Krutthøna Skrevet 23. desember 2016 #1 Del Skrevet 23. desember 2016 Vet ikke om dette er rette stedet å poste denne, men jeg prøver.... Er invitert i konfirmasjon til ungen av en kusine av meg. Har ikke kontakt med noen av de, bortsett fra at vi ses når vi må....noe som betyr begravelser, runde tall, bryllup osv. Det er 10 år siden sist vi traff hverandre, så egentlig kjenner jeg ikke verken min kusine eller ungen hennes. Mitt spørsmål er; må jeg går i denne konfirmasjonen?? (kusinene min tar det for gitt at jeg kommer) og evt.hvor mye må jeg gi i gave? Litt sånn for å sette ting på spissen: jeg må kjøre 10 timer, ta fri to dager fra jobb + bo på hotell for å delta i denne konfirmasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 23. desember 2016 #2 Del Skrevet 23. desember 2016 Bruk den unnskyldningen jeg ofte har: Beklager jeg skulle gjerne kommet, men må jobbe den helga. Funker som bare det 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #3 Del Skrevet 23. desember 2016 Nei, du må ikke det om du ikke ønsker. Bare finn på at noe kom i veien. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal kjøre 10 timer, ta fri fra jobb og bruke penger på hotell når du verken kjenner kusinen eller ungen hennes så godt. Anonymkode: 456fd...6b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #4 Del Skrevet 23. desember 2016 Klart du ikke må gå i konfen. Unge til kusina di? Vel, gave for 2-300 burde være nok. Anonymkode: 32fe6...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 23. desember 2016 #5 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krutthøna Skrevet 23. desember 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 23. desember 2016 2 minutter siden, visningsnamn skrev: Det hørtes rart ut at dere ikke har sett hverandre på 10 år, egentlig ikke kjenner hverandre, men hun tar det for gitt at du kommer. Hvorfor gjør hun det? Jeg synes ikke du trenger å dra. Hun tar det for gitt, pga at vi er en liten familie, og dermed skal alle gå til alle når det er noe å "feire". Så vi ses og prates hver gang noen gifter seg, begraves, fyller runde tall som feires eller noen konfirmeres. Treffes aldri utenom det. Har veldig liten lyst å dra, men føler litt at jeg må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaro Skrevet 24. desember 2016 #7 Del Skrevet 24. desember 2016 Det er helt greit å droppe det, men da har du også lagt lista for resten av livet. Altså sørger for et lite vendepunkt i familie tradisjon og dynamikk, slik at i evt ditt bryllup, ditt barns konfirmasjon osv blir det ikke naturlig å forvente at hun skal komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #8 Del Skrevet 24. desember 2016 Når dere ikke har hatt kontakt på 10 år så spiller det ikke noen rolle hva du gjør. Bare informer om at du ikke kommer. Trenger ingen unnskyldning eller forklaring. Bare "Nei, takk" Hva er du redd for? At hun skal kutte kontakten? Haha! Anonymkode: f5424...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. desember 2016 #9 Del Skrevet 25. desember 2016 På 24.12.2016 den 0.09, Krutthøna skrev: Vet ikke om dette er rette stedet å poste denne, men jeg prøver.... Er invitert i konfirmasjon til ungen av en kusine av meg. Har ikke kontakt med noen av de, bortsett fra at vi ses når vi må....noe som betyr begravelser, runde tall, bryllup osv. Det er 10 år siden sist vi traff hverandre, så egentlig kjenner jeg ikke verken min kusine eller ungen hennes. Mitt spørsmål er; må jeg går i denne konfirmasjonen?? (kusinene min tar det for gitt at jeg kommer) og evt.hvor mye må jeg gi i gave? Litt sånn for å sette ting på spissen: jeg må kjøre 10 timer, ta fri to dager fra jobb + bo på hotell for å delta i denne konfirmasjonen. Når du har 10 timers kjøretur er det helt kurrant å si at det blir for lang reisevei for deg. Send en gave på 2-400 kr (kan være gavekort) i posten. Så slipper du å lyve, og har en helt ok forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå