AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Del Skrevet 28. desember 2016 For dem! Hørt om det? Noen som tør å innrømme at de ikke handler selv? Er en mann på over 30 år i fam. Bor ikke hjemme. Men moren kjøper alle gavene fra ham! Så skriver han navnet sitt på til-fra-lappen bare... skikkelig upersonlig og merkelig. Kjenner ingen andre som holder på sånn. Føler ikke at noen av gavene er fra ham, men at alle er fra moren (noe de jo er). Gjelder gaver til kamerater og! Anonymkode: a224a...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Del Skrevet 28. desember 2016 Kanskje det er noe som hindrer ham i å gå i butikker? Har du tenkt på det? Anonymkode: 8cc60...6cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 28. desember 2016 #3 Del Skrevet 28. desember 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: For dem! Hørt om det? Noen som tør å innrømme at de ikke handler selv? Er en mann på over 30 år i fam. Bor ikke hjemme. Men moren kjøper alle gavene fra ham! Så skriver han navnet sitt på til-fra-lappen bare... skikkelig upersonlig og merkelig. Kjenner ingen andre som holder på sånn. Føler ikke at noen av gavene er fra ham, men at alle er fra moren (noe de jo er). Gjelder gaver til kamerater og! Anonymkode: a224a...c5f Noen menn blir aldri voksen, vi andre handler gavene selv. Det gjelder også at vi tar del i julegaver osv i stedet for at kona står for alt. Har faktisk ikke hørt om dette før..... snakk om voksen baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Del Skrevet 28. desember 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er noe som hindrer ham i å gå i butikker? Har du tenkt på det? Anonymkode: 8cc60...6cf Jepp. Merkelig nok er det lett å handle klær, øl og sjokolade til seg selv da. Må være en svært spesifisert form for sosial angst som går på at det er skummelt å handle til andre, inkl i nettbutikker. Anonymkode: a224a...c5f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #5 Del Skrevet 28. desember 2016 25 minutter siden, Coolaid skrev: Noen menn blir aldri voksen, vi andre handler gavene selv. Det gjelder også at vi tar del i julegaver osv i stedet for at kona står for alt. Har faktisk ikke hørt om dette før..... snakk om voksen baby Moren har nok mye skyld i det da, men ja.. det er merkelig! Anonymkode: a224a...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 28. desember 2016 #6 Del Skrevet 28. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For dem! Hørt om det? Noen som tør å innrømme at de ikke handler selv? Er en mann på over 30 år i fam. Bor ikke hjemme. Men moren kjøper alle gavene fra ham! Så skriver han navnet sitt på til-fra-lappen bare... skikkelig upersonlig og merkelig. Kjenner ingen andre som holder på sånn. Føler ikke at noen av gavene er fra ham, men at alle er fra moren (noe de jo er). Gjelder gaver til kamerater og! Anonymkode: a224a...c5f Han liker vel ikke å kjøpe gaver da. Han gjør sikkert ting for henne til gjengjeld; maler huset, fikser gjerdet, bærer tunge ting opp på loftet etc. Moren gjør ting hun liker (handle gaver), han gjør ting han liker (praktisk handymannarbeid), alle er fornøyde. :-) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Del Skrevet 28. desember 2016 Det er da ikke verre enn kona handler gaver. Anonymkode: 32623...065 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Del Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Merkelig nok er det lett å handle klær, øl og sjokolade til seg selv da. Må være en svært spesifisert form for sosial angst som går på at det er skummelt å handle til andre, inkl i nettbutikker. Anonymkode: a224a...c5f Hvordan vet du at han gjør det selv og alene? Anonymkode: 8cc60...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Del Skrevet 28. desember 2016 26 minutter siden, Sidsel skrev: Han liker vel ikke å kjøpe gaver da. Han gjør sikkert ting for henne til gjengjeld; maler huset, fikser gjerdet, bærer tunge ting opp på loftet etc. Moren gjør ting hun liker (handle gaver), han gjør ting han liker (praktisk handymannarbeid), alle er fornøyde. :-) Nei, han gjør ikke det. Han gjør faktisk ingenting for dem! Annet enn å få gratis middag der også. Hun panter flaskene hans også, forresten Anonymkode: a224a...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #10 Del Skrevet 28. desember 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke verre enn kona handler gaver. Anonymkode: 32623...065 Er det ikke? Skal mor-sønn-forholdet være likt kone-mann-forholdet? Det skal det selvfølgelig ikke. Når det er sagt, så bør alle som skriver navnet sitt på en gave (bortsett fra mindreårige) være med på å bestemme gaven. Det er jeg enig i. F.eks min far, han er ikke flink til å være med på å bestemme (han er riktignok med i butikken, betaler, vurderer, men når alt kommer til alt ordner faktisk mamma det meste! Og det mener jeg er FEIL) Anonymkode: a224a...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Del Skrevet 28. desember 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at han gjør det selv og alene? Anonymkode: 8cc60...6cf Fordi jeg kjenner dem? Han skriver f.eks på Facebook at han har vært og handla øl etter jobben (ja, han jobber). Og han kjøper klær som de ikke får tak i der de bor, dvs han bestiller på nettet. Moren hans klarer ikke å bestille på nettet så sånt må han gjøre selv Han kunne da bestilt alle julegavene på nett... Så hadde han i det minste betalt for det selv, og plukket det ut selv. Det er jo det gaver handler om! Ikke at moren din skal gjøre alt for deg. Jeg tenker bare: "hvordan skal han klare seg når moren dør?". Er oppriktig bekymret, tror alt kommer til å falle på meg/oss. Han klarer seg jo ikke selv! Anonymkode: a224a...c5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Del Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke verre enn kona handler gaver. Anonymkode: 32623...065 Jo, det er et stort hakk verre. Er man gift så er gaven er ofte fra paret, men det står vel neppe "fra Nils og Turid (mammaen til Nils)" på gavelappene. Hadde vært utrolig turn off og denne moren hadde jeg ikke klart å respektere. Dette er typen som også ringer potensielle arbeidsgivere eller er med sønnen på jobbintervju. Det skjer i følge rekruttere aldri m jenter. Anonymkode: ad229...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 28. desember 2016 #13 Del Skrevet 28. desember 2016 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av en utestengt bruker og svar til dette. Nori, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #14 Del Skrevet 28. desember 2016 Jeg er over førti, min mor handler alle gaver for meg. Har sosial angst, og desember måned er et helvete. Alt av butikker er overlesset med stressede mennesker, noe som gjør det helt uutholdelig for meg. Beklager at dette virker støtende på noen, er ikke meningen å være upersonlig med gaver. Anonymkode: b8069...2cc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #15 Del Skrevet 28. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er over førti, min mor handler alle gaver for meg. Har sosial angst, og desember måned er et helvete. Alt av butikker er overlesset med stressede mennesker, noe som gjør det helt uutholdelig for meg. Beklager at dette virker støtende på noen, er ikke meningen å være upersonlig med gaver. Anonymkode: b8069...2cc Kan du ikke bestille i nettbutikk i august- november og hente dem når du kjøper mat? Anonymkode: 4a87f...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #16 Del Skrevet 28. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bestille i nettbutikk i august- november og hente dem når du kjøper mat? Anonymkode: 4a87f...5d6 Vanskelig å forklare hvordan dette utarter seg for meg. Så lenge min mor ikke ser noe problem med å gjøre det(hun elsker å shoppe), så er dette den beste løsningen for meg. Vi snakker om hva hun skal kjøpe, så jeg føler jo at det er fra meg. Selv om det ikke er jeg som fysisk henter det i butikken. Anonymkode: b8069...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 28. desember 2016 #17 Del Skrevet 28. desember 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er over førti, min mor handler alle gaver for meg. Har sosial angst, og desember måned er et helvete. Alt av butikker er overlesset med stressede mennesker, noe som gjør det helt uutholdelig for meg. Beklager at dette virker støtende på noen, er ikke meningen å være upersonlig med gaver. Anonymkode: b8069...2cc Jeg takler heller ikke butikker i desember. Men så tar jeg konsekvensen av det og sørger for å handle julegavene i oktober og første halvdel av november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #18 Del Skrevet 28. desember 2016 12 minutter siden, Hulderen skrev: Jeg takler heller ikke butikker i desember. Men så tar jeg konsekvensen av det og sørger for å handle julegavene i oktober og første halvdel av november. Er klar over at hvis du ønsker å snakke ned noen, så er det ingen problem i dette tilfelle. Kan forstå at andre ikke skjønner min situasjon, så de får bare syns det de syns. Inntil jeg får bukt med angsten, så blir det på den måten jeg har det nå. Anonymkode: b8069...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #19 Del Skrevet 29. desember 2016 Noen menn blir aldri selvstendige dessverre, og hvis de får seg dame så må hun ta over jobben moren hans har hatt. Sexy! Anonymkode: 5f9e1...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #20 Del Skrevet 29. desember 2016 Og hvorfor gjøre dette til et problem når det ikke er et problem? Anonymkode: 38cdf...2ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå