Gå til innhold

Vanskelig situasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster som har slitt meg veldig ut i det siste, hun har vært på besøk hos meg i flere uker, og nå virker det som at hun har flyttet inn. Jeg er for snill tror jeg, for jeg klarer ikke å sette grenser for hun.

Hun bor i en midlertidig bolig som hun snart blir kastet ut fra, for det er meningen at hun skal finne en leilighet selv. Dette har hun hatt 3 måneder på, men hun har enda ikke vært på noen visninger. 

Hun har blitt veldig komfortabel her og tar seg til rette. Hun vasker ikke etter seg, levner rotet sitt over alt og bruker av mine ting. Jeg har fått hun til å kjøpe noe egen mat, men nå har hun så mye ting her at det ikke er mer plass i skapene. Hun har ikke jobb eller skole, men hun trener hver dag. Når hun ikke trener er hun ute og shopper ting til seg selv. På julaften hadde hun glemt flere gaver, og det selv om jeg hadde mint henne på det. Så jeg synes hun har oppført seg litt egoistisk i det siste 

Hun er søsteren min og jeg vil hjelpe hun, men jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker. Hun viser INGEN vilje til å skaffe seg verken egen bolig eller jobb, eller å ta ferdig studiekompetanse. Nå skal det sies at vi hadde en ganske tøff oppvekst, og hun bruker det ofte som unnskyldning til å ikke gjøre noe. Men jeg hadde akkurat samme oppvekst, og jeg har jobbet beinhardt med både skole og jobb i alle år, så jeg synes faktisk ikke det er gyldig unnskyldning. 

Skal jeg være streng og be hun om å dra hjem til seg selv? Eller skal jeg la hun være her litt lenger og hjelpe hun med å finne leilighet? Jeg vet ikke hva som er riktig lenger fordi jeg føler nesten at hun bare utnytter meg nå. Og pga oppveksten vår så sliter jeg veldig med å "kaste" hun ut, fordi hun er i en sårbar situasjon.

Anonymkode: fb0f1...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun utnytter deg kynisk. Spørsmålet er ikke om du bør kaste henne ut, men når du bør kaste henne ut. Jeg mener du bør gjøre det straks. Hun har tross alt sin egen leilighet, og det er hennes egen feil at hun velger å ignorere at hun bare har den midlertidig. Hun kommer til å slite deg ut hvis du ikke tar affære nå. Å la henne fortsette å bo hos deg er ikke godhet, men feighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måjo stille krav! Snakk med henne og bli enige om en arbeidsfordeling hjemmefordel når hun skal ha funnet noe selv. Du skal ikke være moren hennes som ikke stiller noen krav 

Anonymkode: d4fab...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk ned sakene hennes, si at det var hyggelig med besøk, men nå må hun dra hjem til seg selv. Punktum. Husk å få igjen reservenøkkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må enten begynne å stille krav eller som hun over her sier; pakk sakene hennes og si hejdå og takk for besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...