi jeg har blitt mamma og syns ikke alkohol er noe godt. Fra jeg var 18-21/22 drakk jeg ofte i helger på fester. Ikke hatt så mange tanker bak det. Er bare sånn det er? Jeg likte det godt for jeg mistet litt meg selv. Er i grunn ganske usikker på meg selv og har fått mye glede sosialt ved å drikke. Som jeg ellers sikkert ikke hadde fått. Slapp meg helt løs fra meg selv. Var deilig. Det gjorde så jeg fikk mye bedre selvtillit. Ikke bare når jeg drakk, men ellers også. Jeg lærte og gi mer faen og aksepterte mer at jeg var som jeg var. Under fest fant jeg ut at jeg var ikke så gale. Så det hjalp meg ellers også. Jeg drakk noen ganger mye og andre ganger lite. Nå har jeg ikke det behovet lenger. Kjeder meg på fest så vært noen år uten. Nå er det å være mor det viktigste. Anonymkode: 33d88...f51
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #24 Skrevet 5. januar 2017 Fordi det er artig en gang i blandt Anonymkode: 696d6...7d7 2
Citpensacola Skrevet 5. januar 2017 #25 Skrevet 5. januar 2017 Det er jo selvsagt en kombinasjon av flere faktorer. Jeg drikker fordi jeg liker smaksopplevelsen. Hvis ikke det hadde hatt stort å si hadde jeg vel tatt til takke med Sierra og Tuborg, men det er ganske langt fra tilfelle. Rusfølelsen er selvsagt også en del av det. Det er koselig å være brisen, og det gjør folk litt mindre hemmede og introverte. Spesielt her i landet er det egentlig ganske nyttig. Dessuten er det sosiale aspektet også ganske viktig.
OPIgirl Skrevet 5. januar 2017 #26 Skrevet 5. januar 2017 På Tuesday, January 03, 2017 den 22.00, herremann skrev: men hvorfor ikke ta noen øl eller litt vin da? ting blir jo automatisk mye gøyere. alle blir i ekstra godt humør. smiler og ler ekstra mye. Det er absolutt ikke alle som blitt i godt humør. Jeg kjenner mange som blir agressive og kranglete når de har noe innabords. Dessuten er det falsk glede om man må drikke for å le og ha det gøy.
OPIgirl Skrevet 5. januar 2017 #27 Skrevet 5. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kom deg nå ned fra din høye hest og se bjelken i ditt eget øye. Du spurte et spørsmål og fikk et ærlig svar, da kan du holde deg for god til å dømme dem som svarer. Det siste jeg trenger er en bedreviter som tror man besitter Det Eneste Svaret på andres problemer. Anonymkode: 1aaab...22a Snakk om å gå i forsvar. Ser ut som vedkommende traff spikeren på hodet? Er det fordi du har alkoholproblemer at du virker så på hugget? Jeg spørre bare. Jeg konstaterer ingenting.
Aamu Skrevet 5. januar 2017 #28 Skrevet 5. januar 2017 Det lurer jeg også på, personlig drikker jeg ikke, men jeg har drukket før. Ikke regelmessig, men ved spesielle anledninger. Aldri vært skikkelig full, dog... Men jeg kjenner mange som drikker mye, og ofte. Hva er vitsen? Det er ikke deilig? Jeg ser for meg at det er for å rømme fra virkeligheten. Hvis jeg er brisen blir jeg snakkesalig og svært sosial. Så skjønner det hvis man er sjenert og vil sjekke opp noen, at det er lettere med alkohol innabords, men.... Og så er det jo drikkepress, da. Husker da jeg var ungdom, og på fest, så var det enkelte der som var snydens og lå på badet og spøy. YAY... målet med lørdagskvelden: ENDE OPP PÅ BADET OG SPY. Ah, ja, det er så deilig å spy!
herremann Skrevet 5. januar 2017 #29 Skrevet 5. januar 2017 37 minutter siden, OPIgirl skrev: Det er absolutt ikke alle som blitt i godt humør. Jeg kjenner mange som blir agressive og kranglete når de har noe innabords. Dessuten er det falsk glede om man må drikke for å le og ha det gøy. Gleder er så ekte som du får den. Kommer bare lettere frem. De som blir aggressive er drita fulle og må lære seg å begrense inntaket sitt. Dette skjer hovedsaklig når folk drikker sprit.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #30 Skrevet 5. januar 2017 43 minutter siden, OPIgirl skrev: Snakk om å gå i forsvar. Ser ut som vedkommende traff spikeren på hodet? Er det fordi du har alkoholproblemer at du virker så på hugget? Jeg spørre bare. Jeg konstaterer ingenting. Det er helt riktig. Og jeg er fullstendig klar over at jeg har et problem, og trenger ingen bedrevitere som skal komme med forslag til hvordan jeg skal leve mitt miserable liv. Anonymkode: 1aaab...22a 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #31 Skrevet 5. januar 2017 På 3.1.2017 den 21.00, FirstPriceLoff skrev: Jeg så nylig på en video fra en av favoritt youtuberen min hvor han snakket om livet sitt etter at han sluttet å drikke alkohol. Jeg personlig har aldri drukket i hele mitt liv så det er et ganske ukjent fenomen for meg men jeg er en ganske sosial person og jeg er en student så jeg kjenner en god del folk som drikker men ingen har klart å gi meg en god grunn til å drikke. Jeg har ikke et negativt bilde ovenfor de som drikker og jeg tror heller ikke jeg er en bedre person enn de som drikker,så jeg stiller egentlig dette spørsmålet ut av ren nysgjerrighet. Jeg leser og ser så mye negativt rundt alkohol som for meg til å tenke over hvorfor folk i det hele tatt drikker i det hele tatt? Folk kaster opp, får nyreskader, hepatitt, gjør dårlige valg mens de er beruset og har vært en hovedfaktor til at livet deres har gått i en negativ retning. Jeg har spurt venner hvorfor de pleier å drikke og de pleier å si at det er fordi det gjør det lettere å snakke med folk og at folk blir mer morsomme, noe jeg syns er ganske trist egentlig. Tankegangen min er som følgende, hvor kjipt er ikke det at du må forgifte deg selv for å kunne snakke med folk, er det ikke bedre å heller lære seg å kunne snakke med folk slik at det hjelper deg videre i livet når det f.eks. kommer til service jobber eller jobbintervju? Så det jeg lurer på er hva er det som gjør det verdt det å drikke til tross for alle de negative konsekvensene det medfører? Tenker dere på alkohol på samme måte som brus hvor dere vet at det er dårlig for tenna men de positive tingene gjør opp for de negative konsekvensene? Jeg drikker ikke ofte, ca 5 ganger i året tar jeg meg en fyllefest. Det er for å lette på det daglige stresset, slippe alt av tanker og ha det gøy med venner. Jeg drikker så og si ikke utenom disse 5 gangene heller, er ikke så glad i smaken av alkohol så når jeg drikker er det for å bli full. Til gjengjeld for drikkingen min blir jeg så og si aldri fyllesyk da jeg tar mine forhåndsregler med mat og vann før leggetid. Ift personlighetsendring så er det ikke mye mer enn at jeg kan danse på bordet eller synge høyt. Jeg er skravlete og positiv uansett om jeg er full eller edru. Anonymkode: 0e611...2f9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #32 Skrevet 5. januar 2017 Jeg skjønner deg, TS. Som tenåring var jeg frustrert over alle fordommene i samfunnet, skjønte liksom ikke hvorfor noen ville drikke for å oppnå det jeg ville være i edru tilstand, glad, lykkelig, ikke være mistenksom, leke med ord. De fordømte meg mens jeg var likeglad (så rart på) og jeg kunne observere at de gjorde nøyaktig det samme i fylla, de ønsket samme friheten til å gjøre det jeg ville gjøre i edru tilstand. Hva er greien? Takler ikke mennesker seg selv? Hvorfor kan ikke vi heller ta et ansvar for oss selv, i stedet for å fordømme rundt oss? Er det en slags trussel at noen har evnen, mens andre ikke har den selv og dermed projiserer issuesene sine over på andre? Husker det opptok meg en del. Men nå har jeg blitt like kjedelig og A4 som alle andre, så det gjør ikke så mye fra eller til. Nyt evnen din, TS, det er sikkert mange som er misunner deg evnen, enten bevisst eller ubevisst. Hvem ønsker vel ikke å være fri og lykkelig, slippe å bruke energi på unødvendige tanker som bare drar en ned, være slave av samfunnet. Synes de fleste er feige, men kanskje de bare er enkle. Hvem vet. Anonymkode: 01e8a...a55
Petra75 Skrevet 5. januar 2017 #33 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg, TS. Som tenåring var jeg frustrert over alle fordommene i samfunnet, skjønte liksom ikke hvorfor noen ville drikke for å oppnå det jeg ville være i edru tilstand, glad, lykkelig, ikke være mistenksom, leke med ord. De fordømte meg mens jeg var likeglad (så rart på) og jeg kunne observere at de gjorde nøyaktig det samme i fylla, de ønsket samme friheten til å gjøre det jeg ville gjøre i edru tilstand. Hva er greien? Takler ikke mennesker seg selv? Hvorfor kan ikke vi heller ta et ansvar for oss selv, i stedet for å fordømme rundt oss? Er det en slags trussel at noen har evnen, mens andre ikke har den selv og dermed projiserer issuesene sine over på andre? Husker det opptok meg en del. Men nå har jeg blitt like kjedelig og A4 som alle andre, så det gjør ikke så mye fra eller til. Nyt evnen din, TS, det er sikkert mange som er misunner deg evnen, enten bevisst eller ubevisst. Hvem ønsker vel ikke å være fri og lykkelig, slippe å bruke energi på unødvendige tanker som bare drar en ned, være slave av samfunnet. Synes de fleste er feige, men kanskje de bare er enkle. Hvem vet. Anonymkode: 01e8a...a55 Jøss. Dette var da...pretensiøst.. 7
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #34 Skrevet 5. januar 2017 Hvis ikke man drikker rikelig med vann, så dør man. Derfor drikker jeg. Anonymkode: ce44b...e05 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #35 Skrevet 5. januar 2017 For å slappe av for å få inspirasjon for å sette hjernen på pause for å høre på mudikk for å ha fest for å ha helgefølelse for å ha julefølelse for å ha sommerfølelse for å ha ettermiddagsfølelse for å ha fri fra jobb følelse for å ha det gøyere for å ha feriefølelse for å krangle litt for å bli kjent med folk for å være sosial for å se om man overlever byen for å gosse i senga om man overlever byen for å få spenning i hverdagen om man kommer helskinnet hjem fra byen for underholdning å se på andre fulle for underholdning å gå på feks bar for å kle seg opp ev kle seg ut for å kjede seg mindre for å se hvor mye alkis de tåler for å prøve å drikke andre folk under bordet for å være frekk uten konsekvenser for å se om noe enda mer spennende enn å drikke seg full kan faktisk skje Anonymkode: a458f...2c9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #36 Skrevet 5. januar 2017 * for å høre på musikk ps lite utvalg jeg fant på 35 grunner men glemte selvfølgelig de beste har tilfeldigvis hei alkoholen gullfiskhukommelse Anonymkode: a458f...2c9
FirstPriceLoff Skrevet 5. januar 2017 Forfatter #37 Skrevet 5. januar 2017 Liker godt alle innspillene her! For dere som drikker for smaken kan jeg skjønne fullt ut, man vet f.eks. at brus er dårlig for tenna men det er en negativ konsekvens folk er villig til å ta for smaken. Men for dere som drikker på grunn av psykologiske grunner, hva er tanken deres blant andre rusmidler som hasj, kokain, mdma osv. Ville dere ha vært villig til å prøve andre russtoffer også hvis det gjorde situasjonen mer festlig for dere eller roet ned nervene litt? Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor røyking blir sett mye mer negativt på enn alkohol? Jeg har venner som røyker fordi det gir dem en avslappende følelse, ut fra føere har skrevet har så drikker mange av dere for å få den avslappende følelsen men man hører mye mer kritikk mot røyk fra det jeg har sett. Begge har negative konsekvenser for kroppen, hvorfor aksepterer man det ene men ikke det andre? Er det pga graden av negstive konsekvensene? Er det fordi røyklukten påvirker de som ikke vil bli påvirket ufrivillig?
Puny Skrevet 5. januar 2017 #38 Skrevet 5. januar 2017 Nå er jeg for tiden gravid og kan derfor ikke drikke,drt jeg savner desidert mest er det å ha noe ikkesøt drikke til god mat. Alkoholfritt øl er en god erstattning for øl, men for vin finnes det ingenting. Et halvt glass med 'fancy' eplejuice og jeg får veldig nok. Det er så grusomt søtt! Jeg hat rett og slett dårligere matopplevelser uten vin...
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #39 Skrevet 5. januar 2017 17 minutter siden, FirstPriceLoff skrev: Men for dere som drikker på grunn av psykologiske grunner, hva er tanken deres blant andre rusmidler som hasj, kokain, mdma osv. Ville dere ha vært villig til å prøve andre russtoffer også hvis det gjorde situasjonen mer festlig for dere eller roet ned nervene litt? Jeg drikker fordi jeg sliter med PTSD etter grusomme traumer, men fungerer godt i hverdagen. Jeg vet at mange med min problematikk har fått god hjelp av marihuana, så jeg kunne godt ha tenkt meg å prøve det. Ikke for rusen sin del, men for virkningen. Anonymkode: 1aaab...22a
Petra75 Skrevet 5. januar 2017 #40 Skrevet 5. januar 2017 1 time siden, FirstPriceLoff skrev: Liker godt alle innspillene her! For dere som drikker for smaken kan jeg skjønne fullt ut, man vet f.eks. at brus er dårlig for tenna men det er en negativ konsekvens folk er villig til å ta for smaken. Men for dere som drikker på grunn av psykologiske grunner, hva er tanken deres blant andre rusmidler som hasj, kokain, mdma osv. Ville dere ha vært villig til å prøve andre russtoffer også hvis det gjorde situasjonen mer festlig for dere eller roet ned nervene litt? Det jeg ikke skjønner helt er hvorfor røyking blir sett mye mer negativt på enn alkohol? Jeg har venner som røyker fordi det gir dem en avslappende følelse, ut fra føere har skrevet har så drikker mange av dere for å få den avslappende følelsen men man hører mye mer kritikk mot røyk fra det jeg har sett. Begge har negative konsekvenser for kroppen, hvorfor aksepterer man det ene men ikke det andre? Er det pga graden av negstive konsekvensene? Er det fordi røyklukten påvirker de som ikke vil bli påvirket ufrivillig? Alkohol er et lovlig rusmiddel og de andre du nevner er ikke det. Så nei, jeg ville ikke ha brukt andre stoffer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå