AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #21 Skrevet 28. desember 2016 Det at faren kanskje ikke får oppleve bryllup ol. er da virkelig ikke en god grunn til å være i mot eldre fedre! Finnes nok av folk som får barn selv om forholdet skranter, kanskje far har pakket tingene og reist, gir blaffen eller blir alvorlig syk! Fremtiden kan ingen spå! Og det å kritisere andres valg ifht familie er en uting! Faren min var femti da jeg ble født og stilte mer opp og var sprekere enn de fleste fedrene til vennene mine. Nå er han 81 år og en veldig sprek bestefar. Han ble fulltidspensjonert for bare fem år siden, altså etter at enkelte av fedrene til venninner ol. pensjonerte seg enda de er mye yngre. Jeg er fullt klar over at ikke alle 80 åringer er så sprek som min far, men det er likevel et eksempel på at man ikke burde være så rask med å dømme! Anonymkode: 5e4c9...44f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #22 Skrevet 28. desember 2016 Se på Arve Tellefsen. 80 år og en fantastisk pappa til to flotte jenter i tenårene. Kvalitetstid med barn kan være langt viktigere enn årevis med en yngre forelder som ikke er annet enn en forelder, på papiret. Et typisk kg spørsmål fra mindre reflekterte eller brukere som vil provosere til debatt. Anonymkode: 57d19...c20 5
Gjest O.G. Skrevet 28. desember 2016 #23 Skrevet 28. desember 2016 Jeg må innrømme at jeg tenker mitt om de damerne som driver og mottar gammelkaillkuk på frivillig basis.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #24 Skrevet 28. desember 2016 8 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg er 26... nå.... men om 30 år er du nok kåte for disse stramme 20 åringer. Anonymkode: c1788...01c
Gjest antbug Skrevet 28. desember 2016 #25 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: https://scienceblog.com/14203/old-men-chasing-young-women-a-good-thing/ Det er bra for menneskeheten som en helhet. Faktisk burde vi hatt en aldersgrense på å få barn på over 50, da ville vi blitt kvitt masse sykdommer og problemer. 50 høres ut som en grei øvre aldersgrense for begge kjønn selv om det vel er få kvinner som kan bli gravide på naturmåten i den alderen. Man skal ha energi nok, og gjerne være ung og tilpasningsdyktig nok til å kunne følge opp disse barna på en god måte også. Det pleier å være en viss forskjell på 25 og 50-åringer når det gjelder de tingene, og enda eldre foreldre vil nok slite med å gjøre en god nok foreldrejobb. Jeg synes oppriktig synd på de som venter barn når de nærmer seg 50. Herregud, for et hardkjør de har framfor seg i en alder da folk flest får ro nok til å tenke på seg igjen etter mange år med unger. Greit nok hvis man heter Mick Jagger og har folk til å ta seg av alt man ikke orker selv, men nattevåk og hylende babyer i en alder av 50 er sånt man bare unner de mest ufyselige eksene sine...
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #26 Skrevet 28. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Se på Arve Tellefsen. 80 år og en fantastisk pappa til to flotte jenter i tenårene. Ja, jentene synes sikkert det er kjempestas og fortelle vennene sine at faren deres er 80 år! Anonymkode: 55be0...257
Gjest Newroz Skrevet 28. desember 2016 #27 Skrevet 28. desember 2016 Foreldre faller fra av ulike grunner, og i ulike aldre. Noen foreldre dør tidlig, andre dør sent. Jeg har selv en veldig gammel far, men han er så sprek at jeg så og si forventer at han skal leve til han er 100. Det er mye mulig han gjør også. I så fall vil han han vel få med seg både bryllup og barnefødsler (om det kommer da....). Vi kan ikke leve livet vårt, og bestemme fremtiden ut fra hva vi tror vil skje. Vi har null styring om hvordan fremtiden vil bli. Hvis vi skulle valgt bort barn fordi det var en fare for at en av foreldrene skulle falle bort av sykdom eller alderdom før ungen fikk gifta seg, så måtte vi gått svært grundig til verks og luket ut alle med farlige, arvelige sykdommer, eventuelle livsstilsykdommer som forkorter livet, alle over en viss alder osv. Jeg tror det letteste er å glede seg over den tiden man har sammen, og at man faktisk var så heldig å komme til denne jorda.
Gjest Newroz Skrevet 28. desember 2016 #28 Skrevet 28. desember 2016 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jentene synes sikkert det er kjempestas og fortelle vennene sine at faren deres er 80 år! Anonymkode: 55be0...257 Du, det går helt fint. Jeg har en far på 86, og er 29 selv. Det var litt litt flaut på barneskolen, for alle foreldrene var så unge bortsett fra min gamle far, men sånt vokser man jo fort av seg. Hvem er det som ikke har en periode hvor man er litt flau over sine foreldre når man er ung? De fleste kjenner vel på den følelsen, enten fordi de kler seg slik og slik, sier noe dumt, er alt for påpasselig osv. Nå er jeg stolt over faren min. Han er en bra far, en god bestefar (til mine søsken barn). Det finnes ikke flaut i det hele tatt. Endret 28. desember 2016 av Newroz
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #29 Skrevet 28. desember 2016 6 timer siden, antbug skrev: 50 høres ut som en grei øvre aldersgrense for begge kjønn selv om det vel er få kvinner som kan bli gravide på naturmåten i den alderen. Man skal ha energi nok, og gjerne være ung og tilpasningsdyktig nok til å kunne følge opp disse barna på en god måte også. Det pleier å være en viss forskjell på 25 og 50-åringer når det gjelder de tingene, og enda eldre foreldre vil nok slite med å gjøre en god nok foreldrejobb. Jeg synes oppriktig synd på de som venter barn når de nærmer seg 50. Herregud, for et hardkjør de har framfor seg i en alder da folk flest får ro nok til å tenke på seg igjen etter mange år med unger. Greit nok hvis man heter Mick Jagger og har folk til å ta seg av alt man ikke orker selv, men nattevåk og hylende babyer i en alder av 50 er sånt man bare unner de mest ufyselige eksene sine... De som er seksti og har barn i småskolen jeg vet om (det er en del) har faktisk folk til å ta husvasken og bilvasken. De har penger og hytte og båt og har levd i 30 år som voksen med tid for seg selv og sitt eget kjærlighetsliv og sin egen karriære. Min erfaring er at de går med stor energi og ressurser inn i styrer på skolen og på fritidsaktiviteter, og i foreldrerollen generelt. Det er forøvrig de samme fedrene som holder på med birken, maraton, sykkel, triatlon. De yngste fedrene, de går på byen med kamerater, gamer, eller er så opptatt med jobb og studier at dem ser vi aldri følge opp barna slik. Kjenner dere virkelig folk i femtiårene som sliter med å gjøre en god nok foreldrejobb pga høy alder? Anonymkode: 74e33...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #30 Skrevet 28. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jentene synes sikkert det er kjempestas og fortelle vennene sine at faren deres er 80 år! Anonymkode: 55be0...257 Empati er noe dritt. Anonymkode: 3ff6b...319
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #31 Skrevet 28. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jentene synes sikkert det er kjempestas og fortelle vennene sine at faren deres er 80 år! Anonymkode: 55be0...257 Vet du hva? Noen klarer faktisk å tenke og å lære opp barna sine annerledes en dette. I tillegg så tenker ikke barn over foreldrenes alder, og nettopp denne pappaen vet nok folk flest om at ikke er en pur ung og uerfaren pappa. Anonymkode: 57d19...c20
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #32 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De som er seksti og har barn i småskolen jeg vet om (det er en del) har faktisk folk til å ta husvasken og bilvasken. De har penger og hytte og båt og har levd i 30 år som voksen med tid for seg selv og sitt eget kjærlighetsliv og sin egen karriære. Min erfaring er at de går med stor energi og ressurser inn i styrer på skolen og på fritidsaktiviteter, og i foreldrerollen generelt. Det er forøvrig de samme fedrene som holder på med birken, maraton, sykkel, triatlon. De yngste fedrene, de går på byen med kamerater, gamer, eller er så opptatt med jobb og studier at dem ser vi aldri følge opp barna slik. Kjenner dere virkelig folk i femtiårene som sliter med å gjøre en god nok foreldrejobb pga høy alder? Anonymkode: 74e33...4f9 Meget godt og reflektert skrevet. Anonymkode: 57d19...c20
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #33 Skrevet 28. desember 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: I tillegg så tenker ikke barn over foreldrenes alder Nei..? Jeg syntes ihvertfall det var kjempeflaut at moren min var 50 år da jeg var 15. De fleste andre i klassen hadde mødre som var minst ti år yngre. Anonymkode: 55be0...257
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #34 Skrevet 29. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jentene synes sikkert det er kjempestas og fortelle vennene sine at faren deres er 80 år! Anonymkode: 55be0...257 Du, vet du hva: de er faktisk veldig stolte av ham. Hvor kjent og berømt (og flink og grei og rik) er din far? Han er virkelig en av dem som stiller opp i kunstløpklubben og korpset. Anonymkode: 74e33...4f9
Blådiamant Skrevet 29. desember 2016 #35 Skrevet 29. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva? Noen klarer faktisk å tenke og å lære opp barna sine annerledes en dette. I tillegg så tenker ikke barn over foreldrenes alder, og nettopp denne pappaen vet nok folk flest om at ikke er en pur ung og uerfaren pappa. Anonymkode: 57d19...c20 Mine to søsken gravde og spurte hvorfor våre foreldre var de eldste foreldrene i klassen. Så jo, noen barn tenker mye over foreldrenes alder. Kan legge til at de ikke er spesielt gamle, men de fikk 3 barn når de var mellom 30-36 år. Dette var nok over snittet på bygdene for 25 år siden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå