Gå til innhold

Foreldrene mine skal selge huset på nyåret og lillebror får ikke være med. La han bo hos meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 22.12.2016 den 13.09, AnonymBruker skrev:

En voksen rusmisbruker med alvorlige skole og arbeidsproblemer er ikke et stakkars barn lenger.

Anonymkode: 0da5f...91b

Man er ikke noe mer "rusmisbruker" av å ha eksperimentert med hasj enn man er alkoholiker av å ha smakt alkohol. Trådstarter nevner også at han har ADHD. Mange mennesker med ADHD opplever positive resultater av moderat cannabisbruk. Vet du hva svært vanlige bivirkninger til Ritalin er? Redusert apetitt, kvalme og søvnløshet. Vet du hva som er medisinsk dokumentert å hjelpe mot dette? Cannabis.

Jeg vet selvfølgelig ikke hvorvidt dette er tilfellet hos trådstarters lillebror, men jeg skulle ønske du kunne tenke litt før du dømte.

Resten av hans atferd kan jeg selvfølgelig skjønne at er problematisk, men det er verdt å ta i betraktning at ADHD kan være veldig problematisk å leve med. 

Anonymkode: c8cc4...f97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.12.2016 den 1.27, Alice123 skrev:

Den eneste måten han kan få orden på livet sitt er å ta tak i det selv. Og det kommer han aldri til å gjøre frivillig når familien ordner opp i alle problemer og ubehageligheter.

Dette! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
På 22.12.2016 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Lillebror er 20 år og bor enda hjemme hos foreldrene våre. De bor i et ganske stort hus og han har en loftstue for seg selv. Men de er lei det store huset og vil flytte inn i en blokkleilighet eller noe lignende. Hvor de slipper alt av husvask utvendig, måking, klippe den store plenen osv. Men de vil ikke ha med han og sier han er gammel nok til å klare seg selv men....

Han har ADHD og har ikke klart skolen. Han droppet ut rett før han fylte 17 og begynte på nytt da han var 19. Droppet ut igjen etter 6 måneder. Han har begynt å eksperimentere med litt dop (hasj bl.a) og det er ikke noe bra. Jeg har lyst til å la han bo hos meg, men jeg er usikker. Jeg har ikke sånn kjempe stor plass og er redd det kan bli langvarig. Men tenker det er jo bedre han bor hos meg enn å måtte campe på sofaen til kamerater. Skole funket ikke og han har hatt noen små jobber. Han trivdes godt da han hadde praksis plass i barnehage, men fikk ikke jobbe der med pga ulike grunner. 

Han er litt lat og er redd for at han blir værende her bare spille tv spill. Skal han bo her, så må han gjøre husarbeid og prøve å finne seg en jobb. Han vil at andre skal gjøre ting for han, men han må søke jobb selv. Jeg kan ikke gjøre det for han.

Men hva tenker dere? Har dere noen tips å komme med? 

Anonymkode: 7dcd2...76c

Kansje han skal fullføre skolen?

Anonymkode: 82ccc...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...