AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Del Skrevet 23. desember 2016 Huff. Tok toget hjem til mor tidligere i kveld. Hadde med meg en liten koffert, en veske og to fulle poser. Gikk på toget og tok den første ledige tre-setersen, nærmest inngangen. Satt meg innerst, satte fra meg kofferten ved siden av meg, altså foran sete nr 2, og la veska og en pose på sete nr 2 og en pose til på sete nr 3. Hadde kjøpt mat som jeg begynte å spise. 20 sek senere kommer det en fyr, som ser ut som han har et rusproblem, men ikke helt heroinjunkie enda. Han sier på en svært frekk og aggressiv måte: "skal du ha 3 seter?!", med hendene i været og står ved siden av sete nr 3. Jeg svarer :"nei, trenger ikke det hvis du absolutt skal sitte der". Og fjerner posen. Han setter seg ned og sier "hvis jeg absolutt skal sitte der?! hvor gammel er du?!". Jeg svarte ikke. 45 min senere skal jeg gå av. Reiser meg opp og gjør tegn til at jeg skal ut med tingene mine. Først venter han med å reise seg opp. Jeg sier " jeg kommer ikke forbi". Da reiser han seg, og svarer, fortsatt like frekt og aggressivt: "du må bruke den her vet du!" og banker på hylla over seg. Jeg får nok og sier "hvorfor er du så jævlig frekk? Har ikke jeg rett til å ta toget?" Hvorpå han svarer: "du kan ikke ta tre seter! Hvor gammel er du?!" Jeg svarer irritert : "Sett deg et annet sted, da"! og "eldre enn deg tydeligvis!". Ca. samtidig er det en annen idiot i andre enden av vogna som roper " du har betalt for ett sete! skal du ta opp 3, må du betale for tre seter!" Da klikket det for meg og sa "Hold kjeft du også! Idioter, ass!" Og gikk av toget. Selvfølgelig skal man ikke ta opp for mye plass hvis det ikke er ledige seter til andre passasjerer, men gjennom hele denne togreisen var det minst 10 ledige seter til enhver tid. han MÅTTE sette seg ved side av meg, og han MÅTTE være en dritt hele veien. Greit ok at han sikkert var ustabil, men hva var greia med han andre? De var jo ikke sammen engang. Kjenner jeg fortsatt er irritert. Hva tenker dere? Forventer folk virkelig at man skal betale for 3 seter, hvis det er mange ledige seter på toget. Er ikke det litt 4-kantet og egentlig ganske latterlig? Hadde det ikke vært plass til han andre, så hadde jeg bare lagt alle tingene mine under beina mine eller i hylla over. Men det var plass til alle, og ingen trengte å stå på toget på grunn av meg. God jul, forresten Anonymkode: c906c...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 Populært innlegg #2 Del Skrevet 23. desember 2016 Og folk lurer på hvorfor det er krig i verden. Dere er idioter begge to. Anonymkode: 88e69...d49 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. desember 2016 #3 Del Skrevet 23. desember 2016 En gang jeg tok bussen var det en ung jente som regelrett ble skjelt ut av en eldre mann for at hun hadde lagt posene sine i setet ved siden av seg. Som i ditt tilfelle var det også flere ledige plasser, så det var ikke slik at noen måtte stå p.g.a henne. Heldigvis var det noen unge gutter som ba den eldre mannen holde kjeft. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #4 Del Skrevet 23. desember 2016 Dere oppførte dere begge dårlig, han spurte frekt om du trenger tre seter, og du svarte jo som du skrev om du absolutt skal sitte der som heller ikke er et spesielt hyggelig svar. Anonymkode: 8bbd1...31e 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 23. desember 2016 #5 Del Skrevet 23. desember 2016 Dere var ganske frekke begge to 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #6 Del Skrevet 23. desember 2016 Han var uhøflig, men det var du og. Det er OK å ha en håndveske på ett sete om mange er ledige, men det er normalt å bruke bagasjehyllene for nettopp bagasje. Man kan ikke forvente å oppta 3(og i praksis 4) seter på den måten. Så du var og uhøflig. Anonymkode: 4bb38...75f 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 23. desember 2016 #7 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) - Endret 12. mai 2017 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 23. desember 2016 #8 Del Skrevet 23. desember 2016 Enig med de over, elendig oppførsel fra begge. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #9 Del Skrevet 23. desember 2016 ja, det var meningen å være litt frekk når jeg sa "absolutt", men det var fordi han var usedvanlig frekk i måten han snakket til meg på. Skulle jeg bare ha latt han snakke frekt til meg? Hvordan hadde dere svart han? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det var 10 andre ledige seter. Og hva var greia med han andre? TS. Anonymkode: c906c...310 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #10 Del Skrevet 23. desember 2016 Kan vel tenkes at noen blir irritert over folk som tenker bare på seg selv... Anonymkode: b1b7e...e58 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 23. desember 2016 #11 Del Skrevet 23. desember 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, det var meningen å være litt frekk når jeg sa "absolutt", men det var fordi han var usedvanlig frekk i måten han snakket til meg på. Skulle jeg bare ha latt han snakke frekt til meg? Hvordan hadde dere svart han? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det var 10 andre ledige seter. Og hva var greia med han andre? TS. Anonymkode: c906c...310 Jeg hadde sagt "beklager! Det var så mye ledig at jeg tenkte det gikk greit, men jeg skal sette det opp på hylla." Så hadde jeg smilt og vært så blid at hvis han fortsatt var sur så ville han følt seg dum. For når folk er sånn som han så trenger de antagelig å slenge litt dritt, så han kan videreføre sitt dårlige humør. Jeg ville ikke latt meg brukes som søplebøtte, og da er eneste måten å være blid tilbake så kanskje DET smitter i stedet! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #12 Del Skrevet 23. desember 2016 1 minutt siden, Ulla Ullsokk skrev: Jeg hadde sagt "beklager! Det var så mye ledig at jeg tenkte det gikk greit, men jeg skal sette det opp på hylla." Så hadde jeg smilt og vært så blid at hvis han fortsatt var sur så ville han følt seg dum. For når folk er sånn som han så trenger de antagelig å slenge litt dritt, så han kan videreføre sitt dårlige humør. Jeg ville ikke latt meg brukes som søplebøtte, og da er eneste måten å være blid tilbake så kanskje DET smitter i stedet! ok, ser den. Selv om det sitter langt inne å si unnskyld til sånne idioter. Jeg bare ignorerte han, og tenkte faktisk at jeg skulle si god jul på vei ut, hehe. Men så fortsatte han å slenge dritt, da jeg var på vei ut. Provoserte meg. Så begynte han andre. Alt i alt, synes jeg egentlig begge fortjente å få litt kjeft. Men andre kan godt være uenige. Anonymkode: c906c...310 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #13 Del Skrevet 23. desember 2016 Du tar opp tre seter uten grunn virker det som, siden du kunne benyttet deg at hattehyllen. Forstår godt at han sa i fra, selv om måten han gjorde det på var litt krass. Det er uting å plassere sekker, poser og annet i setene. Setene er beregnet til passasjerene. Anonymkode: 3fa02...939 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 23. desember 2016 #14 Del Skrevet 23. desember 2016 Dere var begge to uhøflige. Synes det egentlig var rart at du ikke fikk tyn for å spise på toget også i samme slengen jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. desember 2016 #15 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23. desember 2016 #16 Del Skrevet 23. desember 2016 Dere oppførte dere teit begge to. Du skulle brukt bagasjehyllen, i det minste til kofferten og han kunne bedt deg fjærne bagasjen på en penere måte. Du hadde heller ikke trengt å svare han frekt tilbake selv om han startet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ramona Skrevet 24. desember 2016 #17 Del Skrevet 24. desember 2016 (endret) 1 time siden, Forundret.. skrev: Endret 24. desember 2016 av Ramona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #18 Del Skrevet 24. desember 2016 , Anonymkode: c906c...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #19 Del Skrevet 24. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, det var meningen å være litt frekk når jeg sa "absolutt", men det var fordi han var usedvanlig frekk i måten han snakket til meg på. Skulle jeg bare ha latt han snakke frekt til meg? Hvordan hadde dere svart han? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det var 10 andre ledige seter. Og hva var greia med han andre? TS. Anonymkode: c906c...310 Helt ok at han sa skikkelig ifra til deg, for slike som deg tar seg som regel til rette enten det er ledige seter andre steder eller ikke. Og det faktum at det er ledige seter andre steder har ingenting å si for at du kan ta 3 (i praksis 4) plasser i toget. Hva hvis ett av de setene du blokkerte var favorittsetet hans? Eller til noen andre? Og du mener at du da er i din fulle rett til å breie deg utover bare fordi det er ledig andre steder? Gjelder samme logikken hvis det er ledig plass lengre frem eller bak i toget også? For det gjør jo ingenting at folk må vandre gjennom noen vogner i leting etter sete, for det er jo tross alt ledig lengre bak. Og han andre var også bra at sa ifra, for slike som deg er en av grunnene til at folk ikke like offentlig transport. Bra du ble tilsnakket, men synd du ikke ser ut til å ha lært noe. Kanskje han skulle vært enda skarpere mot deg. Anonymkode: 61a67...7fa 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 24. desember 2016 #20 Del Skrevet 24. desember 2016 Hvis man har betalt for et sete så bruker man et sete. Kanskje han liker det setet. Respektløst å ta flere. Sku ønske NSB kastet sånne respektløse folk ut av toget. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå