Gå til innhold

Brystforstørrelse - erfaringer


Gjest Mailinn

Anbefalte innlegg

Gjest Mailinn

Hei hei!

Huff så fort tiden går nå, bare 3 dager igjen til jeg er operert. Jeg trodde jeg kunne få valium å ta om kvelden før operasjonen så jeg får sove litt, men det fikk jeg ikke.

Jeg gruer meg mest til å være våken under operasjonen, men de på klinikken sier du blir ganske slått ut av valiumen og at det går helt greit. Uansett er jeg så innstilt på det at jeg bare vil ha det gjort.

Hei Hanne

Heldige deg som er ferdig med operasjonen. Håper du har det bra og at det ikke er så altfor vondt. Håper du blir bra raskt og kan si litt om hvordan det går. Er du fornøyd med størrelsen og er det en kjempestor bandasje du får på så du ikke klarer å se noen ting?

Ha det bra, Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare si lykke til på fredag Mailinn! Jeg hadde også bare lokalbedøvelse, men jeg sovnet fordet. Litt groggy etterpå men jeg kom meg fort igjen. Det går nok kjempe bra skal du se!

klem x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mailinn!

Vil bare kommentere det du skriver om at du gruer deg til å være våken under inngrepet.

Det trenger du overhodet ikke gjøre! Du blir "dopet" så det holder og du greier garantert ikke annet enn å slappe av! :D Jeg hadde det faktisk riktig så koselig der jeg lå og skravlet med alle de tilstedeværende.

Bandasjen er, om ikke så veldig stor, så iallefall såpass stram at du ikke ser så mye annet enn en kløft...for mitt vedkommende for første gang i mitt liv!

Lykke til!!

Hilsen Mia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Mailinn...

Jeg har også en drøm om dette.. men den blir ikke realisert før til våren pga. økonomi.. jeg har tenkt og gjør dette i stavanger,og du skriver om en klinikk som du har hørt mye negativt om.. da blir jeg ganske skeptisk.. mulighet for du tørr skrive hvilken klinikk dette er?? jeg tenkte og gjør det på colluseum.. siden denne er ganske kjent og jeg har snakket med de over mail,virker veldig oki. men skal selfølgelig snakke med de etter hvert.

Hvor lenge må du ta/har tatt fri fra jobben?...mye mas her.. håper på svar på noe av det :)

Hilsen Sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei alle sammen!

Takk for all støtten. Det er garantert nå jeg trenger den mest, for jeg har et anfall akkurat nå når jeg egentlig har mest lyst til å trekke meg fra hele greia, for jeg er så nervøs. Men det kommer jeg ikke til å gjøre. Gleder meg jo kjempemye, men det er det med operasjonen osv. Men det hjelper kjempemye å få så mye støtte fra dere som har vært igjennom det.

Jeg kommer og til å være kjempefornøyd etterpå, har aldri hatt antydning til kløft selv med pushup bh etc.

Hei Sara. Jeg skal ta operasjonen på klinikk Stavanger. Jeg var først til CK men likte meg ikke særlig godt der. Se på www.nettdoktor. no på plastikkirurgi, der er det en dame som var veldig misfornøyd med denne klinikken. Jeg endte opp med å ta 2 konsultasjoner på to forskjellige klinikker og syntes egentlig det var veldig ok for da har du noe å sammenlikne med.

Noe annet jeg lurer på er om en må være avholdende lenge etterpå det er nemlig en fest jeg har lyst til å gå på en uke etterpå, men lurer på om det er ok å drikke. Er det noen som vet det ?

Nei, nå gir jeg meg, snakkes imorgen. Jeg gruer meg nok ennå mer imorgen, så setter kjempestor pris på gode tips etc.

Ha det bra,

Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Mailinn!

Ja, nå er det overstått for min del, og jeg angrer overhodet ikke!!! Har ikke sett puppene mine ennå, men jeg vet at de blir bedre enn før uansett! Har bandasje over hele brystpartiet, så jeg ser ingenting, men jeg har ihvertfall klart å lokalisere en kløft!!! De er jo også ganske hovne nå da. Jeg endte forresten opp på 325, etter kirurgens anbefaling.

Operasjonen gikk kjempebra, den tok 32 min. (!) og jeg våknet nesten med en gang den var over. Jeg tror, som de andre her også sier, at du ikke behøver å grue deg til å være våken under operasjonen. Du blir nok ganske "neddopa", og kommer ikke til å kjenne noe uansett!

Etter operasjonen var jeg så heldig å få være med hjem til mamma, som har stelt godt med meg. Har vært oppe nesten hele tiden, og i dag har jeg ikke tatt smertestillende. Det er jo selvfølgelig vondt (mest når jeg rører på meg), men det er en smerte man absolutt kan leve med, når man gjør det for å glede seg selv. Hva er vel litt smerte mot stor lykke?! :D

Det har nok ikke helt gått opp for meg hva jeg har gjort, siden jeg ikke har sett de nye puppene mine ennå. Så jeg må si jeg gleder meg til å få av bandasjen. Regner med at jeg tar den av i morgen, begynner å stramme litt nå! :blunke:

Jeg rapporterer mer senere, og ønsker deg fortsatt lykke til på fredag Mailinn! Leit å høre at du begynte å tvile litt, men fatt godt mot, du kommer garantert ikke til å angre! Skal tenke på deg på fredag!

Klem, Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mailinn

Hei Hanne

Kjekt å høre fra deg igjen. Særlig siden alt har gått så bra. 32 minutter det var da raskt. Men de har jo gjort det tusen ganger før så det går vel kjapt og greit. Uansett er det kjempebra at du er ferdig med operasjonen og at det har gått så bra.

Ble det bestemt 325 under operasjonen eller var det rett før? Legen min har bare 290, han har ikke lager av proteser i forskjellige størrelser men føler meg egentlig ganske trygg på at det blir en bra størrelse.

Kjempebra at du har fått hjelp av moren din. Det er vel en del ting som blir ganske vanskelige å gjøre en stund fremover, bare det å vaske håret osv blir vel litt vanskelig. Hvordan sover du ? Jeg regner med det blir litt vanskelig å sove siden det blir å ligge på ryggen en stund. Men imorgen kveld finner jeg det ut.

Nei, imorgen er det min tur. Jeg vil bare ha det gjort. Stort sett tenker jeg ikke så mye på det men av og til er jeg ganske nervøs. Men det hører vel egentlig med. Og når det har gått så greit for dere andre så går det vel greit for meg og.

Lykke til med å ta av bandasjen imorgen, jeg skal ta av min på mandag tror jeg. Gleder meg bare sånn til imorgen på denne tiden for da er det gjort.

Snakkes, Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei Hei!

Ja nå er det gjort. Og det gikk kjempefint, var ferdig etter ca 1 time og nå er det 6 timer siden. Det gikk veldig fint med bare lokalbedøvelse, men jeg måtte få ekstra mye valium og jeg var alikevel helt klar hele tiden.Hadde kanskje trodd jeg kom til å være mer dopet,men jeg var ganske klar, bare roligere.

Kjente ikke noe vondt, bare av og til måtte jeg få litt mer bedøvelse så det gikk fint. Det eneste var at det var en ekkel følelse siden jeg kjente hva han holdt på med. Men alt i alt, så er jeg veldig fornøyd. Nå har jeg medium vondt, fikk bare 6 paralgin forte, så jeg tør ikke ta så mange idag hvis jeg kommer til å trenge mer imorgen. Hvor lenge skal effekten vare av 1 paralgin forte er det 3-4 timer eller ?

Jeg har heller ikke noen stor bandasje så jeg kan se hvordan brystene ser ut, og det ser bra ut, men de ser kanskje litt harde og høyt oppe osv. Men regner med det vil bli bedre etterhvert.

Men hvordan går det med deg Hanne ? Var det kjekt å få av bandasjen og er du fornøyd. Har du fremdeles vondt eller blir det bedre og bedre.

Nei nå er det nok for denne gang

:D Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Mailinn!

Grattis med nye pupper og vel overstått! Er det ikke godt det er over?! :D Det er rart så fort tiden går etterpå; nå er det snart en uke siden min operasjon, føles som om jeg var der i går.

Så fint at alt har gått så bra med deg, må si du er tøff som lå våken og "hørte på"! Virker ikke som om du har så store smerter heller, eller meldte de seg senere i går? Både legene og de som har blitt operert sier at smertene først kommer etter noen timer, men jeg våknet etter operasjonen av at det gjorde vondt. Fikk med 10 Pinex Forte + resept på 20 til, men jeg tok bare 7 til sammen. Jeg kunne sikkert latt være å ta smertestillende dagen etter operasjonen - tror ikke de hjalp stort - men jeg følte for å prøve. Man kan ta 1 - 2 tabletter 3 - 4 ganger om dagen, men man skal ikke ta mer enn 8 til sammen på én dag. Så jeg regner med at virkningen av tablettene holder 3 - 4 timer som du sier.

Jeg har fremdeles vondt når jeg rører på meg, hoster osv., men smertene plager meg ikke. Det er mest at jeg er redd for å få kapsling. Legene mener jo at stor fysisk aktivitet den første perioden etterpå kan ha noe å si der. Nå er jo ikke jeg i stor fysisk aktivitet, men når jeg kjenner det så godt bare jeg f.eks. lukker opp en dør, blir jeg litt redd for å "ødelegge" noe inni der! Forresten utrolig hvor mye man bruker brystmusklene til; det var jeg ikke klar over før!

Tipper du gleder deg til å få av bandasjen! Det må jeg si var et høydepunkt for meg! Hadde håpet at det var den som strammet, men det viste seg at det var like "stramt" etterpå likevel. Men digg uansett! Var redd de skulle bli for store, men nå lurer jeg heller på om de er for små... De er jo sikkert fremdeles hovne, og da blir de jo mindre etterhvert!? Nei, jeg angrer ikke på str. - de er uansett mye større enn før - men med sports-BH nå, virker de mindre enn de gjorde med gelé-BH før... Men det retter seg nok, kan jo fremdeles bruke push-up da, og da blir de nok bra!

Lurer litt på om de faktisk er så små at jeg kanskje kan bruke noen av mine gamle BH'er (som var for store før), men jeg håper ikke det! Regner med at jeg er en normal B nå. Og jeg valgte uansett den største str. jeg selv syntes jeg kunne ta - 325. Kirurgen foreslo faktisk 375 (!), men det gadd jeg ikke prøve inni BH'n engang. Så selv om jeg nå synes de kunne vært større, får jeg trøste meg med at det aldri var et valg for meg å ta større. De fleste som har skrevet inn her har jo tatt 200 - 300 og er fornøyde!

Jeg blødde forresten fra sårene (gjennom tapen) da jeg tok av bandasjen, men tapet fast noe bomull over etter at jeg dusja. Nå har det ikke blødd noe mer, og det er visst normalt at det kan blø noen dager.

De er fremdeles helt harde, men jeg håper de mykner ganske snart. Kjipt å lese om de som ikke har blitt særlig mykere på 3 mnd.! De er jo veldig "sprengte" og "blanke" nå, så jeg får liksom ikke noe ordentlig inntrykk av hvordan de blir. Men jeg håper og tror at de blir bra, jeg har ihvertfall PUPPER!!! :D

Det er også litt forskjell på dem; den ene er mer hoven, brystvorta er lenger ned på den ene, og jeg har masse følelse i den ene (mer enn før), mens den andre er helt nummen. Men takket være all lesingen min på disse sidene det siste året, vet jeg at det er normalt.

Jeg har liksom puppene "under armene" nå (når jeg har armene ned, inntil kroppen, kjenner jeg puppene) og det er en uvant, men god følelse!

Hvordan går det med deg da, Mailinn? Har du mye vondt? Er du fornøyd med størrelsen?

Vel, det var det jeg hadde for denne gang, håper du stikker innom her igjen snart og forteller hvordan det går med deg! Heretter går det jo bare én vei: framover! Dette blir så bra!

Klem, Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei igjen !

Kjekt å høre fra deg igjen Hanne. Ja, jeg er kjempelettet for at det er over. Samtidig var jeg litt overrasket over meg selv hvor rolig jeg tross alt var (helt til jeg kom til klinikken, da ble jeg alvorlig nervøs til valiumen begynte å virke). Men det er vel det samme for de fleste tenker jeg.

Ja tiden flyr, snart en uke for deg allerede...og for meg er det jo gått over et døgn allerede, så tiden bare fyker avgårde. Imorgen er det bare en dag til mandag, da skal jeg enten skifte eller ta av bandasjen. Egentlig så er det bare noen tynne bandasjer de har klistret på, jeg går og holder på brystene siden jeg synes det er litt ekkelt og det presser på såret osv. Så jeg lurer på om jeg egentlig bare kan ta på meg sportsbhen oppå bandasjene. Men har bestemt meg for å vente til etter mandag. Du har vel begynt med å bruke sportsbhen du og ? Hvor lenge må du bruke den ?

Ellers så gikk det jo veldig fint under operasjonen, men jeg synes egentlig det var helt på minimum å bare ha valium, hadde jeg visst at jeg kom til å være så klar på forhånd så hadde jeg villet ihvertfall hatt avslappende medisiner intravenøst i tillegg. Det var jo ekkelt selv om det ikke var vondt og jeg måtte stadig få mer lokalbedøvelse fordi jeg ikke var helt bedøvet over alt. Men samtidig gikk det jo veldig greit og.

Det gikk vel 2 1/2 time fra jeg var ferdig operert til jeg syntes det begynte å bli vondt og tok en Paralgin Forte, etter 3 timer ble det vondt igjen så jeg tok en ny. Så tok jeg en før jeg la meg og en imorges. Og siden det har jeg bare tatt paracet. Jeg var ganske sjokket for jeg ikke fikk mer enn 6 tabletter men samtidig har jeg jo bare brukt 4 og idag kommer smertene og går men det er bedre enn i går. Uansett tror jeg jeg har hatt det veldig lett både med operasjonen og etterpå.

Jeg har det samme som deg at det er når jeg rører meg at det er vondt. og jeg er ganske sammenkrøket når jeg beveger meg. Jeg synes og det er litt rart å tenke på at jeg har proteser og sår osv inni der, og prøver og å holde meg i ro på sofaen osv har ikke mye lyst til å få kapsel nei.

Hvordan sover du ? Jeg fikk ikke beskjed om noe spesielt, men føler mest for å sove ganske sittende med masse puter i ryggen, det er jo litt vondt i ryggen etter en stund og siden jeg ikke klarer å flytte meg selv må jeg ha hjelp til det flere ganger om natten. Så jeg lurer litt på hvordan du gjør med det .

Jeg har og det samme som deg med at jeg var litt redd for at 290 skulle bli stort, jeg ønsket meg normale men ikke store bryster, en litt stor B. Men jeg synes egentlig at de ser små ut, så jeg er litt skuffet av det. Ønsket jo å ha litt pupp når jeg først gjorde noe med det. Jeg tipper de er litt mindre enn de var med gelebhen. Prøvde på sportsbhen str 80B idag, og den var litte granne stor, så jeg ble litt skuffet av det. Men det er som du sier, mange som har tatt feks 225 eller 250 er jo fornøyde så det kommer sikkert til å forandre seg. Jeg innbiller meg at de kommer til å synke litt ned når de blir mykere (de er knallharde nå) og bli fullere i den nedre delen av brystet. De er jo like fulle øverst som nederst nå. Kanskje noen andre som leser dette som har vært igjennom det samme kan svare litt på dette og om når de begynner å mykne osv.

Jeg tror ikke det er så farlig med litt blod fra sårene, det er vel egentlig bedre at det kan komme ut. Jeg har nok litt jeg og men får se på mandag hvordan det ser ut.

Jeg har fått følelsen tilbake i begge brystvortene men den ene er litt bedøvd ennå. Ellers er jeg nokså følelsesløs i området over sårene og under brystvortene.

Dette ble visst et par sider, så jeg tror jeg gir meg.

Ha det bra så lenge Hanne

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Hvordan går det med deg Hanne? Kjenner du deg bra og at du begynner å bli som før?

Idag har jeg vært og tatt av bandasjen og skal bruke sportsbh fra nå. Men jeg må visst ut og kjøpe en ny bh for den i 80B er litt for stor, satser på at 75B vil bli bedre for jeg har ikke særlig lyst på en 80A. Men uansett er det bra at operasjonen og bandasjer osv er over.

Jeg har speilet meg mye i det siste, og er egentlig veldig fornøyd med brystene, hadde jo trodd de skulle bli større men føler og at det er en fin størrelse for meg og at jeg ser mye bedre ut nå. Jeg er jo ennå litt for støl til å prøve så mange av klærne mine men har prøvd noen av mine mer ettersittende topper og det blir kjempefint. Uansett er det jo og en fordel at de ser naturlige ut.

Hvordan går det med deg og størrelsen og er du fornøyd osv?

Ellers har jeg spist endel fersk ananas i det siste, jeg vet ikke om det egentlig er noe i det, men mente det er verdt å prøve for ananas skal visstnok ha et stoff i seg som motvirker hevelser osv. Og faktisk har jeg kjent at brystene er mindre hovne og litt mykere siden jeg har spist ananas. Så jeg har spist mer idag og håper på at de kanskje blir enda mykere. Hvordan går det med dine, har de blitt mindre hovne?

Hei til dere andre og, hvis dere har noen kommentarer og tips er det jo bare å skrive i vei. Hvordan går det med deg

Tullerusk ?

Ha det bra så lenge

Smil fra Mailinn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen Mailinn!

Godt å høre at alt er bra med deg!

Ikke så mye nytt å meddele fra min kant, men jeg blir bedre for hver dag som går. Har fremdeles litt smerter når jeg rører på meg, men det gjør meg ingenting. De har blitt litt mykere, men bare en smule. De er fremdeles veldig harde, men nå gir huden liksom litt etter når jeg dytter en finger borti. Det er også fremdeles forskjell på dem; har mer vondt i den ene og den er mer hoven. Og jeg har ikke fått tilbake følelsen i den brystvorta. Den andre er overfølsom!

Jeg håper også de "synker" litt mer, synes brystvortene peker litt for mye ned. Men alt dette er bare bagateller; jeg er kjempefornøyd så langt, og regner jo med at de bare blir bedre og bedre!

Jeg ser meg også mye i speilet (og smiler, i motsetning til før!), og noen ganger føler jeg at de er for små, andre ganger er jeg kjempefornøyd. Tror nok jeg har mistet litt perspektiv (ser ikke skogen for bare trær!) i og med at jeg har vært så fokusert på puppestørrelser i det siste. Har lest og hørt at de fleste som har tatt en slik operasjon synes de ble for små, så det er nok en vanlig reaksjon. Når man først går igjennom en sånn operasjon vil man jo ha så store man kan få uten at det ser unaturlig ut. Selv om jeg kanskje kunne hatt større uten at det så unaturlig ut, tror jeg nok at mine nye pupper passer perfekt til min kropp! Jeg bare gleder meg til de blir mykere og mer naturlige; da får jeg mer inntrykk.

Kjøpte meg ny sports-BH i går; str. L! Det var stas, før hadde t.o.m. S vært for stor! L er nok en tøddel for stor, og gir kanskje ikke perfekt støtte, men M var for liten, så jeg hadde ikke noe valg. Den andre sports-BH'n min er 75 C, og den strammer så jeg får blodutredelse (de hadde ikke 80C). Det var godt å få på en "løsere" BH. Gleder meg til å kunne kjøpe vanlige BH'er etterhvert!

Sove ja! Det er et problem... Fikk beskjed om å ligge med overkroppen høyt noen netter, og gjør det fremdeles. Har 1 dyne og 4 puter i ryggen! Og jeg som stivner etter bare én time på ryggen (pleier å ligge på siden)! Begynner å bli temmelig lei nå, men det er jo absolutt verdt det! Regner med å fjerne dyna og et par puter snart, og ligge "flatt" på ryggen.

Vel, håper alt fremdeles er bra med deg, og at du merker fremgang hver dag!

:D Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne :P

Kjekt å høre at det går fremover med deg.

Jeg føler vel at det står litt stille om dagen. Har fremdeles ganske vondt og klarer ikke å gjøre så mye annet enn å sitte på sofaen, sove og lese osv. Tar vel 4 paracet per dag. Følte at det gikk så greit med operasjonen og de første dagene, men nå er jeg ferdig med å ta antibiotikaen, og de andre tablettene de ga meg og nå er det nesten litt vondere.

Men får vel bare ta tiden til hjelp, det må vel gå over. Snakket med legen om det idag, han sa det tross alt tar 4 til 6 uker før sårene er grodd og kanskje like lenge før en venner seg til å ha protesene i kroppen. Det er jo tross alt og en tilvenning. Føler og det er rart med de områdene der jeg ikke har følelse lenger, men sannsynligvis vil vel følelsen komme tilbake etterhvert.

Men du da tar du paracet og holder deg i ro ennå eller føler du deg mest smertefri. Og synes du det er uvant ennå med protesene ?

Men dere andre som har vært opererte var det vondt for dere og en stund og var det for dere og en tilvenning å ha protesene og hvor raskt kom dere tilbake iform igjen ? Og har dere fått følelsen tilbake ?

Jeg gleder meg sånn til å komme meg og ikke ha vondt og kunne glede meg over de nye fine brystene mine. For fine er de og jeg er og mer og mer fornøyd med størrelsen. Synes nok at de kunne vært litt større når jeg har klær på, men tenker at jeg kan jo fremdeles bruke en bh med litt pushup osv når jeg vil senere. Nå kan jeg i det minste kjøpe meg en bh, det er jo nytt for meg. Men når jeg ser på dem uten klær så synes jeg de er kjempefine og størrelsen er og bra. Det kommer til å bli kjekt å gå med sommerklær neste sommer, det er sikkert.

Jeg forstår godt at du kjøpte deg en sånn annen sportsbh. Jeg kjøpte først en Triumph sportsbh i 80A (men tror og jeg kommer til å passe 75B) med hekter foran. Men den har strammet så mye og vært vond så jeg har tatt på meg en Cubus sportsbh i størrelse M istedenfor. Den sitter bare så mye bedre og det er jo ganske viktig akkurat nå. Var det en sånn Triumph en du og hadde som strammet sånn ?

Nei nå har jeg ikke så mye mer å si, bare at jeg er kjempefornøyd med de nye brystene, men at jeg begynner å bli utalmodig på å bli i form igjen.

Ha det bra så lenge, klem fra Mailinn

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Mailinn!

Uff, så leit å høre at du føler det står litt stille om dagen og fremdeles har smerter. Håper du har det bedre nå! Jeg kan ikke si annet enn at du må være tålmodig og ta tiden til hjelp - alt blir garantert bedre etterhvert! :D

Jeg har ikke tatt noe smertestillende siden dag 2 etter operasjonen, følte da at de ikke hjalp, og jeg ble vant til smertene. Prøv heller å "ri" med dem enn å "stritte imot", hvis du skjønner hva jeg mener. De er en naturlig del av hva vi har vært igjennom, og vil gå over etterhvert som ting normaliserer seg.

Jøss, fikk du antibiotika? Det er nok veldig lurt - vil jo hindre infeksjon o.l.! Fikk ikke det jeg...

Joda, det var en Triumph-BH som strammet sånn! Den nye er en Champion fra G-sport. Det var deilig å få den på, men etterhvert begynte jeg å få en merkelig følelse i den venstre puppen, den som er vondest. Vanskelig å beskrive, men det føles som om protesen er løs inni der, og dytter mot "baksiden" av brystvorta når jeg går... Det er ikke direkte vondt, men veldig ubehagelig. Føler for å holde på puppen når jeg går! Jeg trodde at det var den nye BH'n som ikke ga støtte nok, så jeg skiftet tilbake til min akk så stramme Triumph. Men det hjalp ikke, og nå har jeg altså hatt denne merkelige følelsen i mange dager. Hvis dere andre som har tatt en slik operasjon leser her og kjenner igjen denne følelsen, setter jeg pris på å høre fra dere! I og med at den venstre puppen ligger etter i "utvikling", og jeg aldri hadde denne følelsen i den høyre, blir jeg jo litt bekymret. Har fremdeles ikke følelse i den venstre brystvorta, kan dette ha noen sammenheng? Holder det rett og slett på å "reparere" seg selv inni der? :)

Godt å høre at det kan ta 4 - 6 uker før man venner seg til å ha protesene i kroppen - jeg har ikke vent meg til det ennå ihvertfall! Jeg synes også som deg at de virker små med klær på, men selv om jeg kommer til å bruke BH stort sett hele tiden, er det deilig å vite at jeg har mulighet til gå uten innimellom, og at puppene da fremdeles "er der"! Og uten klær er jeg kjempefornøyd! De er så naturlige som de kan få blitt og passer så bra til kroppen min at det enkelte ganger føles som om de alltid har vært sånn! Men jeg blir jo stadig minnet på at de er "nye"; er fremdeles numment og følelsesløst mange steder, og det gjør vondt f.eks. når armene kommer borti.

Hvordan er det med deg - klør du mye? Jeg klør ganske mye på sårene, (dvs. prøver å IKKE klø), de holder på å gro antar jeg! Ellers klør jeg en del "rundt omkring", men det er vel nok en gang den stramme BH'n sin skyld... Ellers så kan det være at det gror innenfor huden? Hva vet vel jeg? :ler:

Ellers føler jeg at jeg lever som vanlig, bortsett fra støvsuging og gulvvask, som jeg må få hjelp til. Skal på jobb igjen i morgen, huff. Var så deilig å ha ferie!

Vel, håper alt går framover med deg, Mailinn, og at du ikke har vondt lenger! :D

Klem fra Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne!

Det ubehaget du beskriver i forhold til det venstre brystet hadde jeg også i fem-seks uker etter oprasjonen.

Det føltes som om jeg hadde brystet fullt av stikkende grus og det var nokså ubehagelig i forbindelse med bevegelse.

Jeg hadde det, i likhet med deg, bare i det ene brystet.

Det gir seg helt sikkert etter hvert.

Nå (4 mndr. senere) kjenner jeg absolutt ingenting og jeg tenker knapt på at jeg har "noe" i puppen!

Lykke til videre til dere begge!

Hilsen Mia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne og Mia!

Nå går det heldigvis mye bedre. Jeg tok min siste paracet forrige fredag og siden lørdag har jeg vært i bedre og bedre form og nå er jeg og stort sett tilbake i vanlig form bortsett fra tunge løft, bøying etc. Har jo fremdeles litt ubehag og det med å venne seg til med protesene, men da var det jo greit å høre fra deg Mia at det og går over!

Jeg har hatt mange rare fornemmelser siden jeg fikk lagt inn protesene, men heldigvis er det blitt mindre og de har ikke vart så lenge. Men det har jo vært ganske ekkelt mens det sto på. Tipper det er det samme du kjenner, det har vel sannsynligvis gitt seg nå? Uansett så hadde jeg og en stund en følelse av å kjenne press på brystvorta innenfra det var ganske ekkelt. Men nå er det altså gått vekk.

Lurer litt på hvor lang tid det normalt går før du får følelsen igjen i hele brystet. Vet du det ?

Jeg ble ganske lettet da du og skrev at du klør mye, jeg har klødd og klødd på overkroppen og endel og på stingene. Så det var ganske greit å høre at du og har det sånn. Men synes heldigvis at det er blitt bedre de siste dagene. Lurte først på om jeg reagerte allergisk på protesene og ble litt redd pga det men nå har jeg kommet til at det kan ha vært en reaksjon på limet i tapen/bandasjen siden jeg ennå har litt bandasje på. Men nå er det jo blitt mindre kløe så det var kanskje noe helt annet. Sikkert noe normalt, selv om det er lett å bekymre seg og tro det er unormalt.

Tenk at det er gått 1 1/2 uke allerede, og for det over 2 uker. Snart kan vi kvitte oss med de dumme sportsbhene og kjøpe noe mye finere. Det blir kjempegøy!!!

Ha det bra og snakkes snart igjen !!

Klem fra Mailinn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mailinn.

Med meg går det bare fint.

Tror jeg klarer meg med de slappe puppene mine en stund til! :D

Blir litt skremt når jeg ser hva dere skriver, at dere har det vondt og sånn...

Er nok en pyse! *ler*

Men kanskje senere en gang.

Det er vel ikke det helt ideelle å ta en slik operasjon, med en toåring springende rundt heller. Ikke når jeg hører at det tar en stund, og at det er vondt bare dere kommer borti...

kan jo ikke sykmelde seg fra mammarollen heller. *S*

Så fint at det går bra med dere da!

Syntes dere er modige jeg, som tør å ta en slik operasjon, og jeg er veldig glad på deres vegner, at operasjonene var vellykket! :D

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Hvordan går det med deg Hanne? Tenk at det snart er 3 uker siden allerede! Tiden går virkelig fort. Håper de neste 3 1/2 ukene går fort, jeg gleder meg virkelig til å få av sportsbhen og dra ut i butikkene og handle!

Jeg har ikke hevet de gamle gelebhene mine, igår sto jeg foran speilet og prøvde å se hvordan det ville vært å ha en på nå. Og det kan jeg love deg at så stort ut ! (Altfor stort, men det var ganske gøy). Jeg gleder meg - må nok handle meg noen forskjellige, både vanlige, pushup, strapless osv. Men det som blir aller mest gøy blir nok neste sommer, når det er bikini tid igjen.

Må si jeg føler meg mye bedre nå, nesten som før operasjonen. Hvordan er du iformen da? Jeg klarer ennå ikke å løfte armene så høyt opp men det kommer seg, og lengter etter å kunne sove på siden. Hvordan var det for deg Mia ? Gikk det lang tid før du klarte det og føles det ennå rart ?

Ellers, fint å høre fra deg igjen Tullerusk. Nå går alt mye bedre. Jeg kan godt forstå du blir skeptisk av å høre så mye om vondt her og der og at det tar lang tid før du blir normal igjen. Jeg har og to små barn så det har vært litt vanskelig når de vil kose og sitte på fanget osv men alikevel, det er noen uker og nå går det greit.

Og selv om det har vært vondt så er det veldig kjekt nå.

Uansett, lykke til med hva du bestemmer deg for.

Ha det bra så lenge!

Klem fra Mailinn

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mailinn!

Så flott at alt går bedre med deg nå! Det høres jo ut som om du kommer deg veldig fort da! Jeg har fremdeles smerter i venstre pupp, så jeg ringte klinikken for sikkerhets skyld. De sa at det nok bare er protesen som holder på å feste seg, og at det er helt normalt at de utvikler seg i forskjellig takt. Lurer litt på hvordan det er med den høyre da - festa den seg med én gang den eller? :wink:

Jeg kan nå ligge litt på høyre side og sove, og det er en lettelse! Jeg aner ikke hvor lang tid det tar før følelsen kommer tilbake i hele brystet. Det er sikkert individuelt. Jeg har fremdeles ikke fått tilbake følelsen i venstre brystvorte og området rundt, men håper det kommer etterhvert! Uansett er det bedre med "store" pupper uten følelse i den ene, enn små pupper med følelse! Slik de var før, fikk ikke samboeren min lov til å ta på dem en gang, så det hjalp ikke stort å ha følelse da!

Godt å høre at du også klør! Nå klør jeg stort sett bare på sårene, og regner med at tapen har mye av skylden. Litt av tapen har begynt å løsne, så jeg har klippet av den delen. Én uke igjen, så kan jeg ta av hele tapen! Skal bli godt å slippe å klø så mye, men gruer meg til selve fjerningen. Tenk om skorpa følger med osv.!?! Au! Kan du også ta av tapen etter 4 uker? Hva slags bandasje er det du fremdeles har på? Er det bare over sårene?

Hadde en liten nedtur her om dagen; rydda vekk alle mine gamle BH'er, og tenkte jeg skulle oppmuntre meg selv litt ved å prøve dem, i tro på å kunne konstatere at de var for små. Men neida! Jeg prøvde 3 av de vanlige A-cupene, og alle passet! Skrekk og gru! Det må sies at disse ikke har vært i bruk siden jeg gikk ned i vekt, men dog. Jeg ble naturligvis veldig skuffet; har jo liksom ikke gått gjennom denne operasjonen for fremdeles å måtte bruke A da! "Jeg fikk silikon og ble en A..." Riktignok sparer jeg en del penger på ikke å måtte kjøpe så mange nye BH'er (fant 25 stk. i skuffen!), men det hadde vært psykisk bedre for meg å måtte kassere alle og kun kjøpe nye. Så jeg prøvde et par av gele-BH'ene mine, og de var heldigvis altfor små! Men på undertøys-jakt skal jeg nå likevel (gleder meg!), og jeg håper jeg finner noen i str. B som passer. Det er rart med det; man ønsker jo gjerne å gå opp ihvertfall én str. da, når man først tar en slik operasjon!

Ellers går alt veldig bra, og selv om det ikke har gått noe fremover den siste uka, er jeg storfornøyd. Og bedre skal det bli! Er imponert over at du klarte å se hvordan det ville vært å bruke gele-BH nå - jeg klarer ikke å "dytte" dem en cm. inn mot midten en gang. De sitter liksom fast på hver side! Men jeg håper de blir mer bevegelige etterhvert, slik at jeg kan kjøpe meg en push-up. Eller fem! :ler: Vil jo ha litt kløft da!

Mia: Tusen takk for svar - godt å høre at andre også har hatt denne følelsen! Det har ikke gått over ennå, men nå vet jeg ihvertfall at det kan ta noen uker, uten at det er noe galt. Setter stor pris på at dere som har vært gjennom dette tidligere tar dere tid til å lese om våre problemer, slik at dere kan hjelpe! En dag blir det vel Mailinns og min tur til å hjelpe andre?! :ler:

Tullerusk: Forstår at du blir litt skremt av å lese om våre smerter osv., men det er egentlig bare "småplukk". Har hatt verre smerter enn dette i mitt liv, men det er så lett å utdype i detalj på en side som denne, når man utveksler erfarninger. Det høres sikkert mye verre ut enn det er. Og det går over! Det er absolutt verdt smerten, og jeg har ikke angret ett sekund! Men tenk nøye over hva du vil gjøre, og lykke til hvis du en gang i fremtiden bestemmer deg for å gjøre det!

Hilsen Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullerusk: Jeg glemte å takke for støtten, og for at du er glad på våre vegne! Det varmer! Godt at det er folk der ute som ikke har tatt operasjon, men som likevel støtter, forstår og "godtar" at andre gjør det, hvis du skjønner hva jeg mener! Det er nok av de som fordømmer oss...

:D Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...