AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Del Skrevet 23. desember 2016 Skal sitte halvannen time til på toget, og for litt siden satte det seg en middelaldrende, full dame seg ved siden av meg, og hun sitter og maser til meg hele tiden selv om jeg prøver å hinte til at jeg ikke er interessert i å snakke med henne! Hun stinker skikkelig alkohol, nå varierer hun med å mase på meg og mase til hun som sitter ytterst på andre siden av midtgangen, som også prøver å hinte til at hun ikke er interessert.. Er det uhøflig om jeg ber hun flytte seg så jeg kan komme meg ut og finne et annet sete? Vognen er helt full, vet ikke om er noe ledig.. Anonymkode: 09a15...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #2 Del Skrevet 23. desember 2016 Det er ikke uhøflig. Si klart og tydelig at du ikke er interessert i å prate. Anonymkode: 9cbb7...8a0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #3 Del Skrevet 23. desember 2016 Uff, sånt er ubehagelig. Det er bare å flytte seg. Det er jo hun som plager din fred. Anonymkode: 22034...d87 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #4 Del Skrevet 23. desember 2016 Unnskyld deg med at du er svært sliten og trøtt i hodet og ønsker å forsøke å sove litt på turen. Også snur du deg vekk. Anonymkode: 16992...c21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 23. desember 2016 #5 Del Skrevet 23. desember 2016 Det er da jeg tenker: Aargh! Hvorfor tok jeg ikke med meg ipod/hodetlf Kan billetøren hjelpe? Det er jo ikke du som plager noen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergtatt Skrevet 23. desember 2016 #6 Del Skrevet 23. desember 2016 Det er jul, svelg det sure eplet og spre litt juleglede, det blir hun sikkert glad for. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #7 Del Skrevet 23. desember 2016 Spør konduktøren om det er noen ledige seter. Ikke gøy det der. Anonymkode: f8e57...c2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #8 Del Skrevet 23. desember 2016 Det endte heldigvis med at hun maste til hun andre dama resten av turen, selv om hun også virkelig ikke var interessert. Forferdelig lukt, var det! Og så maste hun om at hun ofte hadde blitt kastet ut av stille-vogna om hun hadde satt seg der.. ingen bombe! Anonymkode: 09a15...491 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #9 Del Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, Zenobia skrev: Det er da jeg tenker: Aargh! Hvorfor tok jeg ikke med meg ipod/hodetlf Kan billetøren hjelpe? Det er jo ikke du som plager noen? For Guds skyld please aldri kall oss billetører mer!! Vi har en egen utdannelse som er ganske tøff i tillegg er det vi som er sjefen på toget og har det fulle ansvaret med lønn deretter!! Vi er overkonduktører og ikke biletører!! Anonymkode: 17ae0...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #10 Del Skrevet 23. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Guds skyld please aldri kall oss billetører mer!! Vi har en egen utdannelse som er ganske tøff i tillegg er det vi som er sjefen på toget og har det fulle ansvaret med lønn deretter!! Vi er overkonduktører og ikke biletører!! Anonymkode: 17ae0...28f Jeez. Da er man jo fin på det, syntes du ikke? Ja, konduktør er et viktig yrke som mye annet, men man trenger jo ikke ta alt i verste mening? Ovenfor publikum så er det jo billettdelen som er mest synlig. De andre kunnskapene er det jo (heldigvis) sjelden dere trenger å ta i bruk. Anonymkode: caad2...772 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 23. desember 2016 #11 Del Skrevet 23. desember 2016 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Guds skyld please aldri kall oss billetører mer!! Vi har en egen utdannelse som er ganske tøff i tillegg er det vi som er sjefen på toget og har det fulle ansvaret med lønn deretter!! Vi er overkonduktører og ikke biletører!! Anonymkode: 17ae0...28f Helt greit! Det er noen år siden jeg tok toget i nær-Oslo nå, og den eneste jeg så et skilt på, hadde betegnelsen 'Billettør'. Regner med at togfører og konduktør er det samme? Siden du er inne i systemet, kan du gi en grei innføring i hva som finnes av uniformert betjening på et tog, og om det er forskjell hvilke man finner på på lokaltog som Mossetoget, regiontog og Nordlandsbanen? Takk på forhånd for svar (Beklager om jeg kupper tråden midlertidig) Endret 23. desember 2016 av Zenobia Skrivefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutsk Skrevet 23. desember 2016 #12 Del Skrevet 23. desember 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Guds skyld please aldri kall oss billetører mer!! Vi har en egen utdannelse som er ganske tøff i tillegg er det vi som er sjefen på toget og har det fulle ansvaret med lønn deretter!! Vi er overkonduktører og ikke biletører!! Anonymkode: 17ae0...28f Haha. Var dette eit svar på dei som klagar på å verta omtala som vaskehjelp og heller vil kallast reinholdsoperatør eller noko anna fancy nytt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knutsk Skrevet 23. desember 2016 #13 Del Skrevet 23. desember 2016 Eg er oppvaksen på Vestlandet og det eg forbind med billettør er denne låta, som tek yrket heilt på kornet: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #14 Del Skrevet 23. desember 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: For Guds skyld please aldri kall oss billetører mer!! Vi har en egen utdannelse som er ganske tøff i tillegg er det vi som er sjefen på toget og har det fulle ansvaret med lønn deretter!! Vi er overkonduktører og ikke biletører!! Anonymkode: 17ae0...28f Billettører. Greit å kunne stave sitt eget yrke, kanskje? Anonymkode: 637c7...9e7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #15 Del Skrevet 24. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Billettører. Greit å kunne stave sitt eget yrke, kanskje? Anonymkode: 637c7...9e7 Etter eget utsagn er de jo ikke billettører. Jeg har i hvert fall alltid tenkt på dem som konduktører. Billettører er sånne viktig-Per'er (eller viktig-Peder'er, som i videoen over) som jobber på bilferger, i mitt hode. Anonymkode: 09a15...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 24. desember 2016 #16 Del Skrevet 24. desember 2016 På 23.12.2016 den 22.22, AnonymBruker skrev: For Guds skyld please aldri kall oss billetører mer!! Vi har en egen utdannelse som er ganske tøff i tillegg er det vi som er sjefen på toget og har det fulle ansvaret med lønn deretter!! Vi er overkonduktører og ikke biletører!! Anonymkode: 17ae0...28f Overkonduktør. Stilig. Jeg visste ikke at det var tittelen. Finnes konduktører? Hvem er de/hva gjør de? Og heter det togfører eller noe annet? Sorry for skikkelig teite spørsmål, men jeg trodde også det het bilettør :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #17 Del Skrevet 24. desember 2016 Tips til neste gang: Si at du blir skikkelig reisesyk om du prater med folk på toget. Det eneste som fungerer mot reisesyken er *sett inn ønsket aktivitet* Anonymkode: f65bf...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #18 Del Skrevet 24. desember 2016 Kan du ikke snakke med flaggtørene om de kan hjelpe? Anonymkode: cd441...05f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 24. desember 2016 #19 Del Skrevet 24. desember 2016 På 23.12.2016 den 20.21, AnonymBruker skrev: Skal sitte halvannen time til på toget, og for litt siden satte det seg en middelaldrende, full dame seg ved siden av meg, og hun sitter og maser til meg hele tiden selv om jeg prøver å hinte til at jeg ikke er interessert i å snakke med henne! Hun stinker skikkelig alkohol, nå varierer hun med å mase på meg og mase til hun som sitter ytterst på andre siden av midtgangen, som også prøver å hinte til at hun ikke er interessert.. Er det uhøflig om jeg ber hun flytte seg så jeg kan komme meg ut og finne et annet sete? Vognen er helt full, vet ikke om er noe ledig.. Anonymkode: 09a15...491 Er det ikke bare å flytte seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 25. desember 2016 #20 Del Skrevet 25. desember 2016 På 23.12.2016 den 22.28, AnonymBruker skrev: Jeez. Da er man jo fin på det, syntes du ikke? Ja, konduktør er et viktig yrke som mye annet, men man trenger jo ikke ta alt i verste mening? Ovenfor publikum så er det jo billettdelen som er mest synlig. De andre kunnskapene er det jo (heldigvis) sjelden dere trenger å ta i bruk. Anonymkode: caad2...772 Så du legger ikke merke til at dem passer på at alle er trygt ombord før dem gir beskjed at toget kan kjøre videre? Ser du dem aldri svare på spørsmål fra reisende? Har du aldri sett en konduktør hjelpe folk i rullestol ombord/av toget? Håndtere fulle folk om kveldene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå