Gå til innhold

Gamle fedre

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er fantastisk. Jeg leste nettopp en lang artikkel om hvordan menn som får barn i gammel alder fører til at vi lever lengre (da skjer seleksjon mot cellefeil). 

Vi burde absolutt oppfordre unge kvinner til å ha sex med og få barn med eldre menn.

Skrevet

Mamma mia...synes pappaen min var gml jeg, han var 46 på 70 tallet når jeg gikk i 1.klasse.

• Liker 1
Skrevet

Vi lever stadig lenger, så snart er det sikkert ikke uvanlig at foreldre blir eldre og eldre. Kvinner kan jo få barn til de er rundt 50 også, det er bare få som velger det. Men det forandres vel når folk lever til de er 120.

Skrevet

Jeg vet om en mann på over 70 som har fått 3 barn med en mye yngre dame. Barna er fra 1-4 år. Han kommer til å være over 90 når den yngste blir myndig... Hvis han fortsatt lever da. Lurer på hvordan barna vil oppleve dette etterhvert, at pappa er like gammel som andre barns oldefar. 

Anonymkode: 6c662...145

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal jeg mene noe om det? Det er verken noe samfunnsproblem eller en viktig og riktig trend, det bare er noen. Det er flere fedre i femtiårene i foreldregruppen her vi bor, en god del attpåklatter eller "kull to-barn" og det mener jeg ikke så mye om, annet enn at det er ressurssterke, hyggelige folk. Barna har det ikke noe verre enn andre, kanskje bedre på mange vis. Det er minst 30 års forskjell på den eldste og yngste faren i min datters klasse tror jeg, og 20-års forskjell på mødrene.

Jeg mener det er feil å mene noe om "når man for lengst skulle vært bestefar" på andres vegne uansett. Det er mye snålere med de jeg kjenner på min alder (straks 40) som ER bestefedre. Syns jeg. De "eldre" fedrene er forresten veldig flinke til å følge opp fotball, korps og fau, de yngste er dem som alltid glimrer med sitt fravær.

• Liker 7
Skrevet

En jeg gikk på høyskole med var 26, hans far var 86 :P så det er godt mulig ja 

Skrevet

ha ha. Snakk om KG. Legge skylda på menn for at kvinner blir gravide og i tillegg fremsette de i et negativ lys basert på alderen deres. Vel det er direkte diskriminering.

Anonymkode: 3ff6b...319

Skrevet (endret)
25 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg synes det er fantastisk. Jeg leste nettopp en lang artikkel om hvordan menn som får barn i gammel alder fører til at vi lever lengre (da skjer seleksjon mot cellefeil). 

Vi burde absolutt oppfordre unge kvinner til å ha sex med og få barn med eldre menn.

Da er man nesten garantert å bli ung alenemor til en barneflokk. Er det så lurt da?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Arabella skrev:

Da er man nesten garantert å bli ung alenemor til en barneflokk. Er det så lurt da?

Ja, man arver jo millioner. Bedre enn å få barn med noen som kanskje ender opp som en fattigper. 

Skrevet
16 minutter siden, Arabella skrev:

Vel. I dag så er jo sikkert halvparten aleneforeldre, så noe særlig forskjell blir det jo ikke om pappaen er gammel.

Anonymkode: 3ff6b...319

Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Ja, man arver jo millioner. Bedre enn å få barn med noen som kanskje ender opp som en fattigper. 

Oj, er alle eldre menn millionærer? :sjokkbla: Det visste jeg ikke :kari:

• Liker 10
Skrevet
53 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvfølgelig synes du det.  Alt for at dere gamle grisete gubber finner fruktbare kvinner i 20 år alders. 

Anonymkode: c1788...01c

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Diamant skrev:

Oj, er alle eldre menn millionærer? :sjokkbla: Det visste jeg ikke :kari:

Selvsagt er de det. Nedbetalt hus og greier.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig synes du det.  Alt for at dere gamle grisete gubber finner fruktbare kvinner i 20 år alders. 

Anonymkode: c1788...01c

Jeg er 26...

Skrevet
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Selvsagt er de det. Nedbetalt hus og greier.

Kanskje noen, men absolutt ikke alle. Jeg kjenner flere menn i 50-åra som leier leilighet og som ikke har noe særlig av verdier.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke noe om den utviklingen. Barn av eldre fedre er mer utsatt for genetisk sykdom, og så synes jeg litt synd på de barna som kanskje må besøke pappa på sykehjemmet før de er konfirmert. Alle foreldre kan bli syke selvfølgelig, men å velge å få barn når man er så gammel at det er usikkert om man får se dem vokse opp synes jeg er veldig egoistisk. 

http://genetics.thetech.org/older-dads’-kids-higher-risk-genetic-disease

Skrevet
2 minutter siden, antbug skrev:

Jeg synes ikke noe om den utviklingen. Barn av eldre fedre er mer utsatt for genetisk sykdom, og så synes jeg litt synd på de barna som kanskje må besøke pappa på sykehjemmet før de er konfirmert. Alle foreldre kan bli syke selvfølgelig, men å velge å få barn når man er så gammel at det er usikkert om man får se dem vokse opp synes jeg er veldig egoistisk. 

Helt enig med deg :)

Skrevet
5 minutter siden, antbug skrev:

https://scienceblog.com/14203/old-men-chasing-young-women-a-good-thing/

Det er bra for menneskeheten som en helhet. Faktisk burde vi hatt en aldersgrense på å få barn på over 50, da ville vi blitt kvitt masse sykdommer og problemer. 

Skrevet
1 time siden, Diamant skrev:

Hva mener dere om dette? Å bli far i en alder da man forlengst skulle ha vært bestefar? Er man over 60 når man får barn er man ca. 75-80 år når barnet står til konfimasjon. Når barnet skal gifte seg, lever han kanskje ikke engang :(

http://www.abcnyheter.no/livet/2016/12/28/195266735/flere-blir-pappa-i-hoy-alder

Så flott da! Ser ikke helt problemet jeg altså. Folk må da få gjøre som de vil, uten å bli dømt nord og ned. Det er jo såklart litt trist om foreldrene er veldig gammel ved barnets konfirmasjonsalder og bryllup osv. Helsen kan når som helst snu helt om, særlig hos de eldre, og det kan og ende med dødsfall. Men jeg mener folk må få velge selv hvordan de ønsker å gjøre dette.

Barn skal følges opp gjennom årene. Har man overskudd til det? Osv.. 

Jeg er 26, min eks er 45 år. Vi har et barn sammen på 5 år. Stor aldersforskjell. For oss er alder bare et tall. Men er viktig å huske på hvor mye et barn krever av deg. Så om man er en gammel mann/kvinne må man tenke på om man orker dette ansvaret i 18 år..man er foreldre selv etter 18 år. Man trenger som regel litt tips og råd fra de som betyr mest i voksenlivet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...