Gå til innhold

Voldtekt ? Overgrepp? Jente 17 år

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig opp til dommerne i en rettssak å bestemme. 

Men jeg mener at de ikke burde hatt sex med deg når du var så full som det høres ut som selv om du så våken og bevisst ut.

Anonymkode: 3d33e...4c2

Det er sant det

De burde ikke ha hatt sex med meg, det er jeg enig med deg i. Men jeg føler det er min feil av en eller annen grund. Jeg ble fortalt at på slutten av festen så ble jeg helt borte vekk, jeg trengte hjelp til å stå oppreist og klarte så vit å sitte. Føler meg så dum som skriver dette. Men jeg har lært nå at jeg ikke skal stole på hvem som helst av gutter når det kommer til alkohol og sex. Jeg skulle egt dit bare for å kose meg med litt drikke og være med venner. Men jeg endte opp drita full og hadde sex med en gutt jeg egt ikke ville være med i det hele tatt. Men tusen takk for støtte og hjelp :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tilbød deg mer å drikke, men tvang de deg til å drikke, eller takket du ja? Hvis du takket ja, kan du ikke skylde på andre. 

Du kommer sannsynligvis ingen vei med å anmelde noen for voldtekt etter at du har sagt ja til å ha sex. 

Det er ikke dine venninners oppgave å ta vare på deg, du må lære ta vare på deg selv. Ikke drikk deg så full at du ikke vet hva du gjør. 

Anonymkode: f850e...393

Jeg skylder ikke på andre i det hele tatt, vet ikke om jeg har formulert feil. Men jeg mener ikke å skylde på noen i det hele tatt. Har heller ikke planer om å annmelde dette før jeg får svaret på alt jeg lurer på, og på hva mere som skjedde på den festen med meg. Jeg vil vite alt før jeg går videre med dette, for å så se om jeg tør å annmelde dette. Som sagt, så sa jeg nei først, men det ble til slutt et press, og de dyttet meg inn på rommet med han alene. Jeg fant på unnskyldinger for å prøve å komme meg ut, men fikk ikke lov. Jeg måtte også på do en del ganger, det ble en diskusjon vær gang. Pgr han var red jeg skulle gå, pgr da hadde ikke han vunet veddemålet om meg. Jeg fikk vite vedemålet ETTER at alt dette skjedde. Jeg følte meg utrolig dum og ikke mist lurt. 

Skrevet
9 minutter siden, Meg99 skrev:

Jeg skylder ikke på andre i det hele tatt, vet ikke om jeg har formulert feil. Men jeg mener ikke å skylde på noen i det hele tatt. Har heller ikke planer om å annmelde dette før jeg får svaret på alt jeg lurer på, og på hva mere som skjedde på den festen med meg. Jeg vil vite alt før jeg går videre med dette, for å så se om jeg tør å annmelde dette. Som sagt, så sa jeg nei først, men det ble til slutt et press, og de dyttet meg inn på rommet med han alene. Jeg fant på unnskyldinger for å prøve å komme meg ut, men fikk ikke lov. Jeg måtte også på do en del ganger, det ble en diskusjon vær gang. Pgr han var red jeg skulle gå, pgr da hadde ikke han vunet veddemålet om meg. Jeg fikk vite vedemålet ETTER at alt dette skjedde. Jeg følte meg utrolig dum og ikke mist lurt. 

Hadde det føltes bedre for deg hvis du ikke visste om veddemålet? 

Jeg mener det jeg sier, drikk mindre og ta vare på deg selv. Og dette sier jeg fordi jeg selv har blitt voldtatt. Jeg lærte noe av det. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er veldig flink til å skylde på andre, TS. 

Venninna din skulle passe på deg så du ikke hadde sex med noen, sier du. Er du ikke stor nok til å passe på deg selv? Har du så lite selvkontroll at du må ha venninner til å passe på at du ikke har sex med random gutter? 

I så fall bør du vente noen år med å gå på fest, til du klarer å kontrollere deg selv. 

Jeg anbefaler at du tar ansvar for deg selv og dine egne handlinger, og ikke skylder på alle andre. Dette var ikke voldtekt, det var full ungdom som hadde sex med hverandre. Ikke ødelegg ditt eget liv og andres ved å slenge rundt falske anklager. 

Anonymkode: 4f0dc...410

Hadde sex med hverandre? Dette var tydeligvis gutter som hadde planlagt å skjenke henne for å begå sexuelle overgrep mot henne når hun etterhvert ble sanseløst beruset.

Jeg synes du skal vurdere å anmelde dem, ts. Venninnen din kan jo bekrefte overfor politiet at de stengte veien for henne da hun ville hjelpe deg og at du var overstadig beruset (og at disse guttene skjenket deg i forkant).

• Liker 3
Skrevet

Du bør anmelde disse guttene, slik at de kan bli satt i fengsel der de hører hjemme. Tenk å prøve å ødelegge helve livet ditt.. psykisk mord er helt forferdelig... du kan ikke leve med at disse guttene går fri!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Chiubi skrev:

Hadde det føltes bedre for deg hvis du ikke visste om veddemålet? 

Jeg mener det jeg sier, drikk mindre og ta vare på deg selv. Og dette sier jeg fordi jeg selv har blitt voldtatt. Jeg lærte noe av det. 

Hvis du har blitt voldtatt selv syns jeg du bør skjønne at dette er en konklusjon vi fint klarer å komme til selv uten at andre kommer med moralprekner i ettertid. 

Anonymkode: f95c8...cfd

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Meg99 skrev:

Uff, dette høres jo helt fryktelig ut! Jo mer du skriver, desto mer tenker jeg at dette bør du prate med noen profesjonelle om. 

Anonymkode: ed529...a62

• Liker 2
Skrevet

klart det er et overgrep år de maser, dytter deg inn på et rom og stenger venninna di ute.  

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Ramona skrev:

klart det er et overgrep år de maser, dytter deg inn på et rom og stenger venninna di ute.  

Det samme tenker jeg.

Anonymkode: ed529...a62

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier hun som drakk seg så drita at hun ikke klarte ta egne avgjørelser. 

Dette kalles ansvarsfraskrivelse. Ikke voldtekt. Ikke anmeld dette 

Anonymkode: 8803e...28f

Hold kjeft på deg din slange.

Du har en agenda, og det er at jenter skal slutte å anmelde voldtekter. Det er faen meg ikke normalt å presse kollektivt, og at man stenger døra for å hindre venninnen i å komme inn. Så kutt ut det manipulerende pjattet ditt.

Hva TS sa ja til eller ikke inne på det rommet vet ikke jeg - men dette er helt definitivt en grovt overtramp. 

At ei jente på 17, ute av stand til å forsvare seg, stengt inne på et rom mens mange gutter står utenfor og i praksis holder henne fanget gjør at mange nok ville gått med på ganske så mye for å slippe en mer farlig situasjon enn man allerede er i.

For en kvalm gjeng. Her inne og forøvrig. 

Gjest NorahLudoAllis
Skrevet (endret)
54 minutter siden, Meg99 skrev:

Dette leste jeg først nå.

Jeg mener dette er en voldtekt, og at du virkelig må anmelde dette. De andre guttene skal og anmeldes, de er medskyldige og har vært med på å planlegge det hele - og hindret deg i tillegg å få hjelp. Jeg synes du skal dra ned på stasjonen imorra den dag, enten alene eller sammen med noen du stoler på. 

Disse folka du har vært på fest med er helt syke i hodene sine, og gjør nok dette med langt flere enn deg. 

Du må sette en stopper for dette - dette er virkelig helt syk atferd.

Endret av NorahLudoAllis
Skrevet

Det du beskriver TS reflekterer jo nettopp den voldtektsdebatten vi hadde i media i høst, hvor man forsøkte ta et oppgjør med hvordan gutter og unge menn tenker rundt jenter og sex, og at det IKKE er å bare ta seg til rette ovenfor jenter som er beruset. Guttene manipulerer og setter opp scenarioer hvor de får viljen sin, og jo fullere jenta er jo lettere er det jo å tvinge seg på. Her høres det ut som det var flere gutter som backet opp under en situasjon TS ikke hadde mulighet til å komme seg ut av. Er fristet til å si at dette er nokså typisk for hvordan mange gutter på fest, når de kommer sammen i grupper og har fått seg litt innabords, hauser opp situasjoner og hverandre, og hvor det skapes farlige situasjoner for jenter fordi guttene i seg selv er farlige når promillenivået når et visst nivå kombinert med gutters generelle opptatthet av å seksualisere jenter samt at gutter ofte ikke har nevneverdig empati eller refleksjonsevne før de kommer langt opp i voksenalder. Det er guttene som er ansvarlige for denne situasjonen, TS, de skapte en situasjon hvor alt lå til rette for at en av gutta i gjengen dems fikk fritt spillerom til å ta seg til rette ovenfor deg. Du burde absolutt anmelde, sannsynigheten for at de blir dømt er liten pga "bevisets tilstand", men anmeld likevel, om ikke for annet så for å gi disse drittungene en skikkelig lærepenge som de så INDERLIG fortjener. Neste gang disse gutta rotter seg sammen på fest kan det gå enda verre for en annen jente, tenk på det.

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for råd og hjelp :) Jeg bør kanskje snakke med noen profesjonelle om dette. For å se hva jeg skal gjøre videre.  😊

Skrevet (endret)

Et par spørsmål som det (etter min mening) vil være relevant å få klarthet i:

Tok du i mot den ekstra drikken frivillig, altså takket du ja og drakk med viten og vilje mer alkoholholdig drikke? Eller lurte guttene i deg mer alkohol uten at du var klar over det?

Sa du ja til å ha sex med den ene gutten, eller var du så full at du ikke var i stand til å samtykke til sex?

Hvis du sa ja, følte du deg tvunget, eller var du på noen måte redd for hva som ville skje hvis du sa nei?

Skjønte gutten(e) i så fall at du ikke var i stand til å samtykke til sex, eller at du sa ja fordi du var redd for å si nei?

Du skriver at du flere ganger måtte på do, og at det ble en diskusjon rundt dette "hver gang". Betyr det at du gikk på do, og så gikk tilbake i rommet med den ene gutten?

I så fall gjorde du dette frivillig, eller følte du deg tvunget til å gå inn på rommet igjen?

For at dette juridisk skal kunne regnes som et seksuelt overgrep så må 

du ha sagt nei, eller på annen måte gjort motstand eller gitt tydelig tegn til at du ikke ønsket sex med gutten

eller 

så må du ha vært så full at du ikke var i stand til å samtykke til sex.

For at gutten skal kunne dømmes for forsettlig voldtekt eller liknende må han ha 

skjønte at du ikke ønsket å ha sex med ham

eller 

skjønte at du var ute av stand til å samtykke til sex.

Dersom det ikke kan bevises at gutten forsto at du var ute av stand til å samtykke til sex, kan han likevel dømmes for uaktsom voldtekt dersom påtalemyndigheten/retten mener han burde ha forstått at du var ute av stand til å samtykke til sex.

Det er kanskje ikke mulig for deg å alene klare å finne fram til riktig svar på alle disse spørsmålene, så jeg tror det lureste for deg vil være å snakke om dette med mamma/pappa/helsesøster/lege/psykolog/voldtektsmottak/politiet eller noen andre som kan hjelpe deg med å finne ut om dette var en voldtekt eller bare en kjip opplevelse.

Ønsker deg lykke til! 

Endret av proxypac
  • Liker 1
Skrevet

JA!  Dette er voldtekt og TS må oppsøke politi asap  ! Fortell det til foreldrene dine , de vil støtte deg. Jeg gjentar, dette er overgrep og overhodet ikke greit! !Lykke til TS 

Anonymkode: 71ec5...6a9

• Liker 1
Skrevet
På 22.12.2016 den 9.09, Meg99 skrev:

Hei, for en måned siden var jeg på fest hos noen venner. Jeg var med en jente som skulle ``passe`` på meg, vist det skulle skje noe. For det var også andre gutter der..Det som det endte opp med var at jeg ble så full at jeg ikke klarte å ha kontroll over meg selv, jeg husker ingen ting og alt er helt mørkt. Det som er at det var 2 gutter der som jeg kjente, og han andre viste jeg bare hvem var. De hadde tydeligvis hatt et veddemål om å få meg først til sengs..Noe jeg fant ut ETTER at alt hadde skjedd. Altås jeg ble så full og var lei meg fra før pgr jeg hold på med en gutt, men vi ble enige om å bare være venner, så jeg synes det var litt vanskelig, så jeg drakk. Etter hvert begynnte de å mase på meg om å ha sex med han enne gutten..Jeg hadde sakt fra startren av til veninna mi at hun skulle passe på meg, og at noe sånt ikke skulle skjer..Men det gjorde hun ikke, for hun bare lot det skje. Men da kom det noen andre venner av meg, og henne passet på meg. Hun hadde fortalt alt til meg dagen etterpå, jeg ble ikke akk glad. Pgr det hun fortalte til meg, var at. Jeg var så full at jeg ikke klarte å ha kontroll over meg selv eller hva jeg ville og ikke ville, de guttene og flere gutter på den festen hadde maset så mye på den festen at jeg hadde hatt sex med han ene gutten.. Det var en kompis av han gutten som hadde spurt meg om jeg ville ha sex med han, og da hadde jeg sakt, Nei. Men de maste og maste og pussha meg så mye, dytta meg inn på rommet med han gutten sånn at jeg var alene med han, at jeg til slutt hadde sakt ja.. ( Jeg har vært gjennom et overgrep før, så jeg sliter veldig med å si nei..) Jeg kan kun huske 2 sek fra den kvelden vi hadde sex..Noe jeg synes er veldig ubehaglig..Pgr jeg vet veldig godt at jeg egt ikke ville, og jeg hadde tydeligvis sjansen til å si nei, men jeg følte et stort press. Veninna mi prøvde å hente meg på rommet, men kompisene og de fleste på den festen stengte henne ute fra det rommet. Jeg synes det egt er litt vanskelig å tenke på nå. For jeg vet så godt at, vist jeg hadde vært meg selv, så hadde jeg IKKE gjort det der i det hele tatt. Og når jeg hadde kommet meg hjem, våknet det brått på morgen og jeg viste ikke hvor jeg var med en gang ( Jeg var hjemme) Men jeg hadde glemt at jeg hadde kommet meg hjem. Og hun veninna mi som passet på meg, hun sa til meg at hun aldri hadde sett meg sånn før, og at hun ble beskymret over meg. Jeg kan huske jeg drakk 3 shooter fra morgan ( 35%) noe jeg fant ut noen dager etter festen, og alt etter 20% tåler ikke jeg. Det er, er at jeg vet ikke om jeg kan kalle dette ufrivillig sex eller ikke, pgr jeg hadde sakt ``Ja` Etterhvert, men det var etter alt det presset, men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha tenkt så langt at jeg var så full at jeg ikke klarte å styre min egen kropp. Hun ene veinna mi, kalte dette for voldtekt, noe jeg ikke vil si er riktig eller ikke så si. Jeg holder nå på med han gutten igjen, og alt er bra mellom oss, men han det ikke det at jeg har hatt sex med han på den festen, men jeg føler han bør vite det selvom vi bare var vennner i den perioden og selvom jeg egt ikke villle ha sex med han gutten.  Og jeg sa/ spurte han gutten ofte om vi kunne gå ut til de andre, og fant på unnskyldninger som for å prøve å komme ut, men han sa bare ``Kan vi ikke være her litt til?``
Men det jeg lurer på er.
-Hva synes du jeg burde gjøre?
- Er dette i overgrep/voldtekt?

Du kan spørre på Lommelegen.no, ellers så har du nasjonalt kunnskapssenter mot vold og overgrep og Dixi ressurssenter i Oslo. Ellers har de et overgrepsmottak på Oslo legevakt, og SMISO- senteret holder til flere steder i landet. Du har også Alarmtelefonen for barn og unge, og Klara Klok.no. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier hun som drakk seg så drita at hun ikke klarte ta egne avgjørelser. 

Dette kalles ansvarsfraskrivelse. Ikke voldtekt. Ikke anmeld dette 

Anonymkode: 8803e...28f

Når de faktisk sperrer inngangen til rommet og hun er så full at hun ikke kan gjøre rede for seg så er dette faktisk et overgrep. Som regel er jeg på andre siden av denne diskusjonen da folk som regel alt for enkelt slenger rundt seg med voldtekt og overgrepsanklagelser, men ut fra kun den informasjonen TS har kommet med så synes jeg dette er et overgrep.

Anonymkode: 80b63...742

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, Meg99 skrev:

Kanskje du skal la være så svare før du egt vet alt, jeg drakk men de ga meg mere jo mer full jeg ble. Synes du det er riktig å gi en jente på 17 år mer drikke, etter hvor fulll hun blir for å ``Vinne``Veddemålet de hadde? Jeg var et veddemål for de guttene, hvorfor tror du jeg ble bedt på den festen? Veninna mi prøvde å få meg ut av rommet, de dyttet henne vekk.. Synes du dette er riktig? 

Dette med at de prøvde å få deg full er irrelevant for diskuasjonen, alle prøver å skjenke alle full på denne typen ungdomsfester, og at de hadde et veddemål om å få deg full er også irrelevant.

12 timer siden, Meg99 skrev:

Men hvordan skal jeg kunne bevise dette? Altås, jeg er ikke er person som kunne ha funnet på noe sånt. Men vist jeg skal gå videre med dette, så vil de jo ha bevis, hvordan skal jeg kunne bevise dette?

Tusen takk for hjelpen 😊

Du kan nok ikke bevise det, enkelt og greit. Det er ett av problemene med voldtekt der man ikke har fysiske bevis (eks video / lyd opptak) da det kun blir ord mot ord, og da er man uskyldig til det motsatte er bevist. Det kommer sansynligvis ikke noe ut av en anmeldelse nå, utenom at den blir henlagt, så hvis du gjør det så gjør det for din egen skyld og ikke fordi du vil ha hevn eller noe lignende.

Anonymkode: 80b63...742

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.
/lillesky (mod)

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er liten tvil om at du ble utsatt for et overgrep. Og jeg synes det er viktig at du snakker med noen om det. Men det er nok vanskelig å få dømt guttene som gjorde dette mot deg.

Hva slags amøber av noen drittunger er det som synes det er stas å ha sex med en person som er ute av stand til å ha glede av det? Hva slags lavpannede idioter er det som har veddemål om å ha sex med en jente slik at det blir så viktig å vinne at man driter fullstendig i om jenten har lyst på sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...