Sillyline Skrevet 12. januar 2017 #21 Del Skrevet 12. januar 2017 Gå videre, finn deg nye venner. Dere prioriterer hverandre helt forskjellig, han er ikke verdt tiden din. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #22 Del Skrevet 12. januar 2017 Er han mye yngre enn deg? Anonymkode: 27fe0...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #23 Del Skrevet 12. januar 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han mye yngre enn deg? Anonymkode: 27fe0...d7e Nei, det er snakk om 4 år. Men modenhet kan vel diskuteres uansett alder og aldresforskjell Anonymkode: ac030...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #24 Del Skrevet 12. januar 2017 1 time siden, Silje Lien skrev: Gå videre, finn deg nye venner. Dere prioriterer hverandre helt forskjellig, han er ikke verdt tiden din. Nei, han er ikke verdt det! Jeg vet det. Det er bare så sinnsykt vanskelig og vondt å gi slipp... Anonymkode: ac030...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #25 Del Skrevet 12. januar 2017 Kanskje han tror du er forelsket i han og få hetta sv det? Anonymkode: 9c354...268 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joia Skrevet 12. januar 2017 #26 Del Skrevet 12. januar 2017 På 26. desember 2016 den 14.51, AnonymBruker skrev: For et par uker siden sa jeg at jeg ga opp å ha kontakt med han. Da ba han meg om å ikke gi opp! Er det rart jeg er forvirret? Anonymkode: ac030...106 Spør deg selv dette og lat som det er du som gir råd til en annen person. Hvorfor vil du være venn med en som ikke bryr seg om deg? En som lurer deg ved å si ikke gi opp, men allikevel behandler deg dårlig? ordene stemmer ikke overens med handlingene. på tide å vurdere vennskap utifra gjerninger og handling, enn tomme løfter og ord. Mange går i den fella. respekter deg selv først og ditch de som ikke gjør det, og plei vennskapa hvor handlingene viser du er verdt d. Så beholder du venner som er gull verdt og virkelig er venner, og slipper liknende "sorger" i fremtiden, som d er bare du som har vondt av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. januar 2017 #27 Del Skrevet 12. januar 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en liten oppdatering. Jeg har ikke slettet denne vennen noen plass ennå, men kjenner at det gjør vondt hver gang han oppdaterer noe. Fikk en fellessnap fra han i romjula, uten at jeg sendte noe tilbake. Jeg sendte 2 snap på nyttårsaften, en det sto takk for det gamle og en det sto godt nytt år på. Han åpnet den første, og slettet den andre uten å se på den. (Han har fremdeles ikke lest messenger meldinger som ble sendt før jul). Etter dette har det vært 0 kontakt! Men jeg sliter virkelig med bølger av vonde følelser, sinne, sorg, skuffelse, sjalusi på de andre vennene som får oppmerksomhet. Tenkte jeg skulle prøve en siste gang å ringe ham i morgen, men er redd han legger på når han hører det er meg. Men han skylder meg noen penger som jeg ønsker tilbakebetalt, hvis kontakten mellom oss skal være helt slutt. Så da må jeg sende ham en sms med krav om disse pengene, som jeg forventer at han ikke kommer til å svare på en gang. Men hva kan jeg gjøre? Har ikke truffet ham på 1 1/2 måned, har ikke snakket med ham skikkelig heller siden det. Blir avvist, ignorert og behandlet skikkelig råttent. Personen ønsker ikke å være min venn, men har ikke baller til å si det til meg! Han er feig, gir sikkert faen og tenker ikke en eneste tanke på meg. Jeg har virkelig gitt mye av meg selv til en som aldri vil sette pris på det!! Bør jeg vente enda lengre med å ringe eller sende sms? Anonymkode: ac030...106 På 26.12.2016 den 15.53, AnonymBruker skrev: Ja, du har nok rett i det. Det gjør vondt i hele kroppen å kutte slik, jeg pleier aldri å slette noen. Men dette er ikke bra for meg. Nei, er ikke forelsket, men er veldig glad i vennen min Anonymkode: ac030...106 Dette er ikke normal oppførsel fra din side heller om dette var "en venn", hvor du ikke hadde andre følelser. Det lyser på lang vei at han er mye mer enn det. Han behandler deg som dritt fordi du fremstår desperat, og du tar imot det. Du er "glad i vennen din" som skylder deg penger, som du nærmest trygler å få møte fordi du vil gi han gave (...) og som ikke svarer deg men ignorerer deg. Du er jo helt oppslukt i denne fyren. I relasjoner mellom "venner" ville man aldri akseptert dette. Er man dog hekta på noen og forelska, så er man villig til å ta imot mye drit i et håp om å få bekreftelse tilbake. Vær heller venn med degselv! Fordi det er du ikke nå. Du tillater degselv å bli behandlet dårlig og fortsette å gi oppmerksomhet til noen som gir faen tilbake. Finn nye venner og ta vare på degselv!! Og Edit; de pengene kan du bare glemme, de vil du neppe se snurten av. Endret 12. januar 2017 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinglass Skrevet 12. januar 2017 #28 Del Skrevet 12. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare en liten oppdatering. Jeg har ikke slettet denne vennen noen plass ennå, men kjenner at det gjør vondt hver gang han oppdaterer noe. Fikk en fellessnap fra han i romjula, uten at jeg sendte noe tilbake. Jeg sendte 2 snap på nyttårsaften, en det sto takk for det gamle og en det sto godt nytt år på. Han åpnet den første, og slettet den andre uten å se på den. (Han har fremdeles ikke lest messenger meldinger som ble sendt før jul). Etter dette har det vært 0 kontakt! Men jeg sliter virkelig med bølger av vonde følelser, sinne, sorg, skuffelse, sjalusi på de andre vennene som får oppmerksomhet. Tenkte jeg skulle prøve en siste gang å ringe ham i morgen, men er redd han legger på når han hører det er meg. Men han skylder meg noen penger som jeg ønsker tilbakebetalt, hvis kontakten mellom oss skal være helt slutt. Så da må jeg sende ham en sms med krav om disse pengene, som jeg forventer at han ikke kommer til å svare på en gang. Men hva kan jeg gjøre? Har ikke truffet ham på 1 1/2 måned, har ikke snakket med ham skikkelig heller siden det. Blir avvist, ignorert og behandlet skikkelig råttent. Personen ønsker ikke å være min venn, men har ikke baller til å si det til meg! Han er feig, gir sikkert faen og tenker ikke en eneste tanke på meg. Jeg har virkelig gitt mye av meg selv til en som aldri vil sette pris på det!! Bør jeg vente enda lengre med å ringe eller sende sms? Anonymkode: ac030...106 Hvor mye penger skylder han deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #29 Del Skrevet 12. januar 2017 1 time siden, Raven.WritingDesk skrev: Dette er ikke normal oppførsel fra din side heller om dette var "en venn", hvor du ikke hadde andre følelser. Det lyser på lang vei at han er mye mer enn det. Han behandler deg som dritt fordi du fremstår desperat, og du tar imot det. Du er "glad i vennen din" som skylder deg penger, som du nærmest trygler å få møte fordi du vil gi han gave (...) og som ikke svarer deg men ignorerer deg. Du er jo helt oppslukt i denne fyren. I relasjoner mellom "venner" ville man aldri akseptert dette. Er man dog hekta på noen og forelska, så er man villig til å ta imot mye drit i et håp om å få bekreftelse tilbake. Vær heller venn med degselv! Fordi det er du ikke nå. Du tillater degselv å bli behandlet dårlig og fortsette å gi oppmerksomhet til noen som gir faen tilbake. Finn nye venner og ta vare på degselv!! Og Edit; de pengene kan du bare glemme, de vil du neppe se snurten av. Takk for et godt svar. Og selv om det IKKE er andre følelser enn vennskap her, forstår jeg hva du skriver! Jeg har nok feilet grovt i min reaksjon og virker desperat. Men jeg har vært veldig usikker på hvordan jeg skal reagere og takle denne situasjonen mest mulig fornuftig. Jeg har ikke akseptert å bli behandlet som dritt, og har tatt det opp direkte som jeg har skrevet tidligere, der vedkommende har kommet med unnskyldninger og bortforklaringer og lovnader om at det ikke skal fortsette sånn. Så ja, jeg har latt meg lure til å tro at vennskapet var viktig for begge parter. Men som sagt, har jeg ikke tatt kontakt på en stund nå og ville egentlig bare gi beskjed til personen at nå er det på tide å betale det han skylder, som er en del tusen. Bør jeg ikke gjøre det heller? Eller skal jeg kun sende en kort sms om kontonummer og at han får betale meg innen en uke? Vet at jeg sannsynligvis ikke vil få disse pengene, men jeg bør vel be om dem uansett?? Anonymkode: ac030...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Froning Skrevet 12. januar 2017 #30 Del Skrevet 12. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet at jeg sannsynligvis ikke vil få disse pengene, men jeg bør vel be om dem uansett?? Gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 12. januar 2017 #31 Del Skrevet 12. januar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for et godt svar. Og selv om det IKKE er andre følelser enn vennskap her, forstår jeg hva du skriver! Jeg har nok feilet grovt i min reaksjon og virker desperat. Men jeg har vært veldig usikker på hvordan jeg skal reagere og takle denne situasjonen mest mulig fornuftig. Jeg har ikke akseptert å bli behandlet som dritt, og har tatt det opp direkte som jeg har skrevet tidligere, der vedkommende har kommet med unnskyldninger og bortforklaringer og lovnader om at det ikke skal fortsette sånn. Så ja, jeg har latt meg lure til å tro at vennskapet var viktig for begge parter. Men som sagt, har jeg ikke tatt kontakt på en stund nå og ville egentlig bare gi beskjed til personen at nå er det på tide å betale det han skylder, som er en del tusen. Bør jeg ikke gjøre det heller? Eller skal jeg kun sende en kort sms om kontonummer og at han får betale meg innen en uke? Vet at jeg sannsynligvis ikke vil få disse pengene, men jeg bør vel be om dem uansett?? Anonymkode: ac030...106 Det at du har lånt denne personen flere tusen kroner, er motivasjon nok for vedkommende til å gi deg inntrykket av at vennskapet var gjensidig. Du har blitt utnytta. Du har vært naiv. Lær av det: ALDRI LÅN BORT PENGER TIL VENNER!! du kan godt be om pengene tilbake men ikke bruk det som unnskyldning ovenfor degselv til å mase for å opprettholde kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2017 #32 Del Skrevet 12. januar 2017 12 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Det at du har lånt denne personen flere tusen kroner, er motivasjon nok for vedkommende til å gi deg inntrykket av at vennskapet var gjensidig. Du har blitt utnytta. Du har vært naiv. Lær av det: ALDRI LÅN BORT PENGER TIL VENNER!! du kan godt be om pengene tilbake men ikke bruk det som unnskyldning ovenfor degselv til å mase for å opprettholde kontakt. Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre! Avtalen var tilbakebetaling litt og litt, men det nytter jo ikke nå😝Sannsynligvis får jeg ingen respons på spørsmål om tilbakebetaling av pengene alikevel, og jeg skal ikke mase om de. Spør kun en gang Samvittigheten får han føle på selv. Men jeg har vel innsett at det er den som mangler...i tillegg til egoisme og total likegyldighet. Anonymkode: ac030...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2017 #33 Del Skrevet 13. januar 2017 Da skal jeg sende en siste kort og konsis sms i ettermiddag, og jeg gruer meg. Grunnen til at jeg gruer meg er fordi da blir det endelig, da setter jeg spikeren i kisten og vennskapet er offisielt over (selv om håpet om forandring fremdeles presser seg frem daglig *flau*) Det jeg gruer meg mest til, er å ikke få svar! Bekreftelsen på at jeg er så uviktig og ubetydelig at noen ikke kan bruke 1 min på å vise meg såpass respekt å svare. Jeg gruer meg til å gå å irritere meg over at denne idioten skal få slippe å gjøre opp for seg, i tillegg til at han klarer å unngå en konfrontasjon ved å ignorere og avvise. Da faren er stor for at jeg ikke får respons og ingen penger tilbake ( i tillegg til at jeg har mistet en venn) Skal jeg bare la det være etter det? Aldri be om tilbakebetaling igjen? Uff, dere skjønner at selvtilliten er på bunn her Anonymkode: ac030...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 13. januar 2017 #34 Del Skrevet 13. januar 2017 På 26.12.2016 den 13.08, AnonymBruker skrev: Ser jo at dette ikke er en skikkelig venn eller venn i det hele tatt! Men er veldig usikker på hvordan jeg skal respondere på denne typen oppførsel. Så, noen? Vær så snill Anonymkode: ac030...106 På 26.12.2016 den 11.54, AnonymBruker skrev: Er skikkelig forvirret og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre i forhold til en 'venn' som over lengre tid har behandlet meg virkelig hjerterått. Mitt dilemma er om jeg bør slette ham på alle sosiale medier eller om det er barnslig? Hva er det han gjør som er så stygt da? 1) Han leser ikke eller svarer meg på meldinger på messenger. Ser han er ofte inne og vet han snakker med mange andre der. 2) Han åpner ofte ikke snap fra meg, de blir ofte slettet, og åpner han en sjelden gang, svarer han sjelden. 3) Han svarer ikke når jeg ringer. 4) Han lyver til meg 5) Han viser aldri interesse på insta eller facebook, selv om han er veldig aktiv overfor andre. 5) Han svarer ikke på sms Jeg har bedt ham om å gi beskjed hvis han ikke vil ha noe med meg å gjøre, og han påstår selv at han ønsker å ha kontakt med meg og at han alltid gir beskjed hvis det er noe galt. Vi har ikke mulighet til å treffes så ofte, men denne uken spurte jeg om han kunne treffe meg en liten stund, for jeg hadde en gave til ham (jeg sa ikke det, men har pleid å gi ham det). Det kunne han ikke, for han skulle reise vekk, noe han frekt avslørte var løgn via storyen på snap. Jeg ga beskjed at jeg la en liten ting til han i postkassen (uten at meldingen er åpnet på messenger) Ikke en lyd har jeg hørt! Ikke en god jul snap har jeg fått en gang. Jeg har spurt om han fikk gaven trygt i hus, men ingen svar. (Forventet ikke gave tilbake, bare jeg som ønsker å glede de jeg bryr meg om i julen) I går spammet jeg ham med 13 snap, for å prøve å nå igjennom, men han åpner ikke (og han er aktiv, da scoren øker med 100 vis) Nå skal jeg selvfølgelig ikke mase mer, men er såret og skuffet langt inni sjelen, da dette er en person jeg er veldig glad i. Jeg er egentlig veldig redd for å miste kontakten med han, men å bli behandlet slik som dette ødelegger meg. Så bør jeg slette ham fra facebook, snap og instagram? Eller bør jeg bare slutte å sende noe som helst i en lang periode? Hvordan kan jeg ignorere han som tydeligvis ignorere og avviser meg, slik at han merker det? Anonymkode: ac030...106 Få deg et skikkelig liv utenfor sosiale medier. Kutt ut ikke bare ham men også det meste annet som foregår på nettet eller telefonen din. Bytt ut alt dette med mennesker du treffer i levende livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 13. januar 2017 #35 Del Skrevet 13. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da skal jeg sende en siste kort og konsis sms i ettermiddag, og jeg gruer meg. Grunnen til at jeg gruer meg er fordi da blir det endelig, da setter jeg spikeren i kisten og vennskapet er offisielt over (selv om håpet om forandring fremdeles presser seg frem daglig *flau*) Det jeg gruer meg mest til, er å ikke få svar! Bekreftelsen på at jeg er så uviktig og ubetydelig at noen ikke kan bruke 1 min på å vise meg såpass respekt å svare. Jeg gruer meg til å gå å irritere meg over at denne idioten skal få slippe å gjøre opp for seg, i tillegg til at han klarer å unngå en konfrontasjon ved å ignorere og avvise. Da faren er stor for at jeg ikke får respons og ingen penger tilbake ( i tillegg til at jeg har mistet en venn) Skal jeg bare la det være etter det? Aldri be om tilbakebetaling igjen? Uff, dere skjønner at selvtilliten er på bunn her Anonymkode: ac030...106 Denne personen påfører deg bare sorg, du må jo se det selv! Ja, du skal bare la det være etter den meldinga. Og skulle du få svar og hjertet ditt hopper ti hakk og pulsen øker så er det en god indikator på at du er forelska. 58 minutter siden, Coolaid skrev: Få deg et skikkelig liv utenfor sosiale medier. Kutt ut ikke bare ham men også det meste annet som foregår på nettet eller telefonen din. Bytt ut alt dette med mennesker du treffer i levende livet. Så enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå