Gå til innhold

Hvorfor drikker folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nylig på en video fra en av favoritt youtuberen min hvor han snakket om livet sitt etter at han sluttet å drikke alkohol. Jeg personlig har aldri drukket i hele mitt liv så det er et ganske ukjent fenomen for meg men jeg er en ganske sosial person og jeg er en student så jeg kjenner en god del folk som drikker men ingen har klart å gi meg en god grunn til å drikke. Jeg har ikke et negativt bilde ovenfor de som drikker og jeg tror heller ikke jeg er en bedre person enn de som drikker,så jeg stiller egentlig dette spørsmålet ut av ren nysgjerrighet.

Jeg leser og ser så mye negativt rundt alkohol som for meg til å tenke over hvorfor folk i det hele tatt drikker i det hele tatt? Folk kaster opp, får nyreskader, hepatitt, gjør dårlige valg mens de er beruset og har vært en hovedfaktor til at livet deres har gått i en negativ retning. Jeg har spurt venner hvorfor de pleier å drikke og de pleier å si at det er fordi det gjør det lettere å snakke med folk og at folk blir mer morsomme, noe jeg syns er ganske trist egentlig. Tankegangen min er som følgende,  hvor kjipt er ikke det at du må forgifte deg selv for å kunne snakke med folk, er det ikke bedre å heller lære seg å kunne snakke med folk slik at det hjelper deg videre i livet når det f.eks. kommer til service jobber eller jobbintervju? 

Så det jeg lurer på er hva er det som gjør det verdt det å drikke til tross for alle de negative konsekvensene det medfører? Tenker dere på alkohol på samme måte som brus hvor dere vet at det er dårlig for tenna men de positive tingene gjør opp for de negative konsekvensene? 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker for å rømme fra en ond og meningsløs verden.

Anonymkode: 1aaab...22a

• Liker 7
Skrevet

Litt alkohol gjør en litt løsere i snippen, gjør at man blir i bedre humør, og det kan også være avslappende. For egen del blir jeg også kjempepen :nigo: