Gå til innhold

Idioter på toget mente jeg skulle ha betalt for 3 seter.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for denne tråden, fikk meg til å glise skikkelig. Nesten litt lei meg for å ikke ha vært til stede da jeg antageligvis hadde knekt sammen i latter 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke lett å bare være snill og grei når folk er frekk da. Synes det er helt greit å bruke et par tre seter når det er rom til det, alle flytter jo bort sakene sine om noen trenger plassen.

Anonymkode: fb7bb...f94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå det er skremmende med reprimande fra en åpenbart ruset person. Likevel har jeg ikke ord for hvor intenst jeg misliker mennesker som slenger rundt seg med dritten sin på offentlig transport. Det skal faktisk ikke være nødvendig å måtte ærbødigst be om man kan få sitte bare fordi raringer mener veska/sekken/bagen sin er verdt mer enn et betalende menneske. Vær forberedt på at det kommer andre passasjerer! Det er ikke alle som tør å spørre! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

På et tog der det faktisk finnes hyller for bagasjen, setter man selvfølgelig denne i hyllen for det.  Det blir noe anderledes på en rutebuss, selv om jeg synes at man ikke skal ta opp mer plass enn absolutt nødvendig.

Her okkuperte du tre seter, helt unødvendig. Det spiller ingen rolle at det var ledige seter, du oppførte deg teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, det var meningen å være litt frekk når jeg sa "absolutt", men det var fordi han var usedvanlig frekk i måten han snakket til meg på. Skulle jeg bare ha latt han snakke frekt til meg? Hvordan hadde dere svart han? Jeg er oppriktig nysgjerrig. 

Det var 10 andre ledige seter.

Og hva var greia med han andre? 

TS.

Anonymkode: c906c...310

Hvis noe lignende skjer igjen så svarer du "ja, jeg trenger alle setene for å unngå idioter som deg ved siden av meg"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poser og bager har ingenting i setene å gjøre. Der skal folk sitte

Anonymkode: f00cd...8d2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var frekk ja, men man bruker da ikke 3 seter. Man bruker bagasjehylla. Uansett hvor mye ledig det er blir det fort fullt. Synes det er utrolig frekt og egoistisk å bruke to-tre seter på kollektiv transport uansett jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ok at han sa skikkelig ifra til deg, for slike som deg tar seg som regel til rette enten det er ledige seter andre steder eller ikke. Og det faktum at det er ledige seter andre steder har ingenting å si for at du kan ta 3 (i praksis 4) plasser i toget. Hva hvis ett av de setene du blokkerte var favorittsetet hans? Eller til noen andre? Og du mener at du da er i din fulle rett til å breie deg utover bare fordi det er ledig andre steder? Gjelder samme logikken hvis det er ledig plass lengre frem eller bak i toget også? For det gjør jo ingenting at folk må vandre gjennom noen vogner i leting etter sete, for det er jo tross alt ledig lengre bak.

Og han andre var også bra at sa ifra, for slike som deg er en av grunnene til at folk ikke like offentlig transport. Bra du ble tilsnakket, men synd du ikke ser ut til å ha lært noe. Kanskje han skulle vært enda skarpere mot deg.

Anonymkode: 61a67...7fa

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette kom til å være en tråd om noen som var så overvektige at de tok opp tre seter på toget. 

Så var det en tråd om ei som slenger tinga sine rundt i seter istedenfor. Jeg hadde sagt ifra til deg selv jeg. 

Faith in humanity at an all time low...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er mange ledige plasser ellers i vogna så ser jeg virkelig ikke problemet. Kan være mange grunner til at noen helst vil sitte alene, ikke vær så raske til å dømme. Er toget fullt er det såklart en helt annen sak :):) Dessuten så spør man høflig om det er ledig der, man snakker ikke til folk slik denne mannen gjorde! Støtter deg 100% her TS :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å skjønne opplegget her. Var de andre ledige setene ved siden av andre mennesker og et av de du okkuperte et "enkeltstående"? I så fall forstår jeg ham. Jeg foretrekker helt klart å sitte litt for meg selv når det er mulig, istedenfor helt klint inntil et fremmed menneske. Jeg hadde irritert meg over at en pose skulle ha en bedre sitteplass enn meg og ønsket at du skulle bli smittet av skabb og fotsopp, men jeg hadde ikke laget en scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at folk som deg er frekke. Du har hylle-stativ over hodet ditt å legge ting på, det er også et gulvstativ i enkelte vogner. Man okkuperer ikke flere seter i utgangspunktet, da det kan komme flere folk på. 

Anonymkode: 5bb2b...e6d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk smart så du kan ha det I hyllen framover. Kofferten kunne du i allefall ha lagt på hylla. Husk det fremover så slipper du slikt!

Anonymkode: 0565b...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er greia med at man skal lage en stor deal ut av å bruke et par seter ekstra på et tog ? :fnise:

Gjør det hele tiden selv. Setter posen/bagen på fanget når det blir få sitteplasser igjen eller om noe hinter om at de vil sitte av siden av meg. Ring politiet!

Skal sies at jeg er veldig høflig generelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg hadde sagt "beklager! Det var så mye ledig at jeg tenkte det gikk greit, men jeg skal sette det opp på hylla." Så hadde jeg smilt og vært så blid at hvis han fortsatt var sur så ville han følt seg dum. For når folk er sånn som han så trenger de antagelig å slenge litt dritt, så han kan videreføre sitt dårlige humør. Jeg ville ikke latt meg brukes som søplebøtte, og da er eneste måten å være blid tilbake så kanskje DET smitter i stedet!

Enig. Det eneste sånne folk vil er å krangle, så krangler man tilbake får man det bare 10 ganger verre tilbake igjen. Hadde han ikke kjefta på TS hadde han funnet noen andre å kjefte på. 

Slike folk bare overser jeg. Pleier å la dem få det som de vil, for det er ikke det de forventer :P Husker en kjerring ble dritsur fordi hun mente jeg snek i køen en gang. Hun ble jo like sur da jeg smilte og beklaget meg og lot henne gå før meg 😂 Jeg måtte le litt da.

Anonymkode: d4f83...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Det kan være en grunn til at folk ikke har tunge kofferter på hattehyllen, så kan være greit å være litt hyggelig når man påpeker at man tar stor plass. Jeg var relativt nyoperert og skulle ta toget hjem, fikk ikke løfte mer enn 4kg og kofferten min veide en del mer. Fikk hjelp både ut og inn, men det å få den på hylla var verre... For å slippe å bli uglesett(var jo ikke synlig at jeg ikke kunne løfte), så tok jeg på meg fatle på armen....:rodme: Ville slippe å forklare grunnen for alle som evt kunne påpeke det, ser folk en med fatle eller krykke så stilles det ikke spørsmål. Bruker ellers alltid å bruke hyllen, pleier heller aldri å være frekk hvis noen ikke gjør det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du var på vei hjem til din mor så kan du kanskje be henne ta igjen litt på oppdragelsen sånn at berusede personer slipper å gjøre jobben hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...