Gå til innhold

Å puste inn eksos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det trekker eksos inn i bilen min pga sprekt pakning. Er det farlig? Jeg lufter ut til eksoslufta er borte, men kan man få skader av det? Vil man merke det med en gang isåfall? Eller kan man få skader av det som først merkes lenge etter? Skal selvfølgelig få dette fikset.

Anonymkode: 2c678...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror du selv? Svaret virker jo totalt åpenbart.

Du merker neppe noe før det er for sent, som med kols fra røyking, det kommer snikende og når du merker det er det for sent.

Skader på lungene vil ofte bli permanente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må ikke brukes før dette er fikset.

JA det er farlig. Det er LIVSFARLIG!

Anonymkode: 07ba1...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke folk å ta livet av seg selv på den måten liksom?

Anonymkode: 5f32e...2f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trekker eksos inn i bilen min pga sprekt pakning. Er det farlig? Jeg lufter ut til eksoslufta er borte, men kan man få skader av det? Vil man merke det med en gang isåfall? Eller kan man få skader av det som først merkes lenge etter? Skal selvfølgelig få dette fikset.

Anonymkode: 2c678...785

JA, skader med dødelig utgang.  Du sovner inn og dør.

Anonymkode: 07ba1...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader på den måten at kroppen din ikke greier å ta opp oksygen, og da dør du rett og slett.

Anonymkode: 07ba1...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trekker eksos inn i bilen min pga sprekt pakning. Er det farlig? Jeg lufter ut til eksoslufta er borte, men kan man få skader av det? Vil man merke det med en gang isåfall? Eller kan man få skader av det som først merkes lenge etter? Skal selvfølgelig få dette fikset.

Anonymkode: 2c678...785

Og du har førerkort? Har du ikke lært om dette???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 07ba1...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du forsøker å lufte ut eksosen fra kupéen så skal det godt gjøres å fjerne all eksos like fort som den kommer inn.

Det betyr at du etter en liten stund vil bli sløvere. Reaksjonsevnen din blir nedsatt og du utgjør en fare både for deg selv og for andre trafikanter.

Ikke bruk denne bilen før du har fått reparert den. Jeg ville faktisk fått NAF eller Falc til å transportere bilen til verksted for meg. Jeg hadde ikke kjørt bilen slik du beskriver den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skal ikke kjøre mer med den da. Men kan jeg allerede ha fått skader av det?

Anonymkode: 2c678...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, skal ikke kjøre mer med den da. Men kan jeg allerede ha fått skader av det?

Anonymkode: 2c678...785

Det er det vanskelig å gi noe absolutt svar på når du ikke sier noe om hvor lenge du har utsatt deg selv for eksos/kullos.

Her svarer en dykkerlege på noe av det du spør om. Poenget er vel om du nå plages med hodepine, konsentrasjonsproblemer eller hukommelsessvikt. Det er noen av flere alvorlige senskader.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
AnonymBruker skrev (På 28.12.2016 den 18.49):

Det trekker eksos inn i bilen min pga sprekt pakning. Er det farlig? Jeg lufter ut til eksoslufta er borte, men kan man få skader av det? Vil man merke det med en gang isåfall? Eller kan man få skader av det som først merkes lenge etter? Skal selvfølgelig få dette fikset.

Anonymkode: 2c678...785

Moren min kjørte rundt med bilen slik i over ett halvt år og hun nektet å fikse det hver gang jeg spurte. Har jeg fått varige hjerneskader av det? 

Anonymkode: 1fc1e...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Moren min kjørte rundt med bilen slik i over ett halvt år og hun nektet å fikse det hver gang jeg spurte. Har jeg fått varige hjerneskader av det? 

Anonymkode: 1fc1e...bd2

Hvordan skal vi kunne vite det?

Anonymkode: 892b4...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google kullosforgiftning. Det dør noen av dette hvert år. Det er en giftig gass man verken ser eller lukter og som kan komme fra biler med feil på. Derfor er det ikke er anbefalt å sove i bilen med motoren på for å holde varmen (om det da ikke er el-bil). Bruk heller en vintersovepose med ekstra tepper i om man noen ganger må.

Anonymkode: 97a98...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...