Gå til innhold

Pjuskens prøverier

Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 28.8.2018 den 9.57, blomst12 skrev:

Åh så fint skrevet 😍 Gratulerer så mye med 12 uker :):) 

På 28.8.2018 den 13.29, Tyah skrev:

Gratulerer så mye med 12 uker :hjerte::ninuskapus:

På 28.8.2018 den 13.31, Aryamili skrev:

Hurra for 12 uker ❤️

Kjekt med storesøsken som gleder seg sånn! 

På 29.8.2018 den 20.27, lille_frosk skrev:

Nydelig skrevet! Gratulerer så mye med 12 uker :hjerte:

På 1.9.2018 den 13.13, Meley skrev:

Hurra for 12 uker 😄 😄 😄 😄

På 1.9.2018 den 18.53, kaffemor skrev:

Så fint skrevet :hjerte: og hurra for 12 uker :strix: 

Tusen takk alle sammen :hjerte:

13+0 i dag, og jeg er forferdelig dårlig på å oppdatere her inne :sjenert: Det er rett og slett ikke så mye nytt som skjer for tiden. Det har vært mye jobb og bursdagsfeiringer i det siste, og vi har begynt å komme inn i de nye rutinene etter sommeren. Rett og slett litt mye å tenke på utenfor KG :ler: Uansett, 13 uker og jeg venter på å få kjenne spark fra den lille :rodmer: Men jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet en stund til på grunn av foranliggende morkake. Men det er greit nok så lenge jeg slipper unna blødninger :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

16+2 :hjerte: Babyen er nå 16 cm lang og mellom ca 90 og 120 gram denne uka. Babyen utvikler seg stadig mer og mer, og kan nå begynne å oppfatte og reagere på lyd utenfra :rodmer:

Dagene og ukene går! De går egentlig ganske fort synes jeg, men samtidig føles det som om det går utrolig sakte innimellom. Men nå er jeg tross alt 16 uker på vei, og jeg synes ikke det er lenge siden jeg var 10 uker på vei liksom. Har allerede vært på 3 jordmortimer også, og det er like koselig hver gang! Var hos jordmor i går, og alt så heldigvis bra ut, sett bort i fra litt lavt blodtrykk, men det har jeg alltid brukt å få under svangerskapene. Ble også anbefalt å ta glukosebelastning siden jeg ligger akkurat på grensa på BMI. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg sluppet unna :ler: som hun sa så var det jo frivillig for meg nå også da, men jeg tror nok at jeg blir å ta den. Det er jo tross alt for helsa og babyens skyld :hjerte: Håper bare det ikke er så ille som alle sier.. Er så redd for å spy :laugh: Men må jeg sitte på legekontoret og vente de 2 timene? Synes det er ille nok å sitte på venterommet i en halvtime liksom 😣 

I tillegg skal jeg ta noen blodprøver i uke 24 for å finne ut babyens blodtype. Forrige gang jeg gikk gravid så fikk jeg ikke vite blodtypen før babyen var født, og deretter fikk jeg en sprøyte (siden jeg er rh neg og miniene er rh pos). Den skal jeg visstnok få i svangerskapet denne gangen dersom babyen er rh pos. Må si jeg føler meg litt som førstegangs igjen, for det er jo så mye nytt :ler:

Ellers er jeg fremdeles en del kvalm. Ikke like ille som jeg har vært tidligere, men en del småkvalm. Og trøttheten vil ikke gi seg.. Sover 1-2 timer på dagen hver dag, så fremt jeg ikke jobber dagtid, da sover jeg på ettermiddagen :sove: Trodde både kvalmen og trøttheten skulle gi seg på dette tidspunktet jeg, men kvalmen hang vel i en god stund med de to andre også.

Dere andre gravide, hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg har så lite matlyst, så det er ingenting som frister! Sliter litt med å få i meg mat, i allefall uten å bli kvalm 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke glukosebelastningen var spesielt ille, men jeg ble litt uvel på slutten og sykepleierne spurte om jeg hadde blitt kvalm (men det ble jeg ikke). Den smaker jo selvfølgelig ikke så godt, men jeg drakk alt i to omganger uten pause for å få det ned:tongue:

Jeg har ikke vært mye kvalm, men det gikk i appelsinjuice og brødskiver med leverpostei de ukene jeg var det. Jeg tror man bare må spise det en blir fristet av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 9.59, Pjusk skrev:

16+2 :hjerte: Babyen er nå 16 cm lang og mellom ca 90 og 120 gram denne uka. Babyen utvikler seg stadig mer og mer, og kan nå begynne å oppfatte og reagere på lyd utenfra :rodmer:

Dagene og ukene går! De går egentlig ganske fort synes jeg, men samtidig føles det som om det går utrolig sakte innimellom. Men nå er jeg tross alt 16 uker på vei, og jeg synes ikke det er lenge siden jeg var 10 uker på vei liksom. Har allerede vært på 3 jordmortimer også, og det er like koselig hver gang! Var hos jordmor i går, og alt så heldigvis bra ut, sett bort i fra litt lavt blodtrykk, men det har jeg alltid brukt å få under svangerskapene. Ble også anbefalt å ta glukosebelastning siden jeg ligger akkurat på grensa på BMI. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg sluppet unna :ler: som hun sa så var det jo frivillig for meg nå også da, men jeg tror nok at jeg blir å ta den. Det er jo tross alt for helsa og babyens skyld :hjerte: Håper bare det ikke er så ille som alle sier.. Er så redd for å spy :laugh: Men må jeg sitte på legekontoret og vente de 2 timene? Synes det er ille nok å sitte på venterommet i en halvtime liksom 😣 

I tillegg skal jeg ta noen blodprøver i uke 24 for å finne ut babyens blodtype. Forrige gang jeg gikk gravid så fikk jeg ikke vite blodtypen før babyen var født, og deretter fikk jeg en sprøyte (siden jeg er rh neg og miniene er rh pos). Den skal jeg visstnok få i svangerskapet denne gangen dersom babyen er rh pos. Må si jeg føler meg litt som førstegangs igjen, for det er jo så mye nytt :ler:

Ellers er jeg fremdeles en del kvalm. Ikke like ille som jeg har vært tidligere, men en del småkvalm. Og trøttheten vil ikke gi seg.. Sover 1-2 timer på dagen hver dag, så fremt jeg ikke jobber dagtid, da sover jeg på ettermiddagen :sove: Trodde både kvalmen og trøttheten skulle gi seg på dette tidspunktet jeg, men kvalmen hang vel i en god stund med de to andre også.

Dere andre gravide, hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg har så lite matlyst, så det er ingenting som frister! Sliter litt med å få i meg mat, i allefall uten å bli kvalm 😣

Så koselig med en oppdatering fra deg :hjerte: Jeg synes også det har gått fort siden uke 10 når jeg tenker over det :) Nå er det vell ikke lenge til OUL? 

Jeg sliter også med lite matlyst, men jeg har heldigvis så og si ingen kvalme. Til middag har det gått mye i nudler, kyllingkjøttdeig og grønnsaker. En slags wok. Så hiver vi ett egg over woken og deilig krydder. Synes ikke det smaker mye eller lite. Så det passer fint når matlysten ikke er helt på plass. Det er mye jeg elsket å spise før, som jeg ikke klarer tanken på nå som jeg er gravid, for eksempel taco :kvalm: Knekkebrød og brødmat er ikke det som frister mest heller.. Så her går det mye i frukt på jobben, og mr lee nudler :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 10.08, Anonym. skrev:

Jeg synes ikke glukosebelastningen var spesielt ille, men jeg ble litt uvel på slutten og sykepleierne spurte om jeg hadde blitt kvalm (men det ble jeg ikke). Den smaker jo selvfølgelig ikke så godt, men jeg drakk alt i to omganger uten pause for å få det ned:tongue:

Jeg har ikke vært mye kvalm, men det gikk i appelsinjuice og brødskiver med leverpostei de ukene jeg var det. Jeg tror man bare må spise det en blir fristet av!

Godt å høre at ikke alle synes at den er såå ille! Er litt beroligende :ler:

Appelsinjuice har det gått mye i her også, og brødskiver med leverpostei spiste jeg mye av en periode. Problemet er bare at jeg går lei av alt etter hvert :tongue:

På 2.10.2018 den 8.30, Tyah skrev:

Så koselig med en oppdatering fra deg :hjerte: Jeg synes også det har gått fort siden uke 10 når jeg tenker over det :) Nå er det vell ikke lenge til OUL? 

Jeg sliter også med lite matlyst, men jeg har heldigvis så og si ingen kvalme. Til middag har det gått mye i nudler, kyllingkjøttdeig og grønnsaker. En slags wok. Så hiver vi ett egg over woken og deilig krydder. Synes ikke det smaker mye eller lite. Så det passer fint når matlysten ikke er helt på plass. Det er mye jeg elsket å spise før, som jeg ikke klarer tanken på nå som jeg er gravid, for eksempel taco :kvalm: Knekkebrød og brødmat er ikke det som frister mest heller.. Så her går det mye i frukt på jobben, og mr lee nudler :ler: 

Skal på OUL i morgen, så her går det absolutt unna :ler: Er vel ikke så lenge til oul for din del heller? :)

Taco frister virkelig ikke for tiden nei! Hører om flere som har problemer med taco under graviditeten, så det må være noe i det :tongue: Det som frister mest for tiden er klementiner. Jeg må huske å kjøpe det i morgen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pjusk skrev:

Godt å høre at ikke alle synes at den er såå ille! Er litt beroligende :ler:

Appelsinjuice har det gått mye i her også, og brødskiver med leverpostei spiste jeg mye av en periode. Problemet er bare at jeg går lei av alt etter hvert :tongue:

Skal på OUL i morgen, så her går det absolutt unna :ler: Er vel ikke så lenge til oul for din del heller? :)

Taco frister virkelig ikke for tiden nei! Hører om flere som har problemer med taco under graviditeten, så det må være noe i det :tongue: Det som frister mest for tiden er klementiner. Jeg må huske å kjøpe det i morgen! :fnise:

Jeg har OUL den 19, så absolutt ikke lenge til nei! Masse lykke til i morgen :)

Jeg har også spist masse klementiner den siste tiden :fnise:

Forresten, husker du sa du var medlem i termingruppe på facebook, kan du invitere meg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, OUL! 

Blir stadig overrasket når jeg leser i dagbøkene til de jeg følger, om hvor langt de plutselig er kommet. Masse lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.10.2018 den 21.10, Tyah skrev:

Jeg har OUL den 19, så absolutt ikke lenge til nei! Masse lykke til i morgen :)

Jeg har også spist masse klementiner den siste tiden :fnise:

Forresten, husker du sa du var medlem i termingruppe på facebook, kan du invitere meg? 😊

Så spennende! Tiden går nok fort frem til den 19. 😊

Klementiner er så godt! Husker jeg spiste masse klementiner når jeg gikk med nr 1 også :fnise:

Det kan jeg! Bare send meg pm med navnet ditt, så skal jeg få lagt deg til 😊

På 9.10.2018 den 1.41, tweet skrev:

Hjææælp, oul allerede?? Masse lykke til ❤️ Spent på å høre hvordan det går!

Tiden har gått ganske så fort egentlig! Synes det er rart at jeg allerede har vært på oul :fnise:

På 9.10.2018 den 9.02, Kaiaermeg skrev:

Lykke til på OUL ❤️ 

Takk ❤️

23 timer siden, Aryamili skrev:

Oii, OUL! 

Blir stadig overrasket når jeg leser i dagbøkene til de jeg følger, om hvor langt de plutselig er kommet. Masse lykke til ❤️ 

Haha, jeg også! Og nesten like overrasket når det går opp for meg hvor langt jeg selv er på vei :fnise:

-

Kort oppdatering etter OUL i går. Skulle skrive i går, men sovnet :fnise:

Vi fikk sett en perfekt liten baby som lå og viftet med armene og sugde på tommelen ❤️ alt så heldigvis bra ut, men vi fikk ikke vite om det er en :babyjente: eller :babygutt:. Tenkte jeg skulle lage en tippeliste på kjønn før OUL, men så lang kom jeg aldri. Men nå kan jeg jo lage en tippeliste likevel (hvis noen vil gjette) 🙊. Selv er jeg veldig usikker. Først trodde jeg jente, så trodde jeg gutt, og etter oul i går så er jeg veldig usikker! 

Ellers ble jeg flyttet frem 4 dager, og ny termin er 11. Mars. 18+5 i dag altså, fra å ha vært 18+0 før OUL i går :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så hyggelig å få se babyen ❤️

Så fint at alt så bra ut!

Jeg tipper gutt :babygutt: Er det sånn at du skal på ny ultralyd eller blir det spenning frem til fødsel om det er en liten guttebaby eller jentebaby som bor i magen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...