AnonymBruker Skrevet 10. mai 2017 #41 Del Skrevet 10. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig fint ut det. Hvis du tester positiv dag 11, gir det ca reell eggløsning dag 12 og presis 14 dagers Luthealfase som er helt perfekt og gjennomsnittelig lengde som absolutt tyder på fertilitet. (26-28-30 dager er de mest vanlige syklusene for kvinner og alt innenfor 23-35 dager går innenfor normalen) Ibux kan virke inn på fertilitet men siden du tar positive eggløsningstester virker det som du har eggløsning. Men det er uansett et preparat du ikke bør gå på som gravid da om du velger å ta det nå under prøvingen. Ibux virker inn på progesteronnivået, det graviditetsbevarende hormonet og kan dermed øke faren for SA i 1.trimester noe, samt er heller ikke heldig i 3. trimester for fosteret. (men det er folk som tar det i samråd med lege). Anonymkode: c989e...dd7 Okei nå lærte jeg noe nytt igjen, mye å sette seg inn i. Jeg venter i spenning for å se om vi klarer å bli gravide, jeg har ikke så høye forhåpninger ennå! Leste en plass at det anslagsvis kom til å ta mellom 6-12 måneder å bli gravid på den naturlige måten.. men er man heldig, merk; riktig så heldig så går det kortere tid! Jeg undrer likevel på hvorfor så mange friske kvinner blir erklært uforklarlig barnløs.. det er rart hvor mye stress kan påvirke oss. Anonymkode: 20eeb...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammalykke92 Skrevet 11. mai 2017 #42 Del Skrevet 11. mai 2017 (endret) Endret 11. mai 2017 av Mammalykke92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2017 #43 Del Skrevet 11. mai 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei nå lærte jeg noe nytt igjen, mye å sette seg inn i. Jeg venter i spenning for å se om vi klarer å bli gravide, jeg har ikke så høye forhåpninger ennå! Leste en plass at det anslagsvis kom til å ta mellom 6-12 måneder å bli gravid på den naturlige måten.. men er man heldig, merk; riktig så heldig så går det kortere tid! Jeg undrer likevel på hvorfor så mange friske kvinner blir erklært uforklarlig barnløs.. det er rart hvor mye stress kan påvirke oss. Anonymkode: 20eeb...504 Hvor lenge har du prøvd? Er det noen grunn til at du tror du vil ha vanskelig for å bli gravid utover at du trodde 26 dager var en unormalt kort syklus? For ut i fra det du skriver virker du snarere kjernesunn og absolutt fertil. Pga: normalt lang stabil syklus, positive eggløsningstester og normal luthealfase..i dine sko hadde jeg ikke bekymret meg i det hele tatt. Anonymkode: c989e...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #44 Del Skrevet 12. mai 2017 Jeg har vært prøver tidligere uten hell.. funnet meg ny kjæreste og skal begynne på nytt. Jeg ble altså ikke gravid i det forrige forholdet, og har trodd det er meg det er noe feil med. Men det kunne jo vært den forrige mannen også. Håper jeg får det til denne gangen. Har ikke vært her inne på noen dager grunnet jobb, så beklager for litt sent svar:) Anonymkode: 20eeb...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #45 Del Skrevet 12. mai 2017 Rettelse, ikke vært her inne på 2 døgn😅 Anonymkode: 20eeb...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. mai 2017 #46 Del Skrevet 12. mai 2017 Jeg har pcos og er en del overvektig i tillegg. Veier nå ca 100 men veide 118 kg da jeg var til utredning for 6 år siden. Fikk ikke hjelp den gangen fordi jeg var så overvektig. Må egentlig ned til 95 for å få pergo kur.. men de siste kg sitter godt. Antagelig også insulinet ikke fungerer som det skal. Men jeg tenkte å bli henvist igjen om det er mulig å få hjelp nå igjen siden jeg har jo gått ned en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #47 Del Skrevet 13. mai 2017 På 10.5.2017 den 16.13, AnonymBruker skrev: Da jeg prøvde å bli gravid med nummer to, skjedde det aldri noe. Vi prøvde i halvannet år, uten at jeg ble gravid. Så etterhvert synes jeg egentlig jeg var blitt for gammel (38), og jeg hadde fått "second thoughts" og betenkeligheter med å få et barn til med den mannen jeg var gift med, så jeg sa stopp da jeg var 38, jeg ville ikke mer. Så det ble ikke mer enn ett barn på oss (som jeg fikk da jeg var nesten 33). Man er i praksis steril 10 år før menopausen inntreffer. Det jeg ikke visste da, var at jeg var steril fra en alder av 36, for senere kom jeg i overgangsalderen da jeg var 46. Derfor ble jeg ikke gravid da jeg var 37-38. Men det kunne vi jo ikke vite da, så klart. Man vet aldri på forhånd når overgangsalderen skal inntreffe hos den enkelte. Anonymkode: a2b05...a6a Dette tror jeg er individuelt. Min mormor fødte tvillinger da hun var 38 år, da hun var 42 år kom hun i overgangsalderen. Anonymkode: 7111d...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #48 Del Skrevet 13. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært prøver tidligere uten hell.. funnet meg ny kjæreste og skal begynne på nytt. Jeg ble altså ikke gravid i det forrige forholdet, og har trodd det er meg det er noe feil med. Men det kunne jo vært den forrige mannen også. Håper jeg får det til denne gangen. Har ikke vært her inne på noen dager grunnet jobb, så beklager for litt sent svar:) Anonymkode: 20eeb...504 Åhh..så du har ikke begynt prøvingen med den nye mannen enda? Så spennende.. Masse lykke til, håper det viser seg at det aldri var noe galt med deg i det hele tatt og du nå blir gravid når du prøver med en annen mann Anonymkode: c989e...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #49 Del Skrevet 13. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Åhh..så du har ikke begynt prøvingen med den nye mannen enda? Så spennende.. Masse lykke til, håper det viser seg at det aldri var noe galt med deg i det hele tatt og du nå blir gravid når du prøver med en annen mann Anonymkode: c989e...dd7 Ja vi er nye prøvere, men sluttet jo med prevensjonsmiddel som jeg nevnte tidligere i tråden:) men som jeg også nevnte så har jeg på en måte sett for meg at det kan ta tid å bli gravid etter prevensjonsmiddel slutt, legen mener det kan ta en god stund, pga at jeg har brukt prevensjonsmiddel hyppig de siste årene . Så akkurat nå tar vi det bare som det kommer. Takk forresten:) Anonymkode: 20eeb...504 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #50 Del Skrevet 15. mai 2017 På 15.4.2017 den 15.43, Frøken_lurepave skrev: Vært prøvere i 1 år nå. Fikk påvist PCO nylig, så er ganske nedfor Fått beskjed om å gå ned en del i vekt før jeg kan starte med piller som kan hjelpe til med EL. Dere med PCO: Måtte dere også ned i vekt? Vet at hormonforstyrrelsen gjør at man fort går opp i vekt. Har gått ned mye før og klarer det nå og, men føler bare at tida flyr fra oss...uten at det skjer noe... Jeg ble diagnosert med pcos, men er på kanten tll undervektig, så skulle jeg ha gått ned i vekt hadde jeg blitt beinrangel.. her var grunnen p piller i altfor mange år. Anonymkode: 6dcc7...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevenn17 Skrevet 15. mai 2017 #51 Del Skrevet 15. mai 2017 Vi sliter jo ikke enda, i.o.m. at vi bare er i pp3, men har en liten utfordring med ustabile sykluser. Sluttet 24 januar på pillen, og har hatt sykluser på 34, 39 og foreløpig 37 dager. Så jeg har bare hatt mensen 2 ganger siden januar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 15. mai 2017 #52 Del Skrevet 15. mai 2017 Første barn gravid på første forsøk. (trodde det skulle ta lengere tid, så var litt brått på) Andre barn, annen mann, så viste det seg etter noen år at han er så og si steril. Men ved hjelp av IVF så klaffet det på andre forsøket. Hans spermier kunne ikke svømme så bra og var i lite antall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #53 Del Skrevet 15. mai 2017 Er til utredning foreløpig, men har ikke jevnlig eggløsning tydeligvis, i tillegg til en cyste på hver eggstokk og antagelig endometriose. Er henvist til laporaskopi for å fjerne cystene (de vokser) og for utredning av endometriose. Håper det hjelper - sammen med Letrozol for EL. Vi har prøvd i to år nå, og jeg begynner å bli bra fortvila. Anonymkode: 4fac3...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2017 #54 Del Skrevet 15. mai 2017 Har et medfødt syndrom som b.l.a innebærer at jeg mangler livmor. Så for meg vet jeg hundre prosent sikkert, at jeg aldri vil bli gravid. Anonymkode: 111e1...e9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #55 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg er blitt for gammel, så for meg er det eggdonasjon som er løsningen. Anonymkode: 16a18...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå