AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Skjønner nå ved juletider at personer støtter ekstra godt opp mot flyktningene som ankommer Norge. Men det må da være grenser på hvordan man støtter og hvor mye, skal man ikke sette grenser eller stopper for en flyktningstrøm som har vedvart i 5 år? Dersom galskapen fortsetter så vil man da ha den samme situasjonen som Tyskland nå er i hvor flyktninger er stor skyld i kriminelle aktiviteter. Har jeg noen eksempler på hvor en streng innvandringspolitikk blir til et godt resultat? Australia, New Zealand, Sveits. Alle land med strenge innvandringspolitikk og som knapt har opplevd terrorangrep, fordi landene har en streng politikk og ikke er naive overfor hvem som kommer inn og hvor gamle disse flyktningene er. Hvorfor kan ikke Norge ta Australia som et veldig godt eksempel på god innvandringspolitikk da de knapt har opplevd det Europa opplever den dag i dag? Fordi dere stemmer partier som virkelig står for en politikk hvor debatter om strengere politikk fører til en unødvendig debatt om hvem som er rasist, nasjonalist eller andre stempler som blir gitt under en saklig diskusjon om hvordan vi kan være med på å bygge en ordentlig god innvandringspolitikk som gjelder kun for personer som virkelig trenger beskyttelse og hvor alle andre skal tilbake igjen til landet når landet er blitt trygt, flyktningstatus skal ikke bety statsborgerskap som det gjør i dag. Asylstatusen er i dag misbrukt syns jeg da flere som ankommer Norge er økonomiske immigranter som ikke hadde reist hit om vi hadde vært et fattig land, noe som her helt sikkert, uansett hvor stabilt vi måtte være. Norge kan ikke fortsette som landet gjør nå ved å ta i mot flere tusen personer vi ikke vet hvem er eller hva deres syn om landet er. I den store verden er det vi nordmenn som er minoritet med våre 4,5 millioner etniske nordmenn som da representerer 0.17% i verden. Håper jeg ikke støter noen, dette var ikke min intensjon. Ville bare skrive om mitt ønske om å ha en ordentlig debatt om innvandring og at dagens åpne grenser ikke kan fortsette i den skala vi har i dag, det går faktisk an å stenge grensene, ha en streng politikk og fortsatt ha arbeidsinnvandring i den skala det er behov for. Anonymkode: 221fa...0aa 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #2 Skrevet 24. desember 2016 Det er nok sånn at mens noen tenker at det nok er et bedre alternativ at 300-500 000 mennesker dør i en væpnet konflikt enn at velferdsstaten norge slik vi kjenner den går åt skogen. Andre tenker at det ikke er mye verdt at de, personlig, er trygge så lenge andre dør. Så kan man tenke seg at det ikke hjelper noen om norge går åt skogen. Og en kan tenke at dersom alle voksne, kampdyktige personer velger flukt over kamp så vinner de "onde". Men på slutten av dagen så står vi igjen med dette enkle faktum at om vi snur ryggen til nå så snur de ryggen til neste gang. Og jeg, personlig, vil gjerne at noen hjelper mine barn når den neste europeiske krigen kommer og de er på flukt. For den kommer. Og ingen kommer til å hjelpe. Og en hel generasjon kommer til å ryke med. Som i syria. Vi får gjort lite med det: mennesker er lite verdt for myndigheter. Anonymkode: 3a1e7...d84
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #3 Skrevet 24. desember 2016 Så lenge vi ikke tillater å dille og dulle med ønskene fra den muslimske tradisjon og religion, så går det greit. Problemet er at mange norske folk skal ta så jævlig hensyn til alt mulig. Vi undergraver de trygge og gode rammene og tradisjone som har bygget vårt land til et meget godt land å bo i. Når man ser at 8 av 10 muslimland nærmest ikke er beboelig så skjønner man hvorfor man må være forsiktig med å høre på disse muslimene. Anonymkode: 38206...403 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #4 Skrevet 25. desember 2016 Norge og nordmenn har null erfaring fra før når det gjelder store migrantbølger. Andre land har den historiske erfaringen og det fører til stor skepsis. Naive nordmenn kommer kanskje til å snu når det blir for sent istedet for å lære på forhånd av andres erfaringer. Det finnes ikke et land i verden hvor muslimer og ikke-muslimer lever i harmoni sammen. Alle samfunn hvor muslimer har blitt flere og flere og etterhvert fått flertall er og har vært preget av krig og uro. At Norge ikke lærer av dette er både tragisk og litt komisk. Anonymkode: 0869b...87a 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #5 Skrevet 13. februar 2017 På 22.12.2016 den 23.44, AnonymBruker skrev: Har jeg noen eksempler på hvor en streng innvandringspolitikk blir til et godt resultat? Australia, New Zealand, Sveits. Alle land med strenge innvandringspolitikk og som knapt har opplevd terrorangrep, fordi landene har en streng politikk og ikke er naive overfor hvem som kommer inn og hvor gamle disse flyktningene er. Samtlige av landene har en høyere andel enn Norge, og samtlige tar imot flere asylsøkere og flyktninger enn oss, både i antall og som andel av befolkningen. Anonymkode: 13227...f75 1
Gjest Gregor Clegane Skrevet 13. februar 2017 #6 Skrevet 13. februar 2017 Innvandring i seg selv er ikke skadelig. Det kan faktisk være nyttig, og vi har også en plikt til å bidra. Problemet oppstår når den naive delen av befolkningen kommer med all dette føleriet sitt, uten å tenke over konsekvensene på sikt av for høy tilstrømning av innvandrere. Særlig da fra land hvor Islam er den dominerende religionen. Det er ikke gratis å ta imot våre nye landsmenn, og en stor prosentandel av dem bidrar ikke overhode. Man må finne en balansegang midt oppi dette. Ta en titt over grensa til Sverige, så kan dere få se hvor ille det kan gå. For at Norge fortsatt skal være et bærekraftig land også i fremtiden, må vi justere innvandringen etter vår kapasitet. Tæring etter næring er det noe som heter. Vi kan ikke legge til side våre egne interesser totalt for å tilfredsstille disse folka. Selvsagt skal vi hjelpe til, men det må skje under gitte rammer og med et fornuftig budsjett.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #7 Skrevet 13. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Samtlige av landene har en høyere andel enn Norge, og samtlige tar imot flere asylsøkere og flyktninger enn oss, både i antall og som andel av befolkningen. Anonymkode: 13227...f75 Dette er bare tull. Australia og New Zealand tar imot 5% av hva Norge har gjort iforhold til innbyggertallet. Anonymkode: ddab9...563 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2017 #8 Skrevet 13. februar 2017 2 timer siden, Gregor Clegane skrev: Innvandring i seg selv er ikke skadelig. Det kan faktisk være nyttig, og vi har også en plikt til å bidra. Problemet oppstår når den naive delen av befolkningen kommer med all dette føleriet sitt, uten å tenke over konsekvensene på sikt av for høy tilstrømning av innvandrere. Særlig da fra land hvor Islam er den dominerende religionen. Det er ikke gratis å ta imot våre nye landsmenn, og en stor prosentandel av dem bidrar ikke overhode. Man må finne en balansegang midt oppi dette. Ta en titt over grensa til Sverige, så kan dere få se hvor ille det kan gå. For at Norge fortsatt skal være et bærekraftig land også i fremtiden, må vi justere innvandringen etter vår kapasitet. Tæring etter næring er det noe som heter. Vi kan ikke legge til side våre egne interesser totalt for å tilfredsstille disse folka. Selvsagt skal vi hjelpe til, men det må skje under gitte rammer og med et fornuftig budsjett. Innvandring er veldig skadelig og kan påføre stor skade på kulturen og den etniske populasjonen av et land, vi har heller ingen plikt i å delta på noe som helst. Dette er det noe som Norge selv har påført seg og nordmenn som stemmer på partier som ønsker dette. Det eneste jeg ser hvor innvandring er nyttig er arbeidsinnvandring hvor Norge trenger personer med kompetanse. Anonymkode: 221fa...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #9 Skrevet 14. februar 2017 Buddhister hører ikke hjemme i Norge. Send hjem alle buddhister til deres egne buddhist nasjoner. Anonymkode: 2edcc...c73
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #10 Skrevet 14. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Australia og New Zealand tar imot 5% av hva Norge har gjort iforhold til innbyggertallet. NZ hadde en nettoinnvandring på 70.000 for 2016 med sine 4.5 millioner innbyggere, en langt høyere andel av befolkningen enn Norge. Anonymkode: 13227...f75
Drizzt Skrevet 14. februar 2017 #11 Skrevet 14. februar 2017 På 13.2.2017 den 5.41, AnonymBruker skrev: Samtlige av landene har en høyere andel enn Norge, og samtlige tar imot flere asylsøkere og flyktninger enn oss, både i antall og som andel av befolkningen. Anonymkode: 13227...f75 Har du kilder eller er det bare ønsketenkning fra din side? Norge ligger på toppen av vestlige land når det gjelder asylmigrasjon og migranter-flyktninger i forhold til andel av befolkningen.
Drizzt Skrevet 14. februar 2017 #12 Skrevet 14. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: NZ hadde en nettoinnvandring på 70.000 for 2016 med sine 4.5 millioner innbyggere, en langt høyere andel av befolkningen enn Norge. Anonymkode: 13227...f75 Snakker vi om immigrasjon generelt (NZ og Australia har ganske høy arbeidsinnvandring fra kvalifiserte søkere i vise yrker som er en ønsket politikk) eller om asyl og flyktninger? 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2017 #13 Skrevet 14. februar 2017 1 minutt siden, Drizzt skrev: Snakker vi om immigrasjon generelt (NZ og Australia har ganske høy arbeidsinnvandring fra kvalifiserte søkere i vise yrker som er en ønsket politikk) eller om asyl og flyktninger? Immigrasjon, siden AB f75 ikke har noen anelse på hvordan statistikk fungerer og sammenligner epler og bananer. Anonymkode: 61d40...34a 1
Xcase33 Skrevet 15. februar 2017 #14 Skrevet 15. februar 2017 På 24.12.2016 den 17.49, AnonymBruker skrev: Men på slutten av dagen så står vi igjen med dette enkle faktum at om vi snur ryggen til nå så snur de ryggen til neste gang. Og jeg, personlig, vil gjerne at noen hjelper mine barn når den neste europeiske krigen kommer og de er på flukt. For den kommer. Og ingen kommer til å hjelpe. Og en hel generasjon kommer til å ryke med. Som i syria. Vi får gjort lite med det: mennesker er lite verdt for myndigheter. Anonymkode: 3a1e7...d84 Av alt å kommentere på i hele forumet\alle tråder ....dette er oppsiktsvekkende sånn iforhold til hvor begrensa total forståelsen dette utsagnet må bunne ut ifra.
Drizzt Skrevet 16. februar 2017 #15 Skrevet 16. februar 2017 På 14.2.2017 den 9.20, AnonymBruker skrev: Immigrasjon, siden AB f75 ikke har noen anelse på hvordan statistikk fungerer og sammenligner epler og bananer. Anonymkode: 61d40...34a Men det er ikke noe sensasjonelt at NZ og Australia har veldig høy innvandring siden de to landene fører aktiv politikk for rekrutering av høyt kvalifisert arbeidskraft i enkelte yrker landene har behov for flere spesialister av. Hva har dette med asyl- og flyktningpolitikken i Norge å gjøre egentlig? 1
Gjest Jon Are Skrevet 17. februar 2017 #16 Skrevet 17. februar 2017 jeg er en av de som ikke ønsker innvandring fra muslimske land sett bort fra konvertitter.jeg tror den enorme mengden av mennesker på vei til europa , kommer til å ødelegge et helt kontinent. veldig overforenklet, men jeg tror muslimer bør bo i muslimske land. ja, hjelpe må vi, men det må foregå i deres land. hit kan de ikke komme sånn veldig enkelt sagt. det blir bråk, kriminalitet, narkotika, voldtekter, kvinneundertrykkelse og mere dritt overalt hvor denne religionen finnes. personlig skjønner jeg meg ikke på de som absolutt vil ta inn flyktninger. det er klart det er tragisk, men denne religionen kan ikke få fotfeste i europa. da går det rett vest med menneskeheten. dette er sånn grovt sett hvordan jeg ser det, og ikke kom med den at hvis/ når det blir krig må jeg søke tilflukt til deres land. det er det mest latterlige jeg har hørt. de behandler jo kristne hvite mennesker så pent der og tviler virkelig på at de hadde villet hjulpet oss. med hilsen fra jon are
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå