Gå til innhold

Hun vil ikke være min venn mere :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det er vanlig betyr ikke at det kommuniserer bra. 

Jeg har en dialekt som så vidt jeg kan se ligner ganske mye på den som brukes i HI, men selv for meg er det anstrengende og tungt å lese, og ikke minst så gir det inntrykk av at den som skriver er ganske språkfattig som ikke klarer å bruke et skriftspråk når hun skal uttrykke seg skriftlig

Anonymkode: 71608...1b7

Det er jo selvsagt helt greit at du ikke synes "det kommuniserer bra", men det er jo tydeligvis mer enn nok for ganske mange landet rundt, så du må vel heller tenke at du er heldig som ikke har venner som skriver på dalekt til akkurat deg da, men folk ellers må jo få gjøre hva de vil seg i mellom uten å bli dømt for det.  

Og man skriver jo på bokmål eller nynorsk når man ellers skal skrive "profesjonelt" i jobb, til det offentlige og i annet hvor det trengs, men på chat/sms mellom venner er vel folk litt mer avslappa da, - og det viser ikke at man er språk-fattig syns jeg, folk kan jo være helt rå i bokmål/nynorsk selv om de velger å skrive på dialekt i private meldinger mellom venner og familie. (De viser nå heller at de har forståelse for språklyd, kanskje til og med mer enn de som kun forholder seg til rene skriftspråk tenker jeg). 

Men nok avsporing om dette tenker jeg (selv om det er jeg som tar det opp igjen så er det siste fra meg nå). Håper vi kan være enige om å være uenig eller starte en egen tråd om dette på språkforumet om noen vil.

Anonymkode: a742e...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...