Gå til innhold

Lanzarote eller Tenerife?

Siam

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å dra en uke til syden i feb/mars, og siden jeg er gravid, er det sikkert lurt å dra til et litt "safe" sted.

Jeg har vært på Gran Canaria og vil ikke tilbake dit, så da må det vel bli Lanzarote eller Tenerife, da?

Noen som kan anbefale det ene fremfor det andre?

Og som vet om noen koselige hoteller.

Hva kan man gjøre der, foruten å ligge på stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam :vinke:

Jeg har bare vært på Lanzarote. Kan ikke si at jeg ble veldig imponert... Tror det er mange "pensjonister" som drar dit. Kjedelig landskap - mye stein og vulkaner..Dessuten var det veldig mye vind på stranden. Har ikke vært på Tenerife, men har hørt at det skal være veldig flott der. Så jeg hadde nok reist dit :wink:

God tur! Det er deilig med litt varme midt på vinteren :wink:

Hilsen tine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi var på Tenerife, flott der! Vi lå mest ved bassenget, men jeg vet det var mange utflukter, til fjells eller båttur til Goma (en øy). Store shoppingsentre. Men pass deg for de som selger TimeShare-leiligheter, de var meget pågående.. :ler:

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Tenerife (, Las Americas og Los Gigantes) Vi hadde en kjempefin tur dit, men i Las Americas observerte vi både barneprostituerte og dopselgere om kveldene, og det var ikke så kjekt.....(Og så var det visstnok gay-parties overalt i følge kelnerene)

Kan anbefale et hotel som heter "Santiago Parque 3"(?) med digert svømmebasseng, og handlegate under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

Jeg var på Lanzarote i sommer. Det er som tidligere nevnt mye stein der ettersom hele øya består av vulkaner. Det finnes en god del utflukter man kan være med på der. Du kan dra til Timanfaya, som er en nasjonalpark. Du får da sett vulkanlandskapet på nært hold. Flott å se på, men så voldsomt spennende var det vel ikke. Det er fint å snorkle og dykke der, i tillegg er det visstnok bra forhold for vindsurfing på den ene sida av øya. Du kan ta båten og besøke papegayo-strendene, kritthvite, lekre strender.

Ellers er det jo å ligge på stranda, eller gå ut på klubber/diskotek. Grottesystemet Cueva de los Verdes og grottesalen Jameos del Agua kan sikkert også være verdt å få med seg. Jameos del Agua har konsertsal og nattklubb som er bygget opp omkring en underjordisk sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...