Gå til innhold

Er det greit å kaste??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en god venninne, som gir meg julegave hvert år.

"Problemet" er at jeg alltid får noe som barna har malt på eller laget. Sikkert fint for besteforeldre å få, men for meg er det rett å slett uinteressant. Jeg har ikke noe glede av å få noe som hennes barn har laget, så jeg lurer på om det er innafor å kaste det??

Misforstå meg rett, liker barna og venninnen min veldig godt, men akkurat de greiene som barna lager, har jeg null interesse av.

Anonymkode: bac9f...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva forventer du at folk skal svare deg? Gi deg en bekreftelse på at du kan kaste? 

Anonymkode: a94f1...d28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du at folk skal svare deg? Gi deg en bekreftelse på at du kan kaste? 

Å hva er problemet ditt?? Er det ikke lov å stille spørsmål på forumet?? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mengder gaver, tegninger og "oppmerksomheter" hvert år, som jeg ikke har så stor interesse av å ha rundt i huset. 

Jeg har etablert et system for dette, begynner på en ny eske hvert år. Er esken tre år gammel går den i søpla, noe avhengig av hva det er selvfølgelig. Tar lite plass, og er så sårende for den som kanskje husker at det er gitt dersom du ikke kan vise det frem når de spør. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en god venninne, som gir meg julegave hvert år.

"Problemet" er at jeg alltid får noe som barna har malt på eller laget. Sikkert fint for besteforeldre å få, men for meg er det rett å slett uinteressant. Jeg har ikke noe glede av å få noe som hennes barn har laget, så jeg lurer på om det er innafor å kaste det??

Misforstå meg rett, liker barna og venninnen min veldig godt, men akkurat de greiene som barna lager, har jeg null interesse av.

Jeg har aldri hatt noen interesse for å spare på slike ting, som du sier - dette er for foreldre og besteforeldre... 

Jeg kaster det meste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hva synes du er rart ved at man spør hva andre tenker om dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på det en liten stund...så kast det. Hadde nok jeg gjort også. Men ved evt. spørsmål så er det greit å la det ligge litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Athene skrev:

Jeg får mengder gaver, tegninger og "oppmerksomheter" hvert år, som jeg ikke har så stor interesse av å ha rundt i huset. 

Jeg har etablert et system for dette, begynner på en ny eske hvert år. Er esken tre år gammel går den i søpla, noe avhengig av hva det er selvfølgelig. Tar lite plass, og er så sårende for den som kanskje husker at det er gitt dersom du ikke kan vise det frem når de spør. 

Godt tips. Får lage meg et tilsvarende system :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit å kaste. Barna synes sikkert det er stas å gi det til deg. Hvor er det blitt av "det er tanken som teller"? Gjem det heller om du ikke vil ha det stående fremme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sylte skrev:

Synes ikke det er greit å kaste. Barna synes sikkert det er stas å gi det til deg. Hvor er det blitt av "det er tanken som teller"? Gjem det heller om du ikke vil ha det stående fremme. 

Helt enig, det er tanken som teller.

Men, barna er så små at de har ikke peiling. De er nettopp blitt to år, så jeg tviler på at de har noe forhold til hva som ble gitt.

Uansett, så blir det nok til at jeg sparer en liten stund, før det går videre.

Ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn og ville aldri gitt gaver som barna hadde laget til venner av meg :)

Sånt er forbeholdt besteforeldre ;) . 

Anonymkode: a4aa1...044

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes det er merkelig gave å gi jeg da, men:fnise:

skjønner venninnen din og, hun er stolt og tenker du og er stolt/glad for slikt? Hvis det er en god venninne så ville jeg snakket med henne. Spørre henne. "Nå har jeg skuffen full av tegninger (eller hva gaver du får), trenger plass nå og må rydde litt i tingene. Hva gjør du med de tingene?"

jeg er møkkalei selv og få slike julekort og alt slik. Legger de tingene i et skap også etter noen mnd kaster jeg det. Får dårlig samvittighet, men etter noen timer går det vekk igjen😛

Anonymkode: fa81f...863

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...