AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Del Skrevet 28. desember 2016 Vi er invitert på middag til noen i min manns familie, nå på søndag. Jeg har ikke lyst til å gå, men min mann mener at man må takke ja når man er invitert. Dette er i en liten bygd og jeg syns det er meget ubehagelig når alle temaer handler om andre. Jeg blir sittende i 4-5 timer og høre på sladder og drittprat om andre. Jeg klarer det ikke mer! Har prøvd å si i fra om dette flere ganger, uten hell. Denne gangen ønsker jeg ikke å være med, men det mener mannen min er uhørt og nå er det på vei til å bli krig her. Hva syns dere? Anonymkode: 50123...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Del Skrevet 28. desember 2016 Om din mann vil gå alene, er det helt ok. Hvis ikke takker dere begge nei. Du skal ikke tvinge deg selv til å sitte der i timesvis. Anonymkode: 06350...48f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #3 Del Skrevet 28. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om din mann vil gå alene, er det helt ok. Hvis ikke takker dere begge nei. Du skal ikke tvinge deg selv til å sitte der i timesvis. Anonymkode: 06350...48f Han drar nok uansett og det har jeg sagt at jeg syns er helt greit, men jeg har ikke lyst til å være med og det syns han er helt horribelt og skammelig. Takk for støtten, jeg blir nok hjemme uansett hva han sier. Men det er dumt at det skal være utrivelig her hjemme i flere dager pga det. Anonymkode: 50123...786 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 28. desember 2016 #4 Del Skrevet 28. desember 2016 Det er vel ikke mer ufint å takke nei til en invitasjon, enn det er å sladre om andre i timevis? Om alle skal måtte takke ja til en hver invitasjon, så er det nok mange flere som hadde gått på veggen. Det er helt greit å takke nei. Men så lenge det er familie, så kan du nok ikke takke nei til alle invitasjoner derfra til evig tid... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elefantenirommet Skrevet 28. desember 2016 #5 Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg hadde blitt skuffet og flau om mannen min og jeg var invitert i selskap hos min familie, og han nektet å bli med. Man må så klart ikke takke ja til alle invitasjoner man får i løpet av livet, men å nekte å besøke kjærestens familie bare fordi man ikke liker deres samtaleemner synes jeg er dårlig og furtete. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. desember 2016 #6 Del Skrevet 28. desember 2016 Man må ikke takke ja til alle invitasjoner, men å nekte å dra på nyttårsmiddag hos mannens familie bare fordi samtalen ikke interesserer deg... Hadde jeg vært mannen din hadde jeg også vært ganske sur - hvor festlig tror du det er for ham å måtte dra alene og komme med unnskyldninger for deg bare fordi du ikke gidder å bli med? Å ha familie innebærer å måtte svelge en del kameler, denne er ikke engang spesielt stor eller strihåret. Er virkelig flere dager med sur mann og dårlig stemning hjemme å foretrekke framfor noen timers uinteressant middagskonversasjon? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Del Skrevet 28. desember 2016 2 minutter siden, Daria skrev: Man må ikke takke ja til alle invitasjoner, men å nekte å dra på nyttårsmiddag hos mannens familie bare fordi samtalen ikke interesserer deg... Hadde jeg vært mannen din hadde jeg også vært ganske sur - hvor festlig tror du det er for ham å måtte dra alene og komme med unnskyldninger for deg bare fordi du ikke gidder å bli med? Å ha familie innebærer å måtte svelge en del kameler, denne er ikke engang spesielt stor eller strihåret. Er virkelig flere dager med sur mann og dårlig stemning hjemme å foretrekke framfor noen timers uinteressant middagskonversasjon? Det er jo denne følelsen jeg sitter litt med også, at man bør takke ja. Men jeg har vært med hvert eneste år i 18 år nå og jeg klarer snart ikke å være hyggelig mer. Det er ikke at samtalene er uinteressante, det overlever jeg. Men det er kun sladder og drittprat. Anonymkode: 50123...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 28. desember 2016 #8 Del Skrevet 28. desember 2016 En del av det å være voksen, og ikke minst det å være i et forhold, er å gjøre ting man nødvendigvis ikke liker. Får man en invitasjon til familieselskap stiller man. Men kan ikke mannen din (og du) styre samtalen litt? Jeg husker vi ofte hjalp hverandre i begynnelsen av forholdet, da samtalen i familieselskap ofte glei over på personer og ting man ikke hadde noe forhold til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 28. desember 2016 #9 Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg synes du burde presse deg. Jeg har en super svigermor, som er raus og inkluderende. Veldig sosial. I starten syntes jeg også at det var mye sladring om andre, men etter hvert har jeg også sett at hun bryr seg mye om andre. Er mye flinkere til å hjelpe, snakke med og støtte naboer og folk rundt seg enn jeg er. Vi er forskjellige, men det kan være bra. Håper for din del at du ikke er en som går og føler deg mye bedre enn alle andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 28. desember 2016 #10 Del Skrevet 28. desember 2016 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av en utestengt bruker og svar til disse. Nori, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Del Skrevet 28. desember 2016 Ja Anonymkode: c5341...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg har litt problemer med å forstå at det at de sladrer om andre er så traumatisk. Om de snakket ned om deg eller var frekke, ok, men de snakker om andre. Der må da være en eller to personer du kan snakke med om andre ting. Sitter de virkelig absolutt alle sammen om sladrer? Sikker på at du ikke svartmaler? Anonymkode: a8638...29a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Del Skrevet 28. desember 2016 Du bør dra. Man skal leve for å behage andre mennesker. Hva som er et godt liv for deg er underordnet. Anonymkode: 56fa1...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 28. desember 2016 #14 Del Skrevet 28. desember 2016 Selvsagt burde du ikke dra når du allerede har gitt dette her en sjans utallige ganger tidligere og det hver gang bare blir håpløst og tullete. Folk generelt er altfor opptatt av å "si ja" og "glede andre", noe som er en uting for alle som er involvert og bare blir falsk og idiotisk. Jeg vedder på at det er ganske vanlig med familieselskap der samtlige som deltar egentlig ikke ønsker å være der. Sosiale forventninger og falskeri er noe dritt. Stå opp for deg selv og gjør som du selv vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 28. desember 2016 #15 Del Skrevet 28. desember 2016 Du kan alltids pådra deg en aldri så liten omgangssyke eller matforgiftning før søndag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 28. desember 2016 #16 Del Skrevet 28. desember 2016 Hvor nærme familie er det snakk om? Synes personlig det er litt ufint å innvitere på middag 1/1 da folk har vært seint opp for å se på fyrverkeri og vil gjerne sove lenge og slappe av. Problemet her er at du har gjort dette i 18år og det forventes at du kommer. Hvordan har du tenkt å takle dette fremover, for nå bare utsetter du problemet til neste gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 28. desember 2016 #17 Del Skrevet 28. desember 2016 "Må" man dra når man blir invitert? Det er jo siste fridag før ferien er over. Jeg hadde satt pris på en rolig hjemmedag. Har man ikke vært nok med familien i jula..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #18 Del Skrevet 29. desember 2016 Siden dette er nær familie og en tradisjon, så skal du naturligvis stille opp. Anonymkode: 2fcf2...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #19 Del Skrevet 29. desember 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er invitert på middag til noen i min manns familie, nå på søndag. Jeg har ikke lyst til å gå, men min mann mener at man må takke ja når man er invitert. Dette er i en liten bygd og jeg syns det er meget ubehagelig når alle temaer handler om andre. Jeg blir sittende i 4-5 timer og høre på sladder og drittprat om andre. Jeg klarer det ikke mer! Har prøvd å si i fra om dette flere ganger, uten hell. Denne gangen ønsker jeg ikke å være med, men det mener mannen min er uhørt og nå er det på vei til å bli krig her. Hva syns dere? Anonymkode: 50123...786 Uhøflig å takke nei. En av ulempene med å ha samboer eller å være gift er at da må man holdevutvslike familieselskaper. Ofte er det bare da slekta treffes og du regnes som slekta når dere er sammen. Jeg tvinger mannen min i familieselskap selv om han ikke kan fordra svigerinnen min. Jeg skjønner han godt, men det skal ikke gå utover broren min at han er gift med et rævhull. Viktig for ungenes skyld og, på begge sider, at vi har litt kontakt. Jeg hadde selv en tante jeg aldri så fordi hunnkatt familieselskap og aldri besøkte iss, så vi barna kjente henne bare på navn, hun var som en fremmed de få gangene vi møttes, bryllup og begravelser, da måtte hun nesten komme. Anonymkode: b4664...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 29. desember 2016 #20 Del Skrevet 29. desember 2016 Det kunne vært fristende å takke nei. I min familie er det noen som er negative til absolutt alt og alle og som elsker å trekke frem gammelt dritt og jeg har selv sluttet å feire min bursdag pga det. Jeg vet min mann synes det til tider er tungt å snakke med disse personene men han stiller i selskap for å støtte meg. Sier han nei en dag må jeg respektere det og da blir nok jeg og hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå