Gå til innhold

Hun vil ikke være min venn mere :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk denne meldingen av ei jeg har vært venn med i to år: 

"Æ veit egentli itj koffer men æ føle d e bæst at æ å du avslutte vennskapet. D går jævli negativt ut over mæ, at du ein dag e vænn å annja dag ignorere mæ/e spydi, æ skjønne itj mæ på sont æ. Æ gidde itj sont. Æ har så jævla my stress, æ e så jævli ødelagt psykisk, d her klare æ itj. Å æ ska faan mæ itj vær redd ferr å vær ærli me dæ, i frykt om rykta, du får gjør ka du vil ferr æ takle itj meir. Rætt å slætt. Æ har gjort masse dumt i vennskapet her, alt e min feil, å æ beklage. Men no må æ tænk på mæ sjøl. Å oppi d heile så heillj *navn* på me *navn*, så bli æ paranoid å tror at aillj rundt mæ gjør d, å da bli æ jo hatefull, å d ska itj vær son! Æ vil itj at d ska gå utover dæ. Å dæffer å e d bæst at vi kutte vennskapet. 
Æ orke bare itj å ha vennskap som får mæ t å føl mæ som et jævla værdiløst mænneske. Å æ e sekker på at alt sett i høvve mitt, men no e æ son æ e, æ klare itj vennskap tydeligvis. Å da må æ bare gjør d som føles bæst, ferr fortsjætte æ så kjæms æ t å ødelægg dæ å t slutt. Æ må fløtt fra hælvettes *by*, bytt psykolog å endeli vær lykkelig."

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( Jeg har hadd mine problemer i det siste, så det kan hende jeg har vært litt rar, men dette vet hun. Noen som har opplevd å blitt "dumpet" av venner på denne måten? Hce gjorde dere? :( 

(Beklager dialekten) 

Anonymkode: 02177...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vel egentlig heller ikke hatt en venn som la ut mine private meldinger ordrett i offentligheten, så det er vel bare å gå videre. 

Anonymkode: dd98b...b38

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk denne meldingen av ei jeg har vært venn med i to år: 

"Æ veit egentli itj koffer men æ føle d e bæst at æ å du avslutte vennskapet. D går jævli negativt ut over mæ, at du ein dag e vænn å annja dag ignorere mæ/e spydi, æ skjønne itj mæ på sont æ. Æ gidde itj sont. Æ har så jævla my stress, æ e så jævli ødelagt psykisk, d her klare æ itj. Å æ ska faan mæ itj vær redd ferr å vær ærli me dæ, i frykt om rykta, du får gjør ka du vil ferr æ takle itj meir. Rætt å slætt. Æ har gjort masse dumt i vennskapet her, alt e min feil, å æ beklage. Men no må æ tænk på mæ sjøl. Å oppi d heile så heillj *navn* på me *navn*, så bli æ paranoid å tror at aillj rundt mæ gjør d, å da bli æ jo hatefull, å d ska itj vær son! Æ vil itj at d ska gå utover dæ. Å dæffer å e d bæst at vi kutte vennskapet. 
Æ orke bare itj å ha vennskap som får mæ t å føl mæ som et jævla værdiløst mænneske. Å æ e sekker på at alt sett i høvve mitt, men no e æ son æ e, æ klare itj vennskap tydeligvis. Å da må æ bare gjør d som føles bæst, ferr fortsjætte æ så kjæms æ t å ødelægg dæ å t slutt. Æ må fløtt fra hælvettes *by*, bytt psykolog å endeli vær lykkelig."

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( Jeg har hadd mine problemer i det siste, så det kan hende jeg har vært litt rar, men dette vet hun. Noen som har opplevd å blitt "dumpet" av venner på denne måten? Hce gjorde dere? :( 

(Beklager dialekten) 

Da vet du at det ikke er mer man får gjort med det. Hun har tydeligvis tatt en riktig avgjørelse ut ifra det hun sier. Men og å legge ut mld hennes ville jeg uansett ikke ha gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du stokk dum? Dette her var veldig likt skrivemåten til ei av mine nærmeste venninner, mange som kan begynne å grave litt i hvem hun/du er. Legger da ikke sonne meldinger ut på nett. 

Husk at SKAM bare er en serie, at Isak legger ut alle meldinger, betyr ikke at du trenger å gjøre det :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Drama.Queen skrev:

Er du stokk dum? Dette her var veldig likt skrivemåten til ei av mine nærmeste venninner, mange som kan begynne å grave litt i hvem hun/du er. Legger da ikke sonne meldinger ut på nett. 

Husk at SKAM bare er en serie, at Isak legger ut alle meldinger, betyr ikke at du trenger å gjøre det :) 

Må si meg enig i det.

Men TS, det er ikke mye å gjøre her. Du må respektere avgjørelsen, og kanskje senere be unnskyldning igjen og lappe på vennskapet. Om et eller to år. Men akkurat nå må du nok bare akseptere at hun har tatt sitt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æ har så jævla my stress, æ e så jævli ødelagt psykisk, d her klare æ itj.

Du får en sånn melding, og så legger du den ut på kvinneguiden? Jeg ville heller ikke hatt deg som venn. Håper du bare er en som har for mye fritid i romjulen, ellers er dette bare tragisk.

Anonymkode: 3b3fc...a63

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å lese det der. Det må da gå an å la være å skrive på dialekt

Anonymkode: 37149...5d1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd å blitt dumpet sånn, men har blitt faset ut. Det var kjempevondt! Men jeg må innrømme at jeg hadde foretrukket en klar beskjed, slik som du har fått. Da vet du jo hvorfor det har skjedd og hva du har gjort feil slik at du har en sjanse til å forbedre deg før du mister flere venner.

Anonymkode: ee3b2...a6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har en venninne som sliter en del i sitt eget liv og som føler at du ikke er en stabil venninne hun kan stole. (En dag hilser du med et smil, en annen dag er du spydig eller ignorerer i følge henne) Hun skriver og at hun ikke kan fortelle deg noe uten at det går videre til noen andre, og tillit er virkelig grunnmuren i et vennskap, bryter du den så er du ikke en god venninne. 

Om du vil beholde henne må du nok gå inn for å bli en bedre venninne, en som er venninne hele tiden, ikke bare annenhver dag - og bli en som er til å stole på. Om du ikke klarer det så -ja, det er kanskje allerede forseint, du mister venner av å oppføre deg dårlig, sånn er det bare. Det er mulig du har hatt problemer selv, men de tingene hun tar opp er jo ganske basic -ikke spre rykter, ikke vær kjip når du også vil være venn.

Og jeg er enig med de andre her, å legge ut en veldig personlig melding på et offentlig forum, ordrett, og som er skrevet på en distinkt dialekt -det er ganske så kjipt gjort av deg. Hadde du vært ok  med det om hun hadde gjort det samme mot deg tror du? Tror du hadde blitt rimelig flau og forbanna jeg.

Synes ikke du fortjener å ha henne som venninne.

Skulle faktisk ønske det var hun som skrev her til oss og ikke deg, skulle glatt invitert henne med på en kaffe om hun bodde i nærheten -høres ut som om hun trenger skikkelige venninner, ikke slike som sparker henne i ryggen når hun allerede ligger nede.

Anonymkode: a742e...a21

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss....som om ikke TS har fått med seg at det var dumt å legge ut smsen så må det gjentas. 

TS dette kan du ikke gjøre noe med. Legg det bak deg, gå videre.

Anonymkode: 91efa...d48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klarte ikke å lese det der. Det må da gå an å la være å skrive på dialekt

Anonymkode: 37149...5d1

Akkurat nå, Silfen skrev:

Det er like greit.  Vennen din kan jo ikke norsk engang. 

Dere skulle bare visst hvor mye folk rundt om i Norge skriver meldinger på dialekt, det er faktisk ganske vanlig. Det er veldig få som snakker tilnærmet bokmål her i landet, og mellom venner og familie er ganske normalt å skrive på "eget språk" i stedet for "leke-språket" som en må bruke i skole og på jobb. (Mange Barbier og Legomenn der ute som snakker Oslosk, derav "leke-språk") 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere skulle bare visst hvor mye folk rundt om i Norge skriver meldinger på dialekt, det er faktisk ganske vanlig. Det er veldig få som snakker tilnærmet bokmål her i landet, og mellom venner og familie er ganske normalt å skrive på "eget språk" i stedet for "leke-språket" som en må bruke i skole og på jobb. (Mange Barbier og Legomenn der ute som snakker Oslosk, derav "leke-språk") 

At det er vanlig betyr ikke at det kommuniserer bra. 

Jeg har en dialekt som så vidt jeg kan se ligner ganske mye på den som brukes i HI, men selv for meg er det anstrengende og tungt å lese, og ikke minst så gir det inntrykk av at den som skriver er ganske språkfattig som ikke klarer å bruke et skriftspråk når hun skal uttrykke seg skriftlig

Anonymkode: 71608...1b7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så smakløst at du legger ut denne private meldingen på et offentlig fora.

Dette her har nok vært vanskelig for henne, og nå setter hun ned foten fordi hun rett og slett ikke orker mer. Dere er nok begge glade i hverandre, men det virker som om vennskapet deres gjør livet mer utfordrende enn det som er nødvendig. Kanskje det er best at dere tar avstand? 

Og kjære vene... Mennesker som skriver på dialekt er ufattelig irriterende. Jeg håper dere som gjør det legger det fra dere når dere skriver til andre utenom familie og nærmeste venner. 

Anonymkode: fa074...c48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det flaut for den som har skrevet meldingen, at den ligger her? ts er anonym og da burde det ikke være så lett å identifisere noen av partene. Skulle avsender se dette innlegget, forstår kanskje vedkommende hvordan mottaker føler, kanskje de kan snakke sammen og skvære opp. 

Dere som hyler slik, er dere kanskje også av de som videresender advarsler på Facebook om at man ikke må legge til navn navnesen, for han er hacker og tømmer bankkontoen din bare ved å stå på vennelisten din? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neket skrev:

Hvorfor er det flaut for den som har skrevet meldingen, at den ligger her? ts er anonym og da burde det ikke være så lett å identifisere noen av partene. Skulle avsender se dette innlegget, forstår kanskje vedkommende hvordan mottaker føler, kanskje de kan snakke sammen og skvære opp. 

Dere som hyler slik, er dere kanskje også av de som videresender advarsler på Facebook om at man ikke må legge til navn navnesen, for han er hacker og tømmer bankkontoen din bare ved å stå på vennelisten din? 

Det er respektløst. 

Ser ikke relevansen i det siste avsnittet ditt. Hva i all verden. 

Anonymkode: fa074...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...