Gå til innhold

Hvorfor kritiseres uføre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For de som har sterke fordommer vil aldri forklaringer hjelpe, det eneste som vil hjelpe er at de opplever det selv

Anonymkode: 84e24...2db

Men så la dem sitte der med fordommene sine da.. Hadde tenkt å forsvare de uføre, jeg er ikke i mot dem. Men fy for en forferdelig ting å skrive til et annet menneske. Jeg eier ikke ord...

Anonymkode: 7cd61...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men så la dem sitte der med fordommene sine da.. Hadde tenkt å forsvare de uføre, jeg er ikke i mot dem. Men fy for en forferdelig ting å skrive til et annet menneske. Jeg eier ikke ord...

En forferdelig ting å si at noen mennesketyper ikke ville forstått om de ikke opplevde det selv? Det er fakta, ubehagelig eller ei. Det burde ikke ha noe å si for din mening. "Hadde tenkt å forsvare".... så edelt.... Men oi du ombestemte deg så din veldedige støtte forsvant. De uføre burde jo bøye seg for deg da du har lyst å støtte dem, men så lenge de har egne meninger er du dessverre nødt å tråkke på dem som alle andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forferdelig ting å si at noen mennesketyper ikke ville forstått om de ikke opplevde det selv? Det er fakta, ubehagelig eller ei. Det burde ikke ha noe å si for din mening. "Hadde tenkt å forsvare".... så edelt.... Men oi du ombestemte deg så din veldedige støtte forsvant. De uføre burde jo bøye seg for deg da du har lyst å støtte dem, men så lenge de har egne meninger er du dessverre nødt å tråkke på dem som alle andre

Jeg har ikke sagt noe negativt om de uføre, heller ikke gitt dem noe mindre støtte. Jeg måtte bare respondere på det at noen ønsker andre å bli uføre, det er forferdelig. ikke den setningen DU skrev, men for det du siterte meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt noe negativt om de uføre, heller ikke gitt dem noe mindre støtte. Jeg måtte bare respondere på det at noen ønsker andre å bli uføre, det er forferdelig. ikke den setningen DU skrev, men for det du siterte meg for.

Har du hørt at likegyldighet er noe av den verste ondskap? Sett i det lys, syns du det er rart noen reagerer slik? Hvor mye saklighet kan du forvente fra noen som har fått sine drømmer og liv knust? Til noen som har kunne studert og fått oppfylt drømmestudie?

Dette med å forvente 100% saklighet er en illusjon. Alle sier det er idealet om hvordan man burde oppføre seg, men hvem er det vi hører på egentlig? Hvem er det som bestemmer at det er riktig oppførsel? Det kan ikke være dem som allerede har det så bra at emosjonelle utbrudd er en ikke-sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt at likegyldighet er noe av den verste ondskap? Sett i det lys, syns du det er rart noen reagerer slik? Hvor mye saklighet kan du forvente fra noen som har fått sine drømmer og liv knust? Til noen som har kunne studert og fått oppfylt drømmestudie?

Dette med å forvente 100% saklighet er en illusjon. Alle sier det er idealet om hvordan man burde oppføre seg, men hvem er det vi hører på egentlig? Hvem er det som bestemmer at det er riktig oppførsel? Det kan ikke være dem som allerede har det så bra at emosjonelle utbrudd er en ikke-sak?

Dette er jo helt tåplig.. Det er langt fra 100%saklighet og å lire av seg kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt tåplig.. Det er langt fra 100%saklighet og å lire av seg kvalme.

:hakeslepp: var det ikke 100% saklighet, hvilke verdensstyggelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp: var det ikke 100% saklighet, hvilke verdensstyggelse

å ønske noen sykdom eller skade så de blir uføre er ikke saklig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

å ønske noen sykdom eller skade så de blir uføre er ikke saklig..

Hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/3/2017 den 17.46, Bootyhunter skrev:

Hvorfor kritiseres uføre? SJALUSI.

Som en sa til meg en gang. Vi som liker jobben vår og ikke er sjalu på de som ikke har jobb driver ikke å kritiserer uføre og navere. Vi har ikke tid til det, og vi synes mer synd på de som ikke klarer å jobbe med det de vil eller har klart å følg jobb drømmen sin. Liker man jobben sin så er man ikke sjalu. Så de som kritiserer er de som sliter i jobben sin og egentlig ikke vil være der. Synd på de også. De uføre må ikke ta seg nær av det. For det er ikke de uføre det er noe galt med. 

Det å hakke på uføre handler nok mer om psykopatiske trekk enn sjalusi.  Men gratulerer med at du har fått deg en jobb du trives med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
5 timer siden, Hermine Grang skrev:

Det å hakke på uføre handler nok mer om psykopatiske trekk enn sjalusi.  Men gratulerer med at du har fått deg en jobb du trives med. 

Er nok litt sjalusi også og bitterhet. Alltid bittre mennesker som hakker på andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bootyhunter skrev:

Er nok litt sjalusi også og bitterhet. Alltid bittre mennesker som hakker på andre. 

Enig :) 

Anonymkode: a6485...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2016 den 22.20, AnonymBruker skrev:

La oss bare si at jeg vet med sikkerhet at det i mange tilfeller overhode ikke er vanskelig å få uføretrygd.

Jeg har hørt mange mange fortelle meg oppskriften. Har sett det med egne øyne mange ganger.

Anonymkode: 4fa66...b7b

Nåja, jeg begynte prosessen i fjor sommer og først nå har jeg fått beskjed om at jeg kan få søke fordi de har måttet få erklæringer fra leger og psykologer + at arbeidsevnevurderingen min måtte bli godkjent, så det er ikke bare-bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...