Gå til innhold

Vaier med spotter - hvor?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal ha belysning i vår nye stue. Den er ca 22 m2 stor, kvadratisk men med "avkuttet hjørne" (hjørnegård), det er høyt under taket og rosett og stukkatur.

Nå har vi bare en liten bordlampe på pianoet samt en liten spot som er klipset på bokhylla. Vi trenger imidlertid godt allmennlys, og har lurt på spotter fra taket. Av naturlige årsaker kan vi ikke felle inn spottene i taket, men vi har tenkt på å ha sånne spotter i vaier langs den ene veggen. Men jeg finner det ingen steder - alt jeg finner er sånne skinner med spoter på. Og det tror jeg ikke blir så fint sammen med stukkaturen, og ikke vet jeg om noe kan festes i taket, heller, slik denne skinnen må.

HVOR får jeg tak i vaier med spotter, i Oslo, utenom på Ikea?

Og har dere eventuelt forslag til annen type belysning? (Vi kan ikke henge noe i rosetten, for det er ingen krok der.)

På forhånd tusen takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pepita i.i.
Det der tror jeg da man får på enhver lampebutikk...??

Det var det jeg også trodde... :o

Men nå har jeg vært på to, og på den ene hadde de det ikke, og på den andre hadde de en støvete, krøllete kabel som de rotet frem fra en kasse, så jeg lurte rett og slett på om sånt var helt ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Uten at jeg er sikker på at de har akkurat det du er på jakt etter, så ligger det en genial lampebutikk på Sofienberg som er vel verdt et besøk. De har mye kule lamper og individuelle løsninger, så jeg vil anta at de kan hjelpe deg. Husker ikke hva den heter, men den ligger i Helgesens gate neste helt bort mot Finnmarks gate (altså litt nedenfor Carl Berner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bestilte Herstal fra Christiania belysning på Ski, de har også en butikk på CC Vest. Vi er veldig godt fornøyde :), men vi trenger i motsetning til dere mer punktbelysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips om Herstal og den i Helgesens gate (hvor i huleste ligger den? Borte i boligområdet ved Finnmarksgata??? Er det sånne butikker der?)

De på nettsidene til Herstal så fine ut, hvordan er prisnivået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke helt sikker på prisene til wirelampene til Herstal, men vil tro at de ligger mellom 1000,- og 2000,. Antakeligvis midt mellom. Altså ikke så veldig billig, men det er stadig vekk tilbud hos Christiania Belysning på Herstal-lamper. Se etter i Aftenposten Aften dersom du har den.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske homsepatruljen var innom en lampe-butikk i Oslo og kjøpte slik vaier. Butikken står antageligvis listet opp på siden deres. (Det var ikke Ikea,...vi har en fra Ikea og den er noe dritt,..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mettan ikke innlogga

Jeg har kjøpt en slik wire med 5 spotter på Skeidar på Alnabru (i fjor), står på hjemmesiden deres at de har den til 299,- men vet jo ikke hvor oppdatert den er...

Wiren er 5 meter lang (dvs. 2X5 m)

Hilsen Mettan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dalwhinnie:

Nå kom jeg akkurat hjem fra Light House Company. For en genial butikk! Utrolig kule lamper! Men hvorfor ligger den der, av alle steder? Kan ikke se for meg at alle potensielle kunder tenker "nå skal jeg jammen ta meg en tur til et boligområde i indre øst for å se om det kanskje ligger noen fancy lampebutikker der"... Kanskje ved siden av Bunnpris på Sofienberg, for eksempel? :ler:

Uansett - Kunne veldig godt tenkt meg en løsning derfra, men det var litt dyrt - mellom 3 og 5000 kroner for en sånn løsning som vi vil ha. Jeg hadde tenkt sånn maks 2000... Får diskutere med gubben. Men VELDIG mange kule spotter! Tusen takk for tipset!

Skal også sjekke ut Herstal.

Dere som har vaier med transformator: Bråker den mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Hyggelig at du likte butikken, Pepita. Og hvorfor den ligger akkurat der er et godt spørsmål, men tror den overlever med mye proffe kunder og på ryktet. De er ikke av de rimeligste, men de har så mye lekkert. og god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...