Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2004 #1 Del Skrevet 1. desember 2004 ... ikkje enno, berre lurer litt... De som prøver å bli gravide; slutta de med hormonell prevensjon ei stund før de satt i gang med prøvinga? Lurer på om det er lurt å la kroppen "stbilisere" seg litt før ein prøver å bli gravid, eller om dette ikkje har noko å seie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. desember 2004 #2 Del Skrevet 1. desember 2004 Vet at mange har erfaring med at det har tatt tid å bli gravid etter at man slutter på p-piller, fordi det har tatt tid for kroppen å stabilisere seg. ... min venninne sluttet i sommer, hadde brukt pillen i ti år sammenhengende og regnet med at det kom til å ta endel måneder før kroppen var i gjenge igjen. En måned senere var hun gravid, gitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 2. desember 2004 #3 Del Skrevet 2. desember 2004 Det er veldig individuelt ja. Selv sluttet jeg med p-piller i juli uten å få tilbake mensen (eller nå har jeg akkurat fått en fake mensen pga Provera-kur). Har snakket med flere som har gått et år uten mensen etter at de har sluttet med p-piller - men de fleste kommer i gjenge igjen ganske raskt har jeg inntrykk av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2004 #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Hmmm... Lurer på korleis eg skal gjere det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 2. desember 2004 #5 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg hadde iallefall veldig ustabile sykluser i lang tid etter at jeg sluttet med pillen. Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg sluttet, og brukt annen prevensjon fram til prøvestart. Men, som sagt tidligere her, det er veldig individuelt dette. Jeg har også ei venninne som ble gravid i første pp etter pilleslutt.. Lykke til iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Fryd Skrevet 2. desember 2004 #6 Del Skrevet 2. desember 2004 Vet at mange har erfaring med at det har tatt tid å bli gravid etter at man slutter på p-piller, fordi det har tatt tid for kroppen å stabilisere seg. ... min venninne sluttet i sommer, hadde brukt pillen i ti år sammenhengende og regnet med at det kom til å ta endel måneder før kroppen var i gjenge igjen. En måned senere var hun gravid, gitt! Samme skjedde med meg, gitt. Dvs, gikk to måneder med meg da. Ble nesten litt engstelig over å bli gravid så fort, for kunne jo hende at hormonene fremdeles "satt" i kroppen, men legen min sa at det ikke var noe å tenke på. Hvis jeg ble gravid, var kroppen klar, mente han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. desember 2004 #7 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg slutter på p-pillene denne måneden. Det er fordi vi har lyst til å begynne så smått med prøving til sommeren. Tror det er må være sunt for kroppen å få være uten p-piller en stund..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2004 #8 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg slutter på p-pillene denne måneden. Det er fordi vi har lyst til å begynne så smått med prøving til sommeren. Tror det er må være sunt for kroppen å få være uten p-piller en stund..? Det trur eg også... Kva slags prevensjon skal de bruke i mellomtida då? Eg er litt redd for å bli gravid før vi skal starte med prøvinga også, pga. permisjons-ordningar, ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 2. desember 2004 #9 Del Skrevet 2. desember 2004 Kondom er vel det enkleste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2004 #10 Del Skrevet 2. desember 2004 Kondom er vel det enkleste? Æhh... Men ikkje noko moro.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. desember 2004 #11 Del Skrevet 2. desember 2004 Kva slags prevensjon skal de bruke i mellomtida då? Vi kommer til å bruke kondom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. desember 2004 #12 Del Skrevet 9. desember 2004 Vi tenker på å kanskje begynne prøvingen så smått til sommeren. Jeg sluttet derfor med p-pillene for litt over en måned siden, og mensen kom som vanlig (kun fire-fem dager seinere). Føles egentlig veldig deilig å ikke stappe i seg alle disse hormonene. Vi bruker nå kondomer. Litt "i veien" noen ganger, men man venner seg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå