Gå til innhold

Å be om tilgivelse for enhver pris

bestevennen

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann som tidligere ganske grundig har fortalt dere her på forumet om at jeg i sommer "mistet" min beste venn. Han ble sammen med ei særdeles sjalu dame som ikke tåler at han har andre fortrolige og som overvåker alt han gjør. Etter å ha fått ei rimelig heftig melding fra henne har jeg ikke hørt mer fra ham heller.

Jeg har fått vite via via at dette er veldig vanskelig for ham også, og jeg tenker mer og mer på å prøve å få slutt på tullet. Jeg er en person som hater uvennskap og dette har gått hardt inn på meg. Jeg kunne lagt ting ligge, men har så lyst til å gå inn i et nytt år uten bad feelings fra noen parter.

Vurderer derfor å sende henne ei melding og legge meg fullstendig flat, selv om jeg absolutt ikke har noe å be om "unnskyldning" for. Tror dette er eneste måten å få ham tilbake som kompis så lenge de er sammen.

Er dette lurt av meg, eller skal jeg bare ha tålmodighet til å vente til han ikke orker mer og tar kontakt på egen hånd? Ønsker å få en avklaring fordi han er en venn som har betydd mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig sak - tanken er jeg helt med på, men vil denne damen forsones? Vil hun være mottakelig for noen som helst unnskyldning? Og vil et unnskyld kunne misbrukes mot deg - som et "bevis" på at du gjorde noe dumt eller stygt? 

Jeg tenker at du kanskje bør rette henvendelsen til din kompis, si det du sier her om at du hater uvennskap og har hatt det tungt og spørre hva damen krever for at dere skal ha kontakt igjen. Og ta det derfra.

Anonymkode: fefc5...bb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig sak - tanken er jeg helt med på, men vil denne damen forsones? Vil hun være mottakelig for noen som helst unnskyldning? Og vil et unnskyld kunne misbrukes mot deg - som et "bevis" på at du gjorde noe dumt eller stygt? 

Jeg tenker at du kanskje bør rette henvendelsen til din kompis, si det du sier her om at du hater uvennskap og har hatt det tungt og spørre hva damen krever for at dere skal ha kontakt igjen. Og ta det derfra.

Anonymkode: fefc5...bb6

Jeg får heller gå med på at hun ser på det som et "bevis" dersom jeg legger meg flat ovenfor henne. Hun ønsker å ha kontroll på alle rundt seg, og kompisen min vil iallfall forstå tanken min bak.

Det er ikke noen god idé å kontakte ham direkte. Hun har krevd at han kutter kontakten, og hun vil uansett lese beskjeden dersom jeg skriver noe, i og med at hun har passord og tilgang til alle kanaler. Å ringe tør jeg ikke, for jeg er usikker på hvordan stemninga blir hvis de er sammen når jeg ringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. Det er vennen din som må ta grep her. Å få en sms/mld fra deg kan bare gi henne mer bensin til å kaste på bålet sitt. Ta heller en alvorsprat med kompisen din og gjør det klart at hun manipulerer og isolerer han, og at dama må bort for hans egen del. Skjønner han ikke det så kan du ikke gjøre mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2016 den 17.28, bestevennen skrev:

Jeg er en mann som tidligere ganske grundig har fortalt dere her på forumet om at jeg i sommer "mistet" min beste venn. Han ble sammen med ei særdeles sjalu dame som ikke tåler at han har andre fortrolige og som overvåker alt han gjør. Etter å ha fått ei rimelig heftig melding fra henne har jeg ikke hørt mer fra ham heller.

Jeg har fått vite via via at dette er veldig vanskelig for ham også, og jeg tenker mer og mer på å prøve å få slutt på tullet. Jeg er en person som hater uvennskap og dette har gått hardt inn på meg. Jeg kunne lagt ting ligge, men har så lyst til å gå inn i et nytt år uten bad feelings fra noen parter.

Vurderer derfor å sende henne ei melding og legge meg fullstendig flat, selv om jeg absolutt ikke har noe å be om "unnskyldning" for. Tror dette er eneste måten å få ham tilbake som kompis så lenge de er sammen.

Er dette lurt av meg, eller skal jeg bare ha tålmodighet til å vente til han ikke orker mer og tar kontakt på egen hånd? Ønsker å få en avklaring fordi han er en venn som har betydd mye for meg.

Hvis dere har et godt vennskap så ville jeg spurt og forklart hva du har opplevd, og kanskje skrevet et brev og forklart hva som har skjedd før du eventuelt vurderer å be om unnskyldning. Hva må du si unnskyld for egentlig? :klo: Startet du krangelen, er det det han tror eller er det noe han har gjort?

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk fremover. Hva skjer når du har sendt meldingen og hun har "tilgitt" deg. Du henger med kompisen din igjen- og hva skjer da? Hvorfor skulle ikke de samme problemene med dama dukke opp igjen? Hun vil kanskje nekte han å besøke deg, nekte dere å reise ut, kreve å være sammen med dere osv. Jeg vet ikke hvilke problemer hun stelte i stand, men det vil fortsette i samme spor om du får kontakt med kompisen din igjen. Hun vil ikke endre seg, hun vil bare føle at hun er berettiget

Eneste du kan gjøre er å vente. Dersom denne dama psykisk misbruker kompisen din, da hadde jeg prøvd å gripe inn og få han bort

Anonymkode: 7e8c7...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk fremover. Hva skjer når du har sendt meldingen og hun har "tilgitt" deg. Du henger med kompisen din igjen- og hva skjer da? Hvorfor skulle ikke de samme problemene med dama dukke opp igjen? Hun vil kanskje nekte han å besøke deg, nekte dere å reise ut, kreve å være sammen med dere osv. Jeg vet ikke hvilke problemer hun stelte i stand, men det vil fortsette i samme spor om du får kontakt med kompisen din igjen. Hun vil ikke endre seg, hun vil bare føle at hun er berettiget

Eneste du kan gjøre er å vente. Dersom denne dama psykisk misbruker kompisen din, da hadde jeg prøvd å gripe inn og få han bort

Hvis ts ikke føler for å så unnskyld så føler vel ts at han ikke har gjort så mye galt da antar jeg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukay... Begynte å lese første tråden, men når dama forlangte at han ga opp studiet, forlangte at han flytta inn og isolerte han fra venner lyste det crazy lang vei. Sorry, TS her er det ikke håp. Du kan legge deg paddeflat og det vil ikke hjelpe. For henne handler dette om kontroll og nå som hun er kvitt deg og har full kontroll slipper du ikke inn igjen.

Her er det kameraten din som må våkne og han som må ta grep, før han blir helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det du skriver her er veldig fornuftig. Jeg ville ha "unnskyldt" meg bare for at ting skulle ha normalisert seg litt og fordi det er fryktelig ubehagelig å ikke få snakka ut ordentlig med kompisen min. Så lenge hun står på kravene sine tør han ikke ha noen som helst kontakt med meg.

Det beste rådet er nok bare å vente. En vakker dag har han fått nok og da trenger han støtten min. Jeg kjenner ham så godt at jeg vet at situasjonen han er i ikke er holdbar over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Ukay... Begynte å lese første tråden, men når dama forlangte at han ga opp studiet, forlangte at han flytta inn og isolerte han fra venner lyste det crazy lang vei. Sorry, TS her er det ikke håp. Du kan legge deg paddeflat og det vil ikke hjelpe. For henne handler dette om kontroll og nå som hun er kvitt deg og har full kontroll slipper du ikke inn igjen.

Her er det kameraten din som må våkne og han som må ta grep, før han blir helt ødelagt.

Du har nok dessverre rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt å treffe på han på vei hjem fra noe, og gitt klar beskjed om at jeg er der når han trenger meg. For en dag smeller det nok såpass at han trenger deg. Da er det greit å vite at du er der.

Anonymkode: 5f0ec...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

Jeg hadde ikke sagt unnskyld til dama. Du har ingenting å unnskylde. Jeg hadde sagt noen ord til ham at du er der for han uansett og selv om det skulle ta år. Så hadde jeg håpet på at kameraten fikk øynene opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Jeg mener fortsatt at ts kunne skrevet et brev til han og forklart situasjonen slik at hans kamerat rakk å forklare seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

Jeg mener fortsatt at ts kunne skrevet et brev til han og forklart situasjonen slik at hans kamerat rakk å forklare seg. :) 

Kameraten ja, men crazy lady er fåfengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...