AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Del Skrevet 21. desember 2016 Familiedrama tre dager før julaften - er ikke så veldig overrasket Kort fortalt: Mamma og pappa skilte seg for tre år siden, broren min (14 år) deles 50/50, mamma har han denne julen. Mamma har hatt flere kjærester, er nå snart samboer med han nye. Pappa fikk ny kjæreste i sommer. Ble bestemt for litt siden at pappas nye dame skal feire med oss fordi hennes barn skal være med faren deres. Da mamma fikk vite at nye kjæresten skulle være med nekter hun altså å komme. Hun skal ta med broren min til hennes kjæreste så familien blir splittet på julaften, selv om broren min selv vil helst være med oss. En side av saken: Jeg forstår at det er kjipt for mamma å få vite at nye dama skal feire med oss, spesielt når også svigers skal være med (dårlig forhold..). Jeg tenkte først at det kan være best å feire uten nye kjærester i år og heller fordele oss fra nesteår av. Andre siden av saken: Vi er voksne mennesker som burde klare å være sammen én dag i året, særlig for broren min sin skyld. Ingen kansellerer julen tre dager før. Da får det heller bli annen hver jul fra neste år. Dessuten var mammas kjæreste invitert til niesen min sin bursdag i fjor uten at det ble noe drama ut av det. Mamma burde tåle at nye kjærester blir inkludert, så får heller hu feire med kjæresten alene uten broren min (eller...?) Føler meg så delt. Vet ikke hvem jeg skal støtte i denne situasjonen. Akkurat nå nekter faren min å prate med meg og mamma er bare sint. Vurderer å droppe jula i år og dra fra alt - er SÅ lei av at det bestandig skal være konflikter i familien. Hva tenker dere om denne konflikten og hvem bør støttes i denne? Anonymkode: 5a5f1...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 21. desember 2016 #2 Del Skrevet 21. desember 2016 Skulle moren ha med sin kjæreste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Del Skrevet 21. desember 2016 De får bestemme og ordne opp selv. Jeg hadde ikke blandet meg Anonymkode: ef48b...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 21. desember 2016 #4 Del Skrevet 21. desember 2016 Er det jeg lurer på også. Har dere innvitert mammas kjærester etter kort tid også, eller bare pappas nydame? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 21. desember 2016 #5 Del Skrevet 21. desember 2016 Voksne mennesker bestemmer selv hva de vil gjøre, og det er neppe noen god idé å presse noen til å bli med på "festligheter" de ikke selv ønsker å ta del i. La nå folk gjøre som de vil... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 21. desember 2016 #6 Del Skrevet 21. desember 2016 Moren deres bør få gjøre som hun vil, men de burde også finne en ordning som gjør at dere søsknene er samme sted på julaften (f.eks. annethvert år) slik at dere ikke blir splittet på grunn av de voksnes konflikt. Og til hvem sin side dere skal ta: Broren din sin, og la de voksne ordne opp seg i mellom selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Del Skrevet 21. desember 2016 3 minutter siden, Outlander skrev: Skulle moren ha med sin kjæreste? Nei, han skal feire med sin kjæreste. Mamma sier hun ikke er leiseg fordi han ikke er invitert for det visste henne. Jeg får ikke helt tak i hva hun nekter å komme for. Det skal sies at hun sliter mye psykisk og har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. veldig vanskelig å forholde seg til innimellom. Anonymkode: 5a5f1...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Del Skrevet 21. desember 2016 18 minutter siden, Citpensacola skrev: Voksne mennesker bestemmer selv hva de vil gjøre, og det er neppe noen god idé å presse noen til å bli med på "festligheter" de ikke selv ønsker å ta del i. La nå folk gjøre som de vil... Problemer er at dette går utover broren min. Driter i om hu kommer eller ikke Anonymkode: 5a5f1...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Del Skrevet 21. desember 2016 Sett foten din ned. Si at dette skal ikke gå utover broren din og at dere søsken skal feire sammen.Hun kan gjørehvor hun vil, men bror skal feire sammen med søsken o og far i år. Hun må selv ta konsekvensen av p være vanskelig. Neste år blir det søsken og mor. Så kan hun være så sta og sur hun vil. Anonymkode: b1b0d...329 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 21. desember 2016 #10 Del Skrevet 21. desember 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Familiedrama tre dager før julaften - er ikke så veldig overrasket Kort fortalt: Mamma og pappa skilte seg for tre år siden, broren min (14 år) deles 50/50, mamma har han denne julen. Mamma har hatt flere kjærester, er nå snart samboer med han nye. Pappa fikk ny kjæreste i sommer. Ble bestemt for litt siden at pappas nye dame skal feire med oss fordi hennes barn skal være med faren deres. Da mamma fikk vite at nye kjæresten skulle være med nekter hun altså å komme. Hun skal ta med broren min til hennes kjæreste så familien blir splittet på julaften, selv om broren min selv vil helst være med oss. En side av saken: Jeg forstår at det er kjipt for mamma å få vite at nye dama skal feire med oss, spesielt når også svigers skal være med (dårlig forhold..). Jeg tenkte først at det kan være best å feire uten nye kjærester i år og heller fordele oss fra nesteår av. Andre siden av saken: Vi er voksne mennesker som burde klare å være sammen én dag i året, særlig for broren min sin skyld. Ingen kansellerer julen tre dager før. Da får det heller bli annen hver jul fra neste år. Dessuten var mammas kjæreste invitert til niesen min sin bursdag i fjor uten at det ble noe drama ut av det. Mamma burde tåle at nye kjærester blir inkludert, så får heller hu feire med kjæresten alene uten broren min (eller...?) Føler meg så delt. Vet ikke hvem jeg skal støtte i denne situasjonen. Akkurat nå nekter faren min å prate med meg og mamma er bare sint. Vurderer å droppe jula i år og dra fra alt - er SÅ lei av at det bestandig skal være konflikter i familien. Hva tenker dere om denne konflikten og hvem bør støttes i denne? Anonymkode: 5a5f1...334 Det er vel ikke vanlig at man feirer jul sammen (altså mor og far) etter at man er skilt? Hvem er "feire med oss" ? Er du ts voksen med familie eller bor du hjemme fortsatt, men skal feire med din far og ønsker at din bror skal feire med dere.... og ha mor med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleBabyBlue Skrevet 21. desember 2016 #11 Del Skrevet 21. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han skal feire med sin kjæreste. Mamma sier hun ikke er leiseg fordi han ikke er invitert for det visste henne. Jeg får ikke helt tak i hva hun nekter å komme for. Det skal sies at hun sliter mye psykisk og har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. veldig vanskelig å forholde seg til innimellom. Anonymkode: 5a5f1...334 Jeg spurte om dere pleide å innvitere hennes kjærester med engang også fordi det kan være sårende at pappas ganske så nye kjæreste blir tatt rett inn i familievarmen, iallfall hvis mammas kjæreste ikke ble det med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Del Skrevet 21. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han skal feire med sin kjæreste. Mamma sier hun ikke er leiseg fordi han ikke er invitert for det visste henne. Jeg får ikke helt tak i hva hun nekter å komme for. Det skal sies at hun sliter mye psykisk og har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. veldig vanskelig å forholde seg til innimellom. Anonymkode: 5a5f1...334 Kjæresten til moren din skal feire jul med kjæresten sin? Den skjønte jeg ikke helt. Jeg forstår at moren din reagerer hvis faren din sin kjæreste blir invitert når forholdet et ferskt hvis moren din sin kjæreste og tidligere kjærester ikke blir invitert. Broren din er dessuten såpass stor at han overlever dette. Sånn er det bare. Anonymkode: 73d7f...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 21. desember 2016 #13 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg tenker egentlig at broren din er ganske stor til at du snakker om at dette er for "hans del" en fjortenåring er stort sett i stand til å forstå at dette kan være en kompleks situasjon, så jeg jeg tror ikke du trenger å tenke på ham som et lite barn som ikke forstår hvorfor mamma og pappa ikke feirer sammen. Personlig hadde det vært veldig unaturlig for min del å feire sammen med begge foreldrene mine (selv da jeg var barn) etter at de skilte seg. Det er jo veldig dumt at dette er et dilemma så tett oppunder julen, men kanskje dere skal bytte på å feire en jul hos hver forelder heretter? For å slippe dårlig stemning på en dag som skal være så hyggelig. Men slik som saken er nå, er det selvsagt vanskelig å endre på noe så sent, men jeg er litt enig i det folk har sagt. Nå var avtalen at dere skulle feire sammen, så det er et vanskelig spørsmål. Likevel forstår jeg faktisk mor veldig godt. Det er ikke fristende å feire jul sammen med den nye partneren til x-mannen din, så i og med at avtalen i utgangspunktet var en annen, så syntes jeg egentlig det er litt dårlig gjort å invitere damen til far uten å konferere med mor først. Jeg hadde nok i utgangspunktet sagt nei til at damen til far kunne komme... siden mor var invitert først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #14 Del Skrevet 21. desember 2016 En av de store ulempene med foreldrene som er skilt er at familietradisjoner snus på hodet og ting endrer seg betraktelig. En jul med pappa, en jul med mamma er ganske vanlig ved skilsmisse. Du kan argumentere med at familien blir splittet, men sannheten er jo at din mor sin kjæreste og hans familie er nå en del av hennes familie. Og, er det noe galt at hun ønsker å inkludere hennes sønn der? Jeg tenker at du som er deres barn burde slippe å velge og hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at det er derfor faren din ikke snakker med deg akkurat nå. Og tja, velkommen til livet som skilsmissebarn Anonymkode: ed957...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 21. desember 2016 #15 Del Skrevet 21. desember 2016 Det viktigste her er vel at broren din får feire jul der han vil, feirer dere med far i år, feirer dere med mor neste år. Ganske enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #16 Del Skrevet 22. desember 2016 Kan ikke broren din velge selv hvor han vil feire? Hun kan vel ikke dra han med det med makt. Snakk med broren din og prøv å få han med til dere Anonymkode: 4b925...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå