AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #21 Skrevet 3. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang radius kan du tenke deg å bo fra kvadraturen? Søgne og Songdalen kommune er veldig flotte steder å bo med barn. Songdalen er ca 15 min kjøring uten rush Søgne ca 20 min uten rush. Songdalen er en del rimeligere enn Søgne Anonymkode: 30db4...c45 TS her. Søgne og Songdalen er også altfor langt. Var nettopp hos et vennepar i Songdalen nå i helgen, og de har bodd der i 3 år og føler seg veldig isolert. Ikke blitt kjent med noen, og synes alt er veldig smått og stusselig og langt vekk. Så det er veldig uaktuelt. Bor i ei lita bygd nå, og hele poenget er å flytte tilbake til byen. Anonymkode: c8b0d...92f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #22 Skrevet 3. januar 2017 Tveit og Hamresanden er greie steder, men folk er helt sinnsykt bygdete der. Styr unna om du ikke er interessert i å få en eneste venn Jeg har vokst opp på Lund og hadde helt klart flyttet dit om jeg skulle tilbake til Kristiansand. Det er sentrumsnært, har gode kollektivtilbud og ligger i nærheten av "alt". Gimlekollen er jo også nær sentrum, men kollektivtilbudet er ganske sugent. Jeg har mange venner i Vågsbygd og de stortrives der. Ligger som en god nummer 2 på lista mi. Styr unna Slettheia og Tinnheia. Grim og Suldalen har også mye rødd. Bodde på Grim et par år og flere av naboene dealet dop. Onkelen og tanta mi har unger på Grim skole og der er det mye dop og stjeling. Jeg holder en knapp på Lund og Vågsbygd Anonymkode: 21b43...aa4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #24 Skrevet 3. januar 2017 Posebyen. Bodde der i noen år før jeg flyttet til Oslo, og kan kun tenke meg å bo der dersom jeg flytter tilbake til Kristiansand. Vågsbygda ville jeg ikke bosatt meg i, men det er meg. Anonymkode: cd8e2...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #25 Skrevet 3. januar 2017 På 2.1.2017 den 17.19, AnonymBruker skrev: Vi skal flytte fra en annen by til Kristiansand til sommeren. Vi har begge bodd i byen før, men det var som studenter så er ikke så kjent med hvor det er bra for barnefamilier å bosette seg. Vil ha noe barnevennlig, et sted det er mulig å bli kjent med folk i, fine områder rundt å gå tur og ha greie bussforbindelser. Har hele tiden vært litt låst på Vågsbygd, men det er igrunnen uvitenhet det handler om.. Tenker Lund er for dyrt.. Grim er jeg ikke så begeistret for da det er mye eldre boliger osv., Tinnheia orker jeg ikke pga bakke, Slettheia er uaktuelt. Mer enn det vet jeg liksom ikke. Er utrolig lite kjent på andre siden av Varoddbrua og føler det er så "langt" fra byen - men innser jo at Vågsbygd kanskje er like "langt". Tips og forslag? Anonymkode: c8b0d...92f Kristiansand er en tungt belastet by med mye kriminalitet blant unge. De verste drapssakene i Norge har funnet sted her. Ungdommer dreper hverandre. Politiet vet ikke hva de skal gjøre. Hadde valgt å bosette meg i Lillesand. Anonymkode: c2118...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #26 Skrevet 3. januar 2017 På 2.1.2017 den 18.12, AnonymBruker skrev: Hånes, Hamresanden, Tveit og Vennesla.. ville ikke bosatt meg andre steder.. er utrolig dårlig miljø i Vågsbygd for barn og unge. (Samme gjelder Tinnheia, Slettheia, Grim og Hellemyr). Søm er på vei til å bli like ille som de overnevnte. Hilsen ei som jobber med ungdom på skråplanet. Anonymkode: fed45...74e Veldig enig med deg her. Kristiansand har er kjempe problem med ungdomskriminalitet og tunge miljøer. Veldig glad vi flyttet før vår datter og sønn ble tenåringer i den byen. Anonymkode: c2118...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #27 Skrevet 16. desember 2021 Odderhei, Dvergsnes, gimlekollen , Lund:-) Anonymkode: 95e77...577
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #28 Skrevet 16. desember 2021 Odderhei, Gimlekollen og Lund vil jeg anbefale. Eg er også fint men ville aldri bosatt meg der nå som Viggo er tilbake. Ungdomsmiljøet barna havner i har vel så mye å gjøre hvem man er som foreldre. Det viktigste man kan gjøre er å sørge for at barna har en hobby de er interessert i og som tar opp mye av fritiden deres. Anonymkode: da42c...564
Dumi2 Skrevet 17. desember 2021 #29 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Oppvokst i Voiebyen for, vel, lenge, lenge siden.Var bra sted da. Langt unna sentrm da. (Voiebyen fikk vel ett stamped dengang, vet ikke om det har blitt bedre). Tinnheia? Bodde der en stund. Ikke langt unna sentrum men enough jaevli bakke hvis man bor pa toppen! Ogsa bodd pa Som. Der likte jeg meg. Mye barnefamilier! Gode barnehager, lett til byen, lett til Sorlandssenteret, Dyreparken, IKEA, natur, et c. Odderheia selvsagt, men det er grisedyrt! hadde hold meg unna Lund og Grim. Endret 17. desember 2021 av Dumi2 Skrivefeil.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #30 Skrevet 17. desember 2021 Vågsbygd er en fryktelig trist plass, men du har jo nevnt alke plassene her, med unntak av Gimlekollen, men der er det i hvert fall dyrt å bo. Anonymkode: d1a20...b66
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #31 Skrevet 17. desember 2021 Siden dette er 4 år siden, regner jeg med TS har flyttet for lenge siden.... Anonymkode: 9d404...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #32 Skrevet 23. februar 2024 Lurer også på hvor det er best å bo med barn; tenker spesielt på barneskoler. videre på varme og mangfoldige nabolag der folk hilser, .. mangfold , åpenhet etc? Noen innspill? Anonymkode: 95e77...577
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå