Gå til innhold

Brystforstørrelse - erfaringer


Gjest Mailinn

Anbefalte innlegg

Gjest Mailinn

Hei hei!

Jeg skal ta brystforstørrelse om 5 uker til. Er det noen som har noen oppmuntrende ord til meg - jeg begynner å bli litt spent på om jeg gjør det riktige?

Er det noen som har erfaring med å gjøre dette med valium og lokalbedøvelse?

Jeg skal ha 290 oppå brystmuskelen, med snittet under brystet. Det skal visstnok forandre meg fra AA til en B+.

Er det veldig vondt etterpå, er det noen som har tips til hvordan man kan gjøre det mindre vondt, er det ting som er lurt å handle inn eller gjøre på forhånd?

Ellers hadde det vært gøy om det var noen andre som skulle opereres snart som kunne veksle litt erfaringer med meg.

Smil fra Mailinn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heidi

Hei!!

Jeg har hatt silikon i 3 mnd nå og har bare positive erfaringer..

Jeg la in 215 mg og gikk opp fra b til c.. Helt passe for meg!!

Når det gjelder selve inngrepet så opererte jeg på samme måte som du skal. Med lokalbedøvelse, det gikk veldig greit og jeg merket ingen ting sovnet tom.. Etterpå da jeg kom hjem sov jeg videre i et par timer inntil smertene meldte seg, jeg ventet litt med å ta pinex forte som jeg fikk resept på for å " teste" smertene.. Ikke fryktelig vondt, men jeg tok tilslutt pillene og da merket jeg ikke noe særlig smerte hvis jeg lå helt stille med brystkassen høyt.. Jeg måtte ha hjelp til å sette meg opp og kle av meg genser det første døgnet men etter det gikk det greit å klare seg selv..

Faktisk det værste var å ikke få dusje på en uke:) Var på jobb igjen etter 4 dager, men ubehaget var der i ca en uke til jeg fikk av bandasjen..

Nå er alt helt topp 3 mnd etter, de er fortsatt ganske harde, men de myker opp mer og mer etterhvert som tiden går..

Sørg for å ha en god venninne eller kjæreste til å pleie deg det første døgnet, det er alt du trenger:)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Mailinn!

Ser du etterlyser andre som skal opereres snart som kan veksle litt erfaringer med deg. Jeg skal til konsultasjon om 2 uker, så du blir nok helt sikkert operert før meg (håper det ikke er så altfor lang ventetid!). Men jeg håper du skriver inn her etter operasjonen slik at vi andre som "står for tur" kan lese om dine erfaringer!

Du sier at du begynner å bli litt spent på om du gjør det riktige - vel, den tanken har streifet meg noen ganger også etter at jeg endelig bestemte meg. Men hver gang jeg tviler, minner jeg meg selv på grunnene til at jeg vil gjøre dette; f.eks. hvor kjipt det er når puppene ikke fyller ut selv den minste BH... Jeg har fulgt endel med på disse sidene, og ingen av de som har tatt operasjonen har angret. De har alle fått et bedre liv etterpå. Så det beste er nok om du klarer å skyve all tvil til side, og heller glede deg til det er overstått! Tenk så fornøyd du vil bli! :D

Hvilken klinikk skal du på? Jeg skal på Colosseum, virker som om det er den klinikken folk har best erfaring med.

Ønsker deg lykke til med inngrepet, håper alt går så smertefritt som mulig!

Heidi: Takk for at du deler erfaringer med oss, og grattis med nye pupper!

Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi:

Hvilken klinikk brukte du?

Jeg heter forresten Heidi selv, tok silikon for 3 mnd siden og la inn 215ml! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei igjen !!

Beklager det har tatt så lenge å svare dere, fikk problemer med pcen min. Men uansett takk for svar Heidi og Hanne.

Nå går tiden fort, det er under 4 uker til operasjonen og jeg må si jeg gleder meg og kan nesten ikke vente. Jeg har vært så lei av skumgummi bikinitoppen min, fikk prøve den i finværet de siste dagene. Og det er bare kjipt når en hele tiden skal prøve å skjule hvor flat en egentlig er.

Takk Heidi for at du svarte meg om det å gjøre operasjonen med lokalbedøvelse, jeg føler meg mye roligere nå. Uansett stoler jeg veldig på legen så jeg tror nok det skal gå greit.

Takk til deg og Hanne for svar. Jeg bor i Stavanger så det er en lokal klinikk her. Men Collosseum klinikken har jeg ihvertfall inntrykk av at skal være en bra plass. Uansett så er det nok veldig viktig å velge rett plass og lege. Jeg var først til konsultasjon en plass og var veldig usikker, følte ikke jeg fikk nok tid til å spørre om ting og at legen virket veldig stresset. Så ventet jeg en stund og fikk konsultasjon der jeg skal nå og jeg må si det var en helt annen opplevelse, jeg føler meg i gode hender her. Og har og hørt om andre som er fornøyde. Den klinikken jeg trakk meg fra har jeg senere hørt negativt om. Så det kan kanskje lønne seg å ha noe å sammenligne med .

Ellers håper jeg dere slenger innom noen tanker om dette her igjen snart, ellers er jo alle nye og velkomne.

Hilsen Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ville bare si lykke til, og gled deg..... Du kommer ikke til å angre et sekund..

Klems fra meg (Heidi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mailinn

Hei!

Takk for oppmuntringen. Jeg er inne i en periode akkurat nå hvor jeg kan nesten ikke vente, men samtidig går jo tiden, idag er det 3 uker og 2 dager igjen. Det er helt rart å tenke på at jeg aldri mer skal bruke tykke gelebher. Jeg er så lei av dem ...

Håper bare det ikke blir forferdelig vondt etterpå og at alt går bra. Faktisk er jeg glad for at jeg ikke skal ha narkose, det virker likssom lettere for kroppen å bare ha lokalbedøvelse. Samtidig går det jo stort sett bra med narkose og.

Og så tenker jeg på om de kommer til å se rare og kjempestore ut når jeg får se dem, håper ikke de blir for unaturlige. Men siden jeg er nesten helt flat så måtte jeg ha 290 for å få en B størrelse. Men det høres likksom litt mye ut, siden dere andre har 215 osv.

Og kanskje jeg mister all følsomheten i brystene etterpå. Men jeg har vel slått meg til ro med at det er bedre å ha pupp og ikke å kjenne det enn å ikke ha pupp i det hele tatt.

Men det slår meg at protesene er jo ganske store, kanskje 12 13 cm diameter, og da blir jo veldig mye av nervene avskåret for godt. Jeg mener, det er jo bare noe igjen, og de må gå rundt hele protesen. Men uansett, jeg regner med det går vel greit for meg som med andre.

Ha det bra, hvis noen har noen ideer om dette eller noe annet, må de bare skrive!

Hilsen Mailinn

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bekymre deg for størrelsen, alle jenter er bygd forskjellig og får forskjellig resultat.. Kirurgen vet som regel hva han driver med. Fikk du det anbefalt?

Jeg fikk sjokk etter operasjonen, for det første syntes jeg de var så høyt oppe for det andre syntes jeg de virket små.. Men det tok ikke mange dagene før de "datt" ned.. Nå kunne jeg ikke vært mer fornøyd, de sitter som de skal og størrelsen er bra..

Ser heller ikke unaturlig ut.

Når det gjelder følsomheten, så blir den tildels borte. Jeg har et område under brystvorta som jeg ikke har følelse i, men jeg regner med at det kommer tilbake etterhvert. Syntes jeg merker en forskjell.

Forresten jeg har en venninne som la inn 290, og hun har samme størrelse som meg..Og jeg la jo inn 215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei Heidi

Jeg ble anbefalt 290. Først sa han 260, han målte osv .Men da jeg forrklarte at jeg helst ville ha litt større enn sånn som jeg er nå med gelebhen min, så anbefalte han meg 290. Det bare en halv centimeter eller noe sånt som var forskjellen på diameteren, og han mente det ville bli fint, så jeg håper på det.

Uansett så har jeg prøvd med ris-i-posen og det så greit ut.

Ellers lurer jeg på hvor lang tid det tar før du kan være i normal form igjen, jeg har to små unger så det blir vanskelig å unngå for lenge å løfte dem. Og hva med å vaske håret, det blir jo vanskelig når du ikke kan løfte armene særlig. Er det 6 uker før du klarer å fungere som vanlig ?

Nå må jeg visst gi meg for idag, ha det bra så lenge. Hilsen Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei Mailinn!

Nå har jeg vært på konsultasjon, og det ser visst ut som om jeg skal "under kniven" før deg! 9 dager igjen nå! Er kjempespent, tenker ikke på annet for tiden!

Du sier at kirurgen målte osv. før han foreslo str. Det høres jo veldig fint og seriøst ut da. Kirurgen min mente vi kunne vente med å prøve str. til operasjonsdagen, men jeg ville jo ha et visst begrep på forhånd (vanskelig å bestemme seg på 5 min.), så jeg ba om å få prøve mens jeg var der. Han foreslo ca. 300 mg. Ble litt overrasket - trodde faktisk ikke han ville gå med på mer enn 200... Hadde tenkt å begynne på 300 selv, og forhandle meg nedover! :ler: Jeg prøvde først 275, og da jeg sa jeg var fornøyd med det, sa kirurgen at man alltid burde ta en str. større enn det man var fornøyd med. Det virker jo logisk; de blir vel litt mindre med protesen innlagt enn inni en BH.

Synes nesten det var litt for lettvint, men jeg må bare stole på at kirurgen vet hva han gjør, og hva som passer til min kropp. Alle jeg har hørt om som har vært hos ham er kjempefornøyde.

Jeg fikk svar på alle mine spørsmål, og fikk bruke den tiden jeg trengte. Det var kun satt av 1/2 time til konsultasjonen, men jeg brukte 1 time.

Likevel er det fremdeles mange spørsmål som svirrer rundt i hodet mitt, man vet jo aldri noe helt sikkert før etter operasjonen. Jeg også lurer fremdeles på hvor lang tid det tar før man er tilbake i "normal hverdag" igjen, men kirurgen sa at man må selv føle på kroppen hva man orker å gjøre (tunge løft osv.). Man må prøve seg fram, og får man vondt, slutter man med det man holdt på med. "Sunt bondevett" som han kalte det. :D

Vel, dette blir spennende Mailinn, vi får holde kontakten her og dele erfaringer etterhvert! Det kommer garantert en del fjerne kommentarer (som det alltid gjør på dette forumet når emnet silikon diskuteres), men det er jo ikke noe vi bryr oss om! :briller:

Lykke til da!

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte meg for snart to år siden.

Det er som å være sinnsykt støl i en uke, så begynner det å bli bedre.

Dro på jobb etter en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betaler dere for noe slikt da? Og blir det store arr?

Jeg er så misfornøyd med mine bryster også, etter å ha ammet to barn,

så kan en ikke akkurat si at de strutter lengre! :oops:

Men jeg er litt pysete jeg da, er redd for at det skal gå galt, at jeg får store arr, at det ikke blir fint, at jeg ikke har følelse i dem mere osv.

Kan jeg spørre om hvor gamle dere er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei Hanne!

Nå må jeg si jeg ble overrasket, jeg hadde ikke regnet med at du skulle opereres før meg !!! 9 dager til ... da blir vel det mandagen i samme uken som meg. Jeg skal under kniven fredag 30 om formiddagen. Det er ihvertfall kjempegøy at vi kan glede oss isammen istedenfor å sitte alene og lure på ting.

Jeg skal jo ha omtrent samme innlegg som deg og, hvilken størrelse får du da (blir det en B på deg og)?

Og skal du ha narkose eller lokalbedøvelse sånn som meg?

Nå nærmer det seg ganske fort (selv om det av og til føles ikke fort nok og andre ganger altfor fort). Mindre enn 2 uker igjen ! Jeg holder på og forbereder meg litt, lager litt mat til å ha i fryseboksen, har handlet to sportsbher men jeg kan ennå ikke forestille meg at jeg skal kunne bruke dem

Er det Collosseum klinikken du skal på?

Jeg er helt enig, dette blir kjempespennende og vi får støtte hverandre litt i tiden som kommer, det blir nok ting vi lurer på etter operasjonen og.

Lykke til du og

Mailinn:blunke:

Til Tullerusk

Jeg betaler 20 000, men tror det kommer til å være vel anvendte penger. Tror det er veldig vanlig å ta denne operasjonen etter å ha ammet, selv om jeg aldri har hatt særlig bryster så har det lille jeg hadde forsvunnet helt, og nå er det lite som skiller mannen min og jeg. Jeg orker ikke gå med brystprotesene (gelebhene) mer.

Jeg er 33 år, gift, 2 små barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forstår jeg godt! :)

Jeg har alltid hatt en vanlig B cup jeg da, og faktisk vært fornøyd!

Men nå etter to barn og amming, så henger de jo som noen skinnfiller, er jo ingenting inni lisom... :cry:

Men jeg har vel ikke behov for å gjøre noe enda, får prøve å trene litt, kanskje det hjelper.... Det er lov å håpe da iallefall.

Lykke til i allefall, det går sikkert kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Nå går tiden fort bare 6 dager igjen til fredag. Hjelp! Samtidig gleder jeg meg utrolig mye, og vet det er det rette å gjøre. Håper bare Paracet Forte tar det meste av smertene etterpå.

Operasjonen går nok greit, det er jo egentlig vanlig for mange ting etterhvert å bare ha lokalbedøvelse. Håper størrelsen blir bra osv osv.

Nei det beste er vel å prøve å la være å tenke for mye på det og heller tenke på hvor gøy det skal bli å kjøpe klær og undertøy etterpå.

Hei Tullerusk

Jeg kan godt forstå at du er misfornøyd etter å ha ammet to barn, og ender opp med skinnfiller. Har vært endel rundt om på internett og sett på bilder før og etter og det er mange som deg tror jeg. Jeg og har ammet to barn, hvem skulle trodd det med mine AA pupper, i mitt tilfelle var det jo ikke noe som kunne forsvinne. Men husker jeg hadde B størrelse pupper da jeg ammet og kan ikke vente med å få dem tilbake.

Hvor gammel er du forresten ?

Hei Hanne

Håper det går bra med deg, det er vel bare 2 dager igjen for deg. Håper du slenger innom her og skriver noen ord. Uansett, lykke til på mandag!

Hilsen Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hjelp, i morgen skjer det! Har sommerfugler i magen så det holder, det kiler og jeg er småkvalm... Gleder meg masse, men er jo nervøs også.

Jeg er også 33 år :D men har ingen barn. Har alltid hatt små pupper, men de ble ikke akkurat større da jeg gikk ned i vekt... Operasjonen koster 25 000,- men det er min minste bekymring! Skal på Colosseum ja.

Kirurgen hadde ikke peiling på cup-str. (litt skummelt, men jeg stoler fremdeles på at han vet hva han gjør..), men jeg håper jeg blir en stor B/liten C. Det er jo så forskjell på BH-str. også, de fleste A er alt for store til meg, men noen passer faktisk. Blir rart å ikke kunne bruke alle BH-ene mine mer (har jo blitt glad i gele-BH-ene mine, da de får meg til å se nesten "normal" ut!), men jeg regner med at jeg ikke vil ofre det en tanke etter i morgen!

Jeg får lokalbedøvelse, og kan velge om jeg vil sove eller være delvis våken. Og jeg skal sove ja! Orker ikke å høre på hva som skjer med puppene mine! Har sett slike operasjoner på TV, og prøver å fortrenge hvordan det faktisk foregår...

Har kun fått kjøpt 1 sports-BH, i og med at jeg ikke er sikker på str. ennå. Kjøpte C-cup og prøvde med ris i pose, tror den skal passe. Skal ikke bruke BH før etter at jeg har tatt av bandasjen (etter ca. 4 dager), så jeg får heller kjøpe en til etter det. Stingene forsvinner heldigvis av seg selv.

Litt rart å tenke på; det siste året har jeg vurdert og tenkt og grublet, så når jeg endelig bestemte meg for å gjøre dette, ble det som en drøm. Men nå når det faktisk er virkelighet, og nærmer seg med stormskritt, er det helt uvirkelig! Får noen rare tanker innimellom, og har hatt mareritt om operasjonen, men dette er bare noe jeg MÅ gjøre.

Vel, jeg får fortsette å gå rundt meg selv noen timer til (blir nok lite søvn i natt), og på denne tiden i morgen har jeg pupper! Woohoo!

Øsnker deg masse lykke til på fredag Mailinn, skal tenke på deg! Vi får skrive inn her når vi klarer, og fortelle hvordan det har gått!

Hanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mailinn

Hei xeyes

Takk for infoen. Jeg vet om denne plassen og har vært der og sett mange ganger. En annen plass jeg vet om som jeg synes er bra er

www.breastimplants4you.com

Hei Hanne

Lykke til med imorgen. Kommer til å tenke på deg. Jeg begynner og å få sommerfugler i magen allerede, kommer nok til å være temmelig ille på torsdag. Men har tenkt å gå og få en valium så jeg får sove litt. Det gikk visstnok an.

Ja det er temmelig rart å ta avskjed med alle gelebhene,det er på en måte ganske uvirkelig ennå hele greia men det blir vel virkelig nok snart.

Det er jo bra du får sove under operasjonen, hadde jeg fått det hadde jeg nok valgt det selv. Men uansett så tror jeg nok det går veldig greit, har hvertfall aldri hørt noen si noe annet.

Uansett, jeg må gå nå men ha det bra og lykke til og håper du slenger innom her når du blir i form til det.

Hilsen Mailinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne!

Lykke til, du er vel kanskje ferdig også nå.... :blunke:

Kan tenke meg du er spent på å få av bandasjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...