Gå til innhold

Tips til strikkeoppskrift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

trenger å lære meg å strikke noe nytt, men jeg sliter litt med å finne enkle oppskrifter til rundpinner.

har strikket tre luer fra klompelompe (Samme luen), så har fått øvd godt på den. Det er den som heter knutelue med perlestrikk og glattstrikk, men målet mitt er en dag å kunne strikke babyklær

Anonymkode: a3ad7...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er det du ønsker å strikke nå da? Flere luer? Hvis du har den Klompelompe-boka er det vel flere relativt enkle oppskrifter der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå på biblioteket. Der finner du rikelig med bøker med strikkeoppskrifter, med forklaringer..

Anonymkode: e76e1...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem over her.

Vil ellers anbefale oppskrifter fra pickles, veldig greie for nybegynnere: https://www.pickles.no/strikkeoppskrifter-og-garnpakker/shopby/filter_prosjekt_vanskelighet-nybegynner

Og vil også anbefale deg å prøve å strikke på noe annet enn rundpinner, plutselig har hele strikkeverdenen åpnet seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du strikke rett, vrang og å felle, så kan denne genseren kanskje være noe? :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/winter-buds-sweater---snlvgenser

Vrangbord nederst, rundt til du skal felle i sidene til ermene. Ermene kan kanskje være litt vanskelige siden de er litt små, men om du enten tør prøve deg på settpinner (4/5), eller vil bruke rundpinne og  magic loop  (Video her). Ermene settes/strikkes ganske enkelt på bolen når de er ferdige, og mønsteret går over få masker av hver farge, så det er ikke så vanskelig sammenlignet med ting med mange farger. Så skal du felle jevnt rundt helt til du skal strikke vrangbord i halsen igjen :)

Endret av Titania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Takk for mange gode svar :) 
Jeg har satt meg på prosjektet "Go klumpen bukse" fra klompelompe boken, men står litt fast rett før økningene. Skal sjekke ut ravely og det siste du skrev titania :) 

Anonymkode: a3ad7...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På garnstudio er det mange oppskrifter, både lette og avanserte😊

Anonymkode: a0465...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...