Gå til innhold

FruN og FamilieN

FruN

Anbefalte innlegg

Den lekker kjølevæske et eller annet sted, men så langt ser oljen grei ut, og vi ser ingen flekker der den har stått, så vi vet ikke hvor syk den er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var "diagnosen" på bilen klar - gåen vannpumpe. Verkstedet regnet med at den var klar imorra :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om gubbe :daane: 

Lillemor fikk en gammel dukkevogn av mormor for litt siden, men vi fant ut at den var litt _for_ gammel (den er i rotting, og en del er borte, samt spikre vi ikke får sikret ordentlig, et ødelagt hjul og litt andre småting som må fikses), så vi bestemte oss for å finne en annen. Og det ville HerrN være med på, det var noe vi skulle gjøre sammen etc. Og tiden går, og de gangene lillemor har kommet over den gamle vogna, vil ho selvfølgelig leke med den. Nå som ho da har lekt mer med den gamle dukken min, nevnte jeg det igjen, at ho hadde det veldig moro med vogna og. Så hva gjør gubben min? Kikker litt, og bestiller - uten at jeg hadde noe å si :dry: Han sa riktignok at han hadde regnet med å kunne avbestille om jeg syntes det var helt forferdelig, men det viste seg at var lettere sagt enn gjort. Så da kommer det både dukkevogn og ny dukke i løpet av uka. Er det helt feil kan vi jo sende tilbake, men det hadde jo vært fint å kunne bli med på avgjørelsen når det var så viktig for han :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var ikke fryd og gammen med denne assistanse-tjenesten :jolie:Bilen ble hentet, veldig flott, men nå som den er fikset - da er det vårt problem å få hentet den. Ved behov for leiebil, skulle vi vært med når bilen ble kjørt nedover. Men det visste ikke vi om. Så bilen står 10 mil unna, nærmeste busstopp (som går til verkstedet) er ca 3,5 mil unna, og nærmeste togstasjon er i samme by som bilen. Så HerrN må enten få noen til å kjøre han til bussen imorra eller ta taxi. 

Jaja, bilen er ihvertfall i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi fått vært litt ute, lillemor storfornøyd med dukkevogn (hvor ho en stund fikk ha den bærbare høyttaleren til pappa i kurven under :P ), musikk, foreldre og til og med den spennende/skremmende gressklipperen! Garasjen var til og med åpen litt, og der står det mye spennende saker! 

Ellers har jeg endelig fått noe man kan kalle et normalt presentabelt kjøkken, bare litt smårot igjen :fnise: Det har vært litt overgrodd av det meste i det siste, og i dag fikk jeg ordnet opp i det. Kampen mot plenen går sakte, men sikkert mot seier, og siden det ble en forsinkelse i levering av takshingel til snekkerfirmaet, begynner de på taket imorra (skulle vært her på mandag). Er glad det er meldt opphold ut uka :fnise: 

Og sånn går dagene. Prøver å være flink til å ikke overanstrenge meg, men det er så mye jeg vil få gjort, og som jeg føler må gjøres! Så kommer ting som må gjøres før lillebror kommer. Må få gått gjennom klesboksene og ta ut det minste tøyet ihvertfall :) 24 dager igjen til jeg er høygravid, og 64 til termin! Føler det er innafor å begynne ordentlig med forberedelser når jeg er høygravid :P Få inn seng, pakke sykehusbag og sånn :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med takarbeidet i dag (og noen dager fremover). Du beskriver Lillemor så levende at jeg ser henne for meg gående med dukkevogna si' med *musikk til arbeidet.*  :lillesky:

Håper du får en fin dag og ikke jobbe seg hjæl nå da FruN. :klem1:

Og mens du akkurat skrev det over her: Grattis! :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det blir visst ikke noe start på taket i dag heller... Fortsatt et problem med levering av shingel.. :dry: Så nå håper jeg de kommer på mandag! Så langt meldt fint vær da og, heldigvis.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å ikke jobbe meg ihjel :P Men det ser ihvertfall ut som Kampen mot gresset kan fortsette :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket akkurat over klærne vi har i 56. Det var godt jeg gjorde, for der er det totalt fire bukser, en kortermet body, tre langermet bodyer, to pysjer og en strikket bomullsjakke. Og en ullbody i str 50. Har en drøss sokker i uviss str og. Så har venninna mi strikket hentesett. Men tror mor må ut på shopping :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+0

Akkurat denne ettermiddagen/kvelden er jeg lei av å være gravid, og bare gleder meg til å være ferdig...  Flott når man har 8 uker igjen.. Det er nok godt påvirket av febersykt barn de siste dagene, kombinert med de plagene jeg har, varme, utålmodighet etter å komme i gang med klargjøring til lillebror kommer og ønske om å besøke foreldrene mine nå i juli, men usikker på om jeg har penger til det :sjenert: Jeg trenger jo ikke masse penger til det, men føler for å bidra litt med mat og diesel når jeg er der (HerrN har stort sett bilen hjemme, og jeg får låne bilen til mamma eller har privatsjåfør :P ). Har jo lyst til å kunne ta en bytur og, og føle at jeg ikke blakker meg på en kafetur :sjenert: Så får se. 

Imorra kommer takfolka - endelig. Håper atter igjen at været holder :P Og på tirsdag er det ny kontroll hos JM :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg også til å bli ferdig nå :babysmokk: Det er slitsomt når man har mye plager, når det i tillegg skjer mye annet i rundt blir det tungt. Jeg har jo gode muligheter for å få slappet masse av, men jeg har så dårlig selvinnsikt at jeg bare kjører på uansett hvor sliten jeg er.. Får håpe du får hvilt deg litt, og at det føles bedre når lillemor blir frisk:) Hadde sikkert gjort seg med et besøk hos foreldrene dine, men da må det jo selvsagt være nok penger til å prioritere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+4

Går bedre med den kjipe følelsen jeg hadde, men føler den vil dukke opp igjen i løpet av de neste ukene. Men for all del, kan vel bare føle på det jeg og, lillemor ble jo født 13 dager over termin, og jeg var ikke lei da heller :fnise: 

Fikk en litt kjip følelse etter å ha vært hos JM på tirsdag. Jeg har gått opp 7,5 kg så langt, ikke helt forferdelig akkurat. Men jeg har en høy startvekt, så temaet vekt kommer jo opp. JM sa selv at ho visste godt hvordan det var, og ho skulle ikke fylle ørene mine med ting jeg sikkert hadde hørt før. Men det hindret ho ikke alikevel.. dog ikke helt i klare ord. Litt sånn "jeg skal ikke si noe, men.." Får vel bare prøve å passe litt mer på hva jeg spiser, bekkenet begrenser jo bevegelse uansett. Sånn sett greit at jeg ikke har en fast JM, så jeg ikke føler det blir en småkjip opplevelse hver gang :P (Fikk en lignende følelse forrige gang jeg var hos samme dama). 

Jobben på taket fortsetter ikke uten hinder. Snekkeren hadde feilberegnet størrelsen på taket, og manglet derfor shingel.. Gleder meg til det er ferdig, er bare delvis fornøyd med fyren. Jobben blir gjort ordentlig, men det virker som han har litt problemer med å forholde seg til tider. Noe som er frustrerende, for selv om han bare kan jobbe fritt ute, er det greit å ha et nogenlunde tidspunkt å kunne forholde seg til. Nå trenger vi ikke tenke på nytt takdekke på 30 år da, det blir bra :fnise: 

Lillemor har heldigvis blitt bra, jeg har fått handlet bittelitt klær til lillebror og HerrN fikk kjøpt babycall i dag :jepp: Vi har en til lillemor nå, med kamera, men den kan ikke akkurat brukes i vogna eller borte :P Har klart oss greit uten til lillemor, men har savnet det og. Så det var en av de tingene jeg ville ha om vi skulle ha en til. 

I helga kommer svigermor en tur. Skal først få med oss en bunadsutstilling nede i bygda her på lørdag (bunadsnerd in the making :fnise: ), og så opp til en besøksseter oppi her før vi kjører ned til andre siden av fjellet for litt middag på søndag :jepp: 

Så har selvfølgelig pus nr 2 dratt på tur, blir spennende å se hvor lenge ho blir borte... Ho har vært på tur lenge nok nå til å komme hjem, så på tide ho gjør det! :regler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier det, jeg bryr meg ikke om elefantene på pysjen er rosa men lillebror burde bruke den også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Severus skrev:

Jeg bare sier det, jeg bryr meg ikke om elefantene på pysjen er rosa men lillebror burde bruke den også.

Jaaa, rosa elefant-pysjen! :strix: Den var kul, altså! :nigo: 

Endret av FruN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er passe klok :nigo: Jeg ordnet litt klesvask, og når jeg sa jeg måtte ha pause mellom tømming/fylling av maskinen og oppheng av det jeg tok ut, skjønte han at det bare var å stikke bort til butikken for den sjokoladesjuke kona :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+1! Begynner å nærme meg høygravid!

Da har helga gått, svigermor har vært her og taket er ENDELIG ferdig! :hoppe: Ryggen min begynner å vise tegn til å ville være ferdig og, så burde kanskje prøve noen øvelser for å motvirke det litt? :plystre: 

Det ble tur på oss i helga, og en liten en i dag og - nesten-bytur :Nikke: HerrN bestemte seg plutselig for å kikke etter ryddesag, og endte selvfølgelig opp med å kjøpe en. Selvfølgelig begynte det å regne etter vi kom hjem, så får vente til det tørker opp før vi prøver den :) Skal bli deilig å få temmet litt av alt buskaset ute :jepp:  

Når vi kom hjem, lå det en stor konvolutt i postkassa fra barnehagen lillemor skal begynne i. Første milepæl av det slaget! 

Blir ikke noe tur til foreldrene mine da, kjenner at det blir for langt i bil med rygg og bekken. En liten trøst er at jeg kan få med meg et foredrag om "søljenes tapte språk" som gullsmeden her  (som er spesialist på bunadssølv) skal ha :nigo:  Sa jeg er begynnende bunadsnerd :fnise: Mamma, søstera mi og eldstegutten hennes kommer opp en tur før helga da, blir koselig :) På søndag er han tenåring :overrasket:  Altså, jeg er ikke så gammel at han skal være tenåring!! :overrasket: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag med hyggelig besøk :jepp: 

Mamma, søs og nevø kom til lunsj (med ferske rundstykker :sikle: ), hadde med masse klær til lillebror og litt til lillemor. Et sett var i str 50, så spent på om det i det hele tatt vil passe, men jeg får putte det i bagen og evt bytte det om det trengs :) Lagde Oreo sjokoladekake som dessert, noe som var veldig populært hos bursdagsgutten :jepp: Fikk kombinert favorittkakene hans, så var visst innertier :) Mamma likte ikke hvordan kjøkkenbenken så ut, så ho vasket den og flisene på veggen. Hørte ikke meg klage ihvertfall :fnise: Ho fikk til og med bort noen malingsflekker jeg hadde gitt opp :plystre: 

Nå er HerrN ute for å hente pakker, bl.a. babycall og søskenbrett til vogna. Blir fint å få i hus :) 

Bekkenet er begrenser meg, småskritt er tingen og unngår trappa og løfting av lillemor det jeg kan. Får ikke akkurat holdt ho på fremsiden av meg lengre :P Så ho er heldig og blir stort sett lagt av både mamma og pappa for tiden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...