Gå til innhold

Advarsel om C-Date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hold dere unna.

Du starter med en gratisprofil, men mottar mange meldinger fra tilsynelatende ekte profiler, men kan ikke lese dem før du evt. betaler. Alle disse er forøvrig falske/autogenererte meldinger.

Du faller for fristelsen til å betale for en mnd, men i farta legger du ikke merke til at det er 3mnd du aksepterer å betale for. Dette ser du først når de trekker en tusenlapp fra kontoen din. Du innser da etter hvert at du har bundet deg til et løpende abonnement som må sies opp innen en måned etter du startet det for å unngå en autofornying. Å si opp abonnementet krever at du skriver ut et formular, skriver under og FAKSER det til Zürich. Jeg kødder ikke. Det skal visstnok gå an å scanne og deretter sende på epost, men det eksisterer ingen epostadresse du kan sende til.

Jeg kansellerte visa'en min og sendte det underskrevne eksemplaret til den norske supportadressa jeg kom i kontakt med underveis. Virker som de aksepterer, men en engelsktalende advokattype sender eposter og framholder at jeg er over oppsigelsesfristen.

En regning på 3000 bouncer på kontoen min og de sender da velformulerte eposter med inkassotrusler.

Er forøvrig en casual-sex -fokusert dritt-app og ikke en dateapp. Kontoutskriften viser "eskortetjeneste".

Anonymkode: f7f7d...ead

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme erfaringer, men slapp unna alt rotet med å si opp. Truet med å ta kontakt med politiet og et par sinte mail så ble kontoen slettet. 

En venn av meg var ikke så heldig og  brukte to måneder før han fikk sakt opp. 

Anonymkode: 46b4c...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor folk bruker noe annet enn sukker, møteplassen og evt. tinder. 

De andre tjenestene har omtrent ingen brukere. 

Anonymkode: d4dba...fd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmer kritikken her. Møkkaside. Hold dere unna. Useriøs de luxe. 

Anonymkode: dae3e...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de "casual date" sidene er samme mølet. Masse dameprofiler som bare er juks. Masse "damer" som sender meldinger man ikke kan lese uten å betale, og når man betaler så er det umulig å finne en ekte profil. HAr vært frista til å prøve C-date, men man må betale for 3 mpneder , 3000 kr , uten å vite hva man får, eller om det er noen damer der. Sånne sider har 1000 kåte menn for hver 1 ekte dame(som sikkert er en eller annen nymfoman burugle i 40-årene). Det finnes ingen snarveier kjære menn som har lyst å pule damer så fort som mulig...dere må nok gå gjennom hele den slitsomme prossessen med dating, og å bli kjent med dem og slikt før de potensielt slipper deg inn der solen aldri skinner.

Anonymkode: 7bbc9...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bra med advarsel, sykt at disse får reklamere overalt på TV for tiden! 

Anonymkode: 3fa0f...479

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en annen lignende datingside der de bruker samme teknikk. Fikk masse meldinger om at damer var interessert i meg, men besøkstelleren forble uforandret. Skjønte jo at dette bare var tull og slettet hele greia. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2017 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Hold dere unna.

Du starter med en gratisprofil, men mottar mange meldinger fra tilsynelatende ekte profiler, men kan ikke lese dem før du evt. betaler. Alle disse er forøvrig falske/autogenererte meldinger.

Du faller for fristelsen til å betale for en mnd, men i farta legger du ikke merke til at det er 3mnd du aksepterer å betale for. Dette ser du først når de trekker en tusenlapp fra kontoen din. Du innser da etter hvert at du har bundet deg til et løpende abonnement som må sies opp innen en måned etter du startet det for å unngå en autofornying. Å si opp abonnementet krever at du skriver ut et formular, skriver under og FAKSER det til Zürich. Jeg kødder ikke. Det skal visstnok gå an å scanne og deretter sende på epost, men det eksisterer ingen epostadresse du kan sende til.

Jeg kansellerte visa'en min og sendte det underskrevne eksemplaret til den norske supportadressa jeg kom i kontakt med underveis. Virker som de aksepterer, men en engelsktalende advokattype sender eposter og framholder at jeg er over oppsigelsesfristen.

En regning på 3000 bouncer på kontoen min og de sender da velformulerte eposter med inkassotrusler.

Er forøvrig en casual-sex -fokusert dritt-app og ikke en dateapp. Kontoutskriften viser "eskortetjeneste".

Anonymkode: f7f7d...ead

Har du prøvd å sende mail til

[email protected]
Tydeligvis en norsk mail og da kan du evt. be dem om å gi deg den andre email-adressen?

Anonymkode: 06bd3...f09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alvorlig talt, når «dating-siden» reklamerer med bilder av kun damer, så er det jo åpenbart scam! Hvis de ikke viser bilder av begge kjønn når du kommer inn på forsiden, så har de ikke begge kjønn som målgruppe, og da må det jo være en scam.

Anonymkode: 38cff...ca2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med match.com, umulig å melde seg ut.. Krever masse styr, man gir opp og så løper abonnementet enda en stund før man prøver igjen... Ikke mulig å komme gjennom på telefon til kundeservice. 

Anonymkode: 3fd75...d02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok best å holde seg til de mest kjente og største appene; Tinder, Badoo, Møteplassen og evt. Zoosk.

Hvis du bruker Chrome/Firefox, så kan du forresten laste ned et tillegg som viser informasjon om nettsider. Har de veldig lite trafikk, så styrer du langt unna.

Anonymkode: 28846...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Beste datingside - https://be2.no Jeg fant mannen i mitt liv der! Vi har vært sammen i fire år, og jeg er gravid :) Har flere venner også som har møttes der og giftet seg og fått barn sammen (tre forskjellige par).

Endret av marymanni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill nytt kort om du har registrert kortet ditt så de ikke kan trekke noe

Anonymkode: df549...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Registrerte meg der en kveld, uten info, uten bilde, bare at jeg var kvinne 39 og sted, og fikk haugevis av nasty henvendelser. Måtte slette etter et par timer, orka ikke mer😂 

Mannfolk sender jo til hvem som helst, til og med på wordfeud😂 

Anonymkode: 2b178...9ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.1.2020 den 7.58):

Samme med match.com, umulig å melde seg ut.. Krever masse styr, man gir opp og så løper abonnementet enda en stund før man prøver igjen... Ikke mulig å komme gjennom på telefon til kundeservice. 

Anonymkode: 3fd75...d02

Signerer denne. Match var et helvete å komme seg ut av.

Anonymkode: cf766...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Registrerte meg der en kveld, uten info, uten bilde, bare at jeg var kvinne 39 og sted, og fikk haugevis av nasty henvendelser. Måtte slette etter et par timer, orka ikke mer😂 

Mannfolk sender jo til hvem som helst, til og med på wordfeud😂 

Anonymkode: 2b178...9ac

Tok en raskt titt i deres personværnerklæring av nyskjerrighet:

Pseudonymisering og anonymisering av brukerprofiler

C-Date gjennomfører analyser av kundenes bruk av C-Date-tjenestene og oppretter i den sammenheng anonymiserte eller pseudonymiserte brukerprofiler. Analysen av brukerprofilene er ikke personrelatert, men skjer i anonymisert eller pseudonymisert form. Analysen brukes for å forbedre tilbudet på nettsiden vår.


I klartekst så betyr jo det at nettstedet selv oppretter fiktive profiler, som blir brukt til å gi en opplevelse av deres produkt.
Juridisk så kan man ikke si noe på det.

Tjener nok bra på dumme nordmenn her ja. Advarselen om hva det egentlig er ligger der for alle å lese i deres egen personvernerklæring. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xcase33 skrev (11 timer siden):

Tok en raskt titt i deres personværnerklæring av nyskjerrighet:

Pseudonymisering og anonymisering av brukerprofiler

C-Date gjennomfører analyser av kundenes bruk av C-Date-tjenestene og oppretter i den sammenheng anonymiserte eller pseudonymiserte brukerprofiler. Analysen av brukerprofilene er ikke personrelatert, men skjer i anonymisert eller pseudonymisert form. Analysen brukes for å forbedre tilbudet på nettsiden vår.


I klartekst så betyr jo det at nettstedet selv oppretter fiktive profiler, som blir brukt til å gi en opplevelse av deres produkt.
Juridisk så kan man ikke si noe på det.

Tjener nok bra på dumme nordmenn her ja. Advarselen om hva det egentlig er ligger der for alle å lese i deres egen personvernerklæring. 

Jeg var dum selv en gang. Fatter ikke at disse sidene kan holde på. ALLE vet jo at det bare er scam og falske profiler. Jeg fikk faktisk igjen pengene. Ganske utrolig sett ift det jeg skrev. Det var ikke pent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Signerer denne. Match var et helvete å komme seg ut av.

Anonymkode: cf766...810

Hvorfor komme seg ut? Bare slutte å bruke. Ikke logge seg inn. 

Anonymkode: f7565...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2020 at 11:48 PM, Hr. Aktiv said:

Jeg var på en annen lignende datingside der de bruker samme teknikk. Fikk masse meldinger om at damer var interessert i meg, men besøkstelleren forble uforandret. Skjønte jo at dette bare var tull og slettet hele greia. 

Lettere å lese vilkårne og personvernerklæringen. Det står der at de bruker fiktive brukerprofiler...du må lære deg å gjøre en 5min forundersøkelse ihvertfall eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...