jeiods Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Vurderer å kjøpe. Noen som har erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har ikke prøvd det selv, men en venninne av meg kjøpte og er super fornøyd. Litt vanskelig å få på plass i begynnelsen, men etter hvert var det ingen problem. Hun vil aldri tilbake til tampong og bind, etter å ha fått menskoppen Anonymkode: cc4da...484 1
Popc0rn Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har brukt menskopp i ca 5 år nå. Eller mer? Husker ikke nøyaktig når jeg begynte. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger, nei. Menskopp er fantastisk når du bare finner brettemåten som funker for deg. Jeg husker ikke hvilken brettemåte jeg bruker men jeg presser kanten ned og inn på en side og så holder jeg fast på sidene. Putter den inn og så trykker jeg litt på sidene for å få den til å brette seg ut. Så drar jeg den litt ned og frem.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Jeg var veldig fornøyd da jeg brukte det, nå blør jeg for lite dessverre. Anonymkode: 79e8b...f5a
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Søk på menskopp i forumet, det finnes flere lange tråder på det. Selv har jeg positive erfaringer bortsett fra den første panikken da man skulle ta den ut for første gang. Man lærer hvordan man skal bruke den etter hvert, og det er utrolig praktisk. Anonymkode: 081a3...d92
jeiods Skrevet 27. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk på menskopp i forumet, det finnes flere lange tråder på det. Anonymkode: 081a3...d92 Tar evigheter å få lastet inn når jeg søker til vanlig, og nå har jeg ganske tregt nett, så kommer aldri til å få lastet inn noe som helst.. Hvilken menskopp er det dere bruker? Hvor er den kjøpt?
SweetM Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Menskopp må være en av tidenes største oppfinnelser. Skulle ønske jeg hadde oppdaget den tidligere. Jeg bruker Lady Cup, kjøpte på eBay for mange år siden. Først kjøpte jeg Moon Cup fra en svensk nettside, men den ble for stiv for meg. Gjorde vondt, og det ble lekkasjer hele tiden.
Persephone Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 41 minutter siden, Popc0rn skrev: Jeg har brukt menskopp i ca 5 år nå. Eller mer? Husker ikke nøyaktig når jeg begynte. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger, nei. Menskopp er fantastisk når du bare finner brettemåten som funker for deg. Jeg husker ikke hvilken brettemåte jeg bruker men jeg presser kanten ned og inn på en side og så holder jeg fast på sidene. Putter den inn og så trykker jeg litt på sidene for å få den til å brette seg ut. Så drar jeg den litt ned og frem. Jeg bruker samme foldemetode, og det funker veldig bra for meg. Først prøvde jeg den måten hvor man bretter den som en C. Det funka ikke for meg i det hele tatt, siden jeg trenger en mer "spiss" form for å få den inn. Den er fantastisk da når man får det til, og jeg glemmer omtrent at jeg har mensen. Jeg bruker for tiden Lily Cup Compact og tidligere brukte jeg Diva Cup. Begge to er veldig fine, men Lily Cup er en del mykere.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 48 minutter siden, jeiods skrev: Tar evigheter å få lastet inn når jeg søker til vanlig, og nå har jeg ganske tregt nett, så kommer aldri til å få lastet inn noe som helst.. Hvilken menskopp er det dere bruker? Hvor er den kjøpt? Jeg bruker Fleurcup som jeg bestilte fra England, husker ikke hvor. De har den også her: http://www.toybleia.no/Menskopp/cat2196510_3367012.aspx Anonymkode: 081a3...d92
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Har god erfaring med LadyCup. Regn med en mens eller to hvor du må bruke et tynt bind i tillegg, til du får dreisen på akkurat hvordan den skal sitte og hvor lenge du kan ha den i før den renner over. Anonymkode: b64d9...d18
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 Jag är också supernöjd med min menskopp. Kommer inte att använda bindor eller tamponger igen. Jag har en MonthlyCup, från Menskopp.no. De har storleksgaranti vilket jag tycker är jättebra, eftersom jag var osäker på vilken storlek som jag skulle ha. Anonymkode: 7fa72...ed8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #12 Skrevet 31. desember 2016 Så at de har en rimelig Lunette her: http://www.beeorganic.no/categories/tilbud Har ikke erfaring med den, bruker Fleurcup selv. Anonymkode: 081a3...d92
winnie89 Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 Jeg har en Organicup fra Danmark, økologisk innpakning og oppbevaringspose. Den er litt mykere enn de fleste andre kopper, kanskje ikke helt nybegynnervennlig, men den er veldig behagelig. Har kuttet av nesten hele stilken, men ikke gjør det før du er helt sikker på at du ikke trenger den. Jeg besvimte nesten første gangen jeg satte den inn, jeg vet ikke helt hvorfor. Hadde hørt at mange sliter litt i begynnelsen, så jeg gir meg ikke. Den skal, etter det jeg har oppfattet, ikke sitte så langt inn som en tampong. Jeg visste ikke hvor forskjellig man er inni der. Det kan virke som at de som har en livmor som er "bøyd" fremover har mer problemer. Det kan ha med at livmortappen sitter mer "rett ned", og dermed suger koppen seg fast til selve livmortappen. Da kan den bli vanskelig å få ut. Det blir litt frustrasjon i begynnelsen, litt blod her og der. Man må bare øve seg forsiktig, til man finner ut hvordan den fungerer best for en selv. Hva venninna di sier gjelder ikke nødvendigvis deg, siden hun kanskje har kortere skjede enn det du har for eksempel. Livmortappen er lavere under mensen enn ellers. Who knew. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 Liker den kjempe godt og den er så behagelig. Jeg må faktisk skrive en lapp på baderommet så jeg ikke glemmer den Anonymkode: 7ca63...447 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 Jeg har brukt i flere år, og går aldri tilbake til bind og tamponger. Anonymkode: c8b78...279 1
Chord Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 Er ikke ts, men håper det er greit at jeg skyter inn noen spm her. Dere kjenner ikke at dere har den inni? Det blir ikke ømt i begynnelsen? Jeg leste en plass at det ikke tørker ut skjeden slik tamponger gjør, da kan jeg tenke meg at det ikke blir tørt og ømt der?
Kragebein Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, Chord skrev: Er ikke ts, men håper det er greit at jeg skyter inn noen spm her. Dere kjenner ikke at dere har den inni? Det blir ikke ømt i begynnelsen? Jeg leste en plass at det ikke tørker ut skjeden slik tamponger gjør, da kan jeg tenke meg at det ikke blir tørt og ømt der? Så lenge den sitter riktig kjenner man ingenting. Et par ganger har jeg glemt den helt og hatt den inni i over et døgn, uten at det har gjort noe. Har aldri likt tamponger, litt fordi jeg kjenner meg øm av de, det problemer har jeg ikke hatt med kopp 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 9 minutter siden, Chord skrev: Er ikke ts, men håper det er greit at jeg skyter inn noen spm her. Dere kjenner ikke at dere har den inni? Det blir ikke ømt i begynnelsen? Jeg leste en plass at det ikke tørker ut skjeden slik tamponger gjør, da kan jeg tenke meg at det ikke blir tørt og ømt der? Kjenner ingenting, nei! Det var noe ubehagelig i starten, fordi jeg ikke klippet av nok av "stammen" - jeg klippet litt og litt, redd for at det skulle være vanskelig å få den ut igjen, men endte til slutt opp med å klippe av hele greia. Ikke vanskelig å få den ut allikevel. Kjenner nå absolutt ingenting. Stemmer også at den ikke tørker ut skjeden, den føles mye mer "snill" mot kroppen, spesielt på dager med mindre blødning. Jeg har forresten Mooncup, kjempefornøyd! Brukte truseinnlegg de første par menser etter at jeg fikk den, for den er litt vanskeligere å sette inn enn en tampong, men etterhvert ble jeg helt stø på innsetting, så nå er det ingen problem. Anbefaler masse! Anonymkode: 9f134...77e 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 Menskopp er ekkelt. Samle på blod, liksom. Yummy. For ikke å snakke om alt griset når man skal tømme den. Anonymkode: 7f27d...45b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 Ser det er ganske mange forskjellige cup'er, mooncup, ladycup osv. Hvordan vet man hvilken man trenger? Anonymkode: b2f0a...fcb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå