Gå til innhold

Prevensjonslutt

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

... ikkje enno, berre lurer litt...

De som prøver å bli gravide; slutta de med hormonell prevensjon ei stund før de satt i gang med prøvinga?

Lurer på om det er lurt å la kroppen "stbilisere" seg litt før ein prøver å bli gravid, eller om dette ikkje har noko å seie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet at mange har erfaring med at det har tatt tid å bli gravid etter at man slutter på p-piller, fordi det har tatt tid for kroppen å stabilisere seg.

... min venninne sluttet i sommer, hadde brukt pillen i ti år sammenhengende og regnet med at det kom til å ta endel måneder før kroppen var i gjenge igjen. En måned senere var hun gravid, gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt ja. Selv sluttet jeg med p-piller i juli uten å få tilbake mensen (eller nå har jeg akkurat fått en fake mensen pga Provera-kur). Har snakket med flere som har gått et år uten mensen etter at de har sluttet med p-piller - men de fleste kommer i gjenge igjen ganske raskt har jeg inntrykk av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall veldig ustabile sykluser i lang tid etter at jeg sluttet med pillen. Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg sluttet, og brukt annen prevensjon fram til prøvestart.

Men, som sagt tidligere her, det er veldig individuelt dette. Jeg har også ei venninne som ble gravid i første pp etter pilleslutt..

Lykke til iallefall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange har erfaring med at det har tatt tid å bli gravid etter at man slutter på p-piller, fordi det har tatt tid for kroppen å stabilisere seg.  

... min venninne sluttet i sommer, hadde brukt pillen i ti år sammenhengende og regnet med at det kom til å ta endel måneder før kroppen var i gjenge igjen. En måned senere var hun gravid, gitt!  :ler:

Samme skjedde med meg, gitt. Dvs, gikk to måneder med meg da. Ble nesten litt engstelig over å bli gravid så fort, for kunne jo hende at hormonene fremdeles "satt" i kroppen, men legen min sa at det ikke var noe å tenke på. Hvis jeg ble gravid, var kroppen klar, mente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutter på p-pillene denne måneden. Det er fordi vi har lyst til å begynne så smått med prøving til sommeren. Tror det er må være sunt for kroppen å få være uten p-piller en stund..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter på p-pillene denne måneden. Det er fordi vi har lyst til å begynne så smått med prøving til sommeren. Tror det er må være sunt for kroppen å få være uten p-piller en stund..?

Det trur eg også... Kva slags prevensjon skal de bruke i mellomtida då? Eg er litt redd for å bli gravid før vi skal starte med prøvinga også, pga. permisjons-ordningar, ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker på å kanskje begynne prøvingen så smått til sommeren. Jeg sluttet derfor med p-pillene for litt over en måned siden, og mensen kom som vanlig (kun fire-fem dager seinere). Føles egentlig veldig deilig å ikke stappe i seg alle disse hormonene. Vi bruker nå kondomer. Litt "i veien" noen ganger, men man venner seg til det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...