AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Vi skal flytte fra en annen by til Kristiansand til sommeren. Vi har begge bodd i byen før, men det var som studenter så er ikke så kjent med hvor det er bra for barnefamilier å bosette seg. Vil ha noe barnevennlig, et sted det er mulig å bli kjent med folk i, fine områder rundt å gå tur og ha greie bussforbindelser. Har hele tiden vært litt låst på Vågsbygd, men det er igrunnen uvitenhet det handler om.. Tenker Lund er for dyrt.. Grim er jeg ikke så begeistret for da det er mye eldre boliger osv., Tinnheia orker jeg ikke pga bakke, Slettheia er uaktuelt. Mer enn det vet jeg liksom ikke. Er utrolig lite kjent på andre siden av Varoddbrua og føler det er så "langt" fra byen - men innser jo at Vågsbygd kanskje er like "langt". Tips og forslag? Anonymkode: c8b0d...92f
Gjest Annetnavn_ Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Her har du alle svarene selv... Vågsbygd er greit, men det er jo et stykke inn til byen. Jeg ville valgt Grim om jeg skulle flytte, men de fleste husene er jo gamle som du sier.
Sirah Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Vågsbygd er kjempekoselig Hadde absolutt kikket i den retningen om jeg skulle flyttet til Kristiansand selv.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 1 minutt siden, Strixa skrev: Her har du alle svarene selv... Vågsbygd er greit, men det er jo et stykke inn til byen. Jeg ville valgt Grim om jeg skulle flytte, men de fleste husene er jo gamle som du sier. Hva med Hånes, Søm osv? Håpet noen kunne si meg litt om de Anonymkode: c8b0d...92f
Gjest Annetnavn_ Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 For meg hadde det blitt feil side av byen og veldig langt. Skal man først bo i byen, så ville jeg bodd nærmere Kvadraturen.
Mari Y Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skal flytte fra en annen by til Kristiansand til sommeren. Vi har begge bodd i byen før, men det var som studenter så er ikke så kjent med hvor det er bra for barnefamilier å bosette seg. Vil ha noe barnevennlig, et sted det er mulig å bli kjent med folk i, fine områder rundt å gå tur og ha greie bussforbindelser. Har hele tiden vært litt låst på Vågsbygd, men det er igrunnen uvitenhet det handler om.. Tenker Lund er for dyrt.. Grim er jeg ikke så begeistret for da det er mye eldre boliger osv., Tinnheia orker jeg ikke pga bakke, Slettheia er uaktuelt. Mer enn det vet jeg liksom ikke. Er utrolig lite kjent på andre siden av Varoddbrua og føler det er så "langt" fra byen - men innser jo at Vågsbygd kanskje er like "langt". Tips og forslag? Anonymkode: c8b0d...92f Sett på FINN.no?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Hva med Grim? Gangavstand fra sentrum Anonymkode: 27712...52f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med Eg Gangavstand fra sentrum Anonymkode: 27712...52f . Anonymkode: 27712...52f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 Jeg er fra Vågsbygd, men liker meg best på Grim og Eg. Er nok mest barnefamilier i bydelene, men siden du trekker frem Lund som dyrt så tenker jeg at Vågsbygd eller Hånes er mest aktuelt prismessig. Eg og Grim er og dyrt, men jeg bor heller mindre selv for å bo sentralt. Dog er det jo mindre barnefamilier der. Anonymkode: 4ede3...20f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 Hånes er virkelig "up and blooming" sammen med Hamreheia. Masse småbarnsfamilier og nært flyplass, Sørlandssenteret, turområder og gor bussforbindelse. Anonymkode: 08b49...f2b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 Hånes, Hamresanden, Tveit og Vennesla.. ville ikke bosatt meg andre steder.. er utrolig dårlig miljø i Vågsbygd for barn og unge. (Samme gjelder Tinnheia, Slettheia, Grim og Hellemyr). Søm er på vei til å bli like ille som de overnevnte. Hilsen ei som jobber med ungdom på skråplanet. Anonymkode: fed45...74e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hånes, Hamresanden, Tveit og Vennesla.. ville ikke bosatt meg andre steder.. er utrolig dårlig miljø i Vågsbygd for barn og unge. (Samme gjelder Tinnheia, Slettheia, Grim og Hellemyr). Søm er på vei til å bli like ille som de overnevnte. Hilsen ei som jobber med ungdom på skråplanet. Anonymkode: fed45...74e TS her. Okej? Men det er jo utrolig mange småbarnsfamilier som bor i Vågsbygd og som bosetter seg der, nettopp fordi det er mange andre barnefamilier.. eller? Nå ble jeg ganske skremt! Anonymkode: c8b0d...92f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #13 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med Grim? Gangavstand fra sentrum Anonymkode: 27712...52f Synes det er en luguber plass.. Vil ikke ha toget rett i nærheten, vil ikke ha eldgammelt hus og liker ikke at det er så mange sosialboliger, bofellesskap for rusmisbrukere osv osv der. Også synes jeg ikke det er noen hyggelig plass bortsett fra akkurat de 10 husa som ligger rett ved ravnedalen.. Anonymkode: c8b0d...92f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #14 Skrevet 2. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hånes, Hamresanden, Tveit og Vennesla.. ville ikke bosatt meg andre steder.. er utrolig dårlig miljø i Vågsbygd for barn og unge. (Samme gjelder Tinnheia, Slettheia, Grim og Hellemyr). Søm er på vei til å bli like ille som de overnevnte. Hilsen ei som jobber med ungdom på skråplanet. Anonymkode: fed45...74e Bare tull Det var slik før men det er ikke slik nå lenger. Anonymkode: 3b97a...456 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #15 Skrevet 2. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal flytte fra en annen by til Kristiansand til sommeren. Vi har begge bodd i byen før, men det var som studenter så er ikke så kjent med hvor det er bra for barnefamilier å bosette seg. Vil ha noe barnevennlig, et sted det er mulig å bli kjent med folk i, fine områder rundt å gå tur og ha greie bussforbindelser. Har hele tiden vært litt låst på Vågsbygd, men det er igrunnen uvitenhet det handler om.. Tenker Lund er for dyrt.. Grim er jeg ikke så begeistret for da det er mye eldre boliger osv., Tinnheia orker jeg ikke pga bakke, Slettheia er uaktuelt. Mer enn det vet jeg liksom ikke. Er utrolig lite kjent på andre siden av Varoddbrua og føler det er så "langt" fra byen - men innser jo at Vågsbygd kanskje er like "langt". Tips og forslag? Anonymkode: c8b0d...92f Der disse drapene fant sted ved den Baneheia i Mette-Marits barndomsnabolag? Anonymkode: c25b5...863
MTS Skrevet 2. januar 2017 #16 Skrevet 2. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der disse drapene fant sted ved den Baneheia i Mette-Marits barndomsnabolag? Anonymkode: c25b5...863 Baneheia ligger ved sentrum/Eg, ikke i Vågsbygd. Hvis jeg skulle flytte tilbake til byen ville det blitt Fagerholt eller deromkring. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #17 Skrevet 2. januar 2017 Alle bydeler i krsand blir sett på som trygge. Det er krsand ikke Chicago vi snakker om. Jeg kjenner ikke igjen det svartmalingsbilde av Slettheia, helllemyr osv. Tenåringer kan komme i dårlig miljø uansett om hvor de bor. Anonymkode: fdf27...2f6 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #18 Skrevet 2. januar 2017 Hvor lang radius kan du tenke deg å bo fra kvadraturen? Søgne og Songdalen kommune er veldig flotte steder å bo med barn. Songdalen er ca 15 min kjøring uten rush Søgne ca 20 min uten rush. Songdalen er en del rimeligere enn Søgne Anonymkode: 30db4...c45
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #19 Skrevet 3. januar 2017 Hånes, Søm og Hamresanden er da virkelig ikke langt unna byen. Jeg jobber i byen og bor på Hamresanden, bodde på Søm før vi flyttet hit. Fra Søm brukte jeg nøyaktig 7 minutt til jobb, fra Hamresanden tar det ca 15 minutt. De gangene jeg er i Vågsbygd synes jeg det er minst like langt å kjøre. I tillegg er østsiden på "riktig" side i forhold til rushet, vi står aldri i kø med mindre det har vært en ulykke, hverken til eller fra jobb. Ser ofte at køen står andre veien. Trivdes veldig godt på Søm, og synes Hamresanden er helt topp. Barnevennlig og trygt. Mer kollektivtransport fra Søm, og litt flere barnehager/skoler. Men nå bygges det ut masse på Lauvåsen/Hamrehei, så jeg håper det kommer en ny skole og kanskje en barnehage etterhvert. Hva med Justneshalvøya, Justvik e.l.? Barnas bydel, masse nye boligfelt. Anonymkode: 58fba...947
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #20 Skrevet 3. januar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hånes, Søm og Hamresanden er da virkelig ikke langt unna byen. Jeg jobber i byen og bor på Hamresanden, bodde på Søm før vi flyttet hit. Fra Søm brukte jeg nøyaktig 7 minutt til jobb, fra Hamresanden tar det ca 15 minutt. De gangene jeg er i Vågsbygd synes jeg det er minst like langt å kjøre. I tillegg er østsiden på "riktig" side i forhold til rushet, vi står aldri i kø med mindre det har vært en ulykke, hverken til eller fra jobb. Ser ofte at køen står andre veien. Trivdes veldig godt på Søm, og synes Hamresanden er helt topp. Barnevennlig og trygt. Mer kollektivtransport fra Søm, og litt flere barnehager/skoler. Men nå bygges det ut masse på Lauvåsen/Hamrehei, så jeg håper det kommer en ny skole og kanskje en barnehage etterhvert. Hva med Justneshalvøya, Justvik e.l.? Barnas bydel, masse nye boligfelt. Anonymkode: 58fba...947 TS her. Synes det ser koselig ut på Fagerholt/Justneshalvøya osv, men synes det er veldig kjipt at det er så lite kollektivtrafikk der! Da er vi avhengig av 2 biler brått, noe vi ikke ønsker. Jeg synes hamresanden er kjeeeempelangt unna byen.. Så alt er vel hva man er vant til. Anonymkode: c8b0d...92f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå