Hoppetaujenta Skrevet 25. mai 2017 #921 Del Skrevet 25. mai 2017 Hmm...jeg blir lystig ved tanken på så mye god mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 25. mai 2017 #922 Del Skrevet 25. mai 2017 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Makrellen med urter, krydder, sitron...og hva du enn liker i foliepakke på glør/under glør... Prøv. Det skal jeg teste....jeg er ikke vant til stekt makrell, men å pakke den i folie høres jo fortreffelig ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. mai 2017 #923 Del Skrevet 25. mai 2017 Best stekt rett i panna, så mel og krydder får lage god knasende steikeskorpe. Skinnet er nyydelig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 25. mai 2017 #924 Del Skrevet 25. mai 2017 Nå var det ikke måte på, sånn plutselig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. mai 2017 #925 Del Skrevet 25. mai 2017 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Best stekt rett i panna, så mel og krydder får lage god knasende steikeskorpe. Skinnet er nyydelig! Det får du ved bål/glørsteking også. Fisken kan seff og legges rett på..men makrell detter fra hverandre. Da er faste steinbit bedre, sånn sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 25. mai 2017 #926 Del Skrevet 25. mai 2017 Så da blir det egentlig ei pære til kvelds her da. Det gjør godt å drømme litt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. mai 2017 #927 Del Skrevet 25. mai 2017 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 25. mai 2017 #928 Del Skrevet 25. mai 2017 Slemmerus liker ikke makrell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 25. mai 2017 #929 Del Skrevet 25. mai 2017 Åh, makrell er så digg! Nam! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 26. mai 2017 #930 Del Skrevet 26. mai 2017 16 timer siden, Salka skrev: Åh, makrell er så digg! Nam! Hvordan lager og spiser du den, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 26. mai 2017 #931 Del Skrevet 26. mai 2017 3 timer siden, Jerry Lee skrev: Hvordan lager og spiser du den, da? Drar ut på sjøen og fisker den selv når jeg er nordpå, så er det rett i panna med litt glutenfritt mel og en god dryss med kvernet pepper og bittelitt havsalt så den får en god stekeskorpe. Digg når fisken er nyfisket og så fersk at den detter fra hverandre. Spiser en god salat og potet til. Pleier å steke sei også på samme måten når vi får det, veldig godt det også. Kjøper aldri makrell i butikken, da går det i laks, ørret, torsk og steinbit. Men den beste fisken er den vi fisker når vi er nordpå selvsagt. Ikke bare er den mye ferskere, men det er også så mange gode minner fra barndommen med laaaange somre hos besteforeldrene mine nordpå. Ut på sjøen og fiske med morfar, pappa og fetrene mine hver dag (mamma, tante og mormor var som oftest hjemme) og fersk fisk til middag nesten hver dag utenom lørdagene, for da laget vi pizza. Besteforeldrene mine er dessverre ikke mer, men huset er der og det bor vi i når vi er der. Åh, nå ble jeg sentimental her. Savner mormor og morfar sånn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 27. mai 2017 #932 Del Skrevet 27. mai 2017 12 timer siden, Salka skrev: Drar ut på sjøen og fisker den selv når jeg er nordpå, så er det rett i panna med litt glutenfritt mel og en god dryss med kvernet pepper og bittelitt havsalt så den får en god stekeskorpe. Digg når fisken er nyfisket og så fersk at den detter fra hverandre. Spiser en god salat og potet til. Pleier å steke sei også på samme måten når vi får det, veldig godt det også. Kjøper aldri makrell i butikken, da går det i laks, ørret, torsk og steinbit. Men den beste fisken er den vi fisker når vi er nordpå selvsagt. Ikke bare er den mye ferskere, men det er også så mange gode minner fra barndommen med laaaange somre hos besteforeldrene mine nordpå. Ut på sjøen og fiske med morfar, pappa og fetrene mine hver dag (mamma, tante og mormor var som oftest hjemme) og fersk fisk til middag nesten hver dag utenom lørdagene, for da laget vi pizza. Besteforeldrene mine er dessverre ikke mer, men huset er der og det bor vi i når vi er der. Åh, nå ble jeg sentimental her. Savner mormor og morfar sånn. Takk for lang og appetittvekkende og nostalgisk hyggelig beskrivelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2017 #933 Del Skrevet 27. mai 2017 På 25.5.2017 den 22.17, Severus skrev: Slemmerus liker ikke makrell Det er helt ok. Du liker nonstop. Det er en god ting det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 27. mai 2017 #934 Del Skrevet 27. mai 2017 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Det er helt ok. Du liker nonstop. Det er en god ting det. Og du og jeg liker'n med iskald melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2017 #935 Del Skrevet 27. mai 2017 Så absolutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 27. mai 2017 #936 Del Skrevet 27. mai 2017 1 time siden, Jerry Lee skrev: Takk for lang og appetittvekkende og nostalgisk hyggelig beskrivelse. Bare hyggelig, Jerry. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 27. mai 2017 #937 Del Skrevet 27. mai 2017 Men eh...hva serveres her i dag, da? Noen som har noe spesielt og utenom det vanlige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. mai 2017 #938 Del Skrevet 27. mai 2017 Ehh...jeg skal stort sett ha en fruktdag i dag, så tipsene kommer ikke fra meg. Stafettpinnen sendes videre ut i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 27. mai 2017 #939 Del Skrevet 27. mai 2017 45 minutter siden, Jerry Lee skrev: Men eh...hva serveres her i dag, da? Noen som har noe spesielt og utenom det vanlige? Marinert skinkebiff og Danske frikadeller, værsågod (Oppskrift i linkene) https://www.aperitif.no/artikler/dagens-rett--denne-oppskriften-topper-du-alt-i-kveld/170036 https://www.aperitif.no/artikler/i-dag-er-det-dansk-hurtigmat-som-gjelder/169771 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 27. mai 2017 #940 Del Skrevet 27. mai 2017 Oksehalegryte https://vgflabben.wordpress.com/2010/05/06/flabbens-husmannskost-oksehalegryte/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå